Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zou mn casebuild iets worden? Graag tips ed

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:31

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik ben van plan om een case te bouwen. Ik kies maar voor MDF (nooit mee gewerkt) omdat ik metalen veels te lastig vind werken. Het moet mijn eerste mod en casebuild worden. Dit heb ik even in elkaar geknutseld met sketchup:

Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7223/p6wq3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img83.imageshack.us/img83/1788/p5ym4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/1069/p4aj6.jpg

Afmetingen: 39cm breed, 68cm hoog en 54,5 cm diep.
De reden van zo'n grote kast is dat mijn huidige kast ongeveer even groot is. Verder is de opbouw ongeveer gelijk. Huidige pc weegt 35 kilo. Aan de linkerkant zou ik graag een gatewatch 2 stoppen. Ik zou graag nog wat tips ontvangen over hoe ik bepaalde dingen het best kan doen. Ik wil plaatdikte 1cm gebruiken. Misschien stop ik er nog wel een hoop LED's in. Solderen is voor mij geen probleem. Weet verder nog niets over kleuren enz.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik dit zo zie is dat redelijk goed te maken met wat platen MDF (ze zijn er overigens niet in 10mm dikte, dan zou ik voor 9mm gaan). MDF is echt makkelijk te bewerken en het is vrij licht, dus je hoeft geen rekening te houden met zeer moeilijke constructies. Ik zou zeggen, kijk eens naar de verschillende mods hier in CM, er zijn er zat gemaakt van MDF en daar zitten leuke en uiteenlopende resultaten tussen.

Verder kan ik je als tips alleen geven, maak wat je zelf leuk vind, ik de kleur die jij mooi vind. Ik kan je wel aanraden dat ding roze te maken, maar omdat ik een roze pc bouw hoeft dat niet te betekenen dat jij dat ook moet doen.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:15

Emiel1984

Made in NL

Waarom zou het niet iets worden is dan mijn idee. Als je alles maten goed hebt gekozen.

Ik zou echter wel een grote (mischien zelfgemaakte ?) fan gebruiken op de plaats waar er nu 4 zitten. Dat scheelt namelijk een hoop geluid (lawaai) waarschijnlijk.

Maar hoe komt het eigenlijk dat je huidige PC 35 KG weegt !! ?? Heb je er een stuk beton onderin liggen voor stabiliteit (net als een droger) ofzo :+ ?

[LTS][MTS][HTS]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Emiel1984 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:07:
Maar hoe komt het eigenlijk dat je huidige PC 35 KG weegt !! ?? Heb je er een stuk beton onderin liggen voor stabiliteit (net als een droger) ofzo :+ ?
Wie weet is het nog zo'n oude P2 serverkast ofzo, die dingen waarin nog dik metaal gebruikt werd of misschien nog wel bakeliet ofzo. Duw daar dan ook nog eens 16 hdds in en je komt wel op die 35KG :P

Of hij heeft natuurlijk zo'n kast als pieterveenstra heeft :+

[ Voor 6% gewijzigd door TERW_DAN op 08-07-2007 11:11 ]

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Mmh 1 grote koeler ipv 4 misschien wel leuk ja. Als ie lawaai maakt vind ik niet erg. Staat toch niet continu aan. Ooha ik zal de 35 KG eens uitleggen. idd een oude kast. Heeft een P3 in gezeten met dubbele voeding. Type kast (waarschijnlijk):S200. Verder zitten er 3 hdd's in 2 drives, voeding van enkele kilo's en de gebruikelijk onderdelen. Moet wel zeggen airflow is wel optimaal nu. :D

Misschien iemand nog ideeen die ik misschien leuk zou vinden?

Bedankt voor de 9mm tip.

Edit ik denk dat een 25cm fan niks gaat worden omdat er halverwege een schot zit. Kan ik natuurlijk wel een stuk uitzagen maar of het dan nog mooi is. Dat is de vraag.

[ Voor 15% gewijzigd door Twazerty op 08-07-2007 11:24 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
ik zou als ik jou was wel een klein stukje wegzagen
waarbij je dan in het open stuk de 25cm fan duwt. Hij mist dan misschien een klein stukje van de scheiding waar hij geen lucht kwijt kan maar dan heb je wel een super goede luchtaanvoer in bijde delen van je kast...

[ Voor 39% gewijzigd door darkpluisje op 08-07-2007 12:21 ]

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Niet twijfelen gewoon doen. MDF is heel makkelijk te bewerken, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je idee is heel mooi en als je eenmaal aan de slag bent gegaan komen er vanzelf dingen bij en sommige vallen weer af. Ik zeg, ga ervoor!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
ben al aan het zoeken naar een 25 cm koeler maar kan hem zo snel niet vinden. Vind wel kasten waar ze al in zitten. Enig idee waar ik misschien nog kans heb?

Verwijderd

azerty1234 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:30:
ben al aan het zoeken naar een 25 cm koeler maar kan hem zo snel niet vinden. Vind wel kasten waar ze al in zitten. Enig idee waar ik misschien nog kans heb?
Ja :)... ik ben er een tijdje geledne ook naar op zoek geweest... je kan hem vinden op de volgende link: http://www.performance-pc...e579c7af030743225d0338958

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
azerty1234 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:30:
Als je weet van welk merk die kasten zijn dan weet je ook de maker.

Oftewel daar op verder zoeken ventilatoren gaan ook weleens kapot en moeten vervangen worden.

Kijk daar eens naar (vragen)

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik koop gewoon een goedkope kast waar zon 250mm inhangt. Geef ik de kast aan mn broertje.

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 13:45
azerty1234 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:07:
Ik koop gewoon een goedkope kast waar zon 250mm inhangt. Geef ik de kast aan mn broertje.
en dan zit hij met een gat in zn kast :+

Verwijderd

Zover moet je zelfs niet gaan.... je kan de side panels ookal appart verkrijgen, dan zit de fan er ook automatisch bij... koop gewoon zo'n sidepanel :)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Tower410 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:11:
[...]

en dan zit hij met een gat in zn kast :+
Plexiglas plaatje erachter. Opgelost. Nog een paar vragen.

Is het beter om de kast vast te schroeven met moertjes en boutjes of lijmen en een spijker erachteraan. Als lijmen beter is welke lijm kan ik het beste gebruiken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pak gewoon houtlijm als je MDF gaat begruiken (de standaard Bison houtlijm is wat dat betreft geweldig). Het voordeel van boutjes en moertjes is dat je het nog uit elkaar kunt halen, het voordeel van houtlijm is dat het makkelijk goed vast te zetten is.
Zelf gebruik in de TR2mod vrijwel alleen maar hout lijm en hier en daar een spijkertje om ervoor te zorgen dat het niet verschuift tijdens het drogen van de lijm.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Nog een paar vragen dan. 9mm hebben ze niet bij de gamma. Wel 8 of 12 mm. Voor welke dikte kan ik beste gaan? Ik ga het moederbord rechtstreeks op het mdf monteren. Is het aangeraden om de aardpunten met elkaar te verbinden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

azerty1234 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:40:
Nog een paar vragen dan. 9mm hebben ze niet bij de gamma. Wel 8 of 12 mm. Voor welke dikte kan ik beste gaan? Ik ga het moederbord rechtstreeks op het mdf monteren. Is het aangeraden om de aardpunten met elkaar te verbinden?
8 of 9 mm maakt niet zoveel uit. 12mm vind ik zelf weer te dik om mee te werken. Het mobo direct op het mdf schroeven kan prima, ook al doe je niets aan de aarde.
[CM] Knuffelkubus zo heb ik het ook gedaan in de knuffelkubus en dat ding draait al tijden prima.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Dan maak ik alleen de bodem en bovenkant van 12mm en de rest van 8. Aangezien er nog al wat gewicht op de wieltjes komen te staan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

azerty1234 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:09:
Dan maak ik alleen de bodem en bovenkant van 12mm en de rest van 8. Aangezien er nog al wat gewicht op de wieltjes komen te staan.
Als je met veel gewicht gaat worden (op een groot oppervlakte) dan zou ik ook 12 nemen, dat buigt minder snel door dan. Maar de wanden zou ik gewoon van 9mm spul maken.

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Ga alsjeblieft geen spijkers gebruiken, maar gebruik deuvels of lamello's. Als het verschuift gebruik klemmen en spanbanden. Als je de bevestiging zichtbaar wilt hebben, gebruik dan mooie moertjes en boutjes. Gaten wegwerken kan erg goed met MDF vuller, werkt stukken beter dan gewoon plamuur.

De dikte moet je bepalen aan de hand van de versteviging die je wilt gaan plaatsen, je tekening lijkt best een hoge kast te worden, zet je daar nog balkjes of hoekprofielen achter, 12mm is zwaarder maar ook wat steviger. Ik durf bijvoorbeeld wel op mijn kast te gaan staan (al doe ik het niet ;)).

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb besloten om hem met boutjes en moertjes in elkaar te zetten. Ga wel revetjes gebruiken zodat de kracht wat verdeelt word over een iets groter oppervlak. Bedankt voor de hulp en tips. Als ik nog vragen heb stel ik ze wel.:D

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Even een vraag. Ik heb iets bedacht met ruimtes en een luchtsluis. Alleen weet ik niet of het echt gaat werken. Zie idiote schematische tekening:

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/3143/schemajb8.jpg

De 25 cm koeler is eigenlijk maar de helft van de koeler.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat je zo wilt kan prima. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat de luchtstromen op deze manier wel ietwat gehinderd worden (en mogelijk wat meer geruis kunnen creeeren) al is dat natuurlijk minimaal als je dun materiaal gebruikt en een vrije doorstroming mogelijk is.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb op het forum hier het volgende gevonden:

thewizard2006 in "PC beduidend stiller maken"

hier staat dat de 250mm fan 30mm dik is. Geld dit voor elke 250mm fan?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

azerty1234 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 14:39:
Heb op het forum hier het volgende gevonden:

thewizard2006 in "PC beduidend stiller maken"

hier staat dat de 250mm fan 30mm dik is. Geld dit voor elke 250mm fan?
Er zijn vast dikkere fans te krijgen mocht je dat willen. Maar vrijwel in iedere specsheet van een fan staat de dikte aangegeven, kijk daar gewoon eens tussen.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Heb de datasheet van de kast waar die in zit maar ik kan niks vinden over de dikte:

http://www.maxpoint.de/de.../CS-188AF/CS-188AF_Uk.pdf

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
klein vraagje nog. ben nu zover dat ik de voeding erin kan plaatsen. Alleen de voeding komt achter het mdf dus heb ik lange schroeven nodig. De standaart schroeven zijn te kort. Waar vind ik langere?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:15

Emiel1984

Made in NL

Laat trouwens is wat foto's zien !! Ben benieuwt hoever je casebuild nu is.

:+ Bij de plaatselijke gamma of andere doe het zelf winkel kan je schroefjes halen. Neem de bijgeleverde mee en zoek er een uit die minimaal de lengte heeft van 'dikte mdf+ lengte orginele schroefje. Bij die winkels kan je vaak het beste even 'hulp' vragen anders ben je waarschijnlijk best wel even aan het zoeken naar de juiste schroef.

[LTS][MTS][HTS]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

azerty1234 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:57:
klein vraagje nog. ben nu zover dat ik de voeding erin kan plaatsen. Alleen de voeding komt achter het mdf dus heb ik lange schroeven nodig. De standaart schroeven zijn te kort. Waar vind ik langere?
Bouwmarkt :P
Wat je nodig hebt zijn M3 boutjes.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:08:
[...]

Bouwmarkt :P
Wat je nodig hebt zijn M3 boutjes.
M3 boutjes passen niet lekker ik heb die nodig met die draad die verder uit elkaar zit. Zouden ze die dan gewoon hebben?

Ps zal straks eens wat foto's laten zien.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Hier een paar foto's. Let nog maar niet op de slordigheden. Word zo veel mogelijk weggewerkt. Zoals aan de voorkant. Had per ongeluk er te veel uit gehaald. Word mooi opgevuld met latten.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i964136_DSC02159.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i964144_DSC02160.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i964148_DSC02162.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i964160_DSC02163.JPG

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Ga jij er een xbox insteken ? :o misschien een beetje meer uitleg ? of misschien posten in het kleine-mod topic (anders een eigen post maken)
Ziet er speciaal uit :) enkel het uitzagen is nogal ruim gedaan :D maar dat kan bijgewerkt worden.

Keep on going!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

azerty1234 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:14:
[...]

M3 boutjes passen niet lekker ik heb die nodig met die draad die verder uit elkaar zit. Zouden ze die dan gewoon hebben?

Ps zal straks eens wat foto's laten zien.
Ze zijn er waarschijnlijk ook met iets grover schroefdraad. Bij ons in de bouwmarkt heb je een rekv ol van het spul. Moet vast wel iets tussen zitten.

Wat betreft je fotos, zit je fan niet heel strak tegen dat houten stuk aan wat erachter zit. Heb geen idee hoe dik dat is, maar het zou kunnen dat het de airflow belemmert.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 02:10:
[...]

Ze zijn er waarschijnlijk ook met iets grover schroefdraad. Bij ons in de bouwmarkt heb je een rekv ol van het spul. Moet vast wel iets tussen zitten.

Wat betreft je fotos, zit je fan niet heel strak tegen dat houten stuk aan wat erachter zit. Heb geen idee hoe dik dat is, maar het zou kunnen dat het de airflow belemmert.
Klopt zit nu nog strak tegenaan. Dat ga ik oplossen door het mdf scuin te laten lopen naar beide kanten.

| |
\/

Het is op zich een cip maar heb besloten om er maar geen te maken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

azerty1234 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 13:56:
[...]

Klopt zit nu nog strak tegenaan. Dat ga ik oplossen door het mdf scuin te laten lopen naar beide kanten.
Het lijkt me dat dat goed moet gaan en je genoeg airflow overhoudt. Een ander probleem is anders het geluid dat je krijgt, fans gaan nu eenmaal meer lawaai maken als ze hun lucht niet lekker kwijt kunnen. Lijkt me dat je dat juist niet wilt.

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024

Volgens mij heeft hij gewoon een DVD onder z'n DVD-reader/writer liggen om die op de goede hoogte te hebben.

Nevermind. :+ Is dat een XBOX dvd-reader?

[ Voor 9% gewijzigd door Neoptolemos op 31-07-2007 14:10 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Neoptolemos schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Volgens mij heeft hij gewoon een DVD onder z'n DVD-reader/writer liggen om die op de goede hoogte te hebben.

Nevermind. :+ Is dat een XBOX dvd-reader?
Yep. Xbox dvd speler. Xbox word aan de rechterkant gemonteerd en mn PC aan de linkerkant. Alleen de xbox dvd speler word gestealth.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heeft best potentieel zo te zien :) Als je klaar bent ben ik zeker benieuwd naar het resultaat. Die wieltjes gebruik ik ook :P

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Zal eens 2 foto's posten van de huidige status. Besteed er per week niet zo veel tijd aan. Tijd zat zeg ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i1387330_DSC02200.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.com/out.php/i1387338_DSC02201.JPG

Er moeten nog enkele dingen gebeuren. Worden toch weer meer dingen als ik bezig ben.

Verwijderd

Leuk bakbeest! Nooit gedacht dat een 25cm fan relatief zo klein kon lijken... :)
Wel jammer dat je al die latjes geschroefd hebt, dat ontsiert enorm. Lijmen was zoveel mooier geweest.

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:13:
Leuk bakbeest! Nooit gedacht dat een 25cm fan relatief zo klein kon lijken... :)
Wel jammer dat je al die latjes geschroefd hebt, dat ontsiert enorm. Lijmen was zoveel mooier geweest.
Dat vind ik dus niet. Alles wegwerken is zo gewoon, ik vind het mooier dat je vanalles ziet. Het is een bewuste keuze. De latten worden in een andere kleur geverfd als de kast zelf. Het heeft dus ook nog als voordeel dat ik later de latten van kleur kan veranderen zonder moeilijk te doen.

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:20
Het is eens iets anders , maar dat neemt niet weg dat het geen goed idee is

• TEAMIKKE
  • Niet online
Welke kleur ga je hem maken? Ik vind het window wel erg leuk gedaan :)

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:10:
Welke kleur ga je hem maken? Ik vind het window wel erg leuk gedaan :)
Meeste latten rood en de kast zelf zwart.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

zit er nou een xbox knop in als aan en uit knop?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• TEAMIKKE
  • Niet online
Er zit een X-box bij in gebouwd dacht ik :P

Verwijderd

Jeetje wat een kast joh. Brute fan!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yep, ram maar eens op F5 ;) Het is al eens vaker gedaan met een XBOX geloof ik, maar dit keer wel anders. Nog steeds erg origineel en leuk al het moois bij elkaar :P

Ziet er gaaf uit trouwens zo, en het ziet er inderdaad niet zo 'erg' uit door die 25cm fan :o
Pagina: 1