[Behuizing] Aerocool T40

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• St03mp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04-2022
Hallo,

Ik ben voor mijzelf een geheel nieuwe PC aan het samenstellen. Na veel zoeken, lezen en vergelijken denk ik zo'n beetje alles bij elkaar gevonden te hebben. Ik zit echter nog met een twijfelpunt: de behuizing.

Een aantal eisen staan in ieder geval al wel vast:

formaat: midi tower
moederbord: ATX
minimaal 4x 3,5" intern
minimaal 2x 3,5" extern
minimaal 2x 5,25" extern
USB 2.0 en audio aan voorkant/ zijkant/ bovenkant

budget (inc voeding): 120 - 140 euro

Ik kwam al snel uit op de Antec Sonata III Heel mooi strak ontwerp, precies wat ik zoek. En ik heb me laten vertellen dat Antec kasten ook nog eens een redelijk goede airflow hebben en vrij stevig zijn.

Ik heb hier helaas toch vanaf moeten zien, omdat deze behuizing alleen met voeding wordt geleverd. (500W) Volgens een verkoper van 4launch.nl zou dit te weinig zijn voor mijn samenstelling van mijn PC. balen....

Vervolgens ben ik verder gaan zoeken en kwam ik uit bij de Aerocool T40. Het ontwerp ziet er redelijk goed uit, een beetje hoog 'star-wars' gehalte, maar vooruit. Het probleem is een beetje: ik kan nergens fatsoenlijke reviews vinden over deze kast.

Dit is de enige review die ik kan vinden, en die zegt me niet zoveel...

Is hij stevig?
Is de alternatieve inrichting van de kast echt beter voor de airflow/ koeling? (sinds warme lucht opstijgt, is het in mijn ogen raar om de voeding onderin de kast te plaatsen)

etc.

Kan iemand mij wat tips geven hierover?
Als je kasten kent die op de sonata III lijken, dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.
Ik ben er hard over aan het denken om de T40 toch maar niet te kopen, en gewoon de sonata III aan te schaffen + een aparte voeding.... Wat is jullie oordeel?

[ Voor 4% gewijzigd door St03mp op 10-07-2007 23:07 ]

Verwijderd

St03mp schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:01:

Ik heb hier helaas toch vanaf moeten zien, omdat deze behuizing alleen met voeding wordt geleverd. (500W) Volgens een verkoper van 4launch.nl zou dit te weinig zijn voor mijn samenstelling van mijn PC. balen....
Wat voor b*llshit is dat nu?

Weer iemand die zich graag interessant doet overkomen met een overdreven dramatisch discours.

"nee hoor, voor deze setup heb je minstens een voeding nodig van 1500 Watt !!!!! "

Mag ik vragen wat die setup dan wel zal zijn? Want ik kan mij niet voorstellen dat een goede antec voeding van 500 Watt niet voldoende zou zijn. En antec heeft wel degelijk kwaliteitsvoedingen.

Desnoods haal je die voeding eruit, verkoop je die aan iemand anders, en plaats je er je eigen voeding in. Een beetje jammer om niet de best mogelijke kast te halen, omdat je de voeding niet wil verwisselen.

Zeker nu alles zoveel zuiniger wordt verbaast deze redenering mij.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:06

_Apache_

For life.

Nonsense, 500 is ruim voldoende om een desktop systeem stabiel te houden, overdaad schaadt..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

St03mp schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:01:
Een aantal eisen staan in ieder geval al wel vast:

formaat: midi tower
moederbord: ATX
minimaal 4x 3,5" intern
minimaal 2x 3,5" extern
minimaal 2x 5,25" extern
USB 2.0 en audio aan voorkant/ zijkant/ bovenkant

budget (inc voeding): 120 - 140 euro

Ik kwam al snel uit op de Antec Sonata III Heel mooi strak ontwerp, precies wat ik zoek. En ik heb me laten vertellen dat Antec kasten ook nog eens een redelijk goede airflow hebben en vrij stevig zijn.

Vervolgens ben ik verder gaan zoeken en kwam ik uit bij de Aerocool T40. Het ontwerp ziet er redelijk goed uit, een beetje hoog 'star-wars' gehalte, maar vooruit. Het probleem is een beetje: ik kan nergens fatsoenlijke reviews vinden over deze kast.

Dit is de enige review die ik kan vinden, en die zegt me niet zoveel...

Is hij stevig?
Is de alternatieve inrichting van de kast echt beter voor de airflow/ koeling? (sinds warme lucht opstijgt, is het in mijn ogen raar om de voeding onderin de kast te plaatsen)

Wat is jullie oordeel?
Als ik jou was zou ik gewoon wat Antec, Chieftec, Cooler Master, enz... enz... kasten bekijken op de site van de merken gewoon en dan iets leuks kiezen en die Aerocool laten varen.
Als ik zie hoe dat ding eruitziet in die Review en zo'n "happy front display" krijg ik gelijk Sweex gevoelens erbij :X

Veel succes !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• St03mp
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.castelijns/_pc/pc_2007.jpg

wordt een RAID 10 configuratie.
Volgens 4launch is dat nogal een stroomvreter + het moederbord en de videokaart.

[ Voor 47% gewijzigd door St03mp op 10-07-2007 23:27 ]

Verwijderd

500 watt is ruim voldoende om dit te trekken. Vorige week voor een collega een nagenoeg identiek systeem samengesteld (zoontje geslaagd dus mocht er een vette game pc voor komen). Enige verschil is dat jij 2 schijven meer hebt. Daar gaat het probleem niet in zitten. Heb er een 500 watt voeding in liggen en geen enkel probleem (maar die verwachtte ik ook niet).

Die sonata III met voeding is echt helemaal geen probleem. Ik vreet een bezem op als het een probleem oplevert.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 23:31 ]

• St03mp
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 23:30:
500 watt is ruim voldoende om dit te trekken. Vorige week voor een collega een nagenoeg identiek systeem samengesteld (zoontje geslaagd dus mocht er een vette game pc voor komen). Enige verschil is dat jij 2 schijven meer hebt. Daar gaat het probleem niet in zitten. Heb er een 500 watt voeding in liggen en geen enkel probleem (maar die verwachtte ik ook niet).

Die sonata III met voeding is echt helemaal geen probleem. Ik vreet een bezem op als het een probleem oplevert.
Deal, ik trakteer :Y

Heren bedankt, dit maakt mijn dag goed! :*)

Verwijderd

sowieso, wat verbruikt een hard disk nu... 15-20 watt max?

Plus dat ze niet eens allemaal actief zijn.

500 Watt is dus plenty

• St03mp
Ik had gewoon alle maximale wattages van bovenstaande hardware opgezocht. Alles opgeteld kwam ik uit rond de 320W. (excl. 2x 55W voor de TFT monitoren. Ik ga er vanuit dat dit wattage geheel door de voedingskabel wordt geleverd, en niet vanaf de videokaart via de dvi-kabel.)

HDD: 4 x 12,6W
Videokaaart: 102W
Moederbord: 149W
Overige (koelers, floppy drive, card reader, dvd-brander): +/- 20W ?

Het rendement van die voeding in de Sonata III is 85% volgens de fabrikant, dus zit ik nog steeds gebakken... (0,85*500 > 320) Of ben ik er nog niet bij het optellen van alle wattages?
En de 85% rendement, wordt die ook wel echt gehaald?

[ Voor 10% gewijzigd door St03mp op 11-07-2007 08:01 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Het rendement is andersom, dus de voeding kan max 500 leveren en trekt dan 500 * 1.15 = 575W uit het stopcontact.

DVD brander trket denk ik wel 25-30W, opticals zijn niet echt zuinig.
Card reader verbruikt max 2.5W
Floppydrive misschien net 2W
Koelers meestal zo'n 1-2W per stuk.

• St03mp
ok, die dvd-writer had ik wel wat lager ingeschat, maar goed. Met 500W als geleverd rendement lijkt het me een (nog) duidelijke(re) zaak...

Het blijkt maar weer, vertrouw nooit een verkoper :)
Pagina: 1