Toon posts:

Bestanden kwijt na opnieuw partitioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal,

ik heb op de computer bij het opnieuw installeren van windows xp de verkeerde hardeschijf opniuew gepartitioneerd en ben nu 5 jaar werk kwijt geraakt ik heb de harde schijf nog niet geformateerd.
ik heb de vraag of er nog een mogelijkheid is om die bestanden terug te halen ik heb een aantal programma's geprobeerd maar zonder succes.

groeten bram.

P.S. de harde schijf is nu opgesplitst in 2 helften dus is dit eigenlijk nog wel mogelijk of ben ik alles kwijt?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Volgens mij formateert XP bij de installatie ook direct (als je de optie kiest igg)... maar om het oplossingsgericht te houden: Zoek eens via Google naar Professionele datarecovery. Kost wel een paar centen.

Je kunt ook even zoeken via Google: http://www.google.co.uk/s...ile+after+partition&meta=

'Aeseus' website even lezen .

PS: Ik begrijp je stress en teleurstelling, maar een beetje eigen inzet is wel op zijn plaats.

[ Voor 12% gewijzigd door Edgarz op 17-07-2007 13:52 ]

Verwijderd

GetDataBack kun je proberen.

Als je echt 5 jaar werk kwijt bent heb je het verdiend... 5 jaar niet backuppen. |:(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het formateren nog niet gedaan alleen partities aangemaakt ik zal is kijken op de website.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

OM FAQ / Beleid

^ lees dat stuk uit de FAQ even door :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• hamsteg
  • Laatst online: 20:59

hamsteg

Species 5618

Ik ben er bang voor.

In tegenstelling tot een crash is de structuur fundamenteel verandert zeker doordat je van 1 naar 2 partities gaat. FAT/NTFS filesysteem wordt bij partitioneren wel aangebracht. Alle referenties zijn weg met betrekking tot je enkele schijf. Je zou de HD bij een duur herstelbedrijf kunnen achterlaten .... maar denk dat zij geen garantie geven op het resultaat.

[ Voor 15% gewijzigd door hamsteg op 17-07-2007 13:57 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-02 08:02
hamsteg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:55:
Ik ben er bang voor.

In tegenstelling tot een crash is de structuur fundamenteel verandert zeker doordat je van 1 naar 2 partities gaat. FAT/NTFS filesysteem wordt bij partitioneren wel aangebracht. Alle referenties zijn weg met betrekking tot je vorige schijf. Je zou de HD bij een duur herstelbedrijf kunnen achterlaten .... maar denk dat zij geen garantie geven op het resultaat.
Maar alle 1'tjes en nulletjes staan er nog, die moet je met een huis-tuin-en-keuken programma ook nog wel gedeeltelijk kunnen vinden. In de FAQ staan er iig genoeg :)

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-02 14:36
Partition Table Doctor heeft het klusje geklaard voor mij. Hij herstelt zowel data als je oude partitietabel, je moet het wel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik begin momenteel wanhopig te worden ik heb die bestanden nodig en krijg het met geen enkel programma voor elkaar.
Ben ik mijn bestanden echt kwijt???????

Verwijderd

Als je nu eens de FAQ gaat lezen en ons zegt wat je hebt gedaan.

Hoe heb je opnieuw gepartitioneerd, met welk programma?

Heb je alleen je partitietabel overschreven? Zo ja, gewoon even je oude terugzetten.

Waarom denk je dat je alles kwijt bent, heb je getdataback getest?

Als je alles kwijt bent dat is dat toch je eigen schuld, dacht je dat PC's onkwetsbaar waren? Backuppen is belangrijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:10:
ik begin momenteel wanhopig te worden ik heb die bestanden nodig en krijg het met geen enkel programma voor elkaar.
Ben ik mijn bestanden echt kwijt???????
Alle partities verwijderen en de orginele partities (in grootte, bestandssysteemtype, de juist volgorde, etc.) weer aanmaken. Dit zou moeten werken als je verder niets fysieks hebt gedaan met de data, anders dan alleen de partitietabel hebt gewijzigd.

Verwijderd

Wat heb je nu al zelf geprobeerd? Door te vragen of je ze echt kwijt bent krijg je ze echt niet terug hoor!

Heb je de optie van Nikolas al geprobeerd?

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Het terugzetten naar 1 partitie zou, als er geen gebruik is gemaakt van Extended Partition Pointers blok gewoon moeten zorgen voor weer een werkend systeem. Echter volgens mij werkt Windows graag met EPPs en dan zijn er fysieke veranderingen op de harddisk aangebracht. Met een beetje mazzel valt dit in een ongebruikt stukje of in de swapfile van windows.

Ga eens rustig zitten en vertel stap voor stap wat je gedaan hebt (en met welke programma's).

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 17-07-2007 14:23 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Genoeg progsels hiervoor te vinden, Active @ File Recovery haalde bij mij beste resultaat...

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
hamsteg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:19:
Ga eens rustig zitten en vertel stap voor stap wat je gedaan hebt.
Inderdaad, op een half uur tijd heb je onmogelijk alle gegeven suggesties reeds uitgeprobeerd.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt bijvoorbeeld ontrack data recovery gebruiken. Je kunt dan eerst met de gratis versie kijken wat er allemaal terug gehaald kan worden. En als dit naar wens is, deze software kopen.

Via linux-distributies gaat het ook goed (en gratis), maar daar moet je dan wel verstand van hebben.

☻/
/▌
/ \

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Voordat je begint kun je ook altijd een binaire dump maken van je hdd naar een andere (gelijk of grotere) disk. Dan heb je altijd een optie om terug te gaan naar af.

Verwijderd

DukeBox schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:24:
Voordat je begint kun je ook altijd een binaire dump maken van je hdd naar een andere (gelijk of grotere) disk. Dan heb je altijd een optie om terug te gaan naar af.
Of gewoon ff een backup maken van je data.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:37:
Of gewoon ff een backup maken van je data.
Geniaal, alleen hoe moet hij daar bij komen, er is iets vern$$kt en voor een normale backup is het dus te laat, even TS lezen!

Binary dump is wel een goed idee.

Samengevat het probleem. Onbewust van 1 naar 2 partities gegaan en nu werkt er niets meer. Hoe komt TS terug op 1 partitie met behoud van data.

Simpele recovery tools (met name zij die uitgaan van backup data zoals bij NTFS en FAT32) hebben GEEN effect omdat het hier een verandering van settings betreft die door tooling ook in de backup areas zal zijn verwerkt.

Verwijderd

Partitie tabel terugzetten is stap 1, als dat niet werkt gewoon even getdataback proberen, daarmee lukt het wel.

Mocht dat niet werken dan is het inderdaad gewoon weg en is de enige oplossing een professioneel bedrijf, maar dat biedt geen garanties.

Dit staat allemaal in de FAQ en kan de TS dus zelf prima nalezen.

Ik stel voor dat we tenzij de TS meer info geeft niet reageren en netjes wachten tot er een mod langs komt met een slot.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

hamsteg schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:45:
[...]
Geniaal, alleen hoe moet hij daar bij komen, er is iets vern$$kt en voor een normale backup is het dus te laat, even TS lezen!

Binary dump is wel een goed idee.

Samengevat het probleem. Onbewust van 1 naar 2 partities gegaan en nu werkt er niets meer. Hoe komt TS terug op 1 partitie met behoud van data.

Simpele recovery tools (met name zij die uitgaan van backup data zoals bij NTFS en FAT32) hebben GEEN effect omdat het hier een verandering van settings betreft die door tooling ook in de backup areas zal zijn verwerkt.
Ligt eraan hoe je scant toch?
Je kunt iig met ontrack snel scannen dmv directory structuur (dit zal niet werken omdat er geen structuur is). En je kunt RAW scannen en dan bouwt hij bestanden terug uit de raw data van je hele disc.
Maar misschien is dit maar geblaat in dit geval ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 14:56:
...knip...
Ik stel voor dat we tenzij de TS meer info geeft niet reageren en netjes wachten tot er een mod langs komt met een slot.
Yup eigenlijk wel, maar misschien heeft iemand wel een 1seconde oplossing, altijd makkelijk. Ik heb net ook even in de faq gekeken wat er staat en 'partition recovery' klinkt wel belangrijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 17-07-2007 15:00 ]

☻/
/▌
/ \

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Naast het feit dat het buitengewoon aan te raden is om gebruik te maken van zowel backups als interpunctie, staat jouw redder in nood al tijden vermeld in de OM FAQ: OM FAQ / Beleid . Hier staan talloze namen in vermeld van programma's die doen wat jij wil en enkelen zijn zelfs freeware. Als je nog geen gekke dingen hebt gedaan kun je e.v.t. een raw backup maken van je huidige situatie en aan de slag gaan met de programma's die vermeld staan in de FAQ.

Veel succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.