[Showcase] Sensation black 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag was het weer zover, sensation black. Deze keer had ik perskaarten om foto's te maken voor www.axeweb.nl. Hieronder een impressie:

"Everything fades to black"

1.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_17704.jpg
2.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_17753.jpg
3.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_17808.jpg
4.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_17997.jpg
5.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_18020.jpg
6.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_18052.jpg
7.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_18188.jpg
8.:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/eoorthuis/DSC_18202.jpg

Rest van de set staat op www.axeweb.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:59
Een showcase is leuk (zag hem ook al op DPZ) maar dit had eigenlijk ook in het PartyTopic gepost kunnen worden.

Desalniettemin, leuke fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Showcase en dan niet de moeite nemen om te resizen naar max 600 pixels..... dan is dit ook meteen het enige commentaar waar je het mee zult moeten doen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:34:
Showcase en dan niet de moeite nemen om te resizen naar max 600 pixels..... dan is dit ook meteen het enige commentaar waar je het mee zult moeten doen.
Laat een mod deze maar dichtgooien dan ik heb nu voor 3 fora andere formaten moeten maken omdat niemand gewoon de standaard van 800pix brede versies aankan behalve DPZ.

Ik ga nu niet nog een 4e set op mijn webspace zetten bekijk het maar als jullie ze willen zien kijk je maar op DPZ als je ze niet wilt zien dan niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 20:32
Ik vindt foto 3 echt zeer mooi, die sterretjes _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:45:
[...]

Laat een mod deze maar dichtgooien dan ik heb nu voor 3 fora andere formaten moeten maken omdat niemand gewoon de standaard van 800pix brede versies aankan behalve DPZ.

Ik ga nu niet nog een 4e set op mijn webspace zetten bekijk het maar als jullie ze willen zien kijk je maar op DPZ als je ze niet wilt zien dan niet :|
kunnen wij toch niets aan doen dat andere fora weer andere maten hanteren? Waarom maak je niet gewoon één 500px set, die zou op ieder forum moeten kunnen

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Sorry gast, maar elk forum zal altijd zijn eigen formaten blijven aanhouden, want er is geen standaard. Dus ofwel je gaat ze resizen, desnoods host ik ze dan wel voor je, of je topic gaat op slot. :)

Zeikmode: de foto's doen het niet altijd. Ik vind de 7e niet echt in je serie passen.

[ Voor 53% gewijzigd door Floor-is op 19-07-2007 18:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wie laat nu foto's op 550 pix zien? en nee ik ga dan ook geen linkjes naar grotere halen. het gaat me niet om de andere fora die andere maten hanteren het gaat me om dit fora wat is nou een maat van 500 pix??? breed daar kan je toch niks op zien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
De maximale breedte hier is 600px, als je geen zwarte randen gebruikt scheelt dat uiteindelijk 100px met wat je nu laat zien.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Opgezetfan: nofi enzo, maar als je het ruk vind, dan kan je twee dingen doen:
1. Aanpassen
2. Niet aanpassen

Er over blijven vallen heeft imho weinig zin en zonder die enorme border heb je een heel eind meer pixelruimte ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

mijn commentaar heb ik al @ Fred Miranda forum gegeven :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Was heerlijk feesjte:)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach ga er ook geen woorden aan vuil maken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Leuke platen.

Je kan bij de instellingen van got zetten dat ie niet automatisch resized naar 600pixels.
is wel eens wat minder als er een 3000pixel ding tussen zit maar meestal gaat het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Wat een gezeik over de vorm zeg, kijk naar de inhoud!

Ik vind het een schitterende impressie.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,3 & 6 zijn de mooiste voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Gave foto's zeker als je er bent geweest zoals ik.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
justmental schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 23:38:
Wat een gezeik over de vorm zeg, kijk naar de inhoud!

Ik vind het een schitterende impressie.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:45:
Ach ga er ook geen woorden aan vuil maken :|
In dat geval ik ook niet. Post dan niet |:( Je wéét dat de max 600px is en dat ze anders lelijk geresized worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik copy/paste mijn reactie hier maar even, ter aanvulling, aangezien je daar niet reageert...
Execution-wise they are fine. Great colors and good sharpness. I think you've got the exposure absolutely spot on.

Content-wise however, I'm not that impressed. Nice overview shots, but nothing that makes me sit up and pay attention. No artist shots, no up-and-close shots of the acts. (but maybe that's a result of your selection, not your shooting). The composition isn't spectacular either with all the action (except #4) smack in the middle.

I like shot #4 and #5, especially #4, because I'm a sucker for slightly unusual details like that.
Shot #2, #3 en #7 hadden waarschijnlijk beter tot hun recht gekomen, denk ik, als je wat losse elementen uit beeld gecropt zou hebben. De groene laser uit #2 weglaten bijvoorbeeld, het biertje rechts in #3 en het projectiescherm in #7. Daarmee voorkom je eventuele afleiding van je onderwerp.

[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 20-07-2007 11:08 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Er was geen backstage-toegang voor fotografen anders dan Rutger en Marcel (onbekende gast), dus er zal niet echt iemand zijn met echt goede artist-shots waarbij de zaal er ook op staat. Naast het feit dat de DJ booth een hoerending was om in te fotograferen dan. ;)

Ben zelf overigens het meest gecharmeerd van de 2e foto. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

GerardHenninger schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:50:
Een showcase is leuk (zag hem ook al op DPZ) maar dit had eigenlijk ook in het PartyTopic gepost kunnen worden.

Desalniettemin, leuke fotos.
Niet helemaal mee eens, ik vind het minstens zo leuk als er aparte show- danwel testcases geopend worden met partyshots omdat ze zo minder snel ondersneeuwen in een 'groot' topic, en omdat ze bovendien wat meer exposure krijgen omdat niet iedereen in het partytopic komt :)

Gave foto's overigens. Overzichtshotjes #1, #6 en #7 doen het goed :9

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een supercoole foto's!

1,2,6 en 8 vind ik hierbij de mooiste, maar de rest is ook helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Zeker goede sfeerfoto's en ben het helemaal eens met de topicstarter.

Normaal behoud ik commentaar voor mezelf, maar deze keer heb ik er moeite mee. Een echt botte houding van Floor-is!! Als moderator van zo'n forum kun je ook vriendelijker zijn dan zo'n arrogante toon aanslaan. Je zou als moderator iets met de kritiek kunnen doen, bijv. vragen om regels aan te passen. Foto's zijn om te bekijken, hoe groter de toegestane afmeting, hoe prettiger het kijken is.

[ Voor 24% gewijzigd door Sheik op 29-07-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sheik schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:28:

Normaal behoud ik commentaar voor mezelf, maar deze keer heb ik er moeite mee. Een echt botte houding van Floor-is!! Als moderator van zo'n forum kun je ook vriendelijker zijn dan zo'n arrogante toon aanslaan. Je zou als moderator iets met de kritiek kunnen doen, bijv. vragen om regels aan te passen. Foto's zijn om te bekijken, hoe groter de toegestane afmeting, hoe prettiger het kijken is.
Regels aanpassen? Het gaat hier om de forumsoftware die op dit moment maximaal 600 pixels breed ondersteund. Dus het voorbeeldplaatje resize ja naar max 600 pixels. Vervolgens maak die klikbaar naar een veel grotere afbeelding.
Het gaat hier om een show-case. Dan wil je laten zien hoe goed iets is, dan mag je dus best wel even die minimale extra inspanning verrichten om de boel zo optimaal mogelijk te maken voor dit forum. Nu resized de forumsoftware de afbeeldingen en zien ze er niet uit.
In dit geval sta ik 100% achter Floris. Maar dat blijkt ook wel uit mijn eerdere reactie op de foto's.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Het gaat mij erom dat een moderator best normaal mag reageren en niet zo bot. Als de regels niet aangepast kunnen worden, is dat ook oke maar laten we wel een beetje normaal met elkaar omgaan en een moderator in het bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Sheik schreef op zondag 29 juli 2007 @ 15:28:

Normaal behoud ik commentaar voor mezelf, maar deze keer heb ik er moeite mee.
Prrrrrrima, maar dan is er wel zoiets als LA of FG-feedback, en níet dit topic.
Een echt botte houding van Floor-is!! Als moderator van zo'n forum kun je ook vriendelijker zijn dan zo'n arrogante toon aanslaan.
Arrogant? onvriendelijk? hij biedt ze zelfs aan te hosten! sorry, maar ik vind de eis zeker niet onredelijk, wat is er nou moeilijk aan een batchje waarbij je je foto's even doorbeukt naar 600px width? Dat duurt, inclusief uploaden én mapjes aanmaken, 2 minuten. Daar moet niet zo kinderachtig over gedaan worden, en dat Floor-is geen zin heeft om daar ellenlange reply's over te typen, kan ik volledig inkomen.
Je zou als moderator iets met de kritiek kunnen doen, bijv. vragen om regels aan te passen.
Als je een béétje bekend bent met het forum, weet je dat dat al besproken is, maar dat dat, vanwege de GoT-brede layout (pssst, stiekem zijn er meer fora op GoT dan enkel FG), niet zomaar doorgevoerd kon worden en ook een uitzondering voor FGS niet mogelijk was.
Foto's zijn om te bekijken, hoe groter de toegestane afmeting, hoe prettiger het kijken is.
Prima, dan maak je 600px brede 'thumbnails' en link je die door naar de grotere formaten. Dat kan iedereen hier, dus de TS ook.

En nu weer ontopic en liev aub, ik verzoek een ieder, even user-break-doende, deze discussie voort te zetten in FGS feedback topic
Pagina: 1