Hoe lang mag een s-video/scart/composite kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Hoi,

Ik heb een pc boven en mijn breedbeeld tv beneden staan. Nu wil ik vanaf de TV-out een kabeltje naar de ingang van mijn TV. Ik denk dat het al gauw 10 meter is (nee mijn twee verdiepingen liggen niet 10 m boven elkaar).

Hoe lang mag een kabel zijn zonder merkbaar signaalverlies? Scart, S-video, of composite (tulp) aansluitingen heb ik, dus die kabels zijn een optie.

bvd

- Mo -

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

Ik heb zelf een composite kabel van 10 meter,
tja kwaliteitsverlies ik zou het niet kunnen zeggen, ben niet zo'n dwaas dat ik een praktijktest ontwerp ^ uitvoer
daarbij zal ik het hiermee moeten doen, mijn tv&computer blijven staan waar ze al jaren stoffig staan te worden ;)

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

composite en s-vhs worden beide door de scart kabel geleid. Scart zou misschine makkelijk zijn optie zijn omdat je dan direct een S-VHS en en audio kabel hebt. Anders wordt het S-VHS en losse audio kabels.

composiet schijnt minder te zijn, maar hier spreek ik niet uit ervaring.

10 meter is trouwens te doen (maximum geloof ik).

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 16:25
Wat voor een tv-out is het? Heb je hier al eerder mee gewerkt? Om mijn tv out (asus V3800) is het namelijk zo dat je in windows overschakeld van monitor naar tv. Terugschakelen gaat ook zo, dus je moet op de tv kunnen zien waar je met de muis naartoe gaat. Kun je dit niet zien dan heb je een verrekte groot probleem. Opnieuw opstarten gaat dan ook gewoon in tv modus tenzij je in veilige modus opstart.
Nu moet ik wel zeggen dat het met asus bij elke driver weer anders is. Ik had ook een keer een driver daar ging al het beeld van bijv. media player, xing mpeg player, real, enz. naar de tv toe, maakt niet uit of ik ze in een venster had en welke resolutie. Nu heb ik de 6.31 beta 5 drivers, hierin moet ik steeds overschakelen naar 800x600 60 Hz.

Maargoed, loop dit eerst wel even na voordat je begit met aanleggen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik zie dat er degelijke blauwe S-Video kabels bij DynaByte verkocht worden tot aan de 10 meter, aangezien de S-Video de beste afscherming garandeert, zou je daar eens kunnen vragen naar ervaringen, maar ik denk dat ze niet van die dure kabels gaan maken als ze niet goed zijn... ;)

Ik heb zelf een 2-meter kabel bij mijn MSI kaart gekregen, ik denk dat je met die blauwe kabels de grootste degelijkheid en beeldkwaliteit in huis haalt. (S-Video)

http://www.HardwareXpo.net

Verwijderd

IK heb al kabels van 20 meter in de winkel gezien, dus zal het wel gen probleem zijn.
20m sVHS voor FL100,00.
Het is er en zal ook wel werken.

suc6
Pagina: 1