[HDD] DiamondMax Plus9 unlocken

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Mijn DiamondMax Plus 9 is gelocked, volgens mij sinds computeruitval tijdens een low level format. Ik kan hem niet partitioneren, formatteren, low level formatteren of gebruiken.

Wie weet hoe ik hem kan unlocken?
Ik heb gegoogled naar DiamondMax Plus 9, Maxtor password unlock, dat soort dingen maar ik tref alleen commerciële sites.
In dit forum staan ook een aantal soortgelijke topics, maar van andere merken en met meestal een open einde.

Ook zit ik al een poosje te stoeien met [url=http://www.google.nl/search?q=Hiren's+BootCD]Hiren's BootCD[/url]. Echt geniaal voor de doe het zelver, maar ik ben er nog niet achter of deze CD mij hierbij ook kan helpen. Met tools als Victoria en MHDD zie ik dat de HD password protected is en met het commando DISPWD kan ik dit ongedaan maken, maar na de keuze uit user of master password moet ik uiteraard het wachtwoord opgeven en die heb ik niet. Zijn er bruteforcers, backdoors of speciale unlocktools voor?

Het schijnt (zegt google) dat atapwd.exe goed voor unlocken is, maar omdat je dan ook het wachtwoord moet weten heb ik met Victoria en MHDD al de zelfde potentie in huis volgens mij (niet geprobeert dus).

Is het bekend of PowerMax (Maxtor tool) tijdelijk een vast wachtwoord instelt tijdens low level formatten of is dat random?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien is het slim om contact op te nemen met maxtor hier over. Het is hun schijf en hun software. Als iemand het weet zijn hun het.

Trouwens gaan we je bij het kraken van het wachtwoord hier niet helpen

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Schijf is 4 jaar oud. Ik weet niet hoe het zit met garantie enzo maar ik heb Seagate (nieuwe eigenaar van Maxtor) hierover gecontacteerd. Even afwachten, maar ik gok dat ze me niet verder helpen.

Voor geïntresseerden, ik vond deze best wel informatieve pdf:
http://www.csnc.ch/static...k_ata_security_v1.1-1.pdf

Staan een aantal default passwords in die mss werken voor anderen met dit probleem.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Als je een gelijke schijf kan vinden, kan je de interface (de printplaat) eraf schroeven en die aansluiten op de schijf die gelocked is.

En al is de schijf 4 jaar oud en je heb hem een low-level format gegeven... koop dan een nieuwe als het niet lukt. Schijfruimte kost vandaag de dag niets meer.

[ Voor 37% gewijzigd door The Zep Man op 10-07-2007 12:12 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb nog wel vijf andere schijven dus om de ruimte hoef ik het niet te doen, en een identieke maar die wil ik niet kwijt. Ik hoopte juist dat deze harde schijf mijn 'oude' computer compleet maakte om te verkopen en de low level format zou wel even zorgen dat al mijn data weg was en dat de schijf relatief fris voor de dag kwam. Maar dat had ik beter anders kunnen aanpakken. Ik wist niet dat de schijf gelocked wordt als er tijdens het lff'en iets fout gaat.

Bedankt trouwens voor de printplaat tip. Zou van pas komen als ik belangrijke data van een gelockte schijf wil recoveren.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
In de computer totaal van augustus 2007 staat dat er bij een defect na de garantietermijn maar binnen de technische levensduurverwachting sprake is van een nonconformiteit mbt de verkoop, en dat herstelkosten dan voor de verkoper zijn.

Voor het gemak noemen ze niet de technische levensduurverwachting van een harde schijf, maar die van een desktopcomputer staat op 6 jaar dus dan ga ik er van uit dat dat voor alle onderdelen geld. De harde schijf is 4 jaar oud. Ik zou best willen proberen hier werk van te maken maar na een niet te verwaarlozen interval gezocht te hebben kan ik de bon niet vinden. Morgen ga ik weer naar mijn andere hideout, mss ligt ie daar.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uhm, je hebt er toch zelf voor gezorgd dat hij stuk is? Het lijkt me dan irrieël garantie te claimen.

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 30-07-2007 15:11 ]

ARME AOW’er

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Nee ik heb er niet zelf voor gezorgt. Seagate heeft me zelf geadviseerd een low level format uit te voeren met hun tooltje. Computeruitval is overmacht, en als elke computer na computeruitval onbruikbaar is dan moeten er een aantal fabrikanten onder de kont worden geschopt. Ik heb nog nooit eerder gehad - wat ik ook deed (uitgaande van normaal gebruik) - dat een HD niet meer bruikbaar was. En dan bedoel ik de aller elementairste vorm van niet meer bruikbaar.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1