Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Freecom Mediaplayer 35 onzichtbaar in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PixelPusher72
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 19:25
Weet iemand hoe ik de Freecom Mediaplayer 35 aan kan sluiten op mijn netwerk zodat ik de netwerk drive zichtbaar heb in 'My Network Places'?

- via crosscable aangesloten.... kan de player / drive pingen op ip-adres
- via router aangesloten met normale UTP.... kan de player / drive pingen op ip-adres

Echter, de drive is niet zichtbaar in mijn netwerk, dus kan ik er ook niets opzetten....

Of moet (?) ik nog software installeren?
Ik werk met Windows XP SP2

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens mij moet je de zogenaamde NDAS software installeren....
Edit:
Deze software is meegeleverd of valt te downloaden vanaf de site van freecom. Verwacht alleen niet teveel van de snelheid want het is geen 100MB/s
Met dit programma kan je je apparaat mounten en er zo een schijfletter aan koppelen. Mijn 3.5 (eerder versie van de 35) werkt prima zo. Een bestand van ongeveer 700 MB copieren duurt ongeveer 15min.

Zie ook:
Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit

[ Voor 77% gewijzigd door Pin0 op 16-07-2007 11:44 . Reden: even wat uitgebreider ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• PixelPusher72
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 19:25
Dank je wel!

Het is gelukt.... ook op de speler moest ik aangeven in de setup dat ik NDAS gebruik.
En tja, over de snelheid.... USB 2.0 is veel sneller!
Waarom dan deze netwerkverbinding? Alleen om te streamen?

KvE

PS deze threat kan gesloten worden wat mij betreft

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
JA streamen vanaf een pc werkt prima, bestanden overzetten via dat NDAS is een extratje... extrerne HD/Media apparaten met SMB zijn er wel maar deze zijn ook duurder dan de freecom...

met de snelheid valt best te leven als je een enkelekeer via het netwerk copieert. Met grote hoeveelheden sleep ik hem altijd even mee naar boven.... en doe het via usb...

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage