Is er een mogelijkheid om via firefox een url aan te roepen welke automatisch internet explorer oproept welke de opgevraagde pagina opent?
andersom wel, maar dat moet je zo min mogelijk doen, daar is nl. een exploit in gevonden
ff gegoogled, misschien is IEtab wat?
ff gegoogled, misschien is IEtab wat?
[ Voor 19% gewijzigd door sjongenelen op 19-07-2007 11:22 ]
you had me at EHLO
IE only page aanroepen van uit firefox
Waarom open je hier nou weer een topic
Je hebt voldoende tips gehad om je probleem te tackelen.
Lees even de volgende topics door:
• Waar hoort mijn topic?
• Het algemeen beleid
Waarom open je hier nou weer een topic
Lees even de volgende topics door:
• Waar hoort mijn topic?
• Het algemeen beleid
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nee, die IE-tab is zover ik gelezen heb een actie wat de gebruiker moet doen.
Het moet dus gebeuren wanneer er iets in de url of bepaalde actie gedaan worden. Het moet niet zo zijn dat de gebruiker nog een actie moet (behalve het klikken op een url)
En aangezien mijn andere topic, die had ik blijkbaar verkeerd geplaatst, meteen gesloten werd (i.p.v. eventueel naar de goede geplaatst) kon ik daar niet meer op reageren.
Het moet dus gebeuren wanneer er iets in de url of bepaalde actie gedaan worden. Het moet niet zo zijn dat de gebruiker nog een actie moet (behalve het klikken op een url)
En aangezien mijn andere topic, die had ik blijkbaar verkeerd geplaatst, meteen gesloten werd (i.p.v. eventueel naar de goede geplaatst) kon ik daar niet meer op reageren.
Vind je het gek dat je topic dicht ging 
Lees dit eens door: Het algemeen beleid #topicplaatsen en hopelijk snap je dat je topicstart dan wel heeeeel karig is om open te houden. Enige reden waarom ik dit topic open hou, is het feit dat ik je achtergrond een beetje beter wil begrijpen.
Lees dit eens door: Het algemeen beleid #topicplaatsen en hopelijk snap je dat je topicstart dan wel heeeeel karig is om open te houden. Enige reden waarom ik dit topic open hou, is het feit dat ik je achtergrond een beetje beter wil begrijpen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Hoe kan jij weten of een gebruiker überhaupt wel beschikt over IE? Ik heb hier bijvoorbeeld 3 computers, en maar eentje heeft er IE. Verder kiest een gebruiker zijn browser, en dan moet de webdesigner die niet proberen te overrulen. Dat is niet bepaald netjes. Ook ben ik benieuwd waar je dit eigenlijk voor nodig hebt?
[ Voor 4% gewijzigd door AtleX op 19-07-2007 11:56 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Aangezien sommige applicatie's (java) alleen op IE draaien en niet onder firefox (of andere). Dus al zouden ze firefox hebben dan hebben ze er niks aan, want daar draait het nietop.AtleX schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:56:
Hoe kan jij weten of een gebruiker überhaupt wel beschikt over IE? Ik heb hier bijvoorbeeld 3 computers, en maar eentje heeft er IE. Verder kiest een gebruiker zijn browser, en dan moet de webdesigner die niet proberen te overrulen. Dat is niet bepaald netjes. Ook ben ik benieuwd waar je dit eigenlijk voor nodig hebt?
En het is niet dat ik lui ben en snel een antwoord wil hebben, aangezien ik al rond heb gezocht en niet de gewenste oplossing heb gevonden. Ook de suggestie over IE-tab is voor een gebruiker niet wenselijk, aangezien in mijn ogen (als ik dat verkeerd heb ook prima) dat de gebruiker een actie moet doen voor of na het aanklikken van een link.
Ik ben het ermee eens dat in principe de webpagina in beide browsers zichtbaar moet zijn, maar er zijn veel meer firefox-based websites welke banners, waarschuwingen en soms zelfs de hele pagina blokkeren als de bezoeker Internet Explorer gebruikt.AtleX schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:56:
Ik weet niet of een actie zoals jij die zoekt echt bestaat, ik zou m'n tijd gaan besteden in het cross-browser beschikbaar maken van de betreffende webpagina.
Ik zou graag de website willen aanpassen, echter is deze niet van mij. Het is dan ook niet echt een website maar meer een java-applicatie.[
[...]
Ik ben het ermee eens dat in principe de webpagina in beide browsers zichtbaar moet zijn, maar er zijn veel meer firefox-based websites welke banners, waarschuwingen en soms zelfs de hele pagina blokkeren als de bezoeker Internet Explorer gebruikt.
Ik weet niet of een actie zoals jij die zoekt echt bestaat, ik zou m'n tijd gaan besteden in het cross-browser beschikbaar maken van de betreffende webpagina.
dan is die wrs voor microsoft virtual java machine geschreven ipv voo sun java....
de coder/devver aanspreken dat ie het compatible moet maken en anders heb je gewoon pech ....
FF heeft geen url-handler voor IE-url's
of je moet bij folder-options gaan kijken en wat gaan experimentern,
(maar dat kan je niet als de systemen van de bezoekers niet onder jow beheer vallen - zoals bv in een bedrijfssituatie waar jij de beheerder bent)
en ev. die java in een .mhtm-pagina inpakken (en hopen dat die file-handler op IE staat ....)
maar stap 1 ipv workarounds proberen te verzinnen, zorg dat die java ook in FF werkt - zodat ook andere OS'en er gebruik van kunnen maken ....
de coder/devver aanspreken dat ie het compatible moet maken en anders heb je gewoon pech ....
FF heeft geen url-handler voor IE-url's
of je moet bij folder-options gaan kijken en wat gaan experimentern,
(maar dat kan je niet als de systemen van de bezoekers niet onder jow beheer vallen - zoals bv in een bedrijfssituatie waar jij de beheerder bent)
en ev. die java in een .mhtm-pagina inpakken (en hopen dat die file-handler op IE staat ....)
maar stap 1 ipv workarounds proberen te verzinnen, zorg dat die java ook in FF werkt - zodat ook andere OS'en er gebruik van kunnen maken ....
Verwijderd
Vreemd dat ik dan perfect java applets kan gebruiken in firefox... AFAIK is java platform onafhankelijk.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
[...]
Aangezien sommige applicatie's (java) alleen op IE draaien en niet onder firefox (of andere). Dus al zouden ze firefox hebben dan hebben ze er niks aan, want daar draait het nietop.
naar usability toe moet je hem zoiezo voor beide (en beter alle) browsers werkende krijgen. Iedere bezoeker gebruikt een browser naar voorkeur en wil niet dat één of andere site plots IE opent...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2007 13:31 ]
Klopt ook al niet. Je kan pagina's "blacklisten" die in IE moeten gedraaid worden, waardoor de IE engine wordt aangeroepen door Firefox ...Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
[...]
Ook de suggestie over IE-tab is voor een gebruiker niet wenselijk, aangezien in mijn ogen (als ik dat verkeerd heb ook prima) dat de gebruiker een actie moet doen voor of na het aanklikken van een link.
Wat TS bedoelt is dat hij wil beslissen (in de links van zijn webpagina) welke paginas waar hij naar linkt door zijn visitors moeten geopend worden in IE.bartgabriels schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:43:
[...]
Klopt ook al niet. Je kan pagina's "blacklisten" die in IE moeten gedraaid worden, waardoor de IE engine wordt aangeroepen door Firefox ...
TS gaat aan het feit voorbij dat hij dit eigenlijk niet zou moeten willen, en dat hij dit - ondanks of het op het moment al dan niet mogelijk is - dit niet zou moeten kunnen doen.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Gaat dit om intranet of internet?
je kunt toch zelf dit soort protocolen maken? net als dat irc:// gewoon door mirc geregistreerd is. en daarom mirc opent.
zo kan je ook iets maken dat IE opent. Echter zal dit op de client pc geinstalleerd moeten zijn.
Ik denk dat BtM909 hier ook naartoe wil. Dit gaat namelijk niet werken op internet, over intranet zou het wel kunnen.
zo kan je ook iets maken dat IE opent. Echter zal dit op de client pc geinstalleerd moeten zijn.
Ik denk dat BtM909 hier ook naartoe wil. Dit gaat namelijk niet werken op internet, over intranet zou het wel kunnen.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Hebben we het hier over Java of over Javascript... Java applets draaien namelijk prima in wat voor browser dan ook, zolang jij maar de juiste jvm hebt geïnstalleerd.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 12:03:
[...]
Aangezien sommige applicatie's (java) alleen op IE draaien en niet onder firefox (of andere). Dus al zouden ze firefox hebben dan hebben ze er niks aan, want daar draait het nietop.
Javascript is dan weer een ander verhaal, als dit door een prutser is geschreven kan het best enkel in IE werken....
Het gaat om java-applets.
Ik dacht ook dat java altijd browser afhankelijk en altijd zou moeten werken, echter blijkt het in dit geval niet op te gaan.
De omgeving is een intranet omgeving. Wat grijze vos zei is inderdaad de bedoeling. Al is het natuurlijk mogelijk door loginscripts dit vast te zetten als de gebruiker inlogt.
Het aanpassen van de java-applet door de leverancier gaat niet echt gemakkelijk, die werkt helaas niet echt mee.
Ik dacht ook dat java altijd browser afhankelijk en altijd zou moeten werken, echter blijkt het in dit geval niet op te gaan.
De omgeving is een intranet omgeving. Wat grijze vos zei is inderdaad de bedoeling. Al is het natuurlijk mogelijk door loginscripts dit vast te zetten als de gebruiker inlogt.
Het aanpassen van de java-applet door de leverancier gaat niet echt gemakkelijk, die werkt helaas niet echt mee.
Die Java applet, is dat maatwerk of is dat een standaard product - ik bedoel als het maatwerk is dan zijn jullie de klant en moet die fix t.o.v. de Sun JVM gewoon mogelijk zijn. Mijns inziens is het overigens een kwalitatief minder product als er gebruikt gemaakt (moet) worden van proprietary uitbreidingen, misschien toch overstappen naar een andere software leverancier?
Wat je zou kunnen proberen dat is het gebruiken van de MSHTML via een ActiveX control (als de Trident engine tenminste als ActiveX te benaderen is). Via GeckoActiveX functionaliteit zou je dan in staat moeten zijn om die MSHTML te embedden.
Wat je zou kunnen proberen dat is het gebruiken van de MSHTML via een ActiveX control (als de Trident engine tenminste als ActiveX te benaderen is). Via GeckoActiveX functionaliteit zou je dan in staat moeten zijn om die MSHTML te embedden.
ik weet niet in wat voor positie jij zit binnen het bedrijf, maar als jij software van anderen gebruikt mag je toch in veel gevallen wel 'eisen' dat het aan een aantal standaarden voldoet.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:50:Het aanpassen van de java-applet door de leverancier gaat niet echt gemakkelijk, die werkt helaas niet echt mee.
Zijn er geen alternatieven?
trouwens ben ik niet zo heel erg op de hoogte van java applets, maar vraag me af welke delen van een applet browser specifiek zouden kunnen zijn..
ik bedoel, zo'n ding is toch net als flash gewoon een losstaand object?
[ Voor 20% gewijzigd door BasieP op 20-07-2007 10:44 ]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik neem aan dat je de sun java jre geinstalleerd hebt he zodat je in firefox wel andere java programma's kan runnen of niet?
Als het om intranet gaat moet het toch mogelijk zijn om via een automatische update IETab te installeren bij de clients, met de goede blacklist instellingen, zodat die pagina's geopend worden in een IE tabje.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Misschien zijn er verschillen in de Sun en MS versie waardoor het niet compatible is?BasieP schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:42:
[...]trouwens ben ik niet zo heel erg op de hoogte van java applets, maar vraag me af welke delen van een applet browser specifiek zouden kunnen zijn..
ik bedoel, zo'n ding is toch net als flash gewoon een losstaand object?
Anders zou het natuurlijk gewoon moeten werken.
Het is niet de applet die browserspecifiek is, het klinkt meer als een applet die specifiek voor de MS VM is geschreven ofzo.
Pagina: 1