Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Wat bedoel je ivm systeem instellingen of meer met webcam? Formulier het even beter.. indien het over software setting get moet je eens zoeken op watch - cloack
Ik heb m'n zin even bijgewerkt. Maar het 'get' over een sofware instellingVerwijderd schreef op 10 October 2003 @ 16:25:
Ik ben op zoek naar een programma waarmee je eerst een snapshot van je bezig kan maken. En vervolgens een actie kan doen. Waarna het programma van de gewijzigde reg instellingen e.d. een setup maakt.
Wat bedoel je ivm systeem instellingen of meer met webcam? Formulier het even beter.. indien het over software setting get moet je eens zoeken op watch - cloack
Althans: Het is de bedoeling dat ik allerlei handelingen in windows doe, en daarna wil zien wat er veranderd is (register, bestanden, ini files) en daarna van de wijzigingen een setup kan maken. (soort macro zeg maar) zodat ik dezelfde wijzigingen op elk willekeurig systeem kan aanbrengen.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Ja software om dat bij te houden is er voldoende (denk maar aan het oude CleanSweep) maar het gaat mij erom dat ik die wijzigingen kan distributeren dmv een setup.Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 16:30:
Ik weet het niet zeker maar ik weet wel dat norton zo een programma heeft iets met watch dog / guard.. ben even aan het denken maar zoek eens op google onder software + macro watch
http://www.epsilonsquared.com/installwatch.htm
Werkt als volgt, je maakt eerst een soort snapshot van je pc,
bevat de bestandsstructuur en je registry settings.
Je sluit InstallWatch weer af.
Daarna doe je de handelingen die je wilt opslaan.
Bij voorkeur even herstarten als het om een ingrijpende wijziging gaat.
Daarna start je opnieuw InstallWatch op,
en laat je hem kijken welke bestanden en registry settings gewijzigd zijn.
Uiteindelijk maakt Installwatchpro een tekstbestandje
met de gewijzigde bestanden en een registry bestand met de registry wijzigingen.
Edit:
Je moet daarna wel zelf iets maken om die wijzigingen op een andere pc toe te passen.
Zelf gebruik ik daar een batch file voor, om bijvoorbeeld een heel programma te installeren, zonder setup.exe te gebruiken, maar inclusief alle instellingen, die je normaal gesproken altijd handmatig moet uitvoeren.
Nu gaat dit automatisch, door simpelweg de batch file op te starten.
[ Voor 24% gewijzigd door cjdijk op 10-10-2003 16:42 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Bedankt voor je reactie!cjdijk schreef op 10 October 2003 @ 16:38:
Ik gebruik daarvoor altijd InstallWatchPro:
http://www.epsilonsquared.com/installwatch.htm
Werkt als volgt, je maakt eerst een soort snapshot van je pc,
bevat de bestandsstructuur en je registry settings.
Je sluit InstallWatch weer af.
Daarna doe je de handelingen die je wilt opslaan.
Bij voorkeur even herstarten als het om een ingrijpende wijziging gaat.
Daarna start je opnieuw InstallWatch op,
en laat je hem kijken welke bestanden en registry settings gewijzigd zijn.
Uiteindelijk maakt Installwatchpro een tekstbestandje
met de gewijzigde bestanden en een registry bestand met de registry wijzigingen.
Edit:
Je moet daarna wel zelf iets maken om die wijzigingen op een andere pc toe te passen.
Zelf gebruik ik daar een batch file voor, om bijvoorbeeld een heel programma te installeren, zonder setup.exe te gebruiken, maar inclusief alle instellingen, die je normaal gesproken altijd handmatig moet uitvoeren.
Nu gaat dit automatisch, door simpelweg de batch file op te starten.
Ziet er veel belovend uit. Maar volgens mij moet je perse een setup bestand kiezen. Ik wil eigenlijk helemaal niets kiezen maar zelf wat handelingen binnen windows verichten.
Voorbeeld: Ik wijzig een instelling binnen windows. Vervolgens wil ik graag weten wat voor register instellingen hiervoor veranderd worden.
Dit alles heb ik nodig voor een unattended installatie van windows xp. Zodat gelijk alle instellingen goed staan.
Nee dat kan wel, maar hoeft juist niet.DeathKnight schreef op 10 October 2003 @ 17:05:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Ziet er veel belovend uit. Maar volgens mij moet je perse een setup bestand kiezen. Ik wil eigenlijk helemaal niets kiezen maar zelf wat handelingen binnen windows verichten.
Voorbeeld: Ik wijzig een instelling binnen windows. Vervolgens wil ik graag weten wat voor register instellingen hiervoor veranderd worden.
Dit alles heb ik nodig voor een unattended installatie van windows xp. Zodat gelijk alle instellingen goed staan.
Je start Installwatch op.
Would you like some help klik je weg (No).
Optioneel klik je op Config om bijvoorbeeld alleen de C: maar niet D: te checken.
Daarna klik je DUS NIET op Install, maar klik je op Snapshot.
Daarna sluit je InstallWatch af.
Daarna ga je dat doen wat je wil veranderen.
Daarna start je InstallWatch weer op, en klik je op Analyze.
Hij zoekt dan de verschillen tussen het moment van Snapshot klikken en Analyze klikken.
Enz...
[ Voor 5% gewijzigd door cjdijk op 10-10-2003 17:13 ]
Someone give this man a cigar!cjdijk schreef op 10 oktober 2003 @ 17:11:
[...]
Nee dat kan wel, maar hoeft juist niet.
Je start Installwatch op.
Would you like some help klik je weg (No).
Optioneel klik je op Config om bijvoorbeeld alleen de C: maar niet D: te checken.
Daarna klik je DUS NIET op Install, maar klik je op Snapshot.
Daarna sluit je InstallWatch af.
Daarna ga je dat doen wat je wil veranderen.
Daarna start je InstallWatch weer op, en klik je op Analyze.
Hij zoekt dan de verschillen tussen het moment van Snapshot klikken en Analyze klikken.![]()
Enz...
Zo eindigt mijn hele dag zoeken naar de juiste oplossing
[ Voor 6% gewijzigd door me1299 op 10-10-2003 17:26 ]
Graag gedaanDeathKnight schreef op 10 October 2003 @ 17:25:
[...]
Someone give this man a cigar!
Zo eindigt mijn hele dag zoeken naar de juiste oplossing
Als je ergens niet uitkomt hoor ik het wel, gebruik dit zelf heel veel.
Ik heb hier namelijk meerdere pc's, waarbij ik na herinstalleren,
in 1 keer verschillende settings goedzet door simpelweg een regfile in te lezen.
Die registry keys scannen duurt wel lang zegcjdijk schreef op 10 October 2003 @ 18:17:
[...]
Graag gedaan![]()
Als je ergens niet uitkomt hoor ik het wel, gebruik dit zelf heel veel.
Ik heb hier namelijk meerdere pc's, waarbij ik na herinstalleren,
in 1 keer verschillende settings goedzet door simpelweg een regfile in te lezen.
Dat is bij mij eigenlijk nooit, is in een paar seconden klaar.
Of bedoel je die harddisk scan?
Maar het zou ook iets met XP te maken kunnen hebben, zelf heb ik win9x.
Als het je puur om je registry gaat, en niet om de inhoud van je harddisk,
dan kun je in configuration, directory/drive monitor, vinkje verwijderen bij Enabled.
Dan is hij veel sneller klaar.
Zelf laat ik hem wel op Enabled staan, maar verwijder het vinkje bij "Scan all harddrives", waarna ik Add doe, en C: toevoeg.
Dan maakt hij alleen een inhoudsopgave van C: niet de andere partities D:, E:...
O ja, exporteren kan je het beste rechts klikken op de tekst Registry,
en dan kiezen voor Export Registry (zonder export to html/txt).
Wise lijkt wellicht moeilijk en overdreven, maar je kan er prachtige MSI's mee maken. Ik werk er nu voor een project een half jaar mee, en zo lastig is het niet. Even de korte cursus:DeathKnight schreef op 10 oktober 2003 @ 16:23:
Nu heb ik de beschikking over Wise Package Studio Enterprise Edition. Maar dat is zo overdreven dat ik er geen wijs uit wordt en het teveel tijd kost om deze dingen te maken.
- lege PC met Wise
- wise starten, "setup capture"
- e.e.a. invullen, pc laten scannen (huidige toestand)
- pakket installeren
- pc weer scannen (nieuwe toestand)
- install script editor klikken
- indien gewenst de nodige registry keys of bestanden wijzigen
- compile klikken
- nu heb je een mooie MSI
Suc6
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.