Toon posts:

[twijfel] high-end notebook: BTO,Xxodd,Ahtec,Zepto,Nexoc ???

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een schets van de context:
Ik ben een Belgische student en ga komend academiejaar voor een half jaar naar TU Delft. Vandaar de noodzaak aan een notebook.

Ik heb enkele specifieke eisen:
*3D modelling (SolidWorks(parametrisch), Rhinoceros(freeform))
*3D rendering

Dit vertaalt zich in volgende wensen:
*Core 2 Duo: minimaal 7300
*minimaal 2 GB geheugen (bij voorkeur 4 GB ism Vista)
*hoge resolutie scherm (minimaal 1680x1050, wsxga+ dus)
EDIT: Liefst 17" ivm numeriek klaviertje (maten invoeren in parametrische modeller)

De merken waartussen het zal kiezen worden zijn:
BTO,Xxodd,Ahtec,Zepto,Nexoc (mss ook wel Dell :) )

Het probleem is dat ik echter door de bomen het bos niet meer zie.
Elk merk heeft zo zijn voor- en nadelen. Ahtec heeft bijvoorbeeld erg aantrekkelijke offerte-modellen, maar daar is de resolutie van het scherm dan weer crappy, Zepto is top, maar dan weer ietwat aan de dure kant in in vgl met andere merken etc.

Kan iemand dus voor mij, rekening houdend met de vooropgestelde eisen, een mooi modelletje aanraden (de bovengrens van mijn budget is €2000 incl. BTW, maar dan moet het wel navenant zijn ;) )?

btw, Nexoc heeft enkele zéér aantrekkelijke nieuwe modellen:
http://geizhals.at/eu/a265018.html

"Core 2 Duo T7700 2x 2.40GHz • 4096MB • 160GB • DVD/CD-RW Combo oder DVD+/-RW DL • NVidia Geforce Go 8600M GT 512MB • USB 2.0/FireWire/Modem/Gb LAN/WLAN 802.11agn • 3in1 Card Reader (SD/MMC/MS) • FingerPrint Reader • Web-/Videokamera • 15.4" WSXGA+ TFT (1680x1050) • mit oder ohne Betriebssystem • Li-Ionen-Akku (9 Zellen) • 2.80kg • 24 Monate Herstellergarantie"

En dat voor €1590 incl. BTW!
Too good to be true?

Hoe zit het dus met de kwaliteit van Nexoc-notebooks? Iemand ervaring met dit bedrijf?
Nexoc is Duits en dus zal het tobo prolly QWERTZ zijn, terwijl wij Belgen AZERTY hebben als standaard.
Zou een AZERTY-tobo mogelijk zijn? Of is werken met stickertjes praktisch genoeg :)?

In hoeverre valt met die bedrijven trouwens te onderhandelen of 'af te pingelen'?

mvg,
driesel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bijvoorbeeld te denken van deze:

http://geizhals.at/eu/a265001.html

mvg,
driesel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die raad weet?

• MagNiDude
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik kan het in je vraagstelling niet terug vinden, maar er lopen in dit forum verschillende topics over high-end notebooks, heb je die wel al doorgelezen? Anders zou ik dat eerst ff doen.

Zoals je zelf al zegt, ze hebben allemaal hun eigen voor en nadelen. Dus de uiteindelijke beslissing is erg persoonlijk (uiterlijk, glare/non-glare, 14" of 15", wsxga of sxga enz.. Je zal dit dus zelf af moeten wegen, niemand kan dat voor je doen.

Verwijderd

Wat vind je van deze: \[TU/e Laptop 2007-2008] Lenovo (IBM) Thinkpad T60p
Hij word gebruikt op de TU in Eindhoven ;) dus het is zeker een goed beestje.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Toch wel grappig dat je mid end laptops allemaal tot high end laptops benoemd. Build to order laptops behoren namelijk voor zover ik het weet niet tot de high end categorie. Maar eerder tot de mid end level waar de gebruiker kiest wat ie wilt en zodoende ook binnen een budget valt.

Echte :+ high end laptops zijn bijv. IBM T61 serie, Sony SZ of AR serie, Asus V1J of W/V series. Dit zie je voornamelijk terug in de prijzen.

By the way, de merken zoals Nexoc, Ahtec en Zepto zijn allemaal (bijna) hetzelfde aan Compal laptops.

Verwijderd

Ik zou de Zepto maar geen 'middelmatige' laptop noemen, iemand hier is daar niet zo blij mee :P. Wat de tc bedoelt met High-End is natuurlijk de performance.

Een Core 2 Duo 2,4Ghz, 4gig ram en een 8600GT 512 is echt wel high-end voor een laptop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:43:
Ik zou de Zepto maar geen 'middelmatige' laptop noemen, iemand hier is daar niet zo blij mee :P. Wat de tc bedoelt met High-End is natuurlijk de performance.

Een Core 2 Duo 2,4Ghz, 4gig ram en een 8600GT 512 is echt wel high-end voor een laptop.
Goh, wie zou dat toch zijn :'). Bovendien bevat de Zepto (andere Compals overigens ook) nog steeds geen DVI, onbegrijpelijk.

Maar aangezien je 3D-modelling gaat doen, zou ik voor een laptop gaan met een GPU die daar voor bedoeld is (nVidia Quadro/Ati FireGL).

Verwijderd

Topicstarter
-Daniël- schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:58:
[...]

Goh, wie zou dat toch zijn :'). Bovendien bevat de Zepto (andere Compals overigens ook) nog steeds geen DVI, onbegrijpelijk.

Maar aangezien je 3D-modelling gaat doen, zou ik voor een laptop gaan met een GPU die daar voor bedoeld is (nVidia Quadro/Ati FireGL).
Wel daar snijd je nu net de kern van de zaak aan:

De notebooks met quadro en firegl zitten meteen in een heel andere prijsklasse.
Dus een voorname vraag is of zo'n workstation graka niet een beetje over the top is. Ik kan namelijk hier in België aan de universiteit geen notebook met een fikse korting kopen.

En wat betreft dat doorlezen van de verschillende threads: dat heb ik zeker gedaan.
Des te meer ik echter lees, des te meer ik ga twijfelen.
Over die Nexocs vind ik echter geen commentaren (wel zeer ecente modellen). Ik vermoed dat je met die toestellen wel erg degelijk kan modellen :). Die toestellen scoren dus wel hoog in mijn achting, maar voor een aankoop wil ik wel uitsluitsel over de kwaliteit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 22:17 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:02
Ahtec heeft bijvoorbeeld erg aantrekkelijke offerte-modellen, maar daar is de resolutie van het scherm dan weer crappy
Ahtec heeft een 17 inch model met een resolutie van 1900x1200? Is dat niks? Qua resolutie lijkt me dat perfect en met mijn budget (1500 euro) bijvoorbeeld net haalbaar. De onbekendheid van het merk en de (volgens mij) mindere grafische kaart die er inzit (ATI Mobility X1600, hypermem) doen mij echter twijfelen.

Andere opties voor mij zijn de Dell Inspiron 1720, de Asus Z84 en de Zepto Znote 6625WD- 8600M GT 15,4". Ik ben nog een beetje de voor- en nadelen aan het afwegen wat dat betreft.

Qua specs lijkt me die Dell perfect met een goeie grafische kaart (Nvidea GeForce 8400) en ook een resolutie van 1900x1200. Maar ik hik wel een beetje aan tegen het bedrijf Dell zelf en tegen de levertijd.
Die Asus en die Zepto hebben een mindere resolutie (1680x1050) maar zijn qua specs hele mooie laptopjes voor die prijs volgens mij. Als ik voor één van die twee ga komt het dilemma 17 inch (Asus) of 15,4 inch (Zepto) om de hoek kijken. Jammer dat je dit soort modellen niet IRL kan bekijken en vergelijken want is 1680x1050 bijvoorbeeld niet erg klein op een 15,4 inch?

Ik twijfel nog even verder. Wellicht kan iedereen elkaar zo een beetje helpen ;)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
En jahoor daar kom ik weer met een apple :P... (Weet niet of je er iets tegen hebt.)

Maar de macbook pro heeft toch wel eigenlijk alles wat jij eist :P. Ik weet niet of je liever een 15,4 inch of 17 inch model ziet, maakt namelijk voor de prijs wel uit. ;) Waarschijnlijk kan je daarover ook nog wel wat studentenkorting krijgen. (En mac's zijn toch ook goed voor Moddelling ????)

Disclaimer: Ik werkt NIET voor Apple :9

Verwijderd

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:12:
[...]

Ahtec heeft een 17 inch model met een resolutie van 1900x1200? Is dat niks? Qua resolutie lijkt me dat perfect en met mijn budget (1500 euro) bijvoorbeeld net haalbaar. De onbekendheid van het merk en de (volgens mij) mindere grafische kaart die er inzit (ATI Mobility X1600, hypermem) doen mij echter twijfelen.

Andere opties voor mij zijn de Dell Inspiron 1720, de Asus Z84 en de Zepto Znote 6625WD- 8600M GT 15,4". Ik ben nog een beetje de voor- en nadelen aan het afwegen wat dat betreft.

Qua specs lijkt me die Dell perfect met een goeie grafische kaart (Nvidea GeForce 8400) en ook een resolutie van 1900x1200. Maar ik hik wel een beetje aan tegen het bedrijf Dell zelf en tegen de levertijd.
Die Asus en die Zepto hebben een mindere resolutie (1680x1050) maar zijn qua specs hele mooie laptopjes voor die prijs volgens mij. Als ik voor één van die twee ga komt het dilemma 17 inch (Asus) of 15,4 inch (Zepto) om de hoek kijken. Jammer dat je dit soort modellen niet IRL kan bekijken en vergelijken want is 1680x1050 bijvoorbeeld niet erg klein op een 15,4 inch?

Ik twijfel nog even verder. Wellicht kan iedereen elkaar zo een beetje helpen ;)
Bij de OFFERTE modellen (niet configureerbaar dus) staan toch geen wuxga schermen?

Verwijderd

Topicstarter
Aloys schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:19:
En jahoor daar kom ik weer met een apple :P... (Weet niet of je er iets tegen hebt.)

Maar de macbook pro heeft toch wel eigenlijk alles wat jij eist :P. Ik weet niet of je liever een 15,4 inch of 17 inch model ziet, maakt namelijk voor de prijs wel uit. ;) Waarschijnlijk kan je daarover ook nog wel wat studentenkorting krijgen. (En mac's zijn toch ook goed voor Moddelling ????)

Disclaimer: Ik werkt NIET voor Apple :9
17" zou zeer handig zijn ivm numeriek klavier (weet niet of dat bij Apple zo is, moet ik es checken) => maten invoeren in SolidWorks enzo ;).

En nee, kheb niets tegen Mac. De modelling is wel geheel in een Windowsomgeving.

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:23:
[...]

Bij de OFFERTE modellen (niet configureerbaar dus) staan toch geen wuxga schermen?
Nee, dat niet. Daar heb je gelijk in. Maar wat is er mis met de configuratiemodellen? Die zitten nog altijd in je budget toch?

Verwijderd

Topicstarter
D-e-n schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:28:
[...]

Nee, dat niet. Daar heb je gelijk in. Maar wat is er mis met de configuratiemodellen? Die zitten nog altijd in je budget toch?
Voorkeur voor Santa Rosa ;).

• D-e-n
Bij die offertemodellen van Ahtec zie ik helemaal geen resolutie staan overigens?

Edit: er staat wel WXGA bij zie ik nu overigens. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 08-07-2007 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien ga ik Mac buiten schot laten (afhankelijk hoe je het bekijkt natuurlijk :) ).
Redenen:

*de differentiële voordelen (strak en kwalitatief ontwerp, een écht goed OS...) wegen niet echt op tegen de prijs en nadelen (bv. beperkte grafische bewegingsruimte=>8600M and then what?)

*vooral te gebruiken in een Windows omgeving (yes I know bootcamp)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 23:11 ]

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 10:29

nlboy

Alles kitz?

Heb je dit topic al gelezen? Daar staat ook veel interessante info over de high-end notebooks. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:11:
[...]

Wel daar snijd je nu net de kern van de zaak aan:

De notebooks met quadro en firegl zitten meteen in een heel andere prijsklasse..
De Dell M4300 zou je binnen je 1500 euro kunnen configureren :). Ja, deze GPU's zijn wel voor modelling en gebaseerd op game-/multimediavarianten GPU's. In games presteren de Quadro/FireGL beduidend minder, dus als je ook gaat gamen zou ik toch twijfelen, met een 8600M lukt 3D vast wel. Ik had een 7900GS in mijn Inspiron 9400 en daar lukte het in ieder geval soepel mee :).

Verwijderd

Topicstarter
Mm, die Nexoc e705 ziet er ZO yummie uit...

Als er wat meer positieve feedback over te vinden zou zijn, dan zou ik hem meteen bestellen.
Komt rouwens zowiezo goedkoper uit dan Dell. Ook als ik bewust onderconfigureer om dan onderdelen te vervangen enzo.
Bovendien heeft de XPS M1710 blijkbaar geen Santa Rosa en een numpad.

Dus als iemand ervaring heeft met Nexoc notebooks: let me know :).

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33
In mijn opinie blinken 17" laptops niet uit op gebied van mobiliteit en mobiliteit is voor de meeste studenten wel vrij belangrijk. Ik raad zo'n bakbeest alleen aan als het primair als desktopvervanging gaat dienen en af en toe mee te kunnen slepen. Als jouw keuze voor 17" vooral gebaseerd op de aanwezigheid van een numeriek gedeelte, is het dan niet simpeler om een losse numeriek keypad aan te schaffen? Die dingen kosten 10 tot 15 euro het is een kwestie van de usb-kabel inpluggen en gaan met die banaan en daarmee is je keuze voor een laptop niet meer beperkt tot een 17" modellen en bovendien is een 15" laptop met losse numeriek gedeelte lichter dan 17" model.

Bij mijn vorige werkgever kwam een keer in de zoveel tijd de boekhouder langs en die had gewoon een los numeriek keypad bij de laptop.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 12:00
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 15:23:
btw, Nexoc heeft enkele zéér aantrekkelijke nieuwe modellen:
http://geizhals.at/eu/a265018.html
Ter info: dat is een Clevo notebook. Deze worden in Nederland o.a verkocht door XXODD en Mitracom.

Clevo laptops kun je ook kopen bij RockDirect. Ze zitten welliswaar in de UK maar bieden standaard 3 jaar pick-up-and-return garantie in heel europa en een optionele 30 day Zero Dead Pixel Guarantee voor € 37,05. Misschien dat het bij RockDirect net iets goedkoper is dan in Nederland. Feit is iniedergeval dat bij RockDirect de nieuwe Clevo modellen (santa rosa) eerder beschikbaar zijn dan in Nederland. (lees: sinds 12 juni in de UK en in Nederland tot op heden nog niet te koop).

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Even de nieuwe Vostro lijn van Dell ontdekt.
Via het bedrijf van m'n ouders zouden we die notebook dus kunnen aankopen.
Via de configurator heb ik dit model bekomen:

Intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista™ Business - Nederlands
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
nVidia® GeForce™ Go 8600M GS met 256 MB DDR3 toegewezen grafisch geheugen
240 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa
Dutch Documentation V1700
Gedis-pakketreferentie V1700 Gold N0717003
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
2 jaar hardwaresupport voor bedrijven - Next Business Day
McAfee® Security Centre™ 8.0 - Beveiliging van 24 maanden - Nederlands
90 W wisselstroomadapter
Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.900 x 1.200) met TrueLife™

En dit voor €1849,68 incl. BTW (€1528,66 excl.)

Wat denken jullie hiervan?

En wat als ik er 4GB geheugen achteraf wens in te soppen? Blijft de garantie dan geldig?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

In 'n highender zit geen GS imho, maar 'n GT ;)

En 17" is groot heh.. koop dan 'n losse numpad mja :)

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 12-07-2007 14:03 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

U heeft me overtuigd om een 15,4 incher te nemen :).
Ik heb dit systeem via Laptops4U samengesteld:

* Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz; 4MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
* 160GB S-ATA Harddisk 7200RPM
* 4096MB DDR2 667Mhz (2 x 2048)
* 1GB Intel Turbo Memory Module (Robson)
* 8* Slot-In DVD+/-RW Dual Layer DVD-RAM/ 3-in-1 Cardreader
* nVidia GeForce 8600M GT 512MB VGA/ 2.0 Megapixel Webcam
* 15.4" WSXGA+ TFT 1680 x 1050
* Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
* Interne Hybride TV Tuner
* Interne BT module
* Vista Home Premium 64-bit NL
* Internal W-Lan 4965AG-N/ Bluetooth 2.0
* Azerty keyboard
* 9 cells Li-ion 7200mAh

Dit voor €1967 incl. BTW
Interessant hier vind ik vooral de extra's als de Slot-in DVD drive, TV tuner, 512 ipv 256 MB 8600M en de TFT van 1680*1050.

Vinden jullie dit een oké-prijs? Of kan ik dit ergens goedkoper krijgen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Friesland-computers biedt ook monster-configs aan voor superprijzen!
Alleen heeft nog werkelijk niemand 'm binnengekregen en de levertijden pfff dat is echt crap :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
mm,

Inderdaad echt superpromo's.
Deze zou me wel passen: http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1835

Echter is het prisverschil dan ook weer niet ZO groot: €1852 tgo €1967
In het voordeel van de L4U-config:
*Slot drive
*TV tuner
*optie voor Azerty
Dus uiteindelijk komt het weer overeen uit. Komt daar nog bij dat Damwoude een heel eindje is van waar ik woon (ivm garantie voor België).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:25:
Oke,

* Interne BT module
* Azerty keyboard
* 9 cells Li-ion 7200mAh

Dit voor €1967 incl. BTW
Interessant hier vind ik vooral de extra's als de Slot-in DVD drive, TV tuner, 512 ipv 256 MB 8600M en de TFT van 1680*1050.

Vinden jullie dit een oké-prijs? Of kan ik dit ergens goedkoper krijgen?
Vind je die nexoc niet meer interessant dan? Want die is ongeveer dezelfde met een betere proc voor 400 minder..

Verwijderd

Topicstarter
Welja, het probleem is dat ik er geen referenties over vind.
In hoeverre is dat model betrouwbaar? Bovendien is ook die niet leverbaar in Azerty (misschien overschat ik de qwertz-drempel?).

Het nexoc model met 7500 proc kost bovendien slechts €1400 excl. OS (hoe is dit verschil te verklaren?)

Van Laptops4U heb ik toch enige zekerheid over kwaliteit en service.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 18:23 ]

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-01 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:25:
Oke,

<knip>
Is dat de IFL90-501C: http://www.laptops4u.nl/info/ifl90-501c-1454.html ?

[ Voor 16% gewijzigd door Dlocks op 12-07-2007 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is hem inderdaad.

EDIT: Ik slaag er anders hoegenaamd niet in om een werkelijk prijsvoordeel voor Friesland Computers te vinden.

Het is steeds zonder OS of TV tuner etc. Uiteindelijk kom ik steeds op een gelijke prijs uit :).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat trouwens het geheugen van Zepto betreft denk ik dat de optie "4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Orginal Zepto" niet klopt, aangezien op de Zweedse site "4 GB (2x2GB) DDR2 PC5300 Original Zepto" de hoogste optie is. Ik ben dan ook nog nooit een 2 gig latje op SODIMM PC6400 tegengekomen (werkt überhaupt ook niet op Santa Rosa).

EDIT:

Het zal dus WAARSCHIJNLIJK een IFL90-501C worden.
Met volgende specs dus:

* Interne BT module
* Azerty keyboard
* 9 cells Li-ion 7200mAh

voor € 1967

Ofwel neem ik gelijk een C2D T7700, aangezien die beter leverbaar is en meer performance heeft.
Totaal is dan wel €2204. Is die meerprijs gerechtvaardigd?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 20:14 ]

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Redelijkerwijs denk ik niet dat het de meerprijs rechtvaardigt. De verschillen tussen de T7500 en T7700 zijn erg klein. Zelfs in cpu-intensieve taken denk ik dat het verschil niet de 300 euro waard is. Maar dat ligt natuurlijk aan mijn waardering van 300 euro :P. Als het geld geen enkel issue is (zeer onwaarschijnlijk :+) dan zou je het kunnen overwegen, maar zelfs dan heb ik toch wat het idee van 'zonde van het geld'.

offtopic:
Wat ga je doen aan de TU?

Verwijderd

Topicstarter
IDE @ TUDelft. Voor Erasmus een halfjaartje dus.

Verwijderd

PCMedic schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:09:
Toch wel grappig dat je mid end laptops allemaal tot high end laptops benoemd. Build to order laptops behoren namelijk voor zover ik het weet niet tot de high end categorie. Maar eerder tot de mid end level waar de gebruiker kiest wat ie wilt en zodoende ook binnen een budget valt.

Echte :+ high end laptops zijn bijv. IBM T61 serie, Sony SZ of AR serie, Asus V1J of W/V series. Dit zie je voornamelijk terug in de prijzen.

By the way, de merken zoals Nexoc, Ahtec en Zepto zijn allemaal (bijna) hetzelfde aan Compal laptops.
Zo duur is een T61 helemaal niet. Moet je hem wel uit de USA laten komen en niet in de EU kopen.

Toetsenbord van de ThinkPads (IBM/ Lenovo) is top. Als je perse een Santa Rosa geval wilt hebben zou je een T61 kunnen pakken. Of probeer anders een T60 met een flexviewscherm te pakken te krijgen. Ik kan je zeggen dat het de schermen van de 14.1 inch wide slecht zijn (imo). De kijkhoeken zijn ronduit slecht. Maarja, dat heb je met een goedkoop TN panel. Ben gewend aan S-PVA (Samsung 204Ts als desktopscherm).

Ik zou vooral iets degelijks kopen. Niet te veel op de specs afgaan. Natuurlijk heb je voor eenzelfde bedrag een hoge gespecte bak van merk B of C of Z. Maar degelijkheid is ook wat waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 23:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die T61 is inderdaad kwa behuizing en toetsenbord superieur aan de Compals, maar heb ik er wat aan?
Ik denk niet dat mijn eisenprofiel overeen komt met dat van de typische afnemer van de T61.

En als ik in de USA zou kopen, dan kan ik toch onmogelijk douanekosten vermijden?
Dat zal ook een aardige duit zijn.
En in de EU kan ik via het bedrijf meteen excl. BTW betalen.

En na wat research blijkt die T61 in de EU inderdaad VEEL duurder te zijn :).

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 12:09 ]

Verwijderd

Ja, over de omgerekende prijs word nog 19% BTW geheven, maar dan is het nog steeds stukken goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn trouwens AZERTY-toetsenborden voor die Compals los verkrijgbaar?
Als ik op Informatique.nl een 154-GTX90 notebbok samenstel kom ik meer dan €300 goedkoper uit dan bij L4U (+ook veel snellere responsmail :) ).

Ik begin dientengevolge weer zwaar te twijfelen:
*ofwel €300 extra, maar met azerty
*ofwel bestellen bij Informatique en met qwerty dan en dan maar wennen
*ofwel bestellen bij Informatique en toetsenbord vervangen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

semi-offtopic: wordt het niet eens tijd dat jullie in het zuiden je angst voor Qwerty overboord gooien? Al die moeite voor die paar knoppen is het niet waard imho.

Verwijderd

Topicstarter
mja, misschien heb je wel gelijk.
Kan er nog altijd plakkertjes opdoen he :*) .

Mm,

€352 extra bij L4U voor:

*Slot-in drive
*Interne hybride TV-tuner
*Azerty-tobo

Lijkt me het naderhand niet waard.

Vraag me toch af waarom ze bij Informatique geen TV-tuner en slot-drive kunnen steken in die IFL90. Lijkt me toch dezelfde barebone als bij L4U? 'Er zit geen AV-ingang in de behuizing' was de respons van Informatique op mijn mailvraag.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Even een kleine update.
De notebook is besteld bij De Greef Computers. Het is een BTO 15W25+ geworden mét AZERTY en pick-up-and-return naar België.

Dit zijn de overige specs:

15.4 inch Breedbeeld TFT (16:10), WSXGA+ (res.
1680 x 1050)

Nvidia 8600M GT 512 Mb videokaart, DirectX 10

Intel Core 2 Duo T7500 2.2GHz -
4 Mb (FSB-800MHz

2Gb DDR2-667MHz geheugen (slot 1)
2Gb DDR2-667MHz geheugen (slot 2)

Turbo Memory : Intel 1GB Turbo Memory

160GB 7200 rpm + Shock Protection

8x DVD+/-RW Dual Layer+DVD-RAM, SLOT IN

Intel 4965AG+N Wireless LAN 54-300Mb/s

9-cell Primary Lithium-Ion Batterij

Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)

Ingebouwde TV Tuner (Analoge TV + Digitaal
DVB-T)

Garantie : 2 jaar Pick up and return

Prijs is €1849 incl. BTW.
Dit is wellicht iets meer dan bij FC, maar dan heb je wel een 'merk'computer ;) met AL-LE mogelijke opties erin.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 19:31 ]

Verwijderd

BTO is gewoon compal hoor. En azerty keyboard kan je loskopen voor minder dan €10.

Dit wordt binnekort waarschijnlijk mijn laptop:
http://www.abtron.de/shop...hcvfs1omrolfeuai5r8rvmkq7

En dan zelf er even een azerty keyboard in gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, was ook eerst van plan een Nexoc e619 te nemen en dan een paar dingen te wijzigen.

Uiteindelijk heeft de garantie de doorslag gegeven en ook het feit dat de config zó echt naar wens is zonder te veel te moeten klooien.
Die Duitsers doen bijna geen pick-up buiten Duitsland.

Uiteraard is BTO ook Compal. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 19:43 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat is er nu anders in CSL?

Dit soort topics zijn dus niet langer toegestaan en gaat daarom op slot ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.