Toon posts:

Oude Outlook E-mails Opvragen op Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik gebruikte altijd Microsoft outlook 2007 op mijn pc, maar die is kapot gegaan, nu heb ik op mijn andere computer outlook weer ingesteld alleen nu ontvangt hij alleen nieuwe mailtjes, terwijl die oude nergens meer staan

Als ik alle gegevens invul, dan ontvangt hij alleen nieuwe e-mails op dat account, maar het gaat er juist om dat ik mijn oude e-mails nog wil kunnen lezen want heel veel had ik er nog niet gelezen

Iemand een idee hoe ik die oude e-mails weer terug kan krijgen op mijn nieuwe computer?

Alvast bedankt

p.s. Ik gebruik een strato e-mail account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je oude PST bestand zal je terug moeten zetten op de nieuwe machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:34

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Daarvoor zal je zeker een backup van je oude pc moeten hebben want die 'oude' e-mail staat daar op en is nergens anders beschikbaar.

Genoeg over te vinden hier op GoT. Zie de search.

Edit:
MissingDog :w

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 16-07-2007 13:18 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
De "oude" mails staan op je oude PC. In hoeverre is je vorige PC kapot ? Wellicht kun je je postvak exporten.

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Wat is er defect aan de vorige pc?

Als je harde schijf nog werkt, moet je op zoek naar een PST bestand (normaal gezien in: c:/documents and settings/<username>/application data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Idd zoek maar eens naar outlook.pst daar staan ze in.
Je kan deze pst file gewoon importeren en bv oude mail noemen. Zodat je een postvan in hebt waar alle nieuwe mail binnenkomt. En een extra postvak voor je oude mail.
Je kan, als je wilt, ook je oude mail weer kopieren naar de nieuwe mailbox.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven aangegeven staan alle oude emails op de pc opgeslagen.

Je kan dit in vervolg voorkomen door in je email account instellingen het vinkje aan te zetten om een kopie op de server achter te laten.

Hier moet je emailbox wel tegen bestand zijn (Niet aan te raden als je een limiet op je mailbox hebt)
dit is 9/10 keer het geval, tenzij je zelf je mailboxxen beheerd.

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:27:
Zoals hierboven aangegeven staan alle oude emails op de pc opgeslagen.

Je kan dit in vervolg voorkomen door in je email account instellingen het vinkje aan te zetten om een kopie op de server achter te laten.

Hier moet je emailbox wel tegen bestand zijn (Niet aan te raden als je een limiet op je mailbox hebt)
dit is 9/10 keer het geval, tenzij je zelf je mailboxxen beheerd.

Succes ermee
Dit kan idd, maar zelfs mijn xs4all account van 500 mb vindt dit niet fijn.
Komt er ook nog bij dat wanneer je je pc opnieuw installeerd, je je oude pst bestand importeerd, hij alle mail op de server download. Ook niet echt fijn.
Daarom heb ik gewoon mijn pst bestand verplaats naar een veilige HD, zodat ik ten alle tijden windows opnieuw kan installeren zonder me zorgen te maken over verloren e-mail en contacten etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:34:
[...]

Dit kan idd, maar zelfs mijn xs4all account van 500 mb vindt dit niet fijn.
Komt er ook nog bij dat wanneer je je pc opnieuw installeerd, je je oude pst bestand importeerd, hij alle mail op de server download. Ook niet echt fijn.
Daarom heb ik gewoon mijn pst bestand verplaats naar een veilige HD, zodat ik ten alle tijden windows opnieuw kan installeren zonder me zorgen te maken over verloren e-mail en contacten etc.
Ja dat was inderdaad slimmer geweest, maar mijn pc's beeldscherm gaat niet meer aan, dus ik kan niet meer bij dat bestand komen.
(zie: Beeldscherm blijft in Standby (maar pc start wel op))

Ook omdat mijn andere computer alleen maar pata sloten heeft en mijn andere harde schijf sata is.

Dus ik denk dat het niet gaat lukken met mijn oude e-mails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:14
nou, die andere pc is nog wel te maken hoor, een beetje meer inzet is dan wel nodig :)

ontopic: je kunt je oude mail niet meer van je mailserver halen, dat is waarschijnlijk een POP server en die bewaart je mail niet zo lang.

oplossing: regel een computer bij een vriend met S-ATA en kopieer je data

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beeldscherm heeft niets te maken met de data: schroef de harde schijf er uit en zet 'em in de nieuwe kast de kast van iemand die je kent en een sata aansluiting heeft + een DVD-brander. Of koop van ellende een externe USB2 HDD behuizing. Heb je meteen een backupschijf die je blijkbaar toch al hard nodig hebt :)

Dan simpelweg de .pst openen en kopieren wat je wilt. En maak voortaan dus backups. Leave mail on server op oneindig zetten is niet handig, er zijn weinig providers die dat leuk vinden (als je meer dan een paar tekstmailtjes per week krijgt dan).

edit: ik ben spuit11.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 16-07-2007 13:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
heeft je nieuwe mobo geen pata aansluting !?

Prop je even je HDD in de nieuwe pc. Let wel even op de opstartvolgorde in de BIOS

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd sluit je oude hd aan op de cd-rom aansltuiting (deze heb je toch niet nodig) en kopieer het pst bestand naar je sata schijf. En evt nog andere data die je graag zou willen bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op maandag 16 juli 2007 @ 13:54:
Idd sluit je oude hd aan op de cd-rom aansltuiting (deze heb je toch niet nodig) en kopieer het pst bestand naar je sata schijf. En evt nog andere data die je graag zou willen bewaren.
Ja kijk: de pc die ik nu gebruik is heel erg oud en heeft daarom alleen aar PATA aansluitingen

Dus daarom kan ik mijn sata harde schijf toch niet inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
lees mijn post ff opnieuw :O

Je stopt je oude (PATA) HDD in je nieuwe pc, als je geen vrije IDE-poort hebt, zie dan even de tip van DarkSide

EDIT:

snap nu dat je een OUDE pc gebruikt omdat je NIEUWERE pc kaduuk is.

koop dan even een externe behuizing (voor SATA), is toch altijd handig :9

[ Voor 35% gewijzigd door jee-weetje op 16-07-2007 14:07 ]

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks allemaal

Kan ik ook gewoon een Sata to pata converter kopen?

[ Voor 219% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jee-weetje
Ja, ik heb al eens zo'n ding voorbij zien komen op de nieuwspage.
Wellicht kun je dan toch beter een externe hdd-casing kopen, IMHO, dan kun je die schijf zo onder de arm meenemen :).

[ Voor 8% gewijzigd door jee-weetje op 16-07-2007 14:10 ]

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 14:02:
[...]

Ja kijk: de pc die ik nu gebruik is heel erg oud en heeft daarom alleen aar PATA aansluitingen

Dus daarom kan ik mijn sata harde schijf toch niet inzetten?
Sorry las het verkeerd. Je kan dan het beste naar een kennis toe die wel sata ondersteund en je data daar branden op dvd('s). Of op een externe HD oid.
Eventueel kan je een converter aanschaffen als je geld wilt uitgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 16-07-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat ondertussen helemaal niet meer over Officesuites en -software-onderwerpen maar puur over hardware. Wellicht wil je dus even in Opslagmedia & I/O Controllers een topic openen, maar volgens mij kom je er zo helemaal uit. In OFF past het in ieder geval niet dus sluit ik hier.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.