Toon posts:

Servers installeren via ILO (HP)

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij installeren wel eens servers via ILO van HP, maar wij hebben steeds meer problemen de laatste tijd met dit soort installaties, het duurt uren voordat smartstart via ilo start en dan is de server installatie nog niet eens begonnnen, Het gaat ook heel vaak fout, en dan kan je weer overnieuw beginnen. Het gaat eigenlijk altijd zeer traag bij alle servers. HP zegt van niks te weten, maar weet wel dat 10 mb half duplex niet de meest ideale stand is voor een ilo interface. Helaas kunnen we niks aan de netwerksnelheid veranderen omdat de ilo interfaces in een ander netwerk zitten dan de lan aansluitingen. Overigens is het kopieren van een test file van 500 MB zo gebeurt via dat 10 mb netwerkje. Echter ik snap dus niet waarom dit zo ongelofelijk traag gaat.

Hebben jullie hier ervaring mee ? We hebben als alternatief ADS van Microsoft geprobeerd, maar die heeft problemen met de nieuwe raid controllers van de 380 g5 series. Al met al aardig drama als je telkens naar Groningen moet voor een server te installeren.

Hebben jullie dit anders opgelost, tips en trucs zijn van harte welkom.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

De Servers van HP zou ik ten alle tijde installeren met een recente SmartStart CD, dus elke andere manier zou ik afraden.
Een SmartStart CD bestaat uit heel veel kleine bestanden, en dat duurt helaas vrij lang om over te zetten. Het versturen van een 500MB file gaat altijd sneller dan 500 bestanden van 1MB.

De ILO interfaces kunnen overigens gewoon op 100Mbit FD werken. Je zal ze dan wel even moeten configureren, maar dat doe je over het algemeen toch al om het administrator password te wijzigen.
Als dit regelmatig een probleem is zou ik persoonlijk zorgen dat er een 100Mbit switch voor de ILO poorten ter plaatse komt.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Hier werken we ook met 100Mb/FD en dat gaat zonder problemen. Wij werken alleen niet met de smartstart CD, maar hebben een vrij simpele unattended setup die binnen de 20 minuten compleet klaar is met de setup. Daarna gebruiken we een zelf gemaakte set van vbs scripts die een simpel webinterface laten zien waarbinnen voor de verschillende scenarios kunnen kiezen en de resterende config kunnen laten zetten via diezelfde scripts. Werkt als een tierelier en is praktischer dan bijvoorbeeld PXE in complexere omgevingen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zou nog eens kunnen kijken naar het HP Rapid Deployment Pack

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon de iLo poort op een dedicated speed zetten. En gaaaan. Maar niet op 10Mb hd. Dat is toch zoooooooooooooooo 1983 (of daar ergens)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Tylen schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:45:
Gewoon de iLo poort op een dedicated speed zetten. En gaaaan. Maar niet op 10Mb hd. Dat is toch zoooooooooooooooo 1983 (of daar ergens)
Helaas kunnen we niks aan de netwerksnelheid veranderen omdat de ilo interfaces in een ander netwerk zitten dan de lan aansluitingen

:z

A wise man's life is based around fuck you

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ILO2 met virtual media (de smartstart CD dan) over een 100Mb netwerk gaat gewoon snel hoor. Ik zou je dus aanraden om je netwerk eens op orde te brengen.

• Tylen

Tylen

Powershell schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:26:
[...]

Helaas kunnen we niks aan de netwerksnelheid veranderen omdat de ilo interfaces in een ander netwerk zitten dan de lan aansluitingen

:z
En daarom kan je ze niet aanpassen????????
Of zitten ze op een 10mb HUB?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tylen schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 08:53:
[...]

En daarom kan je ze niet aanpassen????????
Of zitten ze op een 10mb HUB?
Tylen, lees het topic even door. Dan zie je dat topicstarter het niet kan veranderen.
Beweren dat het toch moet heeft geen zin, en in discussie gaan met mensen die beter lezen dan jij helemaal niet . Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Misschien dat de TS wel een request for change in kan voeren zodat de ILO wel op 100mbit FD komt te draaien... Er moet vast wel iemand zijn die dat beheert...

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer eens een iso van die smartstart te maken, en die mounten ipv je local CDdrive.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Tylen

Tylen

sanfranjake schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:36:
[...]

Tylen, lees het topic even door. Dan zie je dat topicstarter het niet kan veranderen.
Beweren dat het toch moet heeft geen zin, en in discussie gaan met mensen die beter lezen dan jij helemaal niet . Het algemeen beleid
Ja hartstikke leuk allemaal, maar waarom staat dan dit topic nog steeds in PNS.... Topicstarter weet donders goed wat het probleem is maar kan/mag het niet aanpassen. Wat kunnen wij daar dan nog aan doen? Ze handje vasthouden en uitleggen hoe een RFC werkt?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 10:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tylen schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:37:
[...]Wat kunnen wij daar dan nog aan doen?
De topicstarter vraagt om alternatieven om remote servers te installeren, draag deze dan aan. De TS geeft aan al getest te hebben met MS ADS (MS Automated Deployment Services), maar komt ook daar problemen mee tegen.

Een ander alternatief is bv. het eerder genoemde Rapid Deployment Pack van HP. En zo zullen er nog wel meer zijn...

Ik ben het verder wel met je eens dat 10 Mb (gezien de huidige maatstaven) niet snel is . Maar 10 Mb is echter wel ruim voldoende om Remote Management mee te doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Tylen schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 19:37:
[...]

Ja hartstikke leuk allemaal, maar waarom staat dan dit topic nog steeds in PNS.... Topicstarter weet donders goed wat het probleem is maar kan/mag het niet aanpassen. Wat kunnen wij daar dan nog aan doen? Ze handje vasthouden en uitleggen hoe een RFC werkt?
mja dit topic staat nog in PNS omdat de mods hier nogal... eh.. mja, hoe zal ik dit diplomatiek zeggen..

'afwezig' zijn :+ (zijn ze er uberhaubt nog :? )

* Zwelgje vindt dat de mods in PNS idd eens wakker mogen worden geschopt

A wise man's life is based around fuck you

• Harrie666
  • Laatst online: 26-12-2025
ZeRoC00L schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 18:40:
Probeer eens een iso van die smartstart te maken, en die mounten ipv je local CDdrive.
Ik heb het hier afgelopen week geprobeerd.

Smartstart vanaf de CD-speler in de server ging prima maar dan moet ieman die CD gaan wissellen en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Vanuit de DVD-speler in mijn werkstation ging het tergend langzaam en later de windows CD was helemaal om te janken.

Toen Iso's gemaakt van Smartstart en de OS-cd's en toen liep het een heel stuk sneller.

Oke ik heb het dan wel getest op 100Mb/FD maar ik merkte ook al een groot verschil tussen het mounten van een iso en het kopieeren van cd
Pagina: 1