Toon posts:

AMD of Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eind augustus een nieuwe pc willen aanschaffen maar ik zit in de war met AMD of Intel...
Ik heb nu een laptop met een T2400 (1.86ghz) en ik ben daar echt blij mee!
Het gaat wel een game pc worden en zou max 2000€ mogen kosten (met 22" scherm).

Mijn grootste vraag is of ik nu AMD of Intel moet nemen... Als ik op tomshardware ga voor die CPU charts, dan zitten de volgende CPU's echt dicht bij mekaar maar de Intel is toch 120€ duurder.

AMD Athlon 64 X2 6000+, 3,0 GHz = 170€
INTEL CORE2 Duo E6700 (2.67) 4096KB = 290€

Als ik een AMD moederbord neem, dan is de grafische chip ook ouder...

AMD pc:

Asus M2-crosshair Socket AM2
AMD 6000+ X2 64BIT Dual-core Processor AM2 Boxed
Zalman Cnps 9700-NT AMD & Intel
Corsair Twinx DDR2 4096MB PC6400 XMS2 DHX (2X2048MB)
Western Digital 500GB-YS 16MB SATA300 7200RPM 24X7 1.2MILJ Mtbf
Samsung SH-S182M Zwart ATA 18X DVD-RW Lichtscribe Technology
Origen HV7SQ-htpc-b Zwart Media Center Case
LG L226WTQ 22 Inch Vista Wide LCD Screen
OCZ 700WATT Gamexstream Power Supply
MSI NX8600GT-T2D256EZ 256MB PCI Express Nforce 8600GT
totaal = 1894€

Intel pc:

EVGA nForce 680i SLI 775 A1
Intel Core 2 DUO E6700 2.67 Socket 775
CORSAIR TWINX Matched DDR2 2048MB (2x1024MB) 1066Mhz Dominator XMS2 8500 EPP HSP 5-5-5-15 TWIN2X2048-8500C5D
totaal = 2021€

Rest blijft hetzelfde...
Wat ik eigenlijk niet goed vanaf weet is:
* grafische chip op het mobo
* het geheugen (ik dacht 4GB te nemen zodat ik héél vlot vista kan draaien, bij die 2de dacht ik sneller geheugen te nemen omdat het mobo dat aankan)
* SATA & vooral die "24X7 1.2MILJ Mtbf"
* Is die case een goede keuze ? Ik wou een mediacenter case hebben omdat ik zo'n bak op de grond niet zo mooi vind, en deze staat dan in de weg, als dit echt MOET zou ik een "ANTEC Performance Case P182 Black" nemen
* Grafische kaart is geen top kaart, maar dit valt heel gemakkelijk te upgraden, of zou ik beter een betere vga nemen en iets anders later upgraden?

Groetjes en bedankt voor de hulp _/-\o_
PS: ik zou mijn pc op deze site willen bestellen: www.tones.be

Mijn voorkeur is momenteel die met AMD omdat deze goedkoper uitkomt

mvg,

David

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kan voor minder geld zelf een systeem bouwen dat beter is, en dan zou ik voor een Intel Core 2 Duo E6600 gaan. Prijstechnisch en kwalitatief gezien erg gunstig.
Voor de rest zul je jezelf moeten verdiepen in e.e.a., het is niet de bedoeling dat wij dat voor jou gaan uitzoeken. Jij weet zelf als geen ander wát je ermee wilt gaan doen, en wat je budget is.

Verwijderd

8600gt en dan 1900 euro?

kijk is in complete systemen en laptops, en dan naar de topics waarin mensen computers samenstellen van 1600 en meer? dan kan je er wat meer mee.

voor dat budget kan je misschien een q6600 nemen, die zijn onder de 300 euro en leveren 4 cores met 2.4ghz each.
bovendien is intel voor grotere budgetten veel beter nu omdat ze over te clocken zijn en ook op lagere kloksnelheid beter doen dan hoger geklokte amd (e6700>6000+ maar het is wel 2.67ghz vs 3.00ghz).

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-02 18:22
Rest blijft hetzelfde...
* grafische chip op het mobo
* het geheugen (ik dacht 4GB te nemen zodat ik héél vlot vista kan draaien, bij die 2de dacht ik sneller geheugen te nemen omdat het mobo dat aankan)
* Is die case een goede keuze ? Ik wou een mediacenter case hebben omdat ik zo'n bak op de grond niet zo mooi vind, en deze staat dan in de weg, als dit echt MOET zou ik een "ANTEC Performance Case P182 Black" nemen
* Grafische kaart is geen top kaart, maar dit valt heel gemakkelijk te upgraden, of zou ik beter een betere vga nemen en iets anders later upgraden?

*Hell no! Onboard=voor kantoor pc'tjes grafische kracht voor games e.d. is bagger
*Snel geheugen is vaak alleen goed voor overclocken en voor snel laden van games enzo met 2 gig ben je de komende tijd wel zoet als je pc sloom aanvoelt kun je er altijd nog 2/4 gig bij zetten
*Sata=verbeterde versie van de IDE aansluiting (wikipedia vertelt je alles) .. en waar sprakj je over de 24x7?
*zoek naar iets wat jij mooi vindt en wat lekker groot is (de eerste keer een pc in elkaar zetten is best wel moeilijk ;) )
*Ga maar voor een 2900XT of een 8800GTS ofzo die werken prima en kunnen DX10 ook nog wel aan.. en als je voor HDTV gaat zou ik voor de 8600GTS gaan (niet echt voor gamen marja)

Oja ik zou voor de Intel gaan (bus 1333 mhz p35 chipset) die gaat naar de verwachtingen langer mee.. (de socket dan)

Edit: je mag hier helaas niet groeten enzo (lees die regels maar) want dat doen we al de hele tijd :P..

[ Voor 3% gewijzigd door Bliz op 12-07-2007 17:31 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:51:

[...]

MTBF staat, zoals je met enkele seconden Google ook zelf had kunnen vinden, voor Mean Time Between Failures en duidt op de gemiddelde levensduur van de harde schijf. Deze bedraagt in dit geval 1,2 miljoen uur indien de schijf 24/7 (24 uur per dag, 7 dagen per week) wordt gebruikt.

Verder kan ik je afraden om voor Corsair Dominator te gaan. Deze modules zijn namelijk veel te duur. Een beter alternatief is dan bijvoorbeeld Crucial Ballistix en 2x1GB voldoet voorlopig prima.
Kijk desnoods ook even in Het DDR/DDR2/DDR3 Informatie- en Overklokresultaten-topic.

Ook de OCZ GameXStream 700W is voor een dergelijk systeem een beetje overkill. Zolang je een A-merk voeding aanschaft heb je aan 400W bijvoorbeeld al genoeg, aangezien de videokaart ook niet de snelste is. Neem voor meer informatie eens een kijkje in zowel Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 als Welke videokaart moet ik kopen?

Probeer je daarnaast ook eens te verdiepen in het zelf assembleren van een pc.
Het is niet moeilijk, goedkoper en bovendien een stuk leuker. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rone op 12-07-2007 17:49 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

1) Vergelijkingen van CPUs vind je in tig reviews en artikels. Begin daar eens te kijken.
2) Overige Hardware is geen dumpbak, en al helemaal niet voor vragen over Complete Systemen
3) Waar dan ook op GoT verwachten we meer eigen inzet (en de moed om gewoon zelf knopen door te hakken). Ben je onzeker over een keuze? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk nog niet goed genoeg gekeken naar je eisen en of de mogelijkheden passen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.