Partitie kwijt en HD kleiner??

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RickyHeijnen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04-2025
Hoi,

Na de her-installatie van mijn windows xp gisteravond zit ik met een groot probleem... Ik ben mijn D: schijf kwijt. Maar wat ook zo raar is. Ik heb een schijf van 300GB erin zitten en hij zegt nu dat die maar 128GB is (even groot als mijn huidige C: schijf).

Ik heb al geprobeerd iets te puzzelen met partition magic, maar dat lijkt niet te helpen omdat hij gewoonweg een deel van mijn harde schijf op een of andere manier niet kan lezen....

Hoe los ik dit op zodat ik mijn data weer terug krijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 3% gewijzigd door RickyHeijnen op 09-07-2007 12:32 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
niet erg duidelijk moet ik zeggen.

Je hebt 1 fysieke schijf van 300GB? en dit waren eerste de C: en D: partities?

Nu heb je een herinstall gedaan, en zie je de D: partitie niet meer?

you had me at EHLO

Verwijderd

Kijk hier eens.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb je Servicepack 2 geïnstalleerd?

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• sjongenelen
5) Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren en de volgende reghack toepassen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en in sommige gevallen moet je daarbovenop ook nog een reghack doen. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.
6) Er zijn gevallen bekend dat grote (>128GB) Maxtor schijven correct in de BIOS worden herkend, maar in Windows slechts als 128GB worden gezien, ook al heb je minimaal Win2K SP3 en WinXP SP1 geïnstalleerd. De exacte oorzaak is vooralsnog onbekend, maar dit probleem is gelukkig wel te oplossen met Maxtor Big Drive Enabler.

you had me at EHLO

• RickyHeijnen
Ik had eerst 2 partities op 1 schijf ja... C: en D:

SP2 staat er nog niet op, wil eerst dit probleem gefixed hebben...

@CybErvee: Mja diverse recovery programmas vinden hem ook niet meer :(

Verwijderd

Je hebt toch echt SP2 nodig hoor. Anders kan je het gewoon niet oplossen. En please, blijf nou van je partitie af met formatteren of PM of wat voor datarecovery dan ook, Met sp2 heb je 'm in 1 keer terug zonder gekloot.

• sjongenelen
zoetericky schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:43:
Ik had eerst 2 partities op 1 schijf ja... C: en D:

SP2 staat er nog niet op, wil eerst dit probleem gefixed hebben...

@CybErvee: Mja diverse recovery programmas vinden hem ook niet meer :(
volgens mij heb je nog steeds niet die tekst gelezen :/

you had me at EHLO

Verwijderd

Inderdaad, install eerst ff service pack 2, dan is het goed.

• RickyHeijnen
Als ik de CD van SP2 erin doe zegt hij dat SP2 al geinstalleerd is :S

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 15:21
zoetericky schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:52:
Als ik de CD van SP2 erin doe zegt hij dat SP2 al geinstalleerd is :S
en als je alle updates via windows update probeerd binnen te halen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Misschien is het ook handig als je er bij vertelt wat voor moederbord/chipset je hebt. Ook daar stond een stukje over in de link die ik in mijn vorige post gaf.

Verwijderd

Kijk anders ff in configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer en daar de optie schijfbeheer.
Komt je partitie daar nog wel in voor ? Het wil nog wel eens gebeuren dat bij aansluitingen, bijvoorbeeld een USB memorystick dat de 'bestaande' letters in gebruik zijn: gevolg of het extern medium is niet bereikbaar of een van de schijven is 'ineens weg'. Normaal gesproken moet er gewoon een nieuwe letter worden toegekend.....

• RickyHeijnen
Ik heb nu alle updates van windows (incl. SP2) geinstalleerd via de website, maar de partitie komt nog niet vanzelf terug.

@jvroegop: Bij computerbeheer staat wel 151 niet-toegewezen ruimte. Die kan ik wel toevoegen maar dan wilt hij de partitie eerst formatteren, dat moet natuurlijk niet.

Daarnaast heb ik nu in me verkenner ook een D: E: F: en G: schijf erbij gekregen waarvan hij zegt dat dat een verwisselbare schijf is. Als ik kijk bij 'Hardware veilig verwijderen' staat er een USB-apparaat voor massa opslag, maar al me usb-poorten zijn leeg. Beetje vreemd.

@CybErvee: Ik heb een Compaq computer met een ATI Radeon Xpress 200 moederbord en een Intel Pentium D 2.66GHz processor

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je zegt dat je een herinstallatie hebt gedaan en dat je nu niet-toegewezen ruimte hebt. Niet toegewezen ruimte betekent dat het niet toegewezen is aan een partitie.
Heb je niet tijdens de setup toevallig die partitie verwijderd?
Ik krijg namelijk die impressie... :X

Voordat ik WindowsXP herinstalleer slipstream ik eerst altijd mijn installatie disk naar SP2 niveau zodat ik van dergelijk harddisk gedonder geen last heb. Dan maak ik in die setup gelijk alle partities in één go. Je kunt natuurlijk ook gewoon een relatief kleine Windows partitie maken en verder je partities in Windows aanmaken.

[ Voor 72% gewijzigd door Ultraman op 09-07-2007 17:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:00
Bij computerbeheer staat wel 151 niet-toegewezen ruimte
Dan is hij al geformatteerd... Misschien kan je belangrijke data nog terughalen met het een of andere recovery-programma?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Is het nog gelukt ? En je kan eventueel je data wel terugkrijgen met een programma zoals GetDataBack for FAT of NTFS !

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:00:
En je kan eventueel je data wel terugkrijgen met een programma zoals GetDataBack for FAT of NTFS !
Daar werd in de 3e reactie al op gewezen hoor. Dat staat nl. in de FAQ.

Bovendien is dit, helaas, niet in elk geval mogelijk. De meeste kans om dataverlies te herstellen is het inlezen van een backup.... mits die er is natuurlijk.

ARME AOW’er

Pagina: 1