Toon posts:

[keuze/advies] game comp. rond 1500€

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding.
Het is weer eens tijd voor een nieuwe computer, ik wil hem voornamelijk gebruiken voor gamen maar ook voor programma´s als Photoshop. Het budget ligt rond de 1500€.

Samenstelling.
Deze producten zijn gekozen door middel van de Best Buy Guides en samenstellingen met kritiek uit andere topics.
*link* of zie plaatje hieronder
Afbeeldingslocatie: http://img482.imageshack.us/img482/497/computrfh4.jpg

Verdere onderbouwing.
Behuizing: gewoon een mooie kast voor een mooie prijs.
Processor: deze processor blijft de beste kwalitieit/prijs verhouding.
Harde schijf: wat ik heb begrepen uit andere topics is dat dit een stille goede hardeschijf is, hij zit ook in de high-end gamesysteem Best Buy Guide.
Moederbord: wat ik heb begrepen uit andere topics is dat dit een goed moederbord is die koeler blijft en minder stroomverbuik heeft dan een Asus moederbord.
Grafische kaart: dit lijkt me een goede kaart die net even wat onder de 8800GTX zit maar tog een flink stuk goedkoper is dan de GTX.
Voeding: zit in de high-end gamesysteem Best Buy Guide, en vind hem een mooie prijs hebben.
Monitor: een erg mooi beeldscherm met lage ms (2ms)
Speakerset: staat in het kiezen van een PC-speakersysteem topic deel II, en valt in het budget.
Toetsenbord/muis: standaard toetsenbord en muis die naar deze computer gaat(de muis is dus niet bedoeld om mee te gamen :+ )
Geluidskaart: zit in de high-end gamesysteem Best Buy Guide, en past in het budget.
Geheugen: werd in een ander topic aangeraden en lijkt mijzelf goed.
Montage: heel simpel, ik kan zelf een computer niet in elkaar zetten.
Rest: CD/DVD/DISK heb ik maar wat van uitgezocht wat me goed leek.

Twijfelpunten.
Grafische kaart: is het inderdaad slim om voor de 8800GTS, of kan ik tog beter voor de GTX gaan in dit systeem? Of kan ik beter voor een hele andere kaart gaan? Raden jullie mij een ander merk aan dan Club3D of is dit gewoon goed?
Monitor: kan ik misschien beter voor de Samsung Syncmaster 940BF gaan?, deze heeft een veel betere beoordeling hier op tweakers.net
Toetsenbord: kan ik met dit toetsenbord normaal spellen spelen zonder enige vertraging of blokkering omdat ik teveel toetsen tegelijk indruk?, dit kon ik nergens vinden.
Voeding: is het misschien beter om tog voor een Tagan voeding te gaan die in andere topics word aangeraden om wat voor reden dan ook? (bijv: stiller).
Raid 0: zal dit mijn pc echt zoveel sneller maken voor 70€ die dr bij komt voor de 2de harde schijf
Azerty: zal ik hem hier bestellen of op een andere site waar het misschien goedkoper is? (hij moet wel geassembleerd en afgeleverd kunnen worden)
Bestellen: als ik dit zo zou bestellen bij azerty dan word het geassembleerd afgeleverd betekend dit dat het een kwestie van stekkers dr in, windows installeren en spelen is?

Advies/kritiek.
Elk advies of kritiek dat dit systeem op welke manier zou verbeteren is welkom.

Bronnen
high-end gamesysteem BBG
het kiezen van een PC-speakersysteem topic deel II
azerty hardware
recente topics over gamesystemen in het complete pc/laptop forum
wat moet ik nemen is dit systeem goed?

Bedankt :) , marnix

Verwijderd

Is je dvdrom IDE? waarom?

Denkje dat je aan alleen onboard niet genoeg hebt? Het leverd namelijk geen extra prestatie en alleen audio puristen met een mega duure opstelling horen verschil.

Voor de voeding zou je nog kunnen kijken naar een corsair 520 watt. Die is erg stil en modulair.

Voor jouw scherm voldoet de GTS 320. Het extra geld voor de GTX is het niet echt waard en kan je beter in je zak steken voor over een jaar. Merk verschilt vaak alleen in wat voor extra's je krijgt.

Zier er verdergoed uit!

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:00:
Is je dvdrom IDE? waarom?

Denkje dat je aan alleen onboard niet genoeg hebt? Het leverd namelijk geen extra prestatie en alleen audio puristen met een mega duure opstelling horen verschil.

Zier er verdergoed uit!
Dit is de enige CD writer die dr is op azerty hardware, wat is dat dan precies?

Ik heb dit alles eigenlijk samengesteld op door te kijken wat er was en op te zoeken, ze hebben er geen corsair voedingen dus daar heb ik ook niet naar gekeken.

Raad je mij misschien een andere site aan om alles geassembleerd te kunnen bestellen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:06 ]

Verwijderd

http://www.azerty.nl/prod...l/127/10690/sh-d163c.html

Met sata aansluiting. Dan heb je kleinere kabels en dat is goed voor je airflow.

Nee azerty is wel goed hoor. :). Maar ik roep gewoon wat opties wat je nog zou kunnen bekijken. Je hebt goed onderzoek gedaan dus veel nieuws zou ik je niet kunnen vertellen. 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:04:
http://www.azerty.nl/prod...l/127/10690/sh-d163c.html

Met sata aansluiting. Dan heb je kleinere kabels en dat is goed voor je airflow.
Maar dat is een DVD speler niet brander?
Wat voor soort extra´s bedoel je?

Verwijderd

Wil je 2 branders dan? Je hebt nu namelijk 2 branders waar van een SATA en een IDE. Ik zou zoizo 2 SATA nemen en dan een brander en een dvd-rom. Dus of 2x SH-S183A of die + die gene die ik linkte.

Extra's zoals games.... eigenlijk alleen games. De rest is vaak standaard(IDE>VGA converters etc).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:11:
Wil je 2 branders dan? Je hebt nu namelijk 2 branders waar van een SATA en een IDE. Ik zou zoizo 2 SATA nemen en dan een brander en een dvd-rom. Dus of 2x SH-S183A of die + die gene die ik linkte.

Extra's zoals games.... eigenlijk alleen games. De rest is vaak standaard(IDE>VGA converters etc).
Ik wist niet dat een DVD brander ook CDtjes kon branden :) ?

Verwijderd

* CD-R write
* 48 x
* CD-RW write
* 32 x
* CD-ROM read
* 48 x
* CD-R read
* 40 x
* CD-RW read
* 40 x

Staat op de azerty site hoor. :)

http://www.azerty.nl/prod...l/153/13074/sh-s183a.html

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 20:17 . Reden: wel erg lange lijst ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Je zou ook nog gewoon die dvd-speler weg kunnen laten, en alles doen met een enkele dvd-brander. Je kunt dan niet rechtstreeks ('on the fly' geloof ik) dvd's kopiëren, maar wel met een klein omweggetje.

Verder zitten daar geloof ik niet echt nadelen aan, en je bespaart wel weer iets van 30 euro. Maar of je dat wilt besparen op een bedrag van 1500 euro is aan jou. Ik werk in ieder geval al tijden met een enkele drive, en werkt allemaal prima.

[ Voor 9% gewijzigd door FreddyFish op 08-07-2007 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:15:

* CD-R write
* 48 x
* CD-RW write
* 32 x
* CD-ROM read
* 48 x
* CD-R read
* 40 x
* CD-RW read
* 40 x

Staat op de azerty site hoor. :)

http://www.azerty.nl/prod...l/153/13074/sh-s183a.html
Oke, daar heb ik niet helemaal goed naar gekeken.
Dan verander ik die CD rom writer naar diegene die jij linkte, bedankt :) .

Verwijderd

En heb je de geluidskaart echt nodig? Want onboard van tegenwoordig is erg goed. Je wint nauwlijks prestaties met een extra geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:22:
En heb je de geluidskaart echt nodig? Want onboard van tegenwoordig is erg goed. Je wint nauwlijks prestaties met een extra geluidskaart.
Dat is vooral voor in Counter-Strike.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 20:13:
[...]

Ik wist niet dat een DVD brander ook CDtjes kon branden :) ?
In de moderne branders is dit gewoon gecombineerd :P

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand nog wat andwoorden geven op wat vragen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand wat meer andwoorden voor mij?

Verwijderd

Ze hebben we een corsair voeding bij azerty en ik zou dan ook voor deze gaan.
http://www.azerty.nl/prod.../10516/cmpsu-520hxeu.html

Dat geheugen heb je niet nodig lijkt me, pc5300 is genoeg voor een e6600.

Misschien wil je 2 weken wachten op de e6750, die is al een stukje sneller.

Verder wil je een game pc en vervolgens koop je een heel goedkoop muisje. Geloof me, je wilt echt wel een kwaliteits muis, zoals de mx518, de MS IE3.0 of een Razor. Doe jezelf een lol en koop er meteen een muismat van 10 euro bij, de Steelpad Qck(+) ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:16:
Ze hebben we een corsair voeding bij azerty en ik zou dan ook voor deze gaan.
http://www.azerty.nl/prod.../10516/cmpsu-520hxeu.html

Dat geheugen heb je niet nodig lijkt me, pc5300 is genoeg voor een e6600.

Misschien wil je 2 weken wachten op de e6750, die is al een stukje sneller.

Verder wil je een game pc en vervolgens koop je een heel goedkoop muisje. Geloof me, je wilt echt wel een kwaliteits muis, zoals de mx518, de MS IE3.0 of een Razor. Doe jezelf een lol en koop er meteen een muismat van 10 euro bij, de Steelpad Qck(+) ofzo.
"Toetsenbord/muis: standaard toetsenbord en muis die naar deze computer gaat(de muis is dus niet bedoeld om mee te gamen :+ )"

Staat in beginpost, ik heb al een MX510 en Eyepad ;) .
Ik zag inderdaad dat de E6750 iets sneller was en zelfs goedkoper.

Verwijderd

Ga je overclocken? Nee, dan PC5300 met een E6750. Anders PC6400 met een E6600. :P

Verwijderd

Ik zou sowieso voor de E6750 gaan, die is sneller dan de 6600 en nog goedkoper ook...

Verwijderd

Maar heeft een lagere multiplyer. Met overclocken wil je die juist hoger hebben

Verwijderd

klopt maar volgens verschillende sites is de E6750 ook echt heel goed te klokken ondanks de hogee multiplier

Verwijderd

Maar dan moet je wel meer in je geheugen investeren. Als je je FSB op 401 zet dan heb je meer aan je e6600 dan aan je e6750 :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik was sowieso niet van plan om te overclocken.

Verwijderd

Indat geval zou je zoizo de E6750 met PC5300 nemen. Aan PC6400 heb je namelijk niets als je niet overclockt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:37:
Indat geval zou je zoizo de E6750 met PC5300 nemen. Aan PC6400 heb je namelijk niets als je niet overclockt.
Welk geheugen raad je me aan in samenwerking met de E6750 en het bovenstaande moederbord?

Verwijderd

Pak gewoon kingston, het goedkoopste van hun. Met kingston krijg je levenslang garantie en de snelheid is hier precies om 1:1 met je FSB te lopen. CAS is bij intel niet zo boeient.

Verwijderd

Hoe zit dat nu met die nieuwe E6X50 processors in combinatie met de p35 intell chip en de vraag pc5300 of pc6400 geheugen?

Ik zie geregeld dat er dan pc5300 wordt geadviseerd als je niet overclocked. Ik heb geen verstand van computers maar volgens mij is dit advies achterhaalt. Nu zowel het moederbord als de processor een fsb van 1333mhz heeft is het voor de niet overclocker juist heel aantrekkelijk om voor die paar euro meer PC6400 te nemen (alleen de overclock modules zijn aanzienlijk duurder).

Of zie ik nu iets over het hoofd?

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als ik het me goed herinner is de FSB van een Intel processor Quad-Pumped. Dit houdt in dat de effectieve snelheid 1333/4 = 333mhz is. Als je dan PC5300 neemt, wat Double-Pumped is, is het 667/2 = 33mhz. Zo heb je dus een 1 op 1 verhouding tussen je FSB en je geheugen, en dat zou positief zijn geloof ik :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:44:
Hoe zit dat nu met die nieuwe E6X50 processors in combinatie met de p35 intell chip en de vraag pc5300 of pc6400 geheugen?

Ik zie geregeld dat er dan pc5300 wordt geadviseerd als je niet overclocked. Ik heb geen verstand van computers maar volgens mij is dit advies achterhaalt. Nu zowel het moederbord als de processor een fsb van 1333mhz heeft is het voor de niet overclocker juist heel aantrekkelijk om voor die paar euro meer PC6400 te nemen (alleen de overclock modules zijn aanzienlijk duurder).

Of zie ik nu iets over het hoofd?
Je kan er best PC6400 op zetten. Alleen is je memory divider anders. Je geheugen moet dan toch wachten op de FSB om gevuld te worden. Daarom wil je 1:1 met je FSB lopen. Zoals osc4r laat zien, is 1333 en PC5300 in dualchannel precies genoeg om met de 1333 FSB 1:1 te lopen.

Verwijderd

http://www.azerty.nl/prod...4747/kvr667d2n5k2-2g.html

Je hebt geen ECC nodig.
http://en.wikipedia.org/w...y#Error-correcting_memory

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook echt beter om voor pc5300 te gaan of is het gewoon niet nodig om pc6400 te nemen?

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
Ligt eraan of je wilt overclocken.

Indien je wilt overclocken (zeg 3.2GHz), dan moet je op z'n minst PC6400 hebben. Dit is omdat het geheugen dan op een kloksnelheid loopt van 800MHz, dat staat gelijk aan 400MHz FSB. Op een E6750 heb je een een 8x multiplier, dus 400 x 8 = 3.2GHz. Met PC6400 kun je dus tot 3.2GHz overclocken met een 1:1 divider.

Als je een 1333MHz CPU neemt, dan heb je op z'n minst PC5300 nodig. Dit komt omdat 1333MHz Quad-Pumped is, dus 333MHz FSB. Dat staat gelijk aan 667MHz geheugen en dat is PC5300. Daarom loopt een E6750 loopt dus 333 x 8 en dat is gelijk aan 2,66GHz.

Op standaard-snelheden is PC6400 dus onnodig, maar als je wilt overclocken dan heb je op z'n minst PC6400 geheugen nodig. Voor standaard-snelheden kan je dus het beste gaan voor PC5300 geheugen.

[ Voor 16% gewijzigd door Limit-NL op 10-07-2007 19:31 ]

• XlinKk
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Als je twijfelt tussen een GTS en een GTX dan ga je toch gewoon voor de HD2900 XT 512MB
Volgens de benchmarks zit de HD2900 tussen de GTS en de GTX in.

Leuke keuze :P

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:17

Flotter

Pelipper!

Wat betreft dat geheugen: Is het niet mogelijk PC6400 te halen en op PC5300-snelheid te laten draaien? Of heb je dan problemen met eerder genoemde dividers? Met dat snellere geheugen heb je in ieder geval de mogelijkheid later eventueel nog over te clocken of een processor met hogere fsb te installeren. PC5300 lijkt me dan alleen interessant als er een vrij groot prijsverschil is met PC6400.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Flotter schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:12:
Wat betreft dat geheugen: Is het niet mogelijk PC6400 te halen en op PC5300-snelheid te laten draaien?
Yep, dat kan gewoon :)

Verwijderd

Flotter schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:12:
Wat betreft dat geheugen: Is het niet mogelijk PC6400 te halen en op PC5300-snelheid te laten draaien? Of heb je dan problemen met eerder genoemde dividers? Met dat snellere geheugen heb je in ieder geval de mogelijkheid later eventueel nog over te clocken of een processor met hogere fsb te installeren. PC5300 lijkt me dan alleen interessant als er een vrij groot prijsverschil is met PC6400.
Dividers maakt niet uit, je wint alleen geen snelheid mee. De een moet namelijk op de andere wachten. Daarom wil je 1:1. PC6400 is duurder, en als je niet overclockt dus niet interessant.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

een screenshot plaatsen met je boodschappenlijstje is not-done en je verdere vragen zijn vrij simpel zelf op te lossen. dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.