Toon posts:

welke videokaart? geen gamer. a- of b-merk? enz.

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie kan mij van advies dienen?

Ik heb algemene adviestopics gelezen maar er zijn een aatal dingen waar ik toch niet 1,2,3 info over kon vinden.

Ik heb een nieuwe video-kaart voor mijn pc nodig die het het zwaarst te verduren krijgt met films en filmbewerking. Spelletjes speel ik niet op de pc en dat ga ik ook niet doen.

Het moet een agp kaart zijn en na een beetje speurwerk gaat mijn keus uit de volgende typen:
256 MB Geforce 6200 van xfx of club 3d ( de laatste met DDR2),
sapphire Radeon 9250, 256 MB.

De eerste 2 zijn wat duurder maar de xfx kan ik in de winkel kopen,
de sapphire is wat goedkoper en gaat via internet.

Van xfx en club3d lees ik dat het b-merken zijn maar wat merk je daar nou in de praktijk van?
Mijn gevoel schreeuwt om een a-merk, sapphire dus, maar over xfx en sowieso over geforce vs ati lees ik veel positieve dingen.

En is voor films en bewerking daarvan 128 MB aan video-geheugen niet ook al voldoende?

Mijn pc configuratie:
pentium 4 3,0 GHz
1024 MB geheugen
W XP home SP2
HD 250 GB

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:38

Totaalgeflipt

De enige echte

1 ding, XFX en Club3d zijn zeker geen b-merken.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03
Ik zou de Radeon 9250 niet in overweging nemen. Dit is een afgezwakte versie van de Radeon 8500 en dus enkele generaties ouder dan de Geforce 6200.

Ik vermoed dat een Geforce 6200 de betere keus daardoor is (betere algoritmes mbt video gedoe).
Dat het b-merken zouden zijn, merk je niet zoveel van denk ik. Qua spellen zijn ze meestal wel goed maar hoe het met films enzo zit weet ik niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:27:
Zoiezo is het zo dat vrijwel alle fabrikanten het ontwerp voor de kaart van NVidia / Ati aangeleverd krijgen. Alle kaarten zijn dus in principe hetzelfde, tenzij ze afwijken van het reference ontwerp (asus wil dat nog wel eens doen)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 13:32 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:31:
[...]

Zoiezo is het zo dat vrijwel alle fabrikanten het ontwerp voor de kaart van NVidia / Ati aangeleverd krijgen. Alle kaarten zijn dus in principe hetzelfde, tenzij ze afwijken van het reference ontwerp (asus wil dat nog wel eens doen)
Die weten dan ook waar ze mee bezig zijn, zogenaamde B-merken niet, en daarom gebruiken zij het ATI of Nvidia ontwerp, en dat is prima. :)

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07 07:24
Sowieso voor de 6200 kiezen, welke zal niet veel uitmaken.
Verder zou ik dr ook nog ff 1gb aan ram bijkopen als ik jou was,
1gb voor videobewerking lijkt me wat magertjes.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

woutur

Klauwtjes uit!

Totaalgeflipt schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:27:
Mwaoh, Club3d is in zoverre een b-merk dat ze nog wel eens willen besparen op onderdelen (denk vooral aan koelers op de GPU) waar niet op te besparen valt.
Zo had mijn 6600GT zulks een slechte koeling dat mijn computer vastliep. Zonder daarvoor een gpu intensieve taak voor te doen. Je ziet bijvoorbeeld bij Gainward of Leadtek dat ze daar heel deftige koelers opzetten, groter, stiller en beter.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

woutur schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:35:
[...]

Mwaoh, Club3d is in zoverre een b-merk dat ze nog wel eens willen besparen op onderdelen (denk vooral aan koelers op de GPU) waar niet op te besparen valt.
Zo had mijn 6600GT zulks een slechte koeling dat mijn computer vastliep. Zonder daarvoor een gpu intensieve taak voor te doen. Je ziet bijvoorbeeld bij Gainward of Leadtek dat ze daar heel deftige koelers opzetten, groter, stiller en beter.
Tegenwoordig valt dat ook mee. In de tijd van de 9800Pro gingen Club3D versies ervan bij bosjes kapot (werkte toen op een TD), maar heb nu bijv. een x1950 Pro van Club3D. Deze heeft geen standaard koeler maar een Accelero X2 koeler van Arctic Cooling, toch één van de betere koelers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat vanaf de GF7000 serie de shader van vista ingeschakeld kan worden.
Ik vond op het net, lijkt mij, een goede asus GF7600 zonder fan voor 75,-.
xfx en anderen zitten boven de 100,- wat dit type betreft
Die was het probleem bij mijn vorige. Veel stof en een beroerde piepende en krakende propellor. Dat heeft me uiteindelijk binnen 2 jaar mijn kaart gekost.

Ik ben er dus uit, heb hem ook al gekocht.

ciao guys

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Exorcist schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:14:
[...]

Tegenwoordig valt dat ook mee. In de tijd van de 9800Pro gingen Club3D versies ervan bij bosjes kapot (werkte toen op een TD), maar heb nu bijv. een x1950 Pro van Club3D. Deze heeft geen standaard koeler maar een Accelero X2 koeler van Arctic Cooling, toch één van de betere koelers.
Helemaal mee eens :) De mijne wordt stressed dan ook niet warmer dan 45 graden :9

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:59
Ik zou kijken voor de Ati Radeon 2400 Pro, je hebt er 1 voor rond de ~55 euro.

Het is er 1 van een nieuwe generatie videokaarten met HD ondersteuning:
  • Hardware based H.264/VC-1 decoding of Blu-ray™ and HD DVDs
  • HDMI with 5.1 surround sound audio
Oftewel een HDMI port en een flinke ontlasting voor je CPU als je in de toekomst Blu-Ray of HD DVD's gaat kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Jimmie op 12-07-2007 18:17 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jimmie schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:11:
Ik zou kijken voor de Ati Radeon 2400 Pro, je hebt er 1 voor rond de ~55 euro.
Die past alleen met een hamer in een AGP-slot hoor. :)

De TS heeft trouwens al een kaart gekocht.

dit:
Mmm je hebt de link naar de specs al verwijderd zie ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 12-07-2007 18:19 ]

ARME AOW’er

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Ik zou voor een (Sapphire) ATI X1950PRO 512MB gaan, Deze heb ik ook omdat ik ook veel (heel veel) aan videobewerking doe.
Ik heb danwel de PCIe versie maar hij is er ook nog in AGP, en dit is volgens mij nu de beste AGP kaart die er nog te krijgen is.

Prima geschikt voor Vista, HD video/Blu-Ray.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Jouw eisen zijn niet gericht op gameperformance, maar dat betekent niet dat je niet op basis van je andere eisen prima zelf kunt zoeken. Als je problemen tegenkomt moet je je misschien niet zo blind staren op "merk" en gewoon per kaart kijken. Een "A-merk" (wat dan ook dat moge zijn) produceert ook vaak zat mindere modellen, daar ben je net zo ver mee van huis als een slechte kaart van willekeurig welk merk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.