Harde schijf capiciteit

Pagina: 1
Acties:

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Vanonchtend om 11 uur starte ik mijn PC op. Ik keek hoeveel capiciteit mijn harde schijf had Dat was toen 38,7 gigabyte. Om 15:35(nu) kijk ik weer hoeveel capiciteit ik heb, 38,2 gigabyte.Hoe kan dit?? Ik vind dit erg raar :? . Ik heb mijn computer dus 11 uur aangezet, om half vier, heb ik 500 MB aan capiciteit minder. Het enige wat ik in de tussen tijd heb gedaan is wat MSNen en ik heb ondertussen TuneUp shredder laten draaien ( Dit is een proggama wat bestanden pernament van je PC verwijderd ). Hoe kan het nou gebeuren dat opeens 500 mb aan capiciteit is verloren? Heeft iemand dit ook ooit meegemaakt en weet ook hoe ik het weer kan terug krijgen?

EDIT: Ik bedoel niet de vrije ruimte, ik bedoel niet de gebruikte ruimten,, ik bedoel het TOTAAL

Alvast bedankt,,

Marijn

P.S. Bij TuneUp sherdder ( het proggama dat bestanden pernament van je PC verwijdert )
Had ik ook nog de keus of ik ( ik snapte de optie niet ) 'De toegewezen vrij ruimte ook wou verwijderen'. Omdat ik het niet snapte heb ik hem uitgezet.

[ Voor 5% gewijzigd door BlueCola op 06-07-2007 19:39 ]

And that's how one and one makes three.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
lijkt me niks om je druk over te maken.
van browsen sla je cache files op en dat kost ruimte, verder zou je best windows updates binnengehaald kunnen hebben of andere updates.

Er gebeurd meer op de achtergrond dan je besef van hebt.

trouwens, als je 38 gig vrij hebt zou ik me over 500 mb nog geen zorgen maken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Zal gewoon je swapfile zijn die volloopt, niets om zorgen over te maken :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de C schijf waar je windows op draait is het idd gewoon normaal. Als het een data schijf zou zijn zonder OS is het een ander verhaal.

• BlueCola
BasieP schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:27:
lijkt me niks om je druk over te maken.
van browsen sla je cache files op en dat kost ruimte, verder zou je best windows updates binnengehaald kunnen hebben of andere updates.

Er gebeurd meer op de achtergrond dan je besef van hebt.

trouwens, als je 38 gig vrij hebt zou ik me over 500 mb nog geen zorgen maken
Het is niet mijn vrije ruimte,, Maar het totale wat ik heb ;-) Dus vanochten had ik in het TOTAAL 38,7 gigabyte op mijn schijf die ik kon gebruiken. en nu is het !!!TOTALE!!! wat ik kan gebruiken nog maar 38,2 gigabyte

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niet dat het veel helpt hoor maar lees eens de OM FAQ / Beleid hoe het e.e.a. zit.

offtopic:
capiciteit=capaciteit

ARME AOW’er

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

Sommige downloadprogramma's ( vroeger o.a. Overnet) veroorzaken dat door een fout.
Maar aangezien je verder geen programma's aan had staan is dit dus niet de oorzaak.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• BlueCola
Onbekend schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 19:57:
Sommige downloadprogramma's ( vroeger o.a. Overnet) veroorzaken dat door een fout.
Maar aangezien je verder geen programma's aan had staan is dit dus niet de oorzaak.
Ik had Tuneup Sherdder aan staan

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je bezig bent geweest met een proggie dat loopt te 'prutsen' met de HDD lijkt mij de kans groot dat het daar door komt.

• Hijkij
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:23
Ik kan mij een oorzaak bedenken:

Jouw systeem heeft een herstelpunt aangemaakt en zo ruimte gebruikt.
Verwijderer de herstelpunten door systeemherstel uit te zetten, toe te passen en daarna weer aan te zetten en kijk dan nog eens naar jouw vrije schijfruimte.

gr. Henk

• BlueCola
Hijkij schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:20:
Ik kan mij een oorzaak bedenken:

Jouw systeem heeft een herstelpunt aangemaakt en zo ruimte gebruikt.
Verwijderer de herstelpunten door systeemherstel uit te zetten, toe te passen en daarna weer aan te zetten en kijk dan nog eens naar jouw vrije schijfruimte.

gr. Henk
Lees eens goed de start post, Het gaat niet om de VRIJE ruimte he gaat om de TOTALE capiciteit!

• BlueCola
PilatuS schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 20:13:
Als je bezig bent geweest met een proggie dat loopt te 'prutsen' met de HDD lijkt mij de kans groot dat het daar door komt.
Hoe los ik dat dan weer op?

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 08:58
open tuneup ga naar resceucenter (rechtsboven) en daar kan je uitgevoerde acties sluiten

-

Pagina: 1