Toon posts:

Data terughalen van een format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zus heeft haar laptop per ongeluk geformateerd. Ze is belangrijke bestanden kwijt.

Ik heb zelf al even naar File Scavenger gekeken, ziet er goed uit maar kost geld om bestanden terug te halen.

Wie kan mij software aanbevelen die het best werkt hiervoor, en ook gratis bestand terug te halen zijn.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OM FAQ / Beleid al eens gelezen?

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 19:18

LieveNiels

On Fire

Het is ook altijd weer de zus :P

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:38

DataGhost

iPL dev

Gratis zal lastig worden, het is namelijk geen makkelijke klus om data terug te krijgen die 'verwijderd' is. De data is er nog wel, maar je zal een goed begrip van het gebruikte bestandssysteem moeten hebben om het fatsoenlijk te kunnen reconstrueren. Dit heeft tot gevolg dat de recoverysoftware redelijk complex is en dus best wat geld waard is. Volgens mij moet je als developer ook nog betalen voor de specs van bijvoorbeeld NTFS, die je nodig hebt om het te kunnen lezen. Daar gaat ook weer geld in zitten wat terugverdiend moet worden.
Zie het ook zo: als je er niet voor wilt betalen is de data kennelijk waardeloos en maakt het niet zoveel uit als je het niet terug krijgt. Anders moet je je eens af gaan vragen hoeveel je data je eigenlijk waard is (desnoods in manuren, emotionele waarde, whatever) en dat gaan afwegen tegen de prijs van een recoveryprogramma (GetDataBack is een euro of 80, meen ik).
Verder zijn er naar mijn weten geen recoveryprogramma's (zeker niet voor NTFS) die gratis zijn.

Mosterd na de maaltijd: altijd zorgen dat je backups hebt van data die kennelijk belangrijk is!

edit: na het lezen van de FAQ :+ erachter gekomen dat er kennelijk wel gratis recoveryprogramma's bestaan :P

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 07-07-2007 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag naar aanbevelingen, natuurlijk kan ik zelf willekeurig een software vinden, maar daar gaat het niet om.

EDIT Oke er staan wel tips in de FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 13:47 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Natuurlijk gaat het daar wel om, daar staan namelijk aanbevelingen in.
Pagina: 1