Apple Mail maximale grootte mailbox

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 20:42
Als potentiele switcher heb ik ook een vraag betreffende Apple Mail.

Hoe groot mogen de mail bestanden zijn waarin de e-mails worden opgeslagen?

Ik gebruik op dit moment Outlook en heb over de jaren heen PST bestanden die varieren tussen 2GB en 4GB per jaar. Ik zat te denken om deze middels Outlook2Mac te converteren naar Apple Mail ...

In totaal 10-12GB aan mail. Gaat dit lukken? :/

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

Nitai

Live the life you love.

Het converteren weet ik niet, maar een makkelijkere oplossing is een local imap servertje op te zetten. Daar je mail in te slepen en met Apple Mail middels die imap server je mail binnen halen :) Dat zal gegarandeerd werken.

Er is een groot topic over de Mail.app waar deze oplossing ook naar voren komt. Moet je even zoeken.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
Hoi R3M1,

Ik heb je topic afgesplitst van het andere topic, het is niet de bedoeling om een topic van iemand anders "over te nemen". Geef je nog even aan wat je zelf al gevonden hebt, en wat er niet lukte? :)

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Even opnieuw in dit topic:

Mail gebruikt niet 1 bestand zoals Outlook dat doet maar maakt voor iedere mail een apart bestandje aan. Ik heb zelf 2,2GB aan mail op m'n Mac staan dus weet niet of 10 a 12GB een probleem gaat opleveren (overigens verwacht ik van niet).

Verwijderd

Dan blijft de vraag... wat moet je met zo veel mail? Waarom zou je het niet eens opruimen? Gebruik je de oude mail ook echt? Begin gewoon blanco, en de mail bestanden die je na 3 maanden nog niet geopend hebt had je kennelijk niet nodig en kunnen gewoon weg :)

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 20:42
Dank voor het afsplitsen van het topic ... dacht dat het een generieke Apple Mail topic was.

Ik gebruik de mail on-line, vaak om zaken terug te zoeken e.d. En Ja, het is erg veel. Ik heb op verschillende sites gezocht en weet dat het systeem achter de Mail lijkt op hetgeen in Eudora wordt gebruikt, nl. mbox en envelopes.

Echter men heeft het vaak over het feit dat er opnieuw moeten worden geindexeerd om de performance van mail enigszins aan de maat te houden.

Mijn hoop, dat office 2008 voor de Mac PST bestanden zal ondersteunen, maar dat zal waarschijnlijk wishful thinking zijn.

Vraag: Hoe kan ik 10-12GB aan PST e-mail op een nette manier onder Apple Mail brengen, d.w.z. met goede performance van Apple Mail?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1