Toon posts:

Team Extreem DDRII 800 Probleem....

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, ik heb pas een nieuwe pc samengesteld en gekocht. Dit is de opstelling:

Processor: 6600 C2D
Moederbord: Asus P5N32-E Sli Plus
Geheugen: Team Extreem DDRII 800, 2 setjes van 2x 1 GB
Videokaart: Asus 8800GTX
HD: Seagate 320GB
Voeding: Silverstone Strider 750w

Alles aangesloten en op het eerste gezicht werkte alles...tot ik een spel speelde. BSOD. Elke keer als ik iets zwaars opstarte kreeg ik crashes en bsod's. Windows 3x opnieuw geinstalleerd. (Vista 32, XP 32 en Vista 64) hielp niet. Drivers geupdate van alles wat erin zat, noppes. En toen draaide ik memtest86+. Ik liet 'm anderhalf uur lopen en zag dat en meer als 500 errors waren gevonden. Aha, 1 setje eruit en weer laten lopen. Na 1,5 uur niets gevonden. Setje eruit ander erin. Na de 2de pass iets van 1100 errors. Setje eruit, andere er terug in en 4uur laten lopen. Geen errors. Dus setje terug gestuurt naar Azerty. Krijg ik een mail terug dat ze niks kunnen vinden...? Kan dat? Mijn PC draait nu als een zonnetje (welis waar maar met 2GB maar toch) dus ik vind het echt erg vreemd....wat moet ik hier nu mee??

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48
Eventueel je systeem terug sturen naar Azerty en dan met jou config kunnen ze wel zien dat het errors geeft, je moet de situatie zo realistisch mogelijk nabootsen.

Aan incompatibility kan het ook niet liggen, aangezien je andere setje wel prima draait.

bl44t

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat voor voltage lopen ze op? Die van mij lopen standaard op 2.1v, 4 stuks in een p5bdeluxe... Misschien staan het voltage in de bios te laag?

[ Voor 20% gewijzigd door maratropa op 07-07-2007 12:41 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja...errr..alleen is de rest van me systeem niet van Azerty.....Ik heb ze eerst op auto laten draaien (5-5-5-16 volt was 1,8) maar de andere set deed het er wel op. (die loopt nu op 4-4-4-12 en 2.0 volt, no prob) dus in mijn ogen is dat ding toch echt brak.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:48
Je kan altijd een voorstel doen om alsnog het systeem op te sturen... Zolang er niks anders in je systeem kapot is, hoeft de garantie ook niet te verlopen via Azerty, en onderzoekskosten kunnen ze niet claimen zolang je geheugen daadwerkelijk kapot is.

Wel de beste situatieschets, of je moet ze zo gek krijgen om hun jou systeem na te bouwen, maar die kans schat ik zeer klein :+

bl44t

Verwijderd

Kan het misschien niet een mobo probleem zijn? Dat de gele of zwarte geheugenslots voor de problemen zorgen? De Asus P5N-E SLI zou dat probleem hebben (gehad). Weet niet hoe dat bij de P5N32-E

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 14:37
dit is een typisch voltage probleem als je het mij vraagt of compatibiliteit met het mobo.
heb zelf precies hetzelfde gehad.

Je geheugen loopt op 2.0 tot 2.2 volt dus zet je voltage gewoon max: dus 2.2.
2.0v is waarschijnlijk gewoon te weinig.
Ook kan het zijn dat ie niet vier keer stabiel 2.0 volt of hoger kan leveren.
Het geheugen is ervoor gemaakt dus niet bang zijn om dan ook zo te laten draaien.
Indien het op 2.2 nog niet werkt is het compatibiliteit en moet je gewoon omwisselen voor een reepje van een ander merk. Ikzelf had mer geluk met kingston als met OCZ.
Het geheugen is dan niet defec, ook je mobo niet maar het combineert gewoon niet goed samen dat is zeer goed mogelijk en komt vaker voor. Het is niet voor niets dat mobo makers vaak lijsten aanleggen van goedgekeurd geheugen... Ook zij weten dat er incompatible geheugen bestaat.
Team extreem en OCZ staan ook nooit op deze lijsten btw.

Ik zal je mijn post even geven staat vol met tips die ook op jouw situatie van toepassing zijn:
BSOD en vastlopers in nieuw systeem

Na de omschakeling van reepjes die ik liever had na een week stressen en telkens testen:
Nooit meer een BSOD gehad en de pc draait geen millimeter langzamer.

[ Voor 12% gewijzigd door hoeretoeter op 08-07-2007 01:45 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, maar dat verklaart niet waren het ene setje geen errors geeft in memtest en de andere wel (in dezelfde banken met het zelfde voltage)

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:59

MiBe

Communitymanager
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 12:27:
Hmmm, maar dat verklaart niet waren het ene setje geen errors geeft in memtest en de andere wel (in dezelfde banken met het zelfde voltage)
Het ene setje is het andere niet. Misschien komen de setjes niet uit dezelfde productieweek etc etc. Dat kan ook verschil maken met hoever ze klokken of hoeveel volt ze nodig hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm als dat zo is zou dat een hoop verklaren....Bedankt, ik ga er weer mee knutselen...:-)

• .DevastatioN
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03 10:12
Klopt, ik ben het helemaal met Zweden en hoeretoeter eens. Het eene reepje kan wat slechter zijn dan de andere, maar als ze het binnen de spec, dus 4-4-4-10 (d8 ik) op 800MHz doen2.2v of minder, dan is niks aan de hand en kan je ze ook niet RMA sturen.
Pagina: 1