Heb ik een DOA binnengekregen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 00:30

Local Host

Het forum is om te leren.

Topicstarter
Ik heb pas mijn nieuwe mobo + processor binnengekregen ( abit kt7 raid + AMD TB 1000 ) ik had alles (goed) aangesloten maar alleen de fans draaide maar ook als ik alle kaarten en memmory eruit haalde gaf tie nog geen piep :'( ik heb een 300 watt voeding dus lijkt me ook het probleem niet.. Zijn er mensen die het probleem herkennen ik denk namelijk zelf dat ik een DOA heb binnengekregen.

Alvast bedankt voor evt. reacties.

m@zzl

Dennis van Gelder

Verwijderd

Heeft dat ding een standaard speaker onboard?
zodat je de piep ook kan horen als je hem aanzet of moet je zelf een speaker aansluiten... ti's maar een tip, weet je vast zelf ook wel.

Later

• Local Host

Local Host

Topicstarter
Speaker zit volgens mij onboard maar de pc-speaker zelf heb ik ook aangesloten gehad.

Verwijderd

Probeer eens de AGP kaart er uit te halen en nauwkeurig opnieuw te plaatsen. Die dingen willen nog al eens een beetje scheef zitten zonder dat je het ziet.

En check op het oog of alle kaarten goed er in zitten, druk je PCI kaarten goed aan.

Succ6 :Y)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eigenlijk LOL maar toch niet :'(
Ditzelfde probleem heb ik ook maar dan met een KT7A :(

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23

Zeeuw

5.6

Je moet ervoor zorgen dat je moederbord aarde maakt met de kast.
Je hebt zeker alleen van die plastic tussenstukjes gebruikt?
Gebruik eens een ijzeren ;)
Snap je wat ik bedoel?

Read the badge, Bitch!

Verwijderd

Hmm, ja als je zeker weet dat je speakertje goed is aangesloten en hij geeft geen piepjes als er geen memory in zit, dan denk ik dat idd. je mainbord DOA is.

Als de processor dead zou zijn, zou je mainbord minstens nog moeten piepen als er geen memory in zit. Maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Als je de mogelijkheid hebt zou ik die Tbird eens in een mainbord van een vriend ofzo proberen.
Maarja, waarom moeilijk doen, gewoon het hele handeltje omruilen.

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op vrijdag 09 februari 2001 11:37 schreef Hooi het volgende:
Probeer eens de AGP kaart er uit te halen en nauwkeurig opnieuw te plaatsen. Die dingen willen nog al eens een beetje scheef zitten zonder dat je het ziet.
Als er iets mis is met de videokaart, dan hoor je piepjes, dus deze stap kun je overslaan. Piepjes bij videokaart probleem zijn meestal pieeeeeeeeep piep piep.

Ik heb trouwens exact hetzelfde probleem met m'n oude k6-2 systeem. Ik weet niet of het nou het mobo is of de cpu. Ik gok eigenlijk de cpu (dat hoop ik ook, want daar zit nog garantie op :)).
Ik moet nog steeds eens testen bij een ander of m'n cpu dood is te ja of te nee.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• Local Host

Local Host

Topicstarter
TNX voor de reacties iedereen ik zal eens verder testen, anders morgen met een courier terug naar de winkel.

m@zzl

Dennis van Gelder

Verwijderd

of ffies alle ledjes en kabels opnieuw aansluiten.

• Theguide
  • Laatst online: 26-06-2025
Even nog een updateje... Ik las daarnet in een ander topic dat het ook wel eens de batterij van het mobo kan zijn. Dus effe testen of je met een nieuw batterijtje in je mobo misschien de boel wel weer aan de gang krijgt.
Ik weet wel dat dat hetgeen is wat IK het eerst ga proberen!!
Keep your fingers crossed!

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
ken het probleem
inderdaad het kan aan batterij liggen maar aangezien je mobo nieuw is lijkt het me stug maar probeer het tenminste even. is een kleine moeite
Suc6

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118936

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Draai je ide-kabels eens om, het kan zijn dat je 0-ader aan de verkeerde kant zit. Dit heb ik in mijn newbie jaren namelijk ook eens gehad :D , hij doet dan geen neet, alleen de fan draait i.d.d..

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 17:42
Op vrijdag 09 februari 2001 15:47 schreef TimMer het volgende:
Draai je ide-kabels eens om, het kan zijn dat je 0-ader aan de verkeerde kant zit. Dit heb ik in mijn newbie jaren namelijk ook eens gehad :D , hij doet dan geen neet, alleen de fan draait i.d.d..
Idd had et laatst ook (ja ik ben newbie :+)
het heeft me gelukkig maar 2 mins gekost om et probleem te vinden :7

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Local Host

Local Host

Topicstarter
IDE kabels verkeerd om ?! Volgens mij moet je dan goed hard doordrukken :D nee dat is iets wat ik zeker goed heb zitten.

Maar bedankt iedereen voor de snelle reacties !!

m@zzl

Dennis van Gelder

Verwijderd

Sorry voor de waarchijnlijk nogal newbie-achtige vraag, maar wat is een DOA?
Ik heb de search wel geprobeerd maar die vond drie letters in 1 woord niet genoeg :(

Edit: teipvautju

Verwijderd

Vod vod, welk vod??
:)

Als je meer Amerikaanse Ziekenhuis/Politie series zou bekijken zou je weten dat het
Dead On Arrival is.
:P

• Wreckerrm
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Dennis, ik heb nu hetzelfde, maar mijn voeding is kapot. Ik meet nog wel 12 V en 5V op de voedingskabels voor bijv. een hd, maar de cpu krijgt niet genoeg. Dan gebeurd er niets. Zelfs de hd's kregen geen spin-up als de ide kabel er in zaten.

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Met oudere computers kon je je Ide kabels gewoon verkeerdom erin zetten.. Maar ja newbies he :D

Verwijderd

wat the f*ck is een DOA??

Verwijderd

Wat dacht je van DEAD ON ARRIVAL

Verwijderd

das fel. Sorry mannen.

Verwijderd

Je kunt het volgende proberen:

1. Batterij verwijderen.
2. alles afkoppelen/eraf halen behalve stroom, cpu en floppy.
3. machine aanzetten
4. als het goed is gaat tie piepen.
5. machine uitzetten en batterij terugzetten
alles er weer aanhangen
6. als je mazzel hebt, doet tie ut weer...
7. zo niet --> DOA, en dus terug naar de winkel.

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:23

Zeeuw

5.6

Luister nou naar mij!!

tussen je moederbord en je kast moeten van die verbindingsstukjes
heb je in plastic en ijzer
moet je ijzeren gebruiken met schroefdraad anders kun je em nie vastschroeven

Read the badge, Bitch!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Probeer eens aanzetten met de "insert" toets ingedrukt te houden, mobo gaat dan op default opstarten.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

[quote]Op vrijdag 09 februari 2001 15:31 schreef mikevanrooijen het volgende:
ken het probleem
inderdaad het kan aan batterij liggen maar aangezien je mobo nieuw is lijkt het me stug maar probeer het tenminste even. is een kleine moeite
Suc6

Wat ook kan is dat het jumpertje bij de batterij staat op externe batterij aansluiting om de onboard batterij te sparen heb ik een keer gehad (heel lang geleden)
Pagina: 1