RAID configuraties NAAST elkaar op 2 schijven

Pagina: 1
Acties:

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 14:43
Ik heb de RAID FAQ en het forum doorzocht maar kon helaas geen concreet antwoord vinden op de volgende vragen:

Is het mogelijk om meerdere RAID configuraties NAAST elkaar op 2 schijven te hebben? Voorbeeld: met 2 320gb schijven de volgende indeling maken op een hardware raid controller of bios:
100GB RAID0 (met 50GB van elke schijf)
100GB JBOD (met de rest van beide schijven)

Vraag 2:
is het met dynamic discs onder windows (vista, of wat mij betreft een 3rd party programma), windows mogelijk om je windows te laten booten van een striped partitie?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoiets kan met de nieuwe intel matrix storage controllers of met software RAID. Waarom neem je niet gewoon 1 RAID 0 array, lijtk me dat dat net zo makkelijk werkt, je kunt immers gewoon partities aanmaken op een array.

• RutgerB
Dat klopt, alleen als een van de schijven crashed ben je wel al je data kwijt, en dat heb ik liever niet.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-02 11:55

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik gebruik nu op dit moment:

1 RAID array : Raid 0 met 2x Seagate Barracuda 320 GB
1 JBOD : Met 1 x 500 GB schijf

Ik zet dus mijn windows + games op mijn Raid array en verder zet ik al mijn belangrijke data ''downloads, documenten'' enzo ''veilig'' op mijn 500 gig schijfje :) gaat perfect
De commando gebruikt volgens mij ook zon intel matrix storage manager.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Combineren raid 0/1/5 of juist niet? bevat vrijwel dezelfde vraag

ARME AOW’er

• RutgerB
Bedankt dat is inderdaad wat ik bedoel, een matrix raid.
helaas ondersteund de ICH8 dit niet, dus misschien moet ik maar overwegen om een nieuwe mobo te kopen. Wellicht dat ik m'n P5B omwissel voor een P5B Deluxe, deze heeft wel de ICH8R chipset en ondersteund matrix raid.

Dan nog vraag 2: Is het mogelijk om zo'n dynamic striped volume te gebruiken als windows boot schijf met een of andere hack?

[ Voor 20% gewijzigd door RutgerB op 12-07-2007 00:39 ]

Pagina: 1