Wat is de merk & model van je favoriete DVD brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Ghost60
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2025
Zoals de titel zegt ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende DVD branders. Ben van plan om mijn vorige week aangeschafte LG GSA-H50L terug te brengen en een wat betere brander aan te schaffen (dit door de tests ervan die ik op de CDfreaks van deze brander heb gezien). Ben daarom benieuwd wat op dit moment zo een beetje de betere brander is.

Graag jullie meningen onderbouwen.

Bij voorbaat dank.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:53
NEC, maakt niet uit welk model, maar ga bijvoorbeeld voor het laatste model.
Ikzelf raad de NEC aan iedereen aan eigenlijk. Voor zover ik weet nog steeds de beste voor een normale prijs. (rond de 40 euro.)

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik denk dat je beter forums zoals cdfreaks kunt bekijken.

edit:

@hierboven, NEC>35xx komen erg slecht uit de testen.

[ Voor 56% gewijzigd door |sWORDs| op 09-07-2007 10:21 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Iedereen zal een ander merk noemen ben ik bang. Persoonlijk raad ik altijd aan om gebruik te maken van een degelijk medium. Koop niet zomaar de goedkoopste DVD's die op het internet te krijgen zijn. Let dus op de mediacode.
Als je op CDfreaks hebt gelezen dat de LG brander niet goed is, welke raden zij dan aan?

Hier staat tekst

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:20:
Iedereen zal een ander merk noemen ben ik bang. Persoonlijk raad ik altijd aan om gebruik te maken van een degelijk medium. Koop niet zomaar de goedkoopste DVD's die op het internet te krijgen zijn. Let dus op de mediacode.
Als je op CDfreaks hebt gelezen dat de LG brander niet goed is, welke raden zij dan aan?
Als je in dat topic kijkt wat ik post, dan zie dat de Pioneer DVR-112, DVR-112D, DVR-212 wat eigenlijk allemaal dezelfde drive is (verschillen zitten in functies en SATA) samen goed zijn voor bijna 70% van de stemmen.

edit: De percentage kloppen niet, als ik alle percentages optel kom ik ver boven de 100.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 09-07-2007 10:24 ]

Verwijderd

NEC 3450

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Wat is er met Plextor gebeurd? Vroeger moest je minstens 1tje in je systeem hebben zitten om de titel 'Tweaker' te mogen gebruiken. Nu hoor je er veel en veel minder over.

Ikzelf heb nog een in gebruik (PX-716a) en ben er best tevreden over.

*edit*
Wat moet ik daar nog meer op argumenteren?

[ Voor 29% gewijzigd door Blacksnak op 09-07-2007 10:39 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

goede beargumentatie!!!

Ik heb zelf altijd plextor gehad, maar nu na wat dode drives (net 1 jaar oud) ben ik er toch wel vanaf aan het stappen. Ga toch binnenkort maar eens vreemd door een NEC te halen denk ik :/

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Blacksnak schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:26:
Wat is er met Plextor gebeurd? Vroeger moest je minstens 1tje in je systeem hebben zitten om de titel 'Tweaker' te mogen gebruiken. Nu hoor je er veel en veel minder over.

Ikzelf heb nog een in gebruik en ben er best tevreden over.
'Vroeger' was een brander nog een flinke investering en was de kwaliteit van de goedkopere modellen niet altijd even best. Tegenwoordig doen alle branders het eigenlijk wel prima en als ie eens kapot gaat dan koop je voor 3 tientjes een nieuwe.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:53
Zeker waar, mijn eerste brander was een Plextor terwijl het gewoon een Samsung binnenwerk was (de Samsung was dan wel weer een stuk goedkoper).

• Ghost60
De CDFREAKS site is uiterraard de site waar ik veel research heb gedaan. Alleen ben ik nog altijd niet uit welke drive ik nemen moet :(

LG GSA-H42L of N komen beide als betrouware drives naar voren. Enkel is het probleem dat bij LG de leessnelheid te wensen over laat en verder kan je met LG drives geen Nero analyses uitvoeren. Daarvoor moet je weer je medium in een andere drive steken. De nieuwe drive van LG, de GSA-H55 komt iig niet rooskleurig uit de tests van de de gebruikers. Er moet veel getweakt worden om de kwaliteit goed te krijgen, zelfs met Verbatim en TY media.

Dat de Pioneers populair zijn id de genoemde topic hierboven viel mij ook op, maar ik neem de uitkomsten van die poll met een korreltje zout als ik zie dat je zomaar op verschillende drives kan stemmen. Verder is Pioneer meer een DVD-R supporter en niet echt een DVD+R fan. Ook heeft de genoemde model geen Lightscribe wat ik eigenlijk handig vind.

Correct me if I am wrong :)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ghost60 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:43:
[...]

Dat de Pioneers populair zijn id de genoemde topic hierboven viel mij ook op, maar ik neem de uitkomsten van die poll met een korreltje zout als ik zie dat je zomaar op verschillende drives kan stemmen. Verder is Pioneer meer een DVD-R supporter en niet echt een DVD+R fan. Ook heeft de genoemde model geen Lightscribe wat ik eigenlijk handig vind.

Correct me if I am wrong :)
Pioneer mag dan een -R fabrikant van oorsprong zijn, de chip is er een van NEC. de Pioneer heeft wel labelflash (i.e.g. na flashen naar L)

• Ghost60
Idd en labelflash is inprincipe hetzelfde als Lightscribe. Maar om eerlijk te zijn wil ik de gewone dome consument uithangen en niet de firmware etc.. lopen veranderen. Wil gewoon een drive die ik uit de doos haal en in de pc steek en die gewoon goed presteert.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 19:35
Zelf gebruik ik al 3 jaar een NEC 3500, die heeft al heel wat cd's, dvd's en dvd+rw's geschreven en werkt nog steeds zonder problemen.
Daar zijn zelfs firmware upgrades en hacks voor te krijgen.

• Ghost60
Zijn er hier gebruikers van LG GSA-H55L? Ben benieuwd hoe deze wordt beoordeeld. Op Chip.de staat deze bovenaan de lijst en hij komt ook niet verkeerd uit deze test:

http://www.chip.de/perl/t...t.pl?db=out&partid=506319

http://www.cdrinfo.com/Se...ArticleId=20651&PageId=43

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is gewoon een verkapte "Welke moet ik nemen?" vraag :+

Dude, kijk eens in OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? hoe je het e.e.a. moet uitkiezen en lees dat je de populariteit van de producten ook uit de Pricewatch kunt halen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.