Hallo beste forumlezers. Graag vraag ik jullie aandacht voor het volgende:
Al een tijdje heb ik dikke ellende met monitorproblemen, waarvan ik vermoed dat het ligt aan mijn videokaart, een Asus V9280 AGP 8x. Zodra ik namelijk wil pokeren op www.pokerstars.com, is het na een kwartiertje vaak al over met de pret en word het spel steeds langzamer en gaat even later mijn monitor af en toe kortstondig op zwart beeld springen en verschijnt er de beruchte "No Signal" melding afgewisseld met een hervonden "Digital" melding. Uiteindelijk valt er helemaal niks meer te beginnen, bevriest het beeld en zit er niks anders op dan het systeem uit te schakelen en het na een kwartiertje wachten weer aan te zetten. Je kunt dan gewoon weer verder.
Andere online games die mijn vrouwtje speelt, zoals Zylom Games, geeft totaal niet dat soort poblemen. Temperaturen van processor, case etc. zijn allemaal okay, dus daar ligt het niet aan. Na vele strooptochten op diverse fora, kwam ik er achter dat het waarschijnlijk ligt aan een terminale videocard of een videokaart die het niet trekt. Vandaar dat ik besloten heb om een nieuwe aan te schaffen. Nieuw mobo met PCIe is voor mij geen optie. Ik heb, na vele reviews te hebben gelezen, mijn zinnen gezet op de PowerColor X1950 Pro AGP 512 Mb.
Mijn vraag is of dit goed samengaat met onderstaand systeem:
Case: CHIEFTEC BX-03B
Case Fans (Side Panels): 2x PAPST 3412 NGL (92*92*25mm)
Case Fans (Front/Back Panels): 4x PAPST 8412N/2GML (80*80*25mm) (Tacho Fan)
Power Supply: ATX 480W ANTEC BLUE 480
Motherboard: ASUS A7N8X DeLuxe PCB Rev. 1.04 (1.09)
Processor: AMD Athlon XP 3000+ Barton FSB 333 Socket A
Cooler: ThermalRight SP97 Socket A AMD Cooler
Cooler Fan: PAPST Variofan 3412 NGMV (92*92*25mm) (with Thermal Control)
Coolingpasta: Arctic Ceramique|
Memory: CORSAIR TWINX1024-3200XLPRO DDR400
Harddisk: Samsung SpinPoint SP2504C SATA2
Monitor: EIZO FlexScan 19" TFT L778
Keyboard: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000
Mouse: Logitech Laser G5
Videocard: ASUS V9280 Ti 4200 with 8x AGP 128 MB
Scanner: HP ScanJet 5300C
Printer: Canon IP5200
Webcam: Logitech QuickCam Fusion
Modem: ALCATEL Speedtouch 510 ADSL Modem
Switch: Sitecom Modem Switch 10/100 MBPS
USB Device: Hama 46958 SPRING MultiCard Slot M USB Device
Het schuingedukte is dus mijn huidige videokaart, welke ik wil vervangen door bovengenoemde PowerColor X1950 Pro 512 AGP Mb. Kan ik dat gelet op mijn systeem doen zonder problemen?
Ik heb gewoon alles maar vermeld, wellicht overbodig, maar beter te veel dan te weinig is mijn motto.
Ik zou heel graag jullie aan- en opmerkingen hierover willen horen en zou bovendien blij zijn met eventuele tips. Alvast bedankt voor het geduld om deze uitgebreide posting te lezen
Al een tijdje heb ik dikke ellende met monitorproblemen, waarvan ik vermoed dat het ligt aan mijn videokaart, een Asus V9280 AGP 8x. Zodra ik namelijk wil pokeren op www.pokerstars.com, is het na een kwartiertje vaak al over met de pret en word het spel steeds langzamer en gaat even later mijn monitor af en toe kortstondig op zwart beeld springen en verschijnt er de beruchte "No Signal" melding afgewisseld met een hervonden "Digital" melding. Uiteindelijk valt er helemaal niks meer te beginnen, bevriest het beeld en zit er niks anders op dan het systeem uit te schakelen en het na een kwartiertje wachten weer aan te zetten. Je kunt dan gewoon weer verder.
Andere online games die mijn vrouwtje speelt, zoals Zylom Games, geeft totaal niet dat soort poblemen. Temperaturen van processor, case etc. zijn allemaal okay, dus daar ligt het niet aan. Na vele strooptochten op diverse fora, kwam ik er achter dat het waarschijnlijk ligt aan een terminale videocard of een videokaart die het niet trekt. Vandaar dat ik besloten heb om een nieuwe aan te schaffen. Nieuw mobo met PCIe is voor mij geen optie. Ik heb, na vele reviews te hebben gelezen, mijn zinnen gezet op de PowerColor X1950 Pro AGP 512 Mb.
Mijn vraag is of dit goed samengaat met onderstaand systeem:
Case: CHIEFTEC BX-03B
Case Fans (Side Panels): 2x PAPST 3412 NGL (92*92*25mm)
Case Fans (Front/Back Panels): 4x PAPST 8412N/2GML (80*80*25mm) (Tacho Fan)
Power Supply: ATX 480W ANTEC BLUE 480
Motherboard: ASUS A7N8X DeLuxe PCB Rev. 1.04 (1.09)
Processor: AMD Athlon XP 3000+ Barton FSB 333 Socket A
Cooler: ThermalRight SP97 Socket A AMD Cooler
Cooler Fan: PAPST Variofan 3412 NGMV (92*92*25mm) (with Thermal Control)
Coolingpasta: Arctic Ceramique|
Memory: CORSAIR TWINX1024-3200XLPRO DDR400
Harddisk: Samsung SpinPoint SP2504C SATA2
Monitor: EIZO FlexScan 19" TFT L778
Keyboard: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000
Mouse: Logitech Laser G5
Videocard: ASUS V9280 Ti 4200 with 8x AGP 128 MB
Scanner: HP ScanJet 5300C
Printer: Canon IP5200
Webcam: Logitech QuickCam Fusion
Modem: ALCATEL Speedtouch 510 ADSL Modem
Switch: Sitecom Modem Switch 10/100 MBPS
USB Device: Hama 46958 SPRING MultiCard Slot M USB Device
Het schuingedukte is dus mijn huidige videokaart, welke ik wil vervangen door bovengenoemde PowerColor X1950 Pro 512 AGP Mb. Kan ik dat gelet op mijn systeem doen zonder problemen?
Ik heb gewoon alles maar vermeld, wellicht overbodig, maar beter te veel dan te weinig is mijn motto.
Ik zou heel graag jullie aan- en opmerkingen hierover willen horen en zou bovendien blij zijn met eventuele tips. Alvast bedankt voor het geduld om deze uitgebreide posting te lezen
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 21:00 . Reden: Aanvulling gegevens ]