Toon posts:

Duurste = het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[quote : Door: BalusC
Modder-eter PMG/OM}
Benchmarks zijn in overvloed beschikbaar op het Internet. Kijk gewoon wat de duurste en de beste AMD of Intel CPU voor 160 euro is, zoek daarvan alle benchmarks op en leg ze naast elkaar. That's it.

Zo staat het ook in de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? uitgelegd.
[/quote]

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterk het idee dat jullie ook geen verstand van zaken hebben. Ik stel een serieuze vraag en daar wordt niet eens op ingegaan en krijg kort door de bocht antwoorden. Tuurlijk heb ik al het één en ander uitgezocht anders ga ik heus niets posten!

Maar ik heb van vele mensen geen duidelijk of gewoon geen antwoord op mijn vragen gekregen.

Tevens is alles wat duur niet altijd goed, das een lekker makkelijk antwoord. Ga maar naar tomshardware (waar ik allang gekeken heb) en zoek het daar maar lekker uit.

Het blijkt wel weer hoe knullig forum dit is en zal ook zeker hier niet meer posten voor serieus advies want dat is hier zeer ver te zoeken!

Voor inkoppertjes en brainless questions zalk hier wel een keer wel weer mijn beroep doen om af te wachten om vervolgens weer naar een andere site verwezen te worden!!!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is nu niet de manier om je gelijk te halen.

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
er zijn vele reviews te vinden over cpu's (op tweakers.net / toms hardware en op vele andere sites). Ook kan je hier de zoekfunctie op got gebruiken om te kijken wat andere mensen van een cpu vinden. Natuurlijk is niet alles wat duur is goed, vandaar dat er reviews bestaan, Beter gaan zoeken dus.

Dit is ook helemaal geen forum beginners maar voor gevorderden, dus daarom dat je ook wordt doorgestuurd naar een andere site voor deze "simpele" vraag

[ Voor 20% gewijzigd door Avvd op 11-07-2007 11:58 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

BalusC heeft wel verstand van wat hij zegt hoor, hij heeft zo ongeveer alle CPU's die er zijn gelisted ;)

Het is overigens de bedoeling dat je een modje (in dit geval BalusC) mailt, niet een nieuw topic opent, staat ook ergens in de FAQ, is wel handig :)

Hij heeft wel gelijk, op dit moment is er een prijzenslag gaande (als ik jou was zou ik nog een weekje of anderhalf wachten, prijsdalingen ;) ), pak de tweakers.net/pricewatch erbij, sorteer ze op prijs, zoek er een paar van rond de 160 euro uit, en google eens of je een vergelijking kan vinden :)

Snappie?

[ Voor 16% gewijzigd door Jejking op 11-07-2007 11:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:50:

Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterk het idee dat jullie ook geen verstand van zaken hebben. Ik stel een serieuze vraag en daar wordt niet eens op ingegaan en krijg kort door de bocht antwoorden. Tuurlijk heb ik al het één en ander uitgezocht anders ga ik heus niets posten!

Maar ik heb van vele mensen geen duidelijk of gewoon geen antwoord op mijn vragen gekregen.
En bedankt voor de flame richting mij...

Je stelt een vraag en ik geef je daar een serieus antwoord op. WIJ kunnen niet voor JOU bepalen wat het beste is. GoT is niet de plek om kant en klare antwoorden af te halen, maar een prima manier om je te helpen je keuze te vereenvoudigen door erachter te komen waar je op moet letten.

Vandaar het advies om te kijken wat binnen je budget valt, en daarvan de top te pakken. Natuurlijk zal een cpu van 30 euro ook binnen je 160€ budget vallen, maar het is natuurlijk zeer logisch dat die minder zal presteren dan een cpu die dik 100 euro duurder is.

Ik heb ook nooit gezegd dat je zelf niets hebt uitgezocht (want dat heb je duidelijk wel) maar er zijn een aantal zaken waarvan ik je aan wil raden daarna te kijken.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
Misschien moet je even lezen voordat je een paar van de beste nurds hier gaat afzeiken.

Je bent hier pas net. Sterker nog, dat was je eerste topic. Je hebt de regels niet doorgenomen. Groeten doen we bijvoorbeeld op GoT niet en een klaagtopic aanmaken omdat je eerste is gesloten al helemaal niet.

En daarnaast denk je ook nog is dat wij een verplichting tot antwoorden hebben. Waar haal je dat idee vandaan? GoT is een discussieforum voor mensen met een bovengemiddelde intresse in computers. GEEN vraagbaak voor mensen die zich 2 minuten geleden hebben aangemeld. Denk je dat het leuk is om de hele dag door vragen van anderen te beantwoorden soms?

Misschien kun je beter een nurd inhuren. Die kan je als stront behandelen.

Wat BalusC zegt is ook "zoek daarvan alle benchmarks op en leg ze naast elkaar." Maar dat vergeet jij voor het gemak eventjes.

Jij hebt het over kort door de bocht, maar heb je je eigen posts wel is bekeken?
Ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeel sterk het idee dat jullie ook geen verstand van zaken hebben.
Het blijkt wel weer hoe knullig forum dit is
Je bent hier nog geen dag aangemeld!

[ Voor 34% gewijzigd door Nijn op 11-07-2007 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok Terw_dan jij bent een van de weinige die de moeite heeft genomen mij enigsinds serieus te nemen.

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 19:15
De duurste is vaak de nieuwste en meestal de snelste, maar daalt ook als snelste in waarde wanneer een nieuwe cpu of serie van cpu's wordt uitgebracht. Het snelheidsverschil met een goedkopere cpu is soms zeer klein. En dan is het dus de vraag of het de meerwaarde wel waard is.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 08:20
heel simpel gezegd is de duurste CPU ook meestal wel de beste, maar is dan niet sprake van de beste prijs/ kwaliteit verhouding :)

Edit: fuck... net iets te laat... :p

[ Voor 13% gewijzigd door -krekel- op 11-07-2007 12:08 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Beide posts in het vorige topic waren prima replies. Dat jij ze blijkbaar niet op waarde kunt schatten zegt meer over jou dan over GoT. Grote kans dat dit nieuwe topic ook weer gesloten gaat worden; heb je de FAQ wel echt gelezen ? GoT vereist namelijk enige zelf werkzaamheid en inzet, anders wordt het hier net een computeridee.nl (nofi) forum ... Als dat je niet bevalt, dan ga je maar ergens anders heen, klaag-topics en -posts zullen je toch alleen maar een ban opleveren ...

En zo moeilijk is het toch niet om een beetje research te doen ? VST plugins kunnen inderdaad CPU vreten, of je nu een AMD of Intel koopt. Misschien is de Best Buy Guide van juni (op de frontpage) een goed begin van je zoektocht ... ?

PS: waarom komt de layout van je website http://www.mvdnet.nl/ me zo bekend voor (ondanks dat ie er mooi uitziet !) :X

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Je budget is 160 euro. Dan kan je meestal aannemen dat de beste processors die je kan nemen in de prijsklasse 140 tot 160 euro zijn.
Vervolgens neem je alle processors in die prijsklasse en je vergelijkt de benchmarks daarvan in de applicaties waar je ze wilt gebruiken en daarop baseer je je keuze. Simple as that.

Duur is niet altijd goed, maar tot een bepaald bedrag wel. Bij cpu's is dat rond de 200 euro. Daarboven betaal je voor 10% extra meestal 30% meer maar je kan je goed voorstellen dat een CPU van 60 euro niet zo goed gaat presteren als een van 100, toch?

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:26
He boys...

Deze jongen had gewoon een vraag en dit leek hem het goede forum om deze te stellen.
Vandaar dat hij zich heeft geregistreerd.

Dat groeten kun je hem wel vergeven toch?
Onze nieuwe tweaker moet nog wel wat leren qua etiquette als ik zo deze topicstart lees.

Maar feit is wel dat ik hier ook kom als ik een vraag heb...
Ik kom hier ook om te kijken wat andere mensen voor vragen hebben en ze daar evt te helpen.
Daar is het toch een forum voor?

Feit is wel dat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt, dat ik iets niet kon vinden op internet of ergens overheen had gelezen. daar kun je ook gepast mee om gaan (beide kanten..)

Feit is ook dat ik steeds minder hier kom, omdat ik bang ben dat mijn vraag niet inteligent genoeg is en daarom meteen word gesloten ivm "geen eigen iniatief", terwijl je dat niet altijd uit een topicstart kunt opmaken. Een aantal tweakers die ik ken delen deze mening.

Iemand een beetje op weg helpen kan geen kwaad.

zo dat wilde ik even kwijt

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Verwijderd

Moet je voor de aardigheid, dit eens in de zoek kader rechtsbovenin intypen.
" Wat is de snelste cpu" Wat krijg je dan te zien?

Er zijn ongeveer 134 resultaten, verdeeld over 6 pagina's.

Er is gezocht op: wat is de snelste cpu
Woord frequenties: wat: 814470, de: 1084878, snelste: 19123, cpu: 93372
Database van 1198087 documenten doorzocht in 0,078s.

De eerste bericht dateerd uit 11-09-2000 00:15

Heb hier al vaker op verschillende onderdelen gezocht, maar wordt door die zoekmachine er niet veel wijzer van.
Je krijgt een hele hoop regels te zien, waar de woorden die je getypt hebt in vette letters wordt weergegeven.
Je blijft maar zoeken.

Ik verwacht eigenlijk een cpu naam en type die op dit moment dan het snelste is.

Maar ik zal wel te simpel denken.

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:20:
Maar ik zal wel te simpel denken.
Uhu, om zo een kant en klaar antwoord te krijgen zul je toch echt wel anders tewerk moeten gaan in de search.

Begin alvast maar eens met de advanced-mogelijkheden te verkennen ;)

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zoeken op een hele zin werkt vaak minder goed dan met steekwoorden.
Daarnaast kun je het beste zoeken in het forum waarin je de meeste kans maakt om een antwoord te vinden (in dit geval dus PMG). Vaak zie je tussen de actieve topics al interessante informatie staan. Daarnaast staat er een FAQ, en een omschrijving van het beleid op dit subforum. Als je die zaken leest, ben je al een heel eind op weg naar een antwoord op je vraag!
Weet je nu nog niet waar je moet zoeken, dan kun je een topic openen, en daarin je vraag stellen, waarbij je vermeld wat je al hebt ondernomen.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sjakskus schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:17:
Maar feit is wel dat ik hier ook kom als ik een vraag heb...
Ik kom hier ook om te kijken wat andere mensen voor vragen hebben en ze daar evt te helpen.
Daar is het toch een forum voor?

Feit is wel dat ik zelf ook al een paar keer heb meegemaakt, dat ik iets niet kon vinden op internet of ergens overheen had gelezen. daar kun je ook gepast mee om gaan (beide kanten..)

Feit is ook dat ik steeds minder hier kom, omdat ik bang ben dat mijn vraag niet inteligent genoeg is en daarom meteen word gesloten ivm "geen eigen iniatief", terwijl je dat niet altijd uit een topicstart kunt opmaken. Een aantal tweakers die ik ken delen deze mening.

zo dat wilde ik even kwijt
Dit forum is een discussie platform, geen vraagbaak. Dat je ook problemen waar je tegenaanloopt kunt bespreken, is geen vrijwaring om maar lukraak topics te openen.
De houding van de TS is ook dermate irritant dat er weinig mensen zijn die nog zin zullen hebben om uberhaupt nog te reageren op zijn posts.
Overigens mag je hier ook wel enig niveau verwachten. Als je wilt weten hoe je de startpagina van je browser moet veranderen, is beginnersweb misschien meer iets voor je.

I'm not as think as you stoned I am

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
Je vraag uit de titel is: Duurste = het beste?
Simpele vraag simpel antwoord: JA.
Kijk maar naar de QX6800 is nu het duurste én het beste. Vraag beantwoord, lijkt mij zo.

Bovendien vind ik je topicstart erg dubieus. Jij stelt hier een vraag omdat je het niet weet, en dan denk je dat wij het niet weten en dan ga je ons voor dom uitmaken. Lekker is dat.
Woord frequenties: wat: 814470, de: 1084878, snelste: 19123, cpu: 93372
Als je gaat zoeken op "wat is de" 8)7

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sjakskus schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:17:
De FAQ's zijn er om mensen op weg te helpen. TS heeft deze gewoon niet doorgenomen. Zoals gezegd, GoT is geen forum waar mensen vragen kunnen stellen en dan een kant en klaar antwoord krijgen. Wij krijgen allemaal niet betaald namelijk, dus verwachten we dat mensen niet met "domme" vragen (ie. vragen die via de search of de faqs of google makkelijk te beantwoorden zijn) komen.

Verwijderd

Blacksnak schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:22:
[...]

Uhu, om zo een kant en klaar antwoord te krijgen zul je toch echt wel anders tewerk moeten gaan in de search.

Begin alvast maar eens met de advanced-mogelijkheden te verkennen ;)
En waar staat de handleiding van die zoekmachine, hoe je dat moet doen?

Je zoekt hulp, en krijgt een tijdrovend monster voor de kiezen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik snap alleen iets niet.. je zet een 5200 en 6000 neer, bij AMD is het nog enigzins logisch: hoger nummer = sneller/beter. 1 snelle google search zie ik jou oude 2.8HT al reeds 89watt verstookt (pricewatch, dus je had al een basis. Je praat over hoge L1/L2 cache, ook gezien dat beide CPU's gelijke cache hebben? :?

Snelle 2de google, kom ik op tweakers met een review van de 6000. (klik).

Ga je akkoord met de hogere warmteproductie (investeren in koeling), dan is natuurlijk 'de duurste' de beste. Daarbij past hij nog in je budget ook.

2 vragen via google opgezocht, en dankzij tweakers het antwoord gevonden.

Het hele verhaal snelheid vs cache kon je al terugvinden bij de oudere 4000 series.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2007 12:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sjakskus
Ok, daar heb je gelijk in, maar als je een probleem hebt, om daarover te "discussieren", dan stel je toch ook een vraag, en ben je ook op zoek naar een antwoord.

Dat deze boy zich misschien wat verkeerd opstelt, OK dat klopt.

Maar als ik kijk naar de topics hier, dan gaan deze toch meestal wel over problemen (vragen) waar men een antwoordt voor zoekt.

Ik zit net ff bv in Windows Clients te kijken, maar dat zijn toch ook vragen?

Je kunt niet altijd alles weten en als je ergens onzeker over bent, mag je toch wel hulp vragen?
dat is volgens mij minder dom dan een gok wagen

Edit:

Ik zie dat we een levendige discussie op gang hebben gebracht.,.

idd de faqs doorlezen e.d moet wel gedaan worden.
maar niet iedereen heeft hetzelfde kennis die wij na "al die jaren" hebben verkregen.

Ik vind nog steeds dat als jij een bovengemiddelde interesse in computers hebt, maar je misschien niet overal alles vanaf weet en je er niet uit komt met bv google (wat mij ook wel eens is gebeurd met simpele vraagstukken) dat je hier dan best ff hulp mag vragen toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Sjakskus op 11-07-2007 12:38 ]

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:32:
[...]

De FAQ's zijn er om mensen op weg te helpen. TS heeft deze gewoon niet doorgenomen. Zoals gezegd, GoT is geen forum waar mensen vragen kunnen stellen en dan een kant en klaar antwoord krijgen. Wij krijgen allemaal niet betaald namelijk, dus verwachten we dat mensen niet met "domme" vragen (ie. vragen die via de search of de faqs of google makkelijk te beantwoorden zijn) komen.
Dus als je geld er voor krijgt, dan ga je wel de vragen beantwoorden?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
Vragen heb ik zelf geen probleem mee, zolang de vrager zijn gewerfde kennis niet alleen van "vragen" heeft, maar ook van andere bronnen. Hoe de TS zich opstelt tegen de mede gebruikers vind ik nogal brutaal. Zie zijn post:
[quote : Door: BalusC
Modder-eter PMG/OM}
Als je zo verwacht een antwoord te krijgen, ben je verkeerd bezig...

• Sjakskus
Bitage ik ben het volledig met je eens

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Sjakskus schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:34:
Ik vind nog steeds dat als jij een bovengemiddelde interesse in computers hebt, maar je misschien niet overal alles vanaf weet en je er niet uit komt met bv google (wat mij ook wel eens is gebeurd met simpele vraagstukken) dat je hier dan best ff hulp mag vragen toch?
Het wordt allemaal wel een beetje erg off topic allemaal zo maargoed...
Er staat niets in de weg om vragen te stellen zoals je zelf ook al wel hebt opgemerkt in windows clients. Er zit ook wel een grijs gebied tussen en daardoor worden af en toe ook topics te snel dicht gegooid maar in het geval van de TS, is het imo toch duidelijk dat hij een houding had van
"hmm, nieuwe cpu nodig. Eens ff snel op tweakers.net registreren om te kijken wat die nerds nou vinden wat goed is"

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Je snapt toch wel dat die geïrriteerd is nadat die afgezeken is in zijn eerste topic.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:44:
Je snapt toch wel dat die geïrriteerd is nadat die afgezeken is in zijn eerste topic.
Door wie is die afgezeken dan? In het topic wat gesloten is zie ik iedereen normaal en on-topic reageren? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

En daarom was BalusC's tip danwel boodschap ook goed. Kijk met welk budget je maximaal voor een CPU wilt uitgeven, en ga gewoon lekker vergelijken op www.tomshardware.com bijv. Er staan daar bordevol reviews en een CPU van ongeveer 150 euro kom je daar echtwel tegen. Ook videokaarten, danwel moederborden worden er ook getest.

Die faq staat er ook niet voor niets, om elke vraag die al een keer eerder gesteld / beantwoord is, niet nog een keer te laten herhalen.

Mischien had je beter " " tussen je zoekopdracht kunnen doen. Als het goed is komen de beste resultaten ook boven (zie je aan 'matched x%' )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Zonder overleg 'heropende' topics gaan per definitie dicht - bij deze :o

Als je vindt dat je topic onterecht gesloten is, dan kun je contact opnemen met de moderator die hem sloot voor uitleg - maar neem eerst hier eens een kijkje: PMG Beleid en vooral PMG FAQ - achter die tweede link staat een aantal redenen waarom een topic op slot kan gaan en je zult zien dat jouw topic in zeker twee van die categorieen viel.

Dit topic zou trouwens ook als er geen eerdere topic geweest was dicht gegaan zijn. Je stelt je erg brutaal op, er blijkt weinig eigen inzet uit je posts om je vragen te beantwoorden maar vooral niet om na te gaan waarom anderen op je reageren op de manier waarop ze doen. Een beter GoT ervaring begint bij jezelf. Sta daar even bij stil...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.