Toon posts:

Asus A8V Deluxe echt dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Hallo,

Ik heb hier een Asus A8V Deluxe Rev.2.00 die niet meer naar behoren werkt. Nu vertoonde het systeem al rare kuren zoals het niet automatisch uitschakelen van de voeding bij afsluiten. ([mobo] Pc sluit niet volledig af. Start niet goed op.)

Nu is het probleem echter dat het bord zo dood als een pier is. Bij het inschakelen van de voeding (zwarte I/O knopje) draaien alle fan's (cpu, voeding, videokaart) een slagje en gebeurt er niks. Het ledje op het mobo brandt wel door.

De power knop reageert niet, de pc speaker zegt niets. Alle hardware er al één voor één af gehad, Bios batterij er uit, Bios chip er uit.. In principe alles wat de PMG faq en Hang en Opstart faq mij al meldden. Andere voeding, de voeding werkt goed in een andere pc, spanningen zijn prima oké.. Geen lekkende condo's, geen fysieke beschadigingen.

Zie ik iets over het hoofd of mag ik dit bord aan de heren van de gemeente mee geven?

Hardware:
-Asus A8V Deluxe Rev.2.00
-Fortron 400 Watt voeding, (12v lijn aangesloten) (met en zonder 24 pins convertor geprobeerd)

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:55
Ik zou het bord ritueel offeren aan de moederbordgoden of aan Terw_Dan geven natuurlijk.... maar das bijna hetzelfde ;)

Even zonder gekkigheid, ook bij je vorige topic klinkt het alsof je mobo niet helemaal fris meer is, en het is goed mogelijk dat het nu helemaal overleden is... Heb je al je andere onderdelen al op een ander moederbord geprobeerd? Das het enige wat je kan doen om met zekerheid je moederbord als schuldige aan te wijzen...

Succes!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Ik kan voor je je bios hotflashen, dan weet je zeker dat het niet aan de bios ligt (friesland is groot, ik woon in Sneek)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

vierkant228 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:15:
Ik kan voor je je bios hotflashen, dan weet je zeker dat het niet aan de bios ligt (friesland is groot, ik woon in Sneek)
Al zou het BIOS niet goed zijn, dan moet het bord wél aanspringen. Je krijgt dan simpelweg geen beeld.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
@exorcist, De kans is idd klein dat het de BIOS is maar TS komt uit Friesland, is het om de hoek sluit hij in ieder geval uit dat het dat is (tevens is alle overige hardware hier te testen)
en om speculaties uit te sluiten, uiteraard gratis, gewoon helpen

Verwijderd

Topicstarter
Sneek is net wat te ver maar toch erg bedankt, we kunnen we sowieso wel aan eentje komen voor 30 euro maar toch even zeker weten.

Verwijderd

Idd, dit bord lijkt me dood, ook als ik de problemen van je vorige topic lees.
Pagina: 1