[MBP] Boot niet meer vanaf batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Met dank aan dawuss afgesplitst van het MBP discussietopic: een aantal (ernstige) problemen met mijn 1st gen MBP:

• Ik heb de afgelopen dagen een aantal keren een dvd proberen te schrijven. Hij lijkt dit succesvol te doen, maar verificatie mislukt altijd en de dvd wordt ook nooit gemount op het bureaublad. Dit lijkt pas het geval te zijn na het updaten van de firmware van de superdrive (die kwam binnen via software update vorige week). Hebben nog mensen hier een probleem mee? Is er een mogelijkheid om de oude firmware terug te krijgen?

• Een pak ernstiger is het volgende probleem: Mijn MBP boot niet meer vanaf batterij. Met adapter is er geen enkel probleem, batterij is ook volledig opgeladen (volgens Coconut en de indicatieleds op de batterij). Ook heeft hij nog 71% health volgens Coconut/iStat.
Wanneer ik de adapter uittrek vliegt de MBP uit na 3 seconden (geen sleep, gewoon dood). Dan op de power-knop duwen leidt tot het opspinnen van de superdrive (zoals normaal) en daarna slaat hij weer af.

Wat ik geprobeerd heb: PRAM/PMU reset, Disk verification, Repair permissions, Hardware test ("No troubles found").

Iemand een idee wat hier mis kan zijn?

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Testen met andere batterij (iemand met ook MBP).. anders is je batterij toch dood?
'Terug' naar winkel om te laten nakijken? (misschien hebben zij testbatterij bla ?)

Verwijderd

Dat fenomeen met die batterij heb ik ook gehad met een dell laptop. De lampjes op de batterij gaven aan dat hij opgeladen was en ook windows zelf had er wel vertrouwen in. Echter zodra ik de stroomadapter lostrok viel de laptop binnen een seconde uit. De batterij is onder garantie vervangen door dell (dat was de 3e batterij in minder dan een jaar tijd...)

• Kiff
Ok dan zal het waarschijnlijk dus een nieuwe batterij worden. Ga dit weekend naar de Apple winkel in de buurt om dit even te testen. Wel jammer voor een batterij van een half jaar oud. Zit hier misschien nog garantie op? Anders is het weer €139 ophoesten helaas!

Verwijderd

Had een soort gelijk probleem met macbook batterij (alleen die begaf het toen die leeg was). zit gewoon onder Garantie. Heb net vanmiddag extra batterij gekocht, 1e was gelijk dood, 2e werkte weer.

Prijzen van batterijen zijn net verhoogd, ik heb € 129 betaald, omdat reseller prijzen nog niet had ge-update.

Verwijderd

damn, zo duur? you must loveeee your laptop :D

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-02 16:43
Kiff schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:03:
Ok dan zal het waarschijnlijk dus een nieuwe batterij worden. Ga dit weekend naar de Apple winkel in de buurt om dit even te testen. Wel jammer voor een batterij van een half jaar oud. Zit hier misschien nog garantie op? Anders is het weer €139 ophoesten helaas!
Zeker zit daar garantie op! Als ze beweren van niet mag je ze even kennis laten maken met de EU regelingen die stellen dat op ALLES (behalve dingen als eten ;) ) 2 jaar garantie zit. Bovendien mag je veronderstellen dat je batterij niet binnen 2 jaar kapot zal gaan.

Voor meer info: www.consuwijzer.nl ;)

Trouwens als je hem nog geen half jaar hebt: De eerste zes maanden na aanschaf profiteert u bovendien van een verlichting van bewijslast.
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=528

[ Voor 12% gewijzigd door FlorisB op 12-07-2007 19:05 ]

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Voor zover mij bekend is geld garantie regeling niet voor batterijen. Stond in de laatste editie van het boekje Test Aankoop (BE).

Everything is possible if you really want it.

Verwijderd

Van batterijen is bekend dat het een onderdeel is wat onderhevig is aan relatief grote slijtage. Afgezien van de overduidelijke fabrieksfouten (zoals het binnen 3 maanden ofzo al stuk gaan en dus bij lange na geen 100 cycles halen) is garantie op dat soort dingen vrij lastig. 1 jaar garantie krijg je over het algemeen wel, maar afhankelijk van je gebruikspatroon kan een batterij in 1 jaar tijd al een heel eind versleten zijn.

• Kiff
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:53:
Van batterijen is bekend dat het een onderdeel is wat onderhevig is aan relatief grote slijtage. Afgezien van de overduidelijke fabrieksfouten (zoals het binnen 3 maanden ofzo al stuk gaan en dus bij lange na geen 100 cycles halen) is garantie op dat soort dingen vrij lastig. 1 jaar garantie krijg je over het algemeen wel, maar afhankelijk van je gebruikspatroon kan een batterij in 1 jaar tijd al een heel eind versleten zijn.
Ok, ik geef je volledig gelijk dat een batterij sneller verslijt dan de rest van de laptop. En dat hij na 1jaar al een eind versleten is wil ik ook best aannemen (hij geeft dan ook nog maar 75% van de originele sterkte aan). Maar omdat ik 's morgens er nog een dik uur op gewerkt had en 's avonds ineens zelfs niet meer op kan booten kan ik dit niet aan slijtage wijten!

Ik ga morgen naar mijn Apple winkel om het met hun te testen en een vervang-batterij proberen te krijgen. Hopelijk zijn de goden mij goed gezind!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik haal dit topic ff omhoog omdat ik hetzelfde probleem heb. Echter, mijn accu heeft nog 92% health en pas 33 cycles. Ook bij mij gaat de MBP uit als ik hem van de adapter haal. Natuurlijk is ie net 13 maanden oud. Heeft de TS het probleem al opgelost en zo ja, hoe?

/edit: Hmm, hij boot wel van de accu en ik kan al een half uur werken. Maar als ik vanaf de adapter boot en deze eruit trek, gaat de MBP na luttele seconden in sleep en is er met geen mogelijkheid (toets-druk, muis beweging, open-dicht klap van scherm) eruit te krijgen. Ik werk dan wel in clam-shell mode, heeft dat ermee te maken?

[ Voor 38% gewijzigd door zonoskar op 29-07-2007 13:10 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Pagina: 1