Toon posts:

Intel E6750 i.c.m. Geforce 6600GT

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen maar ik had nog even 1 vraagje:

Ik heb nog een geforce 6600GT 128 DDR3 2xDVI PCI-E (Extreme Gamers Edition) in mijn oude pc zitten, deze werkt in principe best ook in windows vista

De nieuwe componenten zijn dan:

Procesor:Intel Core 2 Duo E6750 2x2,66GHz met 4MB cache + Intel
Moederbord: Asus P5K VM
Geheugen: 2 GB of misschien 4 GB
Harde schijf: 2 x Samsung SpinPoint T166, 320GB

Denken jullie dat deze "oude" geforce nog wel goed werkt in zo'n systeem? dat hij bijvoorbeeld niet het hele systeem vertraagd?
Ik speel over het algemeen weinig spellen(xbox360), en gebruik maar af en toe bijvoorbeeld photoshop of videobewerking.

Of lijkt het jullie beter om bijvoorbeeld een GeForce 8600 GTS 256MB DDR3 te kopen icm dit systeem?

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
Als je weinig spellen speelt maakt het vrij weinig uit wat voor videokaart je in je pc stopt. De 6600GT zal Aero ook wel prima kunnen weergeven. Photoshop e.d. zullen ook meer afhankelijk zijn van processor en werkgeheugen (als je met grote bestanden gaat werken)

[ Voor 29% gewijzigd door Flipjack op 18-07-2007 13:18 ]

Verwijderd

Ik denk het het bij een Zware grafische bewerking zeker de bottleneck zal zijn.
Zelf zou ik de videokaart ook upgraden, maar ik speel ook veel games dus.
Ik weet niet of videobewerking veel van je videokaart vraagt, anders heb je het nie tnodig denk ik.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Welke grafische bewerking anti.ea? Foto en videobewerking leunen veel sterker op de combinatie van CPU / MEM / HDD en de doorvoer snelheden daartussen :) .

Eerlijk: als je niet veel gamed op die bak, gewoon je 6600GT blijven gebruiken!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Cassius schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:31:
Welke grafische bewerking anti.ea? Foto en videobewerking leunen veel sterker op de combinatie van CPU / MEM / HDD en de doorvoer snelheden daartussen :) .

Eerlijk: als je niet veel gamed op die bak, gewoon je 6600GT blijven gebruiken!
Oke, bedankt voort advies

en nog 1 klein vraagje off topic:
Toch maar die 4 gb gehugen nemen? ls je zo ie zo vista 64 installeert en gezien de huidige prijs vant geheugen? of zal je er in paktijk geen nut van hebben?

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 11:36
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:37:
[...]

Oke, bedankt voort advies

en nog 1 klein vraagje off topic:
Toch maar die 4 gb gehugen nemen? ls je zo ie zo vista 64 installeert en gezien de huidige prijs vant geheugen? of zal je er in paktijk geen nut van hebben?
Alleen als je met hele grote bestanden werkt, als je wat hobby-photoshopt met wat kleine .jpg-foto's is 4gb nergens goed voor.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
ik heb zelf ook nog een 'oude' 6600GT in m'n dual opteron workstation zitten.... voor af en toe een spelletje is ie prima, en hij vertraagd het systeem niet ofzo. Photoshop en premiere (wat ik veel gebruik) is voornamelijk CPU en ram afhankelijk, dus een gare videokaart maakt niets uit voor de performance.

Edit: 4 GB is op zich best lekker (heb ik ook :D), zeker nu die DDR2 prijzen flink laag zijn, is dat wel prima te doen. Daar heb je dan voorlopig ook wel baat bij.

[ Voor 21% gewijzigd door -krekel- op 18-07-2007 13:42 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Als je het wilt inslaan is nu wel een redelijk goed moment ja met de prijzen, al zijn ze al weer een tikkie hoger. Neem dan idd een fatsoenlijk 64bits OS en je kunt flink aan de bak. But remember - het niet kunnen installen van unsigned drivers kan soms echt een pain in the ass zijn. Goed opletten dat iedere hardware in je bak dus een 64bits WHQL driver beschikbaar heeft :) !

De meeste mensen deugen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Die tips kun je ook gebruiken om te kijken of je kaart geschikt is. Je lijkt hier je eisen volstrekt niet vastgesteld te hebben. Bepaal van de dingen die jij met die PC wilt doen wat het zwaarste is voor de GPU. Bepaal vervolgens wat jij aanvaardbare performance vindt voor die app. Ga dan op zoek naar reviews/benchmarks van jouw kaart in die app en kijk of performance voldoet... zo moeilijk is het niet als je het gewoon logisch oppakt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.