[xp] windows repareren

Pagina: 1
Acties:

• BrainSmasher
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 23:46
Geachte lezers,

Sinds eergisteren kan ik mijn computer niet meer opstarten.
Ik krijg bij het opstarten een BSOD stopfout 0x00000024
Als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet, dan moet u de computer opnieuw opstarten. Indien de fout nogmaals ontstaat, kunt u het beste het volgende uitvoeren.

Installatie van alle antivirussoftware en hulpprogramma’s voor schijfdefragmentatie en het maken van back-ups ongedaan maken of schakel hulpprogramma’s uit. Controleer configuratie van vaste schijf en controleer of er bijgewerkte stuurprogramma’s zijn. Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf beschadigd is en start de pc opnieuw op.”
Dit gebeurde zowel als dat ik hem normaal op wou starten als ook dat ik het in veilige modus probeerde.

Vervolgens heb ik mij windows cd gepakt en geprobeerd te repareren.
Nadat de cd-rom al zijn bestanden heeft geladen krijgt ik de optie voor installeren, repareren of afsluiten.
Als ik dan vervolgens voor repareren kies krijg ik het volgende:
Setup kan geen vasteschijfstations vinden in uw computer, zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.
Het is windows XP professional SP2, en het is een hardeschijf Sata hardeschijf van Maxtor.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest, en dat jullie me verder kunnen helpen.
Want ik heb de bestanden die erop staan hard nodig want had er nog geen back-up van.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-03 07:17
Je moet wellicht tijdens de WINXP setup op de F6 toetst drukken (vrij in het begin staat dat onderin beeld)

Daarna met een Floppy de SATA drivers laden.
Veelal zijn er wel bootdisk creators te vinden op de support site van de fabrikant van je mobo.
Zo niet, check dan ff je CD die je bij je mobo/pc kreeg of maak zelf een Floppy.

Zie ook de FAQ : Windows Clients - FAQ

[ Voor 47% gewijzigd door Hoyden op 16-07-2007 18:56 ]

Verwijderd

Moet je niet eerst de SATA-drivers laden voordat je de winxp-setup gaat draaien? Of had je dat ook gedaan?

• BrainSmasher
Ok bedankt voor jullie snelle reacties.
F6 had ik nog niet gebruikt.
Moet dus nu uit zien te vinden wat voor moederbord ik heb.
Mijn moederbord is: Gigabyte 7VT600P-RZ
Nu nog de drivers vinden dan.
Weet iemand toevallig een link voor het downloaden hiervan, ik heb verscheidene sites gevonden maar wat ik vind is engels, waar ik niet zo super goed in is.
Zelf blijf ik natuurlijk zoeken, maar dat zou even makkelijker zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door BrainSmasher op 16-07-2007 19:29 ]

• Hoyden
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=1786

Gevonden via www.giga-byte.com

"VIA VT8237 SATA RAID(Preinstall driver, press F6 during Windows setup to read from floppy)
O.S. : Windows 2000,Windows XP 32Bit,Windows XP 64Bit,Windows Server 2003,Windows Server 2003 32bit,Windows Server 2003 64bit"

Verders is het wel erg makkelijk te vinden.
Profiteer ervan zolang dit topic nog open is :)

Volgens mij ben je zo geholpen iig.

[ Voor 77% gewijzigd door Hoyden op 16-07-2007 19:41 ]

• BrainSmasher
Dankje, ik krijg dan de volgende dingen als ik het uitvoer:
De map VISTA, X64, X86 en het bestand TXTSETUP.OEM, moet ik die dan allemaal naar de diskette kopieren? Want ik wil namelijk niks fout doen, en er zat geen documentatie bij.

[ Voor 17% gewijzigd door BrainSmasher op 16-07-2007 19:48 ]

• Hoyden
BrainSmasher schreef op maandag 16 juli 2007 @ 19:47:
Dankje, ik krijg dan de volgende dingen als ik het uitvoer:
De map VISTA, X64, X86 en het bestand TXTSETUP.OEM, moet ik die dan allemaal naar de diskette kopieren? Want ik wil namelijk niks fout doen, en er zat geen documentatie bij.
Volgens mij kun je, als je de self-extracting exe hebt uitgevoerd, datgene naar een Floppy kopieren, met behoud van directory structuur.

Gewoon ff proberen.
Pakt Windows dat niet, dan moet je de inhoud van folder NT5 ff uitpakken naar de root van je Floppy..
(Eventueel Incl. txtsetup en viamraid.)

Dan krijg je eenzelfde inhoud als ook in de FAQ staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 16-07-2007 19:59 ]

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
heb je al geprobeerd de hdd in een andere computer te hangen?
Om te kijken of de hdd niet bad sectors heeft? want het lijkt me geen goed teken dat hij in eens met deze bluescreen aan komt zetten. en al hele maal als hij ook al niet meer in veilige modus wil opstarten.

• BrainSmasher
@Thesilence07, ja heb ik geprobeerd. Hij voegt de hdd dan wel toe in deze computer maar dan als ik hem wil openen krijg ik: ongeldige vasteschijf

@SandeR
Klopt ja ik kon gewoon alles kopieren.
Ja ik blijf voorzichting want ik wil me data als het kan niet kwijt.
Nu ben ik zover dat hij vraagt voor driver te installeren voor XP of XP-x64.
Nou weet ik dan niet welke die van mij moet hebben.
Hoe kan ik daar weer achter komen, of maakt het niet uit?

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:35
Als ik jouw was zou ik maar snel op zoek gaan naar een Data recovery programma, want als je schijf er zo aan toe is kun je het wel schudden om je partitie te repareren. Heb zelf genoeg van dit soort gevallen mee gemaakt en het is me nog niet zo gelukt om de partitie volledig te herstellen.

Wij gebruiken stellar & phoenix om de data te herstellen, is niet gratis maar er is vast wel een manier om aan te komen ;)

ps. heb je toen je de hdd in die andere computer hebt gehangen ook in de logboeken van die desbetreffende pc gekeken? voor eventuele disk fouten?

• BrainSmasher
Had ik nog niet gedaan maar nu wel even dan. Kon geen fouten over die schijf in me log vinden.
Maar ik heb nu wel die sata driver goed want ik kom nu door. Nu krijg ik een command prompt: Ik typte daar CHKDSK, maar die blijft hangen op 25%. Iemand nog andere iedeeen?

Ik heb nu op google nog wat zitten zoeken en heb fixboot gevonden. Dat gebruikt in hij doet het weer. Bedankt mensen voor alle hulp, ben jullie echt heel erg dankbaar. Heb gelijk alles gebackupt.

[ Voor 27% gewijzigd door BrainSmasher op 16-07-2007 20:52 ]

Pagina: 1