Ik zit met het volgende;
Ik heb een inlogsysteem gemaakt waarbij er via een MS SQL Database eventueel user accounts verwijderen kunnen worden. Als vanuit de datasource (de database zelf) Administrator wordt geselecteerd in het dropdownmenu de opdracht dan afgebroken wordt. Hoe geef ik aan dat als hij voldoet aan if dat hij stopt met uitvoeren? Ik heb een tijd zitten zoeken en kan het gewoon iet vinden, of ik heb moeite om het goed te formuleren.
Ik heb een inlogsysteem gemaakt waarbij er via een MS SQL Database eventueel user accounts verwijderen kunnen worden. Als vanuit de datasource (de database zelf) Administrator wordt geselecteerd in het dropdownmenu de opdracht dan afgebroken wordt. Hoe geef ik aan dat als hij voldoet aan if dat hij stopt met uitvoeren? Ik heb een tijd zitten zoeken en kan het gewoon iet vinden, of ik heb moeite om het goed te formuleren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| // Variabelen
string username = dropdown_username.SelectedValue;
string connection = @"Data Source=SERVER\SQLEXPRESS;Initial Catalog=DSG;Integrated Security=True";
string sql_query = "DELETE FROM tbl_login WHERE username = '" + username + "'";
string sql_query2 = "SELECT * FROM tbl_login WHERE username = '" + username + "'";
SqlConnection sqlconn = new SqlConnection(connection);
SqlCommand sqlcmd = new SqlCommand(sql_query, sqlconn);
SqlCommand sqlcmd2 = new SqlCommand(sql_query2, sqlconn);
if (dropdown_username.SelectedValue == "Administrator")
{
lbl_message_del.Text = "You cannot delete the Administrator.";
}
sqlconn.Open();
SqlDataReader deleter = sqlcmd.ExecuteReader();
sqlconn.Close();
sqlconn.Open();
SqlDataReader selectcheck = sqlcmd2.ExecuteReader();
if (selectcheck.HasRows == false)
{
lbl_message_del.Text = "User" + dropdown_username.SelectedValue + "deleted.";
}