[C++] Syntax Vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers :) ,

Ik ben al lang bezig met een projectje en heb het er nogal moeilijk mee, progressie boek ik als een slak, maar stukje bij beetje :) . Ik ben ook een beginner op dit gebied.

Om meteen met de deur in huis te vallen:

SI_GetNumDevices() Returns the number of devices connected

Oke prima die heb ik nodig, dan kijk ik bij de uitleg:

SI_STATUS SI_GetNumDevices (LPDWORD NumDevices)

Parameteres --> "NumDevices: Address of a DWORD variable that will contain the number of devices connected on return"
Return value --> "SI_STATUS = SI_SUCCESS or SI_DEVICE_NOT_FOUND or SI_INVALID_PARAMETER"

Ik vraag me dan af hoe ik die functie aanroep. Als ik gewoon code SI_GetNumDevices(); klop, en vervolgens code ik cout << "NumDevices" << endl; dan geeft hij niets terug de belhamel.

(tussendoor http://blogs.msdn.com/old...ve/2005/12/28/508689.aspx gelezen)

Ik begrijp nog steeds niet wat een LPDWORD precies is, wel dat hij hem moet hebben in de aanroep. Maar ook niet hoe ik het getal van aangesloten devices kan laten zien. Grmbl.

Nog zo'n functie is:

SI_OPEN()

SI_STATUS SI_OPEN (DWORD DeviceNum, HANDLE *Handle, LPVOID Buffer, BYTE Test)

Hij wil graag een DWORD, een pointer (?) en nog meer dingen. Ik raak gewoon aan het tollen. Ben simultaan bezig in het boek " http://books.google.nl/bo...3D&sa=X&oi=print&ct=title " maar ik loop er gewoon tegen op. Ik ben niet echt bang voor programmeren, maar verlies de lol doordat je als beginner soms tegen dit soort dingen hard oploopt terwijl het (volgens mij) enorm basic is.

Mocht er iemand goed zijn in uitleggen en me een schop in de juiste richting willen geven, heel graag!

De meeste mensen deugen!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Cassius schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:25: