Toon posts:

[Vista] Readyboost werkt niet, maar stick is wel compatible*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.582 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb Windows Vista Ultimate gekocht bij Surfspot is dus een versie geschikt voor studenten, nou heb ik een Kingston USB flash drive gekocht type data traveller DTR/2GB en geschikt voor Readyboost en als ik deze wil gebruiken voor de optie Readyboost krijg ik de volgene mededeling "Dit apparaat heeft niet de benodigde prestatiekenmerken om te kunnen worden gebruikt om uw computer te versnellen."
Steek ik een Compact Flash kaartje in mijn kaartlezer in de computer krijg ik dezelfde melding.
Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
Je moet een compatible USB2 stick hebben om ReadyBoost te kunnen gebruiken.
beetje googlen

http://www.google.co.uk/s...=readyboost+USB+app&meta=

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor Readyboost heb je een minimale doorvoersnelheid van xMb/s nodig.

blijkbaar voldoet je card-reader en USB stick daar niet aan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
En anders is het mogelijk dat je USB2.0 controller op Fullspeed ipv HiSpeed (of omgekeerd maar de ene is 12Mbit en de ander 480Mbit?, erg verwarrend in ieder geval) staat.

Dit is te controleren/veranderen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De stick is geschikt voor Readyboost tenminste dat staat op de stick en op de verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Dan zou ik idd eventjes doen wat GraveR zei .. kijk even in je bios waar je USB op staat, hij hoort iig op Hispeed usb2.0

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die mogelijkheid zit niet op mijn bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook niet zo dat je stick dan 2x zo groot moet zijn als je ram die je hebt? volgens mij gaf hij dat bij mij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook dat is bij mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:24:
die mogelijkheid zit niet op mijn bios
Welk moederbord heb je dan? Vrijwel ieder moederbord dat beschikt voer USB 2.0, heeft daar wel opties voor in de BIOS. Je krijgt toch geen "dit apparaat kan sneller werken" melding hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee die melding krijg ik niet
Ik denk zelf dat het aan de versie van Vista Ultimate ligt, omdat het een studentenversie is maar misschien is dat ook wel niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 21:28:
Nee die melding krijg ik niet
Ik denk zelf dat het aan de versie van Vista Ultimate ligt, omdat het een studentenversie is maar misschien is dat ook wel niet zo
Er zijn geen studentenversies hooguit studentenlicenties. Dus dat het daaran ligt lijkt mij stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix, de Windows versie willen we graag in je topictitel zien hier :)

Probeer ook te voorkomen dat we alle informatie uit je moeten peuteren, door in je startpost al de belangrijke dingen te melden. Zie ook de Windows Clients - Policy .
Nu zijn er drie afzonderlijke vragen nodig om iets te achterhalen wat eigenlijk al in je startpost had kunnen staan :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou sorry hoor maar nou weet ik nog niet wat het probleem kan zijn heb inmiddels ook al een CF kaartje extrem 3 geprobeerd en dezelfde melding.
Trouwens inplaats van te mopperen op mensen kun je veel beter met gerichte oplossingen komen daar is tenslotte het forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:11:
nou sorry hoor maar nou weet ik nog niet wat het probleem kan zijn heb inmiddels ook al een CF kaartje extrem 3 geprobeerd en dezelfde melding.
Trouwens inplaats van te mopperen op mensen kun je veel beter met gerichte oplossingen komen daar is tenslotte het forum voor.
Om dat allemaal in goede banen te leiden zijn er een aantal regels opgesteld. Daar moet jij je ook aan houden ;) Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je deze faq: http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx al eens bekeken om te zien of je daar allemaal aan voldoet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 09:28
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:42:
Hoi, ik heb Windows Vista Ultimate gekocht bij Surfspot is dus een versie geschikt voor studenten, nou heb ik een Kingston USB flash drive gekocht type data traveller DTR/2GB en geschikt voor Readyboost en als ik deze wil gebruiken voor de optie Readyboost krijg ik de volgene mededeling "Dit apparaat heeft niet de benodigde prestatiekenmerken om te kunnen worden gebruikt om uw computer te versnellen."
Steek ik een Compact Flash kaartje in mijn kaartlezer in de computer krijg ik dezelfde melding.
Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen
volgens mij krijgt bijna niemand het voor elkaar om een CF kaartje via een cardreader met readyboost te laten werken. Meestal zijn de cardreaders niet snel genoeg. En die usb-stick, die zou gewoon moeten werken. De stick moet minimaal 256 mb groot zijn, en dat is hij ook. Gebruik je er miscchien een usb-hub tussen die op een of andere manier de snelheid omlaag haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Test die USB-stick anders eens met HDtune http://www.hdtune.com/ om te kijken of de doorvoersnelheid e.d. uberhaupt wel kloppen naar usb 2.0 waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
De topicstarter is een kennis van mij en ik heb zijn Kingston DataTraveller 2GB USB Flashdrive bekeken met de verpakking die erbij zat. De stick is gegarandeerd ReadyBoost compatible, daar ligt het probleem niet. De stick is getest met HDtune en het resultaat is +/- 27MB/s, dat is ruim binnen de gestelde grenzen. Verder is de stick geformatteerd met NTFS (netto 1.88 GB).

Hij gebruikt een Packard Bell iMedia 9350 (Pentium D 820) systeem met 2x 512 MB DDR2 533MHz. Wat ik heb begrepen is dat de stick in een hub of op de voorkant van dit systeem wordt geplaatst. Ik denk dat deze hubs niet voldoende stroom doorgeven. Hij zal proberen om de stick op een USB poort van het moederbord te prikken. Ik ben nu namelijk ook erg benieuwd waarom dit niet werkt :)

[ Voor 10% gewijzigd door pSycho-Y2K op 15-07-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidea
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-03 16:38
Voor als readyboost niet werkt en je zeker weet dat het flash geheugen (USB-stick) moet voldoen vindt je een goede tutorial onder op de volgende pagina:

*knip* Verwijdert linkje

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 08-04-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net via regedit (in uitvoeren) dan>HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version\EMDMgmt dan alle mappen waar usb bij vermeld staat verwijderen, opnieuw opstarten, en na twee keer mis, pakte die 'm weer. Er bestaat een oplossing dat je een letter ergens veranderd omdat die ingesteld staat voor een minimum snelheid usb, terwijl tragere ook prima nut hebben, weet 'm alleen helaas niet meer (misschien help dit, voor zoekopdracht, dus tsssjahh och).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:56:
Net via regedit (in uitvoeren) dan>HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version\EMDMgmt dan alle mappen waar usb bij vermeld staat verwijderen, opnieuw opstarten, en na twee keer mis, pakte die 'm weer. Er bestaat een oplossing dat je een letter ergens veranderd omdat die ingesteld staat voor een minimum snelheid usb, terwijl tragere ook prima nut hebben, weet 'm alleen helaas niet meer (misschien help dit, voor zoekopdracht, dus tsssjahh och).
Realy? Een topic van acht jaar geleden vista is al lang end of life :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
Deze gaat dicht, 8 jaar oud topic ;)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

^ moet je hem wel dicht doen ;)

Het idee was leuk toen een SSD nog onbetaalbaar was.

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2018 22:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06

InFamous

excommunicado

@iisschots dan maar zo?

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op: