[openSUSE] HD schrijfbeveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Goedenavond GoTers,

Na een goede installatie (drivers ook) van openSUSE + Beryl ben ik eens gaan uittesten wat je allemaal kan. Ik heb wat gedownload en wil dit op 1 van mijn 3 opslag-HD's zetten. Ik ben ingelogd als de enige gebruiker en kan gewoon alles doen. Het probleem is dat ik geen bestand naar een andere HD kan verplaatsen. Deze zegt dan dat ik geen schrijftoegang heb.

De opslag-HD's zijn NTFS en ik kan wel gewoon audio, video en andere bestanden openen van deze schrijven. Als ik op eigenschappen van een HD klik staat er voor 'eigenaar-groep-anderen' "kan inhoud bekijken". Als ik dit wil wijzigen in "kan inhoud bekijken en wijzigen", zegt deze dat hij de toegangsrechten van de HD niet kon wijzigen.

Weet iemand hoe dit ook anders kan? Het zal wel niet erg ingewikkeld zijn, maar ik kom er niet uit. Ben zelf niet erg bekend met openSUSE, maar noch hoop ik dat iemand mij kan helpen hiermee. Alvast bedankt.

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
de ntfs-drivers die in de kernel zitten hebben alleen lees-ondersteuning(en een klein beetje schrijf). Om echt te kunnen schrijven moet je ntfs-3g installeren en in gebruik nemen(/etc/fstab wijzigen)

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
En deze kan je niet veranderen of iets dergelijks? Want de downloads die ik binnenhaal, wil ik graag ook nog te zien hebben in Windows. (ik wissel soms af voor programma's of andere applicaties).

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Maak een FAT32 partitie. Zover ik weet kan die door beide OSen beschreven worden.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Beste yok,

Ik denk dat het slim is dat je eerst de FAQ door leest, daar staat je vraag gewoon benoemd.
Verder zie ik de volgende keer graag ook in je post alles wat je al gedaan hebt om je probleem op te lossen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Dit topic is gesloten.