Toon posts:

forum voor op smartphones

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze vraag al op webdesign gesteld, maar misschien is t iets te moeilijk.
ik ben bezig met een homepage, die ook op een smartphone moet lopen.
en heel belangrijk met een forum.
alle forumproviders die ik tot nu toe bekeken heb, bieden alleen forums aan voor een normaal computerscherm. dat word onleesbaar, op een smartphone (de indeling word een chaos)
Je zou toch denken dat in de tijd dat pocketpcs op de markt zijn er wel al forums voor zijn gemaakt/
weet iemand hoe ik dat moet aanpakken?

ps. ik ben al blij dat ik javapplets in frontpage aan de gang krijg, dus niet TE technisch aub:)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je moet gewoon een template maken/zoeken die geschikt is voor lage resoluties en die geen javascript gebruiken (want dat kan Pocket IE bijvoorbeeld niet of nauwelijks). Daarnaast is het natuurlijk ook verstandig om zo min mogelijk graphics te gebruiken, maar dat lijkt me logisch :)

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:20:
je moet gewoon een template maken/zoeken die geschikt is voor lage resoluties en die geen javascript gebruiken (want dat kan Pocket IE bijvoorbeeld niet of nauwelijks). Daarnaast is het natuurlijk ook verstandig om zo min mogelijk graphics te gebruiken, maar dat lijkt me logisch :)
hmm een kleine frame maken in een sitebuilder zout dus ook doen?
nou das een.

nu t moeilijkst, t forum
ik heb nog steeds niks gevonden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:20:
Pocket IE is technisch gezien nog gewoon IE4 :X
Als je aan de andere kant gaat kijken naar bijvoorbeeld Opera Mini dan heb je een browser die net als zijn desktop variant in staat is om nagenoeg elke website goed te tonen.

Kortom: er is zoveel diversiteit op smartphone/pda/pocketpc gebied dat het erg lastig is om hier iets zinnigs over te zeggen. Ook qua webdevelopment heb je gigantisch veel keuze, van speciale markuptalen zoals WML, HDML, XHTML MP etcetera tot 'gewoon' (X)HTML met eventueel een speciale handheld stylesheet.

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:00:
[...]

hmm een kleine frame maken in een sitebuilder zout dus ook doen?
nou das een.

nu t moeilijkst, t forum
ik heb nog steeds niks gevonden
Er zijn enorm veel verschillende forums te krijgen als je geen zin/tijd/geld hebt om er zelf een in elkaar te knutselen :P
Kies er gewoon eentje uit die het beste bij je wensen aansluit en waar je iig zelf de volledige controle kan hebben of de uitvoer.
crisp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:17:
Pocket IE is technisch gezien nog gewoon IE4 :X
Pocket IE is nog veel minder dan IE4, ik develop liever voor IE4 dan dat ik met PIE moet prutsen. Maar ach, zolang je geen rare dingen doet valt het allemaal maar mee.
Als je aan de andere kant gaat kijken naar bijvoorbeeld Opera Mini dan heb je een browser die net als zijn desktop variant in staat is om nagenoeg elke website goed te tonen.
Opera mini die speelt dan ook vals want die laat het grootste werk door de Opera servers doen (lekker secure :X) Opera Mobile (voor PDA's) is daarentegen wel een erg leuke browser voor mobile devices (alleen die cache moeten ze eens fixen met WM)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Erkens schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:23:
[...]

Opera mini die speelt dan ook vals want die laat het grootste werk door de Opera servers doen (lekker secure :X) Opera Mobile (voor PDA's) is daarentegen wel een erg leuke browser voor mobile devices (alleen die cache moeten ze eens fixen met WM)
Sorry, ik bedoelde ook Mobile

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt me dat we beter in dit topic verder kunnen gaan: homepages maken voor mobiele telefoon en mda

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.