Hoe is men ooit bij die 250/h begrenzer gekomen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Voorzover mij bekend is het een regel dat auto's in Europa maximaal 250km/h mogen kunnen. Daartoe worden ze begrenst.

De maximumsnelheid in de meeste landen bedraagt echter 120/130 km/h. Je zou dus redelijkerwijs ook kunnen zeggen, begrens ze allemaal op 160 km/h.

Waarom 250? 250 is levensgevaarlijk hard op een snelweg waar ook andere rijden (zij het daarom niet minder gaaf) en iemand moet dus ooit geroepen hebben "250 is hard genoeg" en het was zo...

Ik snap de logica achter deze beslissing niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21
Is ook geen wettelijke regel, maar een afspraak die fabrikanten onderling hebben gemaakt t.b.v. de veiligheid. (wat natuurlijk twijfelachtig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

250 is geen Europese regel, zat auto's van bijvoorbeeld Ferrari of Porsche kunnen harder. 250 km/u is alleen wel de grens die VAG, Mercedes en BMW aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 22:43

Stoffel

Engineering the impossible

Zoals AtleX zegt inderdaad. Het is een zgn "gentlemen's agreement" tussen een aantal duitse autofabrikanten om de snelheidsrace destijds een beetje te temperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het zal wel een compromis zijn. Bij 250 valt de wagen ook nog wel redelijk onder controle te houden op een recht stuk. Bij nog veel harder (280-300KM/u, wat veel begrenste auto's ook wel halen) wordt het gevaar denk ik exponentieel hoger. Vooral bij de niet-sportauto's (BMW's, Audi's etc.)
En consumenten willen natuurlijk niet een snelle auto die op papier maar 180 kan omdat dat hard genoeg is. Dus vandaar een hogere begrenzing.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 07-07-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:22

GaMeOvEr

Is een hork.

En je kunt ze natuurlijk allemaal tegen meerprijs laten "unlocken". ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

je hoort ook vaak dat de duitse federale regering er wat mee te maken heeft. iets van: vooruit, geen generale Vmax, maar dan wel die beperking.

wat er van waar is? kweenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat is een zogenoemd Gentlemen’s Agreement geweest. Hiermee wilden ze de snelheidswedloop een eind toeroepen, door ze te begrenzen op 250km/u.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/w...emen's_agreement#Industry

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

Japanse motorfabrikanten hebben overigens een vergelijkbaar iets gedaan, maar die hebben de limiet op 299 gelegd.

[ Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 07-07-2007 15:18 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:06:
Het zal wel een compromis zijn. Bij 250 valt de wagen ook nog wel redelijk onder controle te houden op een recht stuk. Bij nog veel harder (280-300KM/u, wat veel begrenste auto's ook wel halen) wordt het gevaar denk ik exponentieel hoger. Vooral bij de niet-sportauto's (BMW's, Audi's etc.)
En consumenten willen natuurlijk niet een snelle auto die op papier maar 180 kan omdat dat hard genoeg is. Dus vandaar een hogere begrenzing.
Wat een aparte bewering, waar baseer deze op? En is een Audi RS6 geen sportauto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 04:15
Artcore schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:40:
[...]

Wat een aparte bewering, waar baseer deze op? En is een Audi RS6 geen sportauto?
Nee das een wolf in schaapskleren ;)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 22:43

Stoffel

Engineering the impossible

4x2 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:18:
Japanse motorfabrikanten hebben overigens een vergelijkbaar iets gedaan, maar die hebben de limiet op 299 gelegd.
Voor motors ja, ze hebben wel een limiet van 280PK op het geleverde vermogen van auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
280PK op papier ja ;) Ze komen er vaak wel boven. Ik weet dat er een aantal BMW's zijn die voor minder vermogen of minder gewicht op papier staan ivm verzekerings- of belastingsvoordelen.

En een begrenzer is er heel snel en goedkoop af.

Jappen begrenzen de auto's vaak op 180km/u toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

Stoffel schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:51:
[...]

Voor motors ja, ze hebben wel een limiet van 280PK op het geleverde vermogen van auto's.
Niet meer, sinds vorig jaar is die limiet niet meer van toepassing. (zie ook de nieuwe Evo's, STI's en de komende NSX).

Overigens wordt de 250 regel uit Duitsland al regelmatig geschonden en ik het zal dan ook niet lang meer duren voordat dit niet meer van toepassing zal zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50145

Die 250 regel in duitsland is ook ivm de verzekering.
Auto's die harder kunnen kosten meteen 3x zoveel.
Dat "unlocken" doen ze vaak apart na de aanschaf, niet op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 06:37
In Duitsland waren een tijd geleden bijna geen wegen met een snelheidsbeperking. Omwille van de veiligheid wilde de overheid dit wel gaan doen. De -Duitse- autofabrikanten stribbelden tegen, omdat 130 km/h ''te traag'' is. Overheid ging akkoord met het behouden van limietloze wegen, op voorwaarde dat de betrokken auto-fabrikanten hun auto's zouden limiteren op 250 km/h.

Voila, het hele verhaal. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 15:18
In één van de laatste Topgear aflevering hadden ze het erover bij de review van de Mercedes SLK Brabus V12 bi-turbo. Verschillende (ze gingen verder niet in detail) onderdelen werkten prima tot een snelheid van 250KM/u, voor snelheden boven de 250KM/u waren deze onderdelen niet gemaakt (ik citeer Jeremy Clarkson: 155 Miles/hour is the limit various components can take, so Brabus took them all out and redesigned them).

Home Assistant | ☀️ 12kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Misschien was je post hier wat meer tot zijn recht gekomen:
"Alle auto's in Europa begrenzen op 162 km/u"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
coolyboy schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:31:
In één van de laatste Topgear aflevering hadden ze het erover bij de review van de Mercedes SLK Brabus V12 bi-turbo. Verschillende (ze gingen verder niet in detail) onderdelen werkten prima tot een snelheid van 250KM/u, voor snelheden boven de 250KM/u waren deze onderdelen niet gemaakt (ik citeer Jeremy Clarkson: 155 Miles/hour is the limit various components can take, so Brabus took them all out and redesigned them).
Dit lijkt me eerder een gevolg van de regel, dan de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 09-05 00:41

Wom

coolyboy schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:31:
Volgens mij lag dat puur aan de banden waarop deze standaard staat, deze zouden een lagere snelheidsklasse hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:04

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 50145 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:42:
Die 250 regel in duitsland is ook ivm de verzekering.
Auto's die harder kunnen kosten meteen 3x zoveel.
Dat "unlocken" doen ze vaak apart na de aanschaf, niet op papier.
Klopt, en unlocken is ook achteraf gewoon meetbaar / merkbaar waardoor de verzekering gewoon niet uitkeert bij problemen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:32:
[...]

Klopt, en unlocken is ook achteraf gewoon meetbaar / merkbaar waardoor de verzekering gewoon niet uitkeert bij problemen.
als ze inderdaad kunnen bewijzen dat je met 300 plus een ongeluk veroorzaak hebt en er een causaal verband is tussen de snelheid en het ongeval. Vrijwel niet te doen dus. Een ungelockte bmw die met 160 een ongeluk veroorzaakt is echt wel verzekerd. doet hij dat met 300 en het is niet zijn schuld is er nog steeds dekking...

daarnaast zijn er ook 'regels' dat je in dld boven de 160 kmh geen dekking meer zou hebben. dit is dus het zelfde als hierboven. er moet een causaal verband zijn. De keren dat ik in dld rijd en er ff lekker van geniet zit ik altijd boven de 200. Ik werk zelf voor een verzekeraar, sterker nog het is hun auto :) maar geen enkel probleem hiermee (max helaas 240, mun prive auto gaat wel 250 plus :9~ )

[ Voor 26% gewijzigd door Ray op 07-07-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

418O2 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:53:
Ja, maar dat is/was wel wettelijk geregeld (verplicht dus :P).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Wom schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:33:
[...]

Niet meer, sinds vorig jaar is die limiet niet meer van toepassing. (zie ook de nieuwe Evo's, STI's en de komende NSX).
offtopic:
Oje dat zou wel matig zijn.. Worden nou de japanse auto's minder geperfectioneerd en meer "veramerikaniseerd"?

[ Voor 5% gewijzigd door flashin op 09-07-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:53:
Maar motoren niet:
All major Japanese manufacturers voluntarily agreed to restrict the top speed of their motorcycles to 300 km/h (186 mph). The late 1990s saw "power wars" between various motorcycle manufacturers that culminated in Suzuki GSX1300R Hayabusa, the first production motorcycle to exceed this speed in 1999, and Kawasaki ZX-12R, designed to exceed 320 km/h (200 mph).
Bron: wikipedialink van Reuzekind.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

StuiTeR schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:44:
als ze inderdaad kunnen bewijzen dat je met 300 plus een ongeluk veroorzaak hebt en er een causaal verband is tussen de snelheid en het ongeval. Vrijwel niet te doen dus. Een ungelockte bmw die met 160 een ongeluk veroorzaakt is echt wel verzekerd. doet hij dat met 300 en het is niet zijn schuld is er nog steeds dekking...

daarnaast zijn er ook 'regels' dat je in dld boven de 160 kmh geen dekking meer zou hebben. dit is dus het zelfde als hierboven. er moet een causaal verband zijn. De keren dat ik in dld rijd en er ff lekker van geniet zit ik altijd boven de 200. Ik werk zelf voor een verzekeraar, sterker nog het is hun auto :) maar geen enkel probleem hiermee (max helaas 240, mun prive auto gaat wel 250 plus :9~ )
Ik zou toch zweren dat het zo was dat een buitenlander en Duitser beiden onverzekerd zijn boven de 130 KM/h :?

En Japanse auto's zitten volgens mij alleen met die 280 PK limiet voor de rest niks of hebben we het echt over "in Japan" ?? Sowieso raar volk dus zou me niks verbazen :+ Die halen ook auto's van 10 jaar of meer van de weg af 8)7

Daarnaast heb ik een test in the U.K. gezien van een gozer die een Suzuki HayaBusa tot de 333 KM/h jaagt en vervolgens niet verder gaat, omdat die geen remweg meer zou hebben dus die 300 KM/h limiet voor motoren vind ik ook vaag ?!?!

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 09-07-2007 13:26 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
die 300km limiet is pas na de hayabusa gekomen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:19

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

En daarnaast kan elke limiet opgeheven worden. Is het electronisch, dan is een kwestie van de limiter weg halen, is het mechanisch ( het blok loopt tegen het max toerental in de hoogste versnelling), dan moet de wisselbak aangepast worden. Beide zijn bepaald niet onoverkoombaar.

In princiepe bestaat er geen europeese regelgeving voor wat de maximum snelheid mag zijn van een voertuig. Daarom mag een Bugatti Veyron gewoon over de weg rijden, ook al is z'n maximum snelheid 400km/u. Er geldt voor (met name duitse auto's) een genteman's aggrement, waarin een top van 250km/u is afgesproken, maar dat is in een aantal gevallen bij lange na niet de technische top van de auto (een BMW M5 zonder begrenzen haalt bijna 330 km/u).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij volgt Lexus (Japans dus) de 250km/u limiet toch? Ik geloof er nml niks van dat een LS460 en een GS450h/GS430 een top van exact 250km/u hebben. Dat moet zonder begrenzer aardig richting de 300 gaan :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik vraag me af hoe vaak hetzelfde gaan uitleggen ;)

leescht eer gij post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:21:
ik vraag me af hoe vaak hetzelfde gaan uitleggen ;)

leescht eer gij post ;)
Is dat een reactie op mij? Ik leg gewoon uit dat niet alleen Duitse autofabrikanten de begrenzer op 250km/u instellen (zoals wel gesuggereerd werd hierboven).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

nero355 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:24:
[...]

Ik zou toch zweren dat het zo was dat een buitenlander en Duitser beiden onverzekerd zijn boven de 130 KM/h :?
Bron? Mijn verzekeringsagent zegt net dat het bullshit is...
R+V Versicherungen heet de toko, mijn agent heet Frati. Ga maar bellen en navragen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
4x2 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 15:18:
Dat is toevallig niet hetzelfde als je naar Ghostrider kijkt, dat die motor van hem maar niet hoger gaat dan 299? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
De gemiddelde snelweg is niet vlak genoeg waardoor de technische top van 250 niet meer dan een theoretische is omdat die alleen onder ideale omstandigheden te behalen is.

Van mij mogen ze dus alle auto's gerust begrenzen op 160km/h // 100 m/h. Niet alleen veiliger, je elimineert gelijk de excessen. Een regel die overigens europees wel zou kunnen worden ingevoerd aangezien Duitsland het enigste land is waar je ongeneerd het gaspedaal mag intrappen om maar te weten hoe hard je auto daadwerkelijk kan.
En ondanks dat feit zie ik de mensen daar over het algemeen nog steeds beschaafd rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 15-05 14:44
nero355 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:24:
[...]
En Japanse auto's zitten volgens mij alleen met die 280 PK limiet voor de rest niks of hebben we het echt over "in Japan"
Japanse auto's hadden op papier een maximum vermogen van 280 pk en een speed limiter op 180 km/h Dit gold alleen voor auto's voor de Japanse markt. Dat is de reden dat er best veel verschil zit tussen een Japanse Surpra (JDM Spec) en een EU of USA (domestic) Supra. Een domestic Supra heeft daarom ook 40 pk meer, een speed limit van 250 km/h en zwaardere remmen.
Daarnaast heb ik een test in the U.K. gezien van een gozer die een Suzuki HayaBusa tot de 333 KM/h jaagt en vervolgens niet verder gaat, omdat die geen remweg meer zou hebben dus die 300 KM/h limiet voor motoren vind ik ook vaag ?!?!
Een speed limiter zit in de ECU en is puur electronisch/software matig. Door een simpel stukje electronica van een paar tientjes is dit vaak al te omzeilen, of het is simpelweg even met een diagnose stekker de ECU software aanpassen.
Ik heb zelf een JDM spec motor in mijn supra liggen en ik heb een simpel stukje hardware die er voor zorgt dat mijn ECU nooit een snelheidsignaal krijgt boven de 175 km/h.
Iblies schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:26:
De gemiddelde snelweg is niet vlak genoeg waardoor de technische top van 250 niet meer dan een theoretische is omdat die alleen onder ideale omstandigheden te behalen is.
Wat een onzin, 250 km/h is makkelijk te halen, ook met een Audi of een BMW. Voor een serieuze sportwagen is het zelfs nog een stuk makkelijker want die hebben vaak ook een stuk betere ophanging, vering en een bodemplaat/difuser die de auto bij hoge snelheid stabiel houd.
Van mij mogen ze dus alle auto's gerust begrenzen op 160km/h // 100 m/h. Niet alleen veiliger, je elimineert gelijk de excessen. Een regel die overigens europees wel zou kunnen worden ingevoerd aangezien Duitsland het enigste land is waar je ongeneerd het gaspedaal mag intrappen om maar te weten hoe hard je auto daadwerkelijk kan.
En ondanks dat feit zie ik de mensen daar over het algemeen nog steeds beschaafd rijden.
Over het algemeen wordt ik in Duitsland als ik 180 rij nog regelmatig ingehaald. Feit is wel dat de gemiddelde Duitser beter rijdt en beter anticipeerd maar dat komt waarschijnlijk omdat ze weten dat er snel verkeer aan kan komen.

[ Voor 32% gewijzigd door SnowDude op 10-07-2007 13:07 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als je een beetje vlotte bak hebt haal je 250 nog binnen de bbk als het moet :X
Dat is pas lomp :P
eX0duS schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:08:
[...]

Dat is toevallig niet hetzelfde als je naar Ghostrider kijkt, dat die motor van hem maar niet hoger gaat dan 299? :P
Tellers gaan ook niet verder dan 299 idd :P
Ook al zie je de toerenteller dan geregeld nog verder lopen..

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
aangezien Duitsland het enigste land is waar je ongeneerd het gaspedaal mag intrappen om maar te weten hoe hard je auto daadwerkelijk kan.
Volgens mij wordt het ook minder in Duitsland hoor. Als je bijvoorbeeld richting Munchen rijd heb je nog steeds grote stukken onbeperkte snelheid maar steeds meer komen er stukken met een max erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
StuiTeR schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 23:44:
[...]

Ik vraag me af wat er nog uit te keren valt bij ongelukken boven de 250. Je rijdt nou niet echt in een carbon fiber monocoque in een RS6 of CLS AMG.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

Murcielago schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:59:
[...]

Ik vraag me af wat er nog uit te keren valt bij ongelukken boven de 250. Je rijdt nou niet echt in een carbon fiber monocoque in een RS6 of CLS AMG.
uitkering gaat dan naar de nabestaanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grrrrrene schreef op maandag 09 juli 2007 @ 22:01:
[...]

Is dat een reactie op mij? Ik leg gewoon uit dat niet alleen Duitse autofabrikanten de begrenzer op 250km/u instellen (zoals wel gesuggereerd werd hierboven).
Nee hoor :) maar hierboven is al een groot aantal keer vrijwel hetzelfde gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Wat ik een keer heb gehoord, is dat er niet bepaald veel autobanden te krijgen zijn die voor lange periodes een snelheid aankunnen boven de 250km/h. Om door een APK te komen moet je autobanden hebben die passen bij de VMAX van je auto. Als jouw auto harder kan dan 250km/h moet je dus véél duurdere banden gaan kopen om door een APK te komen. Voor eigenaren van een dure sportauto is dat niet zo'n ramp, maar tegenwoordig kunnen steeds meer (goedkopere) auto's 250 of harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 15-05 14:44
LeonM schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:27:
Wat ik een keer heb gehoord, is dat er niet bepaald veel autobanden te krijgen zijn die voor lange periodes een snelheid aankunnen boven de 250km/h. Om door een APK te komen moet je autobanden hebben die passen bij de VMAX van je auto. Als jouw auto harder kan dan 250km/h moet je dus véél duurdere banden gaan kopen om door een APK te komen. Voor eigenaren van een dure sportauto is dat niet zo'n ramp, maar tegenwoordig kunnen steeds meer (goedkopere) auto's 250 of harder.
Als het goed is staat in de gebruikers handleiding van de auto gewoon het type band wat onder de auto moet worden gemonteerd. Ook staat daarbij de daarbij behorende snelheidscode. Hier bij Toyo heb je een tabel over de banden codes: http://www.toyobanden.nl/techniek.html

Als je een auto hebt die over de 250 kan ga je toch niet bezuinigen op banden? Die vier stukjes rubber zijn je enige contact met de weg, en als je een bocht onderschat kan dat net het verschil zijn in de boom missen of raken.

Zelf rij ik met de Toyo T-1R deze hebben een Y code en kunnen dus tot max 300 km/h. En tja ze zijn niet aan de goedkope kant maar als je niet bereid bent om zulke prijzen te betalen voor banden hoor je imho niet in een auto die 250 + rijd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
LeonM schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 14:27:
volgens mij valt dat laatste wel mee.. De topsnelheden komen wel steeds hoger te liggen, maar veel harder dan 210-220 gaan de 'goedkopere' auto's nog niet geloof ik
Pagina: 1