Floppy Drive

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik moet nog een nieuwe floppy drive kopen.Mijn vraag is zijn er nog aanbevelingen
of aanraders.Laatst las ik een posting van iemand die met nadruk perse een Sony floppy Drive moest hebben omdat die 10.000Tpm hobbelen is dat ook echt zo? Ik dacht eigenlijk dat ie een grap maakte.Iemand nog ideeen ik hoor het graag. :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Hehe 10.000 tpm met je floppy
Probeer dat gesmolten hoopje plastic er dan nog maar uit te krijgen. :)

De standaard floppy drive is tegenwoordig sony, soms nec. Mitsumi is uit de gratie, maar echt uitmaken doet het niet wat je er in propt. 'k Heb er zelf eentje uit een oude 386 getrokken, die heeft een mooi rood ledje itt tot de standaard groene. :)

Verwijderd

wat dacht je van de nieuwste Plextor SCSI floppy drive? :D

• Macaco
wat dacht je van de nieuwste Plextor SCSI floppy drive?
Die is toch zekers ook Burnproved :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

JAAAA die nieuwe Plextor floppy disk zijn KEWL!!!!.... Lekker op SCSI raggen met je floppy!!!
Tientallen mb's per seconder er door jagen... echt stuk beter dan vroeger...!!

Ennuh kan iemand mij vertellen waar ik de nieuwste U2W SCSI muis met 15000 rpm kan kopen??? ;)

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Maakt echt NIET uit welk merk floppy drive je koopt. Koop gewoon een goedkope drive (30 gulden ofzo). Een Sony kost denk ik 50 gulden. Hoe vaak denk je die drive nodig te hebben? Ik denk hooguit voor een DOS-bootdisk en sporadisch een drivertje ofzo.

• Macaco
Ik dacht dat je ook van die dingen had met 100 of 200 Mb capaciteit of heten die dingen weer anders (Zippdrives).

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
10.000 tpm met je floppy
Hmm... is een gewone floppendrijf niet 300 miezerige toeren per minuut ofzo? :( :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Nope zijn de LS120 drive's, met een capaciteit van 120 Mb Duhhhhhhhhh.

Kunnen ook gewone floppen in.

Mzzl Diamon

And The Only One

• Macaco
Nope zijn de LS120 drive's, met een capaciteit van 120 Mb Duhhhhhhhhh.
Kunnen ook gewone floppen in.
diamon dat klopt als een tiet ik heb hier een blaadje waar Alternate in staat daar verkopen ze dat ding LS/a (double speed)1.44/
120MB prijs f 139,- heb je hem zelf ook? en
heb je er ook goeie ervaringen mee?

Mzzl Newbie

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb een LS120 _en_ een ZIPdrive.
De LS gebruik ik voornamelijk om floppen van anderen in te lezen (die LS120's worden veel bij standaardsystemen geleverd) en de ZIP voor m'n eigen meuk en backupjes.
Ik moet zeggen dat het lang geen gek driveje is, die LS.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
LS120? Zwaar K*T! Probeer er maar eens van 't booten. Moet je wèl van tevoren met 'n gewone FDD zo'n slordige 100 boot-floppen maken. Wellicht dat er dan (met véél geluk) ééntje daadwerkelijk wil booten...
Trouwens, wat ze beweren met 2-speed standaard floppen lezen: gelul! 't Ding is vóór elke nieuwe schijf-toegang 'n aantal ruime secondes bezig zichzelf opnieuw te calibreren... Dág snelheidswinst!
Nee, ik vindt 't onhebbelijke shit-dingen! Doe mij maar liever 'n ZIP-drive! Die is ten slotte al veel meer 'ingeburgerd'...

...With a touch of magic¿

• Macaco
En zo'n Zipdrive is die dan ook zo smalletjes
van formaat als een standaard floppy drive (intern)? Ik ben een nieuw systeem aant opbouwen dus ik wil het maar gelijk goed doen
Ik heb een mooie kast gekocht WTX 8600 Addtronics daar moet alles inkomen.Ik moet dus nog een floppy of zipdrive,scsi kaart en harddisk + videokaart niet te vergeten hebben dan kan ik gaan starten de rest heb ik al(mobo,cpu,geheugen)tweede monitor komt nog wel.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

De LS120 drives kosten 351 piek voor een externe versie, en intern blijkbaar 139 piek
De "floppen" kosten gemiddeld 20 piek.

Is dus al samen 139+20=159 piek Duhhh.
En gemiddelde Tweaker zal iets van 5 a 6 van die floppen thuis hebben, is dus al 6x20=120 piek Duhhh.
120+159=279 piek.
Aangezien weinig mensen een LS120 drive hebben, laat staan kennen, is de kans dat je er bij anderen er wat aan hebt is zeer klein.

Als je bij die 279 piek effe 266 piek bij legt, heb je een echte comPLEX-je.
Fikt op 8x4x32 en is IDE.
En iedere nitwit heeft een CD-rom, dus daar heb je heel wat meer aan, ook als opslag medium ivm RW's.

Dus ik stop nu met zeuren, koop geen LS120 maar een Toaster :) :)

Mzzl Diamon

And The Only One

• Macaco
Diamon niet stoppen met zeuren gewoon mee blijven zeuren. :)

Dan koop ik gewoon een sony floppy van een paar tienen. En die Toaster,ja die komt ook nog maar wel een scsi.In september zou er een nieuwe Plextor uitkomen dus effe afwachten nog.

Verwijderd

WTX 8600 Addtronics
is dat niet zo'n lomp bakbeest met wielen. waarom heb je er niet een uit de 700 sersie gehaald? zien er een stuk beter uit niet van die kut wielen enzo en minder breed etc

en newbie heb nou nog steeds geen compu staan want ik kan me herineren dat je een aantal maanden geleden ook al alleen die kast had staan...

• Macaco
is dat niet zo'n lomp bakbeest met wielen. waarom heb je er niet een uit de 700 sersie gehaald? zien er een stuk beter uit niet van die kut wielen enzo en minder breed etc

en newbie heb nou nog steeds geen compu staan want ik kan me herineren dat je een aantal maanden geleden ook al alleen die kast had staan...
Het is een hele mooie kast die wielen hoef je er niet onder te doen ze zitten er gewoon bij. Ik heb wel een compu staan alleen ik ben een nieuwe aan het samenstellen.En daar heb ik geen haast mee eerst orienteren .Aangezien ik ook nog een focking koop woning heb waar het een en ander aan moet gebeuren pas een tuin aan laten leggen
kost ook 15 rugge ja en aangezien die knakkers nou net geen geldboom hebben gepland,moet ik weer effe op financielekrachten komen.

Verwijderd

ja trek je niet teveel van mij aan ik vin ut gewoon een minder mooie kast

• Macaco
Nee nee nee ik trek mij zekers niks van jou aan.jij heb als het goed is deze kast Supermicro sc760 ServerCase dat vindt ik ook een mooie kast. Als ik de pc klaar heb die ik nu voor ogen heb ga ik ook zo'n soort kast als jij kopen maar dan van Addtronics en daar ga ik een Athlon of Duron systeem in bouwen.Maar het is toch geen schoonheids wedstrijd of de kast wel of niet er stoer uitziet als ie maar effectief is goede koeling opties enzo.Zo'n hoge smalle kast is ook niet altijd optimaal.

Verwijderd

??? op mun homepage gekeken ofzo?

haha bent denk ik de eerste bezoeker!!! thanx

• Macaco
Je moet wel zo'n tellertje plaatsen dat moet ik ook nog op mijn site effe regelen hahah :D
Pagina: 1