Hallo,
Even een schets van de context:
Ik ben een Belgische student en ga komend academiejaar voor een half jaar naar TU Delft. Vandaar de noodzaak aan een notebook.
Ik heb enkele specifieke eisen:
*3D modelling (SolidWorks(parametrisch), Rhinoceros(freeform))
*3D rendering
Dit vertaalt zich in volgende wensen:
*Core 2 Duo: minimaal 7300
*minimaal 2 GB geheugen (bij voorkeur 4 GB ism Vista)
*hoge resolutie scherm (minimaal 1680x1050, wsxga+ dus)
EDIT: Liefst 17" ivm numeriek klaviertje (maten invoeren in parametrische modeller)
De merken waartussen het zal kiezen worden zijn:
BTO,Xxodd,Ahtec,Zepto,Nexoc (mss ook wel Dell
)
Het probleem is dat ik echter door de bomen het bos niet meer zie.
Elk merk heeft zo zijn voor- en nadelen. Ahtec heeft bijvoorbeeld erg aantrekkelijke offerte-modellen, maar daar is de resolutie van het scherm dan weer crappy, Zepto is top, maar dan weer ietwat aan de dure kant in in vgl met andere merken etc.
Kan iemand dus voor mij, rekening houdend met de vooropgestelde eisen, een mooi modelletje aanraden (de bovengrens van mijn budget is €2000 incl. BTW, maar dan moet het wel navenant zijn
)?
btw, Nexoc heeft enkele zéér aantrekkelijke nieuwe modellen:
http://geizhals.at/eu/a265018.html
"Core 2 Duo T7700 2x 2.40GHz • 4096MB • 160GB • DVD/CD-RW Combo oder DVD+/-RW DL • NVidia Geforce Go 8600M GT 512MB • USB 2.0/FireWire/Modem/Gb LAN/WLAN 802.11agn • 3in1 Card Reader (SD/MMC/MS) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera • 15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050) • mit oder ohne Betriebssystem • Li-Ionen-Akku (9 Zellen) • 2.80kg • 24 Monate Herstellergarantie"
En dat voor €1590 incl. BTW!
Too good to be true?
Hoe zit het dus met de kwaliteit van Nexoc-notebooks? Iemand ervaring met dit bedrijf?
Nexoc is Duits en dus zal het tobo prolly QWERTZ zijn, terwijl wij Belgen AZERTY hebben als standaard.
Zou een AZERTY-tobo mogelijk zijn? Of is werken met stickertjes praktisch genoeg
?
In hoeverre valt met die bedrijven trouwens te onderhandelen of 'af te pingelen'?
mvg,
driesel
Even een schets van de context:
Ik ben een Belgische student en ga komend academiejaar voor een half jaar naar TU Delft. Vandaar de noodzaak aan een notebook.
Ik heb enkele specifieke eisen:
*3D modelling (SolidWorks(parametrisch), Rhinoceros(freeform))
*3D rendering
Dit vertaalt zich in volgende wensen:
*Core 2 Duo: minimaal 7300
*minimaal 2 GB geheugen (bij voorkeur 4 GB ism Vista)
*hoge resolutie scherm (minimaal 1680x1050, wsxga+ dus)
EDIT: Liefst 17" ivm numeriek klaviertje (maten invoeren in parametrische modeller)
De merken waartussen het zal kiezen worden zijn:
BTO,Xxodd,Ahtec,Zepto,Nexoc (mss ook wel Dell
Het probleem is dat ik echter door de bomen het bos niet meer zie.
Elk merk heeft zo zijn voor- en nadelen. Ahtec heeft bijvoorbeeld erg aantrekkelijke offerte-modellen, maar daar is de resolutie van het scherm dan weer crappy, Zepto is top, maar dan weer ietwat aan de dure kant in in vgl met andere merken etc.
Kan iemand dus voor mij, rekening houdend met de vooropgestelde eisen, een mooi modelletje aanraden (de bovengrens van mijn budget is €2000 incl. BTW, maar dan moet het wel navenant zijn
btw, Nexoc heeft enkele zéér aantrekkelijke nieuwe modellen:
http://geizhals.at/eu/a265018.html
"Core 2 Duo T7700 2x 2.40GHz • 4096MB • 160GB • DVD/CD-RW Combo oder DVD+/-RW DL • NVidia Geforce Go 8600M GT 512MB • USB 2.0/FireWire/Modem/Gb LAN/WLAN 802.11agn • 3in1 Card Reader (SD/MMC/MS) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera • 15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050) • mit oder ohne Betriebssystem • Li-Ionen-Akku (9 Zellen) • 2.80kg • 24 Monate Herstellergarantie"
En dat voor €1590 incl. BTW!
Too good to be true?
Hoe zit het dus met de kwaliteit van Nexoc-notebooks? Iemand ervaring met dit bedrijf?
Nexoc is Duits en dus zal het tobo prolly QWERTZ zijn, terwijl wij Belgen AZERTY hebben als standaard.
Zou een AZERTY-tobo mogelijk zijn? Of is werken met stickertjes praktisch genoeg
In hoeverre valt met die bedrijven trouwens te onderhandelen of 'af te pingelen'?
mvg,
driesel
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 23:37 ]