[V&A] Software mag wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Nu zag ik vandaag weer eens software/game gerelateerde advertentie voorbijkomen in de V&A. Voor zover ik weet, en volgens FAQ: Wat mag ik nu wel en niet aanbieden of vragen? mag software/games niet worden aangeboden/gevraagd.
Echter: 2 kopjes later, FAQ: Ik koop nieuwe artikelen via internet, mag ik deze via V&A weer doorverkopen?, mag software/games wel worden aangeboden/gevraagd.

Ik snap het nu zelf ook niet meer, wat is het nou? En misschien is het een idee om dat ook de FAQ aan te passen, zodat hier geen onduidelijkheid meer over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nee, software mag niet aangeboden/gevraagd worden in V&A.
Uitzondering daarop is OEM-software maar daar hoort dan wel de bijbehorende hardware aangeboden te worden en als er een console aangeboden wordt mogen daar ook games bij verkocht worden maar het is dan weer niet toegestaan deze games los te verkopen door gebruik te maken van de reacties.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Even een vraagje tussendoor (Sorry voor de topickaping), maar waarom is het niet toegestaan om games te verkopen? Ik kan zelf niet echt een duidelijke reden bedenken, waarom dat niet zo mogen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
FlipFluitketel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:38:
Nee, software mag niet aangeboden/gevraagd worden in V&A.
Uitzondering daarop is OEM-software maar daar hoort dan wel de bijbehorende hardware aangeboden te worden en als er een console aangeboden wordt mogen daar ook games bij verkocht worden maar het is dan weer niet toegestaan deze games los te verkopen door gebruik te maken van de reacties.
Kijk, dat is een antwoord waar je wat aan hebt. Als iemand dit ook precies zo in de FAQ kan zetten, dan weet iedereen waar-ie aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
lolcode schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:01:
Kijk, dat is een antwoord waar je wat aan hebt. Als iemand dit ook precies zo in de FAQ kan zetten, dan weet iedereen waar-ie aan toe is.
Dan zie ik persoonlijk liever in de faq verschijnen dat het wel wordt toegestaan eigenlijk :) Er wordt hard nagedacht over verbeteringen aan V&A op dit moment, dus software in V&A zal worden afgewogen als een van de ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Compizfox schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:41:
Even een vraagje tussendoor (Sorry voor de topickaping), maar waarom is het niet toegestaan om games te verkopen? Ik kan zelf niet echt een duidelijke reden bedenken, waarom dat niet zo mogen.
Omdat je zit met zaken als het overdragen van licentiesleutels, licenties die doorverkoop niet toestaan, illegale kopieën, etc. Zodoende is het een dusdanig grijs gebied dat in het verleden besloten is om het in het geheel niet toe te staan, op de twee uitzonderingen na die FlipFluitketel noemde.

Zoals Megaflix al aangeeft loopt achter de schermen op dit moment een proces om een en ander te gaan veranderen aan V&A, dus wellicht dat er inderdaad verandering in komt op termijn :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Orion84 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:26:
[...]

Omdat je zit met zaken als het overdragen van licentiesleutels, licenties die doorverkoop niet toestaan, illegale kopieën, etc. Zodoende is het een dusdanig grijs gebied dat in het verleden besloten is om het in het geheel niet toe te staan, op de twee uitzonderingen na die FlipFluitketel noemde.

Zoals Megaflix al aangeeft loopt achter de schermen op dit moment een proces om een en ander te gaan veranderen aan V&A, dus wellicht dat er inderdaad verandering in komt op termijn :)
Aha, dat zijn inderdaad duidelijke redenen. Vaak kun je bij online spellen (bijv. Battlefield) de code maar 1 keer registreren, en zit hij daarna gekoppeld aan je EA-account, waar ook nog eens meerdere games op zitten.

Illegale kopieën, nou, ik denk niet dat veel V&A-verkopers denken dat de gemiddelde tweaker geen kopie van een origineel kan onderscheiden, en daar dus in trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Compizfox schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:22:
[...]

Aha, dat zijn inderdaad duidelijke redenen. Vaak kun je bij online spellen (bijv. Battlefield) de code maar 1 keer registreren, en zit hij daarna gekoppeld aan je EA-account, waar ook nog eens meerdere games op zitten.

Illegale kopieën, nou, ik denk niet dat veel V&A-verkopers denken dat de gemiddelde tweaker geen kopie van een origineel kan onderscheiden, en daar dus in trapt.
Je weet nooit van te voren wat je door je briefbus heen krijgt. Je kan er enkel maar op vertrouwen dat je een origineel exemplaar geleverd krijgt. Daarnaast komen er spelcomputers in V&A langs waar veel illegale games op staan om zo de verkoop interessanter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Longbeard schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:51:
[...]

Je weet nooit van te voren wat je door je briefbus heen krijgt. Je kan er enkel maar op vertrouwen dat je een origineel exemplaar geleverd krijgt.

[...]
Dat klopt, met dat heb je in principe met alle producten. Als je een digitale camera koopt kun je ook een doos met een baksteen erin krijgen.

Je kunt trouwens ook om een foto vragen, dat maakt het al iets betrouwbaarder. Aan de hand van de EXIF-data kun je dan ook nog uitlezen of de foto wel echt niet lang geleden gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Compizfox schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:03:
[...]

Dat klopt, met dat heb je in principe met alle producten. Als je een digitale camera koopt kun je ook een doos met een baksteen erin krijgen.
In dat geval is het oplichting. Wanneer jij illegale software verhandelt is het bij mijn weten echter heling. Niet helemaal dezelfde situatie dus. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 29-09 12:50
Daarnaast kun je met een fatsoenlijke printer, labelprinter voor disks en de juiste schijfjes (sommige merken hebben silver-series waar je amper kan zien dat ze gebrand zijn) de boel zodanig namaken dat het nauwelijks van echt te onderscheiden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FlipFluitketel schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:38:
en als er een console aangeboden wordt mogen daar ook games bij verkocht worden maar het is dan weer niet toegestaan deze games los te verkopen door gebruik te maken van de reacties.
Waarom is dat eigenlijk? Het is vreemd dat je wel games mag verkopen bij een console maar niet los. Bij een console zou je ook kopieën kunnen aanbieden. Je ziet immers met enige regelmaat omgebouwde Xboxen etc voorbij komen in V&A. Ik kan mij voorstellen dat er regels zijn gesteld met het oog op illegale software maar hoe zit het dan bv bij consoles als de PS3 waarbij illegale kopieën niet kunnen?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 06-06-2010 10:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Omgebouwde consoles zijn niet toegestaan in V&A.

Het feit dat er tegenwoordig platforms zijn waar de games niet te kopiëren zijn maakt het inderdaad soms een wat onhandig beleid.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstriker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 20:26
Is er hier inmiddels eigenlijk vooruitgang op geboekt? (Toch al weer een maand geleden deze discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Als er al beleidswijzigingen doorgevoerd gaan worden dan zal dat tegelijk gebeuren met een geplande functionele en uiterlijke update van V&A. Op die manier kunnen we het in één keer goed doen en alle wijzigingen in één keer meenemen in een opfrissing van de FAQ en Voorwaarden. De update is af zodra hij af is en dan zal daar zeker een mededeling over volgen, tot die tijd is er weinig te melden.

Suggesties en discussiepunten zijn uiteraard welkom, topics schoppen met de vraag of er vooruitgang is voegt echter vrij weinig toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
Orion84 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:17:
Omgebouwde consoles zijn niet toegestaan in V&A.
Waarom is dat niet toegestaan in V&A, want ombouwen van een console is ook wettelijk niet strafbaar (iig zie ik genoeg webwinkels die dit aanbieden)?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Even uit mijn hoofd, de waarheid zal er niet ver vanaf zitten:
Het is wettelijk verboden om apparatuur te ontwikkelen en/of verkopen die als enige/hoofdzakelijke doel heeft om een beveiliging te omzeilen/doorbreken.

Daar valt het ombouwen van consoles vaak ook onder. In elk geval is dat dusdanig dubieus dat wij er voor gekozen hebben om aan de veilige kant van het grijze gebied te gaan zitten en het in zijn geheel niet toe te staan. Dat er genoeg webshops zijn die dat anders zien (en mogelijk dus de wet niet zo nauw nemen) is daarin niet echt een argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
Orion84 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:04:
Even uit mijn hoofd, de waarheid zal er niet ver vanaf zitten:
Het is wettelijk verboden om apparatuur te ontwikkelen en/of verkopen die als enige/hoofdzakelijke doel heeft om een beveiliging te omzeilen/doorbreken.

Daar valt het ombouwen van consoles vaak ook onder. In elk geval is dat dusdanig dubieus dat wij er voor gekozen hebben om aan de veilige kant van het grijze gebied te gaan zitten en het in zijn geheel niet toe te staan. Dat er genoeg webshops zijn die dat anders zien (en mogelijk dus de wet niet zo nauw nemen) is daarin niet echt een argument.
Dat is duidelijk, maar wat ik dan wel vreemd vind is dat deze webshops totaal vrij spel hebben en niet aangepakt worden... :?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zo lang de rechthebbende van de beveiliging die doorbroken wordt er geen aangifte van doet zal er waarschijnlijk weinig prioriteit aan gegeven worden. Het zijn relatief kleine vissen gok ik en bovendien is het natuurlijk geen 100% kraakheldere wetgeving. Zo'n webshop zal vast de nodige argumenten aan gaan dragen waarom de modchip die zij inbouwen niet enkel bedoeld is voor illegale praktijken. Precies dat grijze gebied waarvan wij aan de veilige kant zijn gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 29-09 12:50
Hari-Bo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:05:
[...]

Dat is duidelijk, maar wat ik dan wel vreemd vind is dat deze webshops totaal vrij spel hebben en niet aangepakt worden... :?
Toch wel: nieuws: Rechter verbiedt verkoop R4-flashkaartjes en omgebouwde Wii's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Maar weer eens een vraag om vernieuwde bevestiging; mag software op dit moment nu wel of niet los verkocht worden in de V&A? In de FAQ zie ik het volgende staan:
quote: V&A FAQ
Op zich heel eenvoudig: alleen legale zaken en diensten zijn toegestaan. Dit omvat o.a: Software met een overdraagbare licentie (vermeldt in de advertentie dat de licentie meeverkocht wordt). Dat geldt ook voor online games. Ook die mogen alleen verkocht worden als de licentie niet persoonsgebonden is.
en
quote: V&A FAQ
Niet toegestaan zijn o.a. :[...] software met een persoonlijke of eenmalige licentie evenals kopieën of back-ups van software.
Niets hierin geeft aan dat software met niet-persoonsgebonden licentie niet verkocht mag worden op de V&A.
Desondanks was ik nog steeds in de veronderstelling dat losse software per definitie niet toegestaan was, omdat de licencering niet te controleren is.
Mocht dat nog steeds het geval zijn, en niet in de tussentijd veranderd, dan zou het mij erg handig lijken om de FAQ het huidige beleid beter te laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Zoals eerder in dit topic al is aangekondigd waren er plannen om een en ander wat te versoepelen. Dat is dus sinds de introductie van V&A 3.0 ook gebeurd. De FAQ zoals je die nu quote beschrijft het nieuwe beleid, waar verkoop van software dus wordt toegestaan, voor zover de betreffende licentie dat toestaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 07-10-2010 11:37 ]

Pagina: 1