Software in V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:38
Hallo,

Waarom is de categorie software verwijderd uit V&A?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De categorie software heeft in Vraag en Aanbod nooit bestaan, anders dan per abuis direct na introductie van NG.

reviews: Tweakers.net FAQ (punt 8 )
Het aanbieden van of vragen naar retailsoftware van welke aard dan ook is niet toegestaan. Het aanbieden van en vragen naar OEM-software daarentegen wel, vermeld hierbij duidelijk dat zowel de software als de bijbehorende hardware verkocht wordt.
Omdat enkel OEM software meegeleverd kan worden, kan dat vermeld worden bij de aangeboden artikelen in de juiste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb vorige maand nog een game verkocht op tweakers in de categorie PC Games, die toen nog wel bestond. :) Mede daarom vond ik het zo vreemd dat die categorie opeens verdwenen is.

Check it out voor bewijs:
V&A aangeboden: Spellforce 2 Shadow Wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bull schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:58:
Ik heb vorige maand nog een game verkocht op tweakers in de categorie PC Games, die toen nog wel bestond. :) Mede daarom vond ik het zo vreemd dat die categorie opeens verdwenen is.

Check it out voor bewijs:
V&A aangeboden: Spellforce 2 Shadow Wars
De categorie software heeft in Vraag en Aanbod nooit bestaan, anders dan per abuis direct na introductie van NG.
Comprende? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Nou ja, blijf het jammer vinden dat het niet meer kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sorry voor de kick, maar als de subcategorie "software" niet bestaat, waarom bestaat er dan wel "Software & supplies" met alleen "supplies" als subcategorie?
Nu staan de supplies en software door elkaar zonder ook maar een manier (of ik zie 'm niet) te filteren op software....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Net zoals 3 jaar geleden is het nog steeds niet toegestaan losse software te verkopen in V&A (waar ook al een aantal topics over te vinden zijn) waardoor je dus inderdaad niet kunt filteren op software.
Enige uitzondering op verkoop van software zijn OEM-versies inclusief de bijbehorende hardware of games bij consoles.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-07-2010 08:30 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat had ik al gelezen net, maar waarom staat er dan nog steeds Software & supplies?
Beetje misleidend zo :P aangezien OEM dan in de CSL categorie moet komen te staan lijkt mij bij de pc/laptop die verkocht wordt.

Daarnaast lijkt het mij, dat door het bestaan van deze categorie, gebruikers denken dat het mag om losse software te verkopen.

[ Voor 59% gewijzigd door Raven op 20-07-2010 11:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb ik een discussie onder de admins ontketend? (Gezien de afwezigheid van verdere reacties....)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 29-09 12:50
Zie ook \[V&A] Software mag wel of niet? ;) daar staan wat antwoorden op je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Laat ik het maar even herhalen: als er alleen OEM software verkocht mag worden icm pc/laptop, dan is de categorie "Software & supplies" alleen maar misleidend omdat OEM dan onder CSL moet komen te staan bij de pc. Zoals het nu is wekt het, naar mijn mening, de indruk dat er alsnog losse software verkocht mag worden ivm de categorie "Software & supplies"."

Het topic dat jij aanhaald heeft hier (voor zover ik kan zien) geen antwoord/oplossing voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 29-07-2010 13:50 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die categorie heet zo, omdat de PW categorie zo heet, en die categoriestructuur nu eenmaal 1:1 overgenomen word, behalve dan dat we van een categorie kunnen instellen of die wel of niet in V&A zichtbaar is. Dat laatste is dus ook gedaan met de categorie software, die onder die software & supplies categorie valt en onzichtbaar is in V&A.

Ik zie twee oplossingen: een mogelijkheid om een specifieke naam te hanteren voor weergave in V&A of een mogelijkheid om advertenties niet toe te staan in dat soort "supercategorieën", zodat je per se een meer specifieke categorie moet kiezen, waaruit blijkt dat software toch geen mogelijkheid is.

En dan is er nog een derde oplossing: het beleid wijzigen om software gewoon toe te staan en de betreffende categorie weer zichtbaar maken.

Ik zal de kwestie nogmaals aankaarten binnen de crew en de mensen die bezig zijn met de V&A update, maar bij deze heb je in elk geval antwoord op je vraag waarom het is zoals het is :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Orion84 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:07:
[...] of een mogelijkheid om advertenties niet toe te staan in dat soort "supercategorieën", zodat je per se een meer specifieke categorie moet kiezen, waaruit blijkt dat software toch geen mogelijkheid is.
[...]
Dat is nu toch al zo afaik? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Geen idee, ik ben niet zo actief met V&A.

Maar als ik een nieuwe advertentie aanmaak, dan kan ik Software & Supplies gewoon kiezen als categorie, tenzij daar pas een foutmelding over komt zodra je de complete advertentie instuurt.

Zo te zien zijn alleen de hoofdcategorieën geblokkeerd:
Let er op dat je een geschikte categorie kiest voor je product, de topcategorieëen zoals Hardware en Software kunnen niet gebruikt worden.
Waarbij opgemerkt mag worden dat die tekst ook als een tang op een varken slaat, gezien de categorieën Hardware en Software helemaal niet meer bestaan. Maar dat komt vast vanzelf goed met de V&A update.

[ Voor 49% gewijzigd door Orion84 op 29-07-2010 14:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ah idd, als ik bijv 'Systemen' pak dan krijg ik die error wel, maar het is geen hoofdcatagorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Orion84 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 14:07:
Die categorie heet zo, omdat de PW categorie zo heet, en die categoriestructuur nu eenmaal 1:1 overgenomen word, behalve dan dat we van een categorie kunnen instellen of die wel of niet in V&A zichtbaar is. Dat laatste is dus ook gedaan met de categorie software, die onder die software & supplies categorie valt en onzichtbaar is in V&A.

Ik zie twee oplossingen: een mogelijkheid om een specifieke naam te hanteren voor weergave in V&A of een mogelijkheid om advertenties niet toe te staan in dat soort "supercategorieën", zodat je per se een meer specifieke categorie moet kiezen, waaruit blijkt dat software toch geen mogelijkheid is.

En dan is er nog een derde oplossing: het beleid wijzigen om software gewoon toe te staan en de betreffende categorie weer zichtbaar maken.

Ik zal de kwestie nogmaals aankaarten binnen de crew en de mensen die bezig zijn met de V&A update, maar bij deze heb je in elk geval antwoord op je vraag waarom het is zoals het is :)
Hmm, je kan denk ik dan niet zomaar de naam van een categorie bij de een iets laten afwijken tov de ander?
Dat zag ik al, maar dan nog is het wel wat verwarrend, je zou denken dat omdat die categorie (weliswaar zonder specifieke subcategorie) er staat, je alsnog daar wat mag verkopen.

Okee, duidelijk :)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, je kan denk ik dan niet zomaar de naam van een categorie bij de een iets laten afwijken tov de ander?
Met een of andere lelijke hack door een devver vast wel, maar niet met de standaard tools voor categoriebeheer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee

Oscar Wilde

Pagina: 1