Toon posts:

Mening over videokaart A.U.B

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik ben nieuw hier en heb even jullie mening nodig over een videokaart.. Ik zelf ben in het bezit van een sapphire X1950pro 256mb, die is helaas met overhittingsverschijnselen terug gegaan voor RMA. Het probleem is dat deze aktie nog 6 weken kan gaan duren voordat de kaart terug is, maar aangezien ik morgen vakantie krijg en toch een beetje wil gamen en films wil kijken ben ik ven op zoek naar een tijdelijke kaart. Ik ben absoluut geen die-hard gamer, ik speel games zoals myst, NFS, Tony hawk, company of heroes maar niet echt heel de dag ofzo. Nu kan ik van iemand een gebruikte Sapphire X1800XT 512mb overnemen voor een zeer leuke prijs, ik weet dat het maar voor tijdelijk is, maar toch wil ik geen haperende beelden en dat soort dingen in mijn vakantie. Zeggen jullie nou dat is opzich nog wel een zeer nette kaart (was natuurlijk een top kaart) of hebben jullie zoiets van, nou nee dat word helemaal niets met die kaart... Bedankt voor komende reactie`s en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met deze beslissing..

P.s. Als jullie zeggen dat deze kaart veel herrie maakt, dat maakt niet uit heb zelf nog een zalman koeler die gemonteerd gaat worden...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon benchmarks zoeken als je het verschil in cijfers wilt hebben, alhoewel dit ook van de rest van je systeem afhangt. Verder geldt natuurlijk **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Ehhm.. Je verhaaltje leest een beetje erg ongemakkelijk op een of andere manier.
Gebruik oa. eens wat meer de [Enter] toets.

In ieder geval, de X1800XT is niet zo heel veel langzamer dan de X1950pro hoor.
Kijk maar op www.tomshardware.com bij de VGA Chart.

Verwijderd

Topicstarter
Nee het gaat mij niet om cijfers, maar of ik gewoon kan doen wat ik er normaal ook mee doe.. De rest van mijn specs zijn:
-amd 4200+ x2
-geil 2 gig ultra
-Asrock Am2 mobo
-Soundblaster Xtreme music

verder 4x 250 gig harde schijf.. Ik kan dit kaartje namelijk voor een hele mooi prijs kopen, maar als ik wat meer geld neer tel (wat ik eigenlijk niet wil) koop ik een 1900xt 512mb. Dus waar het eigenlijk op neer kom is of ik met die 1800 ook uit de voeten kan..

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Kijk dan zoals ik zei op tomshardware (heb je nog geluk, hoef je niet zelf te zoeken :') ) en vergelijk de twee kaarten met een paar spellen.
Als jij trouwens geen exacte prijzen noemt kunnen we er ook niet echt wat mee he.

[ Voor 13% gewijzigd door -DG- op 20-07-2007 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan die 1800xt 512 mb kompleet in doos kopen voor 100,= en die 1900xt 512mb kompleet voor 135,=

Bedankt voor de link trouwens, wat me wel opvalt is dat de 1900xt alleen als 256mb in de lijst staat en daarme al sneller is als de 1800xt en de 1950pro, dus moet die 512mb nog beter zijn. Dus is waarschijnlijk die 35 euro zelfs wel waard..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 00:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 00:39:
Kan die 1800xt 512 mb kompleet in doos kopen voor 100,= en die 1900xt 512mb kompleet voor 135,=

Bedankt voor de link trouwens, wat me wel opvalt is dat de 1900xt alleen als 256mb in de lijst staat en daarme al sneller is als de 1800xt en de 1950pro, dus moet die 512mb nog beter zijn. Dus is waarschijnlijk die 35 euro zelfs wel waard..
X1900XT 512 kopen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Beetje eigen inzet en je kunt snel genoeg vergelijkingsmateriaal vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.