Toon posts:

Registry / File monitor software (wijzigingen registreren)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar gratis/open source software waarmee je op een Windows systeem WIJZIGINGEN bij kan houden.
Iets dat b.v. inzichtelijk maakt welke registry sleutels zijn aangepast nadat je een programma installeert. En b.v. ook weergeeft welke bestanden zonder dat je het weet wordt aangepast.

Suggesties?

Sysinternals heeft wel een 'process explorer', maar dat laat voornamelijk zien welke registry/processen open staan. Niet wat er gewijzigd is.
Bovendien doen de ontwikkelaars niet veel meer updaten sinds ze door Microschoft zijn overgenomen.
|:(

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 15:21
Volgens mij hebben diezelfde jongens ook filemon en regmon uitgebracht.
Hiermee kan je dat wel volgen.
Verder kan je eens zoeken naar een tooltje dat InCtrl heet. (welliswaar oud, maar geeft ook buikbare informatie)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je snelle reactie, maar Filemon & regmon houd realtime by welke bestande/registry-sleutels in gebruik zijn . En niet welke zijn toegevoegd na een installatie of erger, spyware/trojan horse/virus, o.i.d.

InCtrl lijkt er meer op, maar ik zocht naar een tool die 'dieper' gaat. Ik geloof niet dat InCtrl ook wijzigingen bij houdt als stiekum iets verandert.

Verwijderd

Heb weleens een tool gehad die het bijhield, weet alleen de naam niet meer. Maar ik weet wel dat het tientallen tot honderden entries waren die gemaakt/gewijzigd/aangesproken werden bij het opstarten van maar 1 (groot/bekend) programma als bijvoorbeeld office of photoshop. Moet je voorstellen als je een uurtje bezig bent met je PC wat een ongelooflijke grote log je gaat krijgen.

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= heeft ook geen antwoorden gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit een betere oplossing (net op deze topic gevonden:Snapshot > Installatie bestand)
InstallWatch is in staat een 'snapshot' te maken, die je na een bepaald tijdstip kan vergelijken met een nieuwe snapshot.
http://www.epsilonsquared.com/installwatch.htm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ondanks dat je focus ligt op Windows systemen is dit toch een dusdanig algemeen topic dat ik het verplaats naar Software Algemeen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1