Beste PPL,
Ik zou graag advies willen in het volgende. Ik wil een upgrade uitvoeren van mijn huidige CPU (P. 2.8 HT, FSB: 800) want ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn CPU mijn nieuwe muziekbewerkingsprogramma het allemaal niet zo lekker trekt (mijn hardware natuurlijk
).
Mijn CPU usage schiet regelmatig naar 85 tot 90 procent. Ik dacht eerst dat dit met mijn geluidskaart te maken had (M-Audio , audiophile 192) maar volgens mij heeft dat er deels mee te maken wanneer ik Sonar (dit is het programma wat ik gebruik) met VSTI's uitvoer.
Ik heb zitten kijken naar een AMD processors (maar ik sluit pentium niet uit). Ik kijk voornamelijk naar AMD omdat deze goed betaalbaar zijn, relatief goed scoren kwa snelheid en ook een hoge FSB hebben (ik weet niet hoe belangrijk de FSB zijn, de Cache L1 en L2) :
Ik wil max. 160 euro voor de CPU uitgeven en zal aan de hand van de CPU een nieuw Motherboard aanschaffen.
Ik had in gedachte :
AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed (€ 155,=)
specs :
Snelheid 3 GHz
Systeem Bus 2000 MHz
Platform Socket AM2L1
Cache 256 KB
L2 cache 2048 KB
Aantal bits 64 bits
Voordeel : snel, en hoge L1 en L2 cache (weet niet of dat erg belangrijk is)
Nadeel : slurpt stroom ten opzichte van de andere CPUs
AMD Athlon 64 X2, 5200+ (65w), Socket AM2, Boxed (€ 120,=)
specs:
Snelheid 2.6 GHz
Systeem Bus 2000 MHz
Platform Socket AM2L1
Cache 256 KB
L2 cache 2048 KB
Aantal bits 64 bits
Voordeel: minder stroom, hoge cache L1 en L2
Nadeel : is langzamer dan de CPU hier boven.
Ik heb mij (nog) niet verdiept in de Pentium CPUs puur omdat deze een veel lagere bussnelheid hebben.
Wie o wie kan mijn hierin advies geven wat voor mij een passende upgrade van CPU is?
Ik zou graag advies willen in het volgende. Ik wil een upgrade uitvoeren van mijn huidige CPU (P. 2.8 HT, FSB: 800) want ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn CPU mijn nieuwe muziekbewerkingsprogramma het allemaal niet zo lekker trekt (mijn hardware natuurlijk
Mijn CPU usage schiet regelmatig naar 85 tot 90 procent. Ik dacht eerst dat dit met mijn geluidskaart te maken had (M-Audio , audiophile 192) maar volgens mij heeft dat er deels mee te maken wanneer ik Sonar (dit is het programma wat ik gebruik) met VSTI's uitvoer.
Ik heb zitten kijken naar een AMD processors (maar ik sluit pentium niet uit). Ik kijk voornamelijk naar AMD omdat deze goed betaalbaar zijn, relatief goed scoren kwa snelheid en ook een hoge FSB hebben (ik weet niet hoe belangrijk de FSB zijn, de Cache L1 en L2) :
Ik wil max. 160 euro voor de CPU uitgeven en zal aan de hand van de CPU een nieuw Motherboard aanschaffen.
Ik had in gedachte :
AMD Athlon 64 X2, 6000+, Socket AM2, Boxed (€ 155,=)
specs :
Snelheid 3 GHz
Systeem Bus 2000 MHz
Platform Socket AM2L1
Cache 256 KB
L2 cache 2048 KB
Aantal bits 64 bits
Voordeel : snel, en hoge L1 en L2 cache (weet niet of dat erg belangrijk is)
Nadeel : slurpt stroom ten opzichte van de andere CPUs
AMD Athlon 64 X2, 5200+ (65w), Socket AM2, Boxed (€ 120,=)
specs:
Snelheid 2.6 GHz
Systeem Bus 2000 MHz
Platform Socket AM2L1
Cache 256 KB
L2 cache 2048 KB
Aantal bits 64 bits
Voordeel: minder stroom, hoge cache L1 en L2
Nadeel : is langzamer dan de CPU hier boven.
Ik heb mij (nog) niet verdiept in de Pentium CPUs puur omdat deze een veel lagere bussnelheid hebben.
Wie o wie kan mijn hierin advies geven wat voor mij een passende upgrade van CPU is?