Toon posts:

Wat is de goedkoopste manier?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er nu al een tijdje mee: mijn PC upgraden, of een totaal nieuwe PC kopen. Mijn huidige computer werkt in principe geweldig, maar voldoet niet aan mijn eisen. Ik geeft wat voorbeelden:
-256 MB werkgeheugen (veel te laag)
-20 GB aan harde schijf geheugen.

Ik wil, met welke optie dan ook, aan het volgende voldoen:
-dual core processor
-2 GB aan werkgeheugen
-160 GB harde schijf

Alleen vraag ik me af wat op dit moment wijsheid is:
een nieuwe PC kopen, zo ja: waar?

of

mijn PC upgraden, apparte dingen kopen. En weer: waar kan ik die dingen een beetje goedkoop krijgen (vanuit Breda gerekend, dus je snapt natuurlijk dat ik niet naar groningen wil voor zoiets?

Verwijderd

Tsja, als ik de keuze zal hebben gehad. Had ik voor een compleet nieuw systeem gekozen.
Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel budget je hebt.

Weet niet of iemand ervaring heeft met deze site: http://www.tvdlcomputers.nl/

Klik op Weekaanbieding. (is echter wel al van week 27, maar staat er nog steeds).

Lijkt mij niet echt super duur. (zal natuurlijk altijd goedkoper kunnen).

Verwijderd

Waar loop je nu tegen aan met je huidige pc? Je zegt dat ie inprincipe goed werkt :?

Ik wil ook wel een nieuwe auto. 1tje met een V12 en dikke velgen, maar inprincipe rijdt het polotje nog wel lekker. (alleen hij trekt niet zo snel op) ;)

p.s. goedkoopste manier is dat je geen van beide te doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 14:28 ]

Verwijderd

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14
:) Dit valt niet echt onder 'overige hardware' en zodoende ben je beter uit op CLS. Omdat je echter zelf totaal niet weet wat je wilt kun je het beste even op het topic kijken dat ik heb gepost :)

PS. "Ik wil, met welke optie dan ook, aan het volgende voldoen:" bedenk wel goed waarom je het wil doen; bepaalde game of heb je het gevoel dat je achter loopt. Van 20GB naar 160GB is een grote stap, mis je 140GB? Of gaat het je om het idee? Etc

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:55:
Ik zit er nu al een tijdje mee: mijn PC upgraden, of een totaal nieuwe PC kopen. Mijn huidige computer werkt in principe geweldig, maar voldoet niet aan mijn eisen. Ik geeft wat voorbeelden:
-256 MB werkgeheugen (veel te laag)
-20 GB aan harde schijf geheugen.

Ik wil, met welke optie dan ook, aan het volgende voldoen:
-dual core processor
-2 GB aan werkgeheugen
-160 GB harde schijf

Alleen vraag ik me af wat op dit moment wijsheid is:
een nieuwe PC kopen, zo ja: waar?

of

mijn PC upgraden, apparte dingen kopen. En weer: waar kan ik die dingen een beetje goedkoop krijgen (vanuit Breda gerekend, dus je snapt natuurlijk dat ik niet naar groningen wil voor zoiets?
Geef eerst even aan hoeveel het mag kosten. Dan kunnen we je beter helpen.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:15
Het is nu wel een beetje giswerk wat er aan je pc valt te upgraden.

Maar als ik zo kijk met zo weinig geheurgen en HD is het wel aardig oud.
Dit zou betekenen dat je zowiezo je moederbord moet vervangen, dus ook je geheugen, en betwijfel of je videokaart er dan nog wel op past. Tevens voldoet je voeding ook niet meer waarschijnlijk. Dus wat zou je dan moeten vervangen:

- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Harddisk
- Videokaart
- Voeding

Volgens mij is dit gewoon een nieuwe pc..

Op zich heb ik wel goede ervaringen met alternate.nl / paradigit / computerland en mycom
Daar kun je je eigen pc in elkaar klikken.
Alles hangt een beetje van je budget af. Als je alles lekker simpel wilt is dell ook nog een optie. Iets duurder, maar ik vind het wel leuk spul (IMHO)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Goed werken is iets anders dan lekker rap zijn ;)
Goed werken == geen problemen vertonen in de zin van errors en BSOD's

Vertel eens wat je nu aan hardware hebt. Dan kunnen we wel zeggen wat een beter idee is.
Stel dat je nu een P3 hebt, dan is het raadzaam om een complete PC te halen.
Is het al een Athlon64 of Sempron bijvoorbeeld, dan kan je makkelijk ff een andere processor er in mikken (zelfde voor Socket 775 pentium4 CPU's, makkelijk te upgraden naar Core2Duo, mits supported door mobo)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:40

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als je goedkoop uit wilt zijn: Koop een aanbieding bij een of andere vage PC boer. Je hebt dan vaak een PC gebouwd uit B-merk componenten.
Als je een goed systeem wilt hebben: Koop zelf de onderdelen los en bouw een goede pc.

Hou er wel rekening mee dat een hardware upgrade uit meer dan alleen een nieuwe processor en geheigen zal bestaan. Je zal ook een nieuw moederbord nodig hebben en een nieuwe videokaart (ik ga er van uit dat je nu geen PCI-expres videokaart zal hebben namelijk). Waarschijnlijk heb je ook nog een nieuwe voeding nodig die aan de huidige maatstaven voldoet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

Anders loop cdromland even binnen in Breda :) Die kunnen je ook goed adviseren wat je nodig zal hebben en wat je het beste kan kopen. En zoals Denniswerf al gezegt heeft. Maak daar even een post, er zijn genoeg mensen die je in dit topic je wel willen helpen :)
En ik weet zelf niet of Tilburg ver voor je is maar anders kan je ook altijd bij komplett kijken!

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Tja, wat is wijsheid...
Ik heb laatst even in PW gekeken en ik kon incl. verzendkosten voor ruwweg 2540-300 euro een complete computer samenstellen, met 2 GB geheugen, 160 GB HD (denk ik, weet ik neit helemaal zeker) Dus dat is opzich al vrij netjes. In de winkel betaal je al gauw meer.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn mensen die om een budget vragen. Mijn voorkeur is €300,-. Ik weet dat dat weinig is, maar ik wil, als het nodig is verder gaan naar de €500,-. De lage bedragen zijn eenvoudig te verklaren: ik ben slechts 15 jaar oud, en met m'n baantje bij de AH en niet zoveel zakgeld, duurt het sparen anders nog heeeeel lang ;)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:02:
Er zijn mensen die om een budget vragen. Mijn voorkeur is €300,-. Ik weet dat dat weinig is, maar ik wil, als het nodig is verder gaan naar de €500,-. De lage bedragen zijn eenvoudig te verklaren: ik ben slechts 15 jaar oud, en met m'n baantje bij de AH en niet zoveel zakgeld, duurt het sparen anders nog heeeeel lang ;)
Als je nou ff je huidige specs geeft kunnen we je vertellen wat de beste oplossing is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alles wat ik weet van mijn huidige computer:

256 MB RAM (DDR 2)
Intel Pentium 4 processor, 1,7 GHz
15 GB hardeschijf verdeeld over schij C en D
moederbord van Soltek, welke onbekend
Voeding: onbekend
Dit zijn volgens mij de belangrijkste dingen, als je meer moet weten: zeg het me maar (en hoe ik het kan vinden)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

een P4 met DDR2? lijkt me extreem sterk.
Pak Sisoft Sandra of Lavalys Everest er eens bij en post je resultaten eens?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:17:
een P4 met DDR2? lijkt me extreem sterk.
Pak Sisoft Sandra of Lavalys Everest er eens bij en post je resultaten eens?
Vertel mij a.u.b. wat Sisoft Sandra of Lavalys Everest is (ik weet het ik ben een noob, geen commentaar graag)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:18:
[...]

Vertel mij a.u.b. wat Sisoft Sandra of Lavalys Everest is (ik weet het ik ben een noob, geen commentaar graag)
2 stukjes software die je hardware identificeren.
staan beide in de tweakers meuktracker

Daarmee kan je dan een uitdraai maken van wat je precies hebt tot in de kleinste details.
Dat post je dan even hier zodat wij precies weten wat je hebt en je een advies kunnen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, hier is het lijstje van mijn huidige systeem:

System
Host Name :
User :
Workgroup :

Processor
Model : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.70GHz
Speed : 1.72GHz
Cores per Processor : 1 Unit(s)
Threads per Core : 1 Unit(s)
Internal Data Cache : 8kB Synchronous, Write-Thru, 4-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector
L2 On-board Cache : 256kB ECC Synchronous, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
MP Support : No
MP APIC : No
System BIOS : American Megatrends Inc. 07.00T
System : American Megatrends Inc. Uknown
Mainboard : INTEL I845
Total Memory : 256MB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : Intel Corporation 82845MP Brookdale Host-Hub Interface Bridge (B0-step)
Front Side Bus Speed : 4x 101MHz (404MHz data rate)
Total Memory : 256MB DDR-SDRAM
Memory Bus Speed : 2x 101MHz (202MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Plug en Play-monitor
Adapter : NVIDIA GeForce4 Ti 4600

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettestation
Hard Disk : Maxtor 2B020H1 (19GB)
CD-ROM/DVD : LITEON CD-ROM LTN526 (CD 52X Rd)
CD-ROM/DVD : SAMSUNG DVD R/RW SH-W08A (CD 40X Rd, 32X Wr) (DVD 5X Rd, 4X Wr)
CD-ROM/DVD : VOBID InstantDrive CD SCSI CdRom Device

Logical Storage Devices
HARDESCHIJF (C:) : 9.5GB (1.5GB, 16% Free Space) (FAT32)
Hard Disk (D:) : 9.5GB (5.7GB, 60% Free Space) (NTFS)
CD-ROM/DVD (E:) : N/A
CD-ROM/DVD (F:) : N/A
CD-ROM/DVD (G:) : N/A
3.5" 1.44MB (A:) : N/A

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 2 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : Intel(r) 82801BA/BAM USB universele host-controller - 2442
USB Controller/Hub : Intel(r) 82801BA/BAM USB universele host-controller - 2444
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
USB Controller/Hub : USB-hoofdhub
Keyboard : Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Mouse : PS/2-compatibele muis

MultiMedia Device(s)
Device : Standaardspelpoort
Device : Pinnacle WDM PCTV Video Capture
Device : Pinnacle WDM PCTV Audio Capture
Device : Intel(r) 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller

Communication Device(s)
Device : Best Data Data Fax Modem

Printers and Faxes
Model : Automatisch HP PSC 1600 series op MI

Power Management
Mains (AC) Line Status : On-Line

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP/2002 Professional 5.01.2600 (Service Pack 2)
Platform Compliance : Win32 x86

Network Services
Adapter : Netelligent 10T PCI UTP Controller #2

Performance Tips
Tip 2546 : Large memory modules should be ECC/Parity.
Notice 5901 : CD 1x= 150kB/s; Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Notice 5902 : DVD 1x= 11.08Mbps Exercise caution when comparing measured versus published ratings.
Tip 2 : Double-click tip or press Enter while a tip is selected for more information about the tip.

Zo t4e zien heb ik toch zelf verkeerd gekeken, want ik ziet al een aantal dingen die ik dacht dat ze anders waren. Maar vooralsnog ben ik niet tevreden met mijn huidige pc :D

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

De vraag is ook als je gaat upgraden, wat je kunt hergebruiken aan dit ding. Volgens mij alleen de kast en misschien de CD rom speler. Beter verkoop je deze als geheel voor 100 euro ofzo en haal je zelf alles nieuw, lijkt me goedkoper.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Hmmmm, Socket478 en DDR RAM...
Je zou je RAM een beetje uit kunnen breiden. Kost niet zoveel, en een grotere harddisk is ook niet zo duur.
Gekker zou ik het niet maken en wachten tot je genoeg geld hebt voor een serieus snel systeem.
Deze bak ik nl zo oud dat er nauwelijks snellere onderdelen voor te krijgen zijn, en als ze er zijn is het erg duur.
Dus RAM en HDD.
Dan doorsparen voor een Core2Duo of Athlon64 systeem.

Verwijderd

Topicstarter
En bestaat er ook de optie om de volgende dingen erin te zetten:
-AMD Athlon 64 x2 3800+
-Asus M2A-VM
in combinatie met geheugenmodules en een nieuwe harddisk?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:46:
En bestaat er ook de optie om de volgende dingen erin te zetten:
-AMD Athlon 64 x2 3800+
-Asus M2A-VM
in combinatie met geheugenmodules en een nieuwe harddisk?
Dan kun je je huidige videokaart niet meenemen. Die M2A-VM heeft wel een videokaart onboard maar die is niet geschikt voor spelletjes.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:52:
[...]

Dan kun je je huidige videokaart niet meenemen. Die M2A-VM heeft wel een videokaart onboard maar die is niet geschikt voor spelletjes.
Daar zat ikzelf ook wel wat mee. Als ik dat zou kopen, verkoop ik in ieder geval mijn moederbord, hardeschijf, huidig geheugen en de processor en dan ook nog mijn videokaart. Ik hoop dat ik daar wel een dergelijke videokaart voor kan krijgen.

PS: je snapt dat ik, met mijn huidige budget wel zit te kijken naar het upgraden, omdat dat in mijn ogen goedkoper is

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:32

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:55:
[...]

Daar zat ikzelf ook wel wat mee. Als ik dat zou kopen, verkoop ik in ieder geval mijn moederbord, hardeschijf, huidig geheugen en de processor en dan ook nog mijn videokaart. Ik hoop dat ik daar wel een dergelijke videokaart voor kan krijgen.

PS: je snapt dat ik, met mijn huidige budget wel zit te kijken naar het upgraden, omdat dat in mijn ogen goedkoper is
'k weet het niet, je moederbord/geheugen/processor levert een paar tientjes op, je HD is al een tijdje oud dus ik weet niet of dat zoden aan de dijk zet. Ik zou er maar rekening mee houden dat je er wat bij moet leggen. Een videokaart waar je echt wat mee kan gamen zou ik voor minder dan 150 euro niet gauw kopen denk ik. Of je moet even 2e hands kijken, daar is veel te vinden voor prijzen rond een euro of 100 waar je best wat mee kan. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik zou persoonlijk hier niets meer aan upgraden. Tegenwoordig heb je voor 3 @ 400 euro al een nieuw systeem. Ik heb even voor jou rondgeken en kwam op deze site terecht. Daar staat een systeem welke voldoed aan jou gestelde eisen voor 349 euro

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 16:20 ]

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 19:20
Iedereen roept van alles wat je zou kunnen doen, maar niemand vraag wat je nou eigelijk precies met je pc doet.

Stel eerst je doel en eisen vast, daarna je budget.
Als je de laatste games wilt spelen, dan zou ik niet gaan lopen upgraden, kost een boel en je hebt nog steeds choppy gameplay.

Je wilt goedkoop, en op lagere resoluties de meeste spellen willen spelen.
imho gewoon ff de V&A doorlopen op zoek naar een zwaardere cpu, wat extra geheugen en misschien betere vid kaart. Met beetje mazzel kan je met rond de 100 al een heel eind komen.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:19:
Iedereen roept van alles wat je zou kunnen doen, maar niemand vraag wat je nou eigelijk precies met je pc doet.

Stel eerst je doel en eisen vast, daarna je budget.
Als je de laatste games wilt spelen, dan zou ik niet gaan lopen upgraden, kost een boel en je hebt nog steeds choppy gameplay.

Je wilt goedkoop, en op lagere resoluties de meeste spellen willen spelen.
imho gewoon ff de V&A doorlopen op zoek naar een zwaardere cpu, wat extra geheugen en misschien betere vid kaart. Met beetje mazzel kan je met rond de 100 al een heel eind komen.
Wat ik eigenlijk met mijn pc wil doen:

Rome: Total War zo spelen dat ik geen uren laadtijd heb (ook als mijn virusscanner plotseling aanspringt)

Meer hardeschijf geheugen, omdat ik nu om de maand programma's moet verwijderen, wil ik mijn pc een beetje up to date houden.

Maar ik heb af en toe last van obsessie-aanvallen :D

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 19:20
Sloot geheugen erbij prikken helpt iig al een hoop.
256MB zit je al aan een minimum met prettig werken onder xp.

hdd'tje is het geld niet, 50 euro voor een nieuwe 200/300gig schijf.

Cpu kan je evt ook doen, kijken wat je mobo max aan kan en eentje van V&A plukken.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:18:
[...]

Zoiets kun je prima zelf opzoeken :). Als je de namen door Google heen gooit kom je zeker wel wat nuttige informatie tegen.

Dit 'zelf opzoeken' geldt overigens ook voor jouw initiële vraag. Verdiep je eens in benchmarks en reviews over de hardware die je aan wilt schaffen. Sites zoals Anandtech, X-Bit labs en Tom's Hardware hebben uitgebreide tests uitgevoerd over de nieuwste hardware. Bij laatst genoemde kun je ook nog de zogenaamde Charts vinden waarin tientallen processoren, videokaarten en hardeschijven onderelkaar staan met een prestatieindex erbij :). Bekijk die benchmarks en reviews, bekijk de huidige prijs en vergelijk het met elkaar. De beste keus komt er dan vanzelf uitrollen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.