Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

homepages maken voor mobiele telefoon en mda

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een homepage met oa een forum ( god wat een nieuws )
Nu ik zelf een mda heb gekocht lijkt het me verstandig om dus die homepage ook voor mda te maken.
Zijn daar speciale programma's voor? of kan je zoiets makkelijk in zoiets als frontpage bouwen?
en hoe zit dat met wap?

daarnaast wil ik natuurlijk ook dat mijn forum op een mda werkt. Ik zoek al een tijdje op internet, maar ik vind eigenlijk alleen forums die full screen werken op een normale computer, die worden dus onleesbaar op een mda schermpje.
JA de beperkingen van zoekmachines, bij iedere zoekpoging kom ik forums tegen waar ik aan mag deelnemen:) maar ik wil er zelf eentje he.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:31
www.wap.tweakers.net :+

[ Voor 9% gewijzigd door To_Tall op 05-07-2007 23:28 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
hmm hij download een tweakers document , en toen begreep ik m dus ff niet
wat meot ik daar mee?

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 23:01

ODF

Kijk eens op www.pocketinfo.nl, hun forum leest perfect op een PDA schermpje.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als het goed is heeft een mda een eigen media type dus kan je er gewoon een andere stylesheet aan meegeven :) Dus zou ik die even opzoeken en daar mee gaan werken. Een wap pagina is verder gewoon anders. Dus moet je even onderzoeken hoe dat werkt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 02:01:
Als het goed is heeft een mda een eigen media type dus kan je er gewoon een andere stylesheet aan meegeven :) Dus zou ik die even opzoeken en daar mee gaan werken. Een wap pagina is verder gewoon anders. Dus moet je even onderzoeken hoe dat werkt.
helemaal mee eens.
waar kan ik dat onderzoek beginnen?
de google zoekmachine heeft tot nu toe niks opgeleverd

pocketinfo bied geen forums aan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 11:21 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:12:
[...]

helemaal mee eens.
waar kan ik dat onderzoek beginnen?
de google zoekmachine heeft tot nu toe niks opgeleverd
na 2 seconden google kwam ik hier uit:
http://www.w3schools.com/wap/default.asp

volgens mij kan je daar wel wat mee ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:16:
[...]

na 2 seconden google kwam ik hier uit:
http://www.w3schools.com/wap/default.asp

volgens mij kan je daar wel wat mee ;)
hmm ja wap. lekker ouderwets. kan ej daar een forum in kwijt?
maar hoe zit t met forums voor op een smartphone?
ik kan er gewoon geen vinden. dat wil zeggen wel bestaande forums,(het sexwoordenboek.nl forum doet t ook in wapversie, maar die gaan mij natuurlijk neit verklappen jhoe ze dat geflikt hebben he) maar nergens hoe je er zelf een aanmaakt.
ik heb maar eens een vraagje richting messageboard.nl gestuurd. maar tot nu toe nog niks terug gehoord.

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11 11:02

koekiemonster

want a cookie

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/handheld.css" media="handheld" />

gebruik dit in je stylesheet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
* {
   position: static !important;
   float: none !important;
   background-image: none !important;
}

en dan ben je al een heel eind.
Werkt helaas niet op een pocket-pc, weet ook niet waarom.

[webhero.nl]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:13:
[...]

hmm ja wap. lekker ouderwets. kan ej daar een forum in kwijt?
hey jij vraagt in je TS hoe het zit met wap.. dit is je antwoord ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Ik las vandaag dit recente artikel mbt mobile webdevelopment: http://my.opera.com/dstor...and-developing-for-mobile

Het komt er op neer dat er eigenlijk op dit moment 1 beste approach is: gewoon HTML serveren eventueel met een speciale "handheld" stylesheet - dat werkt gewoon in moderne mobile devices met een moderne mobile browser (Opera of Safari bijvoorbeeld).

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 23:19:
Ik las vandaag dit recente artikel mbt mobile webdevelopment: http://my.opera.com/dstor...and-developing-for-mobile

Het komt er op neer dat er eigenlijk op dit moment 1 beste approach is: gewoon HTML serveren eventueel met een speciale "handheld" stylesheet - dat werkt gewoon in moderne mobile devices met een moderne mobile browser (Opera of Safari bijvoorbeeld).
ja okay, maar hoe maak je een forum in html?
dat forumk moet wel in dat scherm van 320 X 240 passen he
de gratis forums hier zijn meestal voor 600 X800 of nog erger 1024 X 786 gemaakt
als ze zich al aanpassen aan een mda scherm gooien ze hun indeling zo doormekaar de hele boel onleesbaar word.

d
a
n

k
r
ij
g

j
e

d
u
s

d
i
t

als tekst te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 20:56 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 20:36:
[...]

ja okay, maar hoe maak je een forum in html?
dat forumk moet wel in dat scherm van 320 X 240 passen he
de gratis forums hier zijn meestal voor 600 X800 of nog erger 1024 X 786 gemaakt
als ze zich al aanpassen aan een mda scherm gooien ze hun indeling zo doormekaar de hele boel onleesbaar word.
[...]
Dat ligt dan puur aan de markup en styling van dat forum. Bij nette markup en layout en styling netjes in CSS zou het niet moeilijk moeten zijn een handheld stylesheet te maken die de layout in breedte beperkt houdt :)

Besides, veel handhelds hebben tegenwoordig een high-res scherm waarbij zelfs als een 800-pixel breed design wordt gescaled naar de breedte van de handheld het vaak nog wel leesbaar blijft.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:03:
[...]

Dat ligt dan puur aan de markup en styling van dat forum. Bij nette markup en layout en styling netjes in CSS zou het niet moeilijk moeten zijn een handheld stylesheet te maken die de layout in breedte beperkt houdt :)

Besides, veel handhelds hebben tegenwoordig een high-res scherm waarbij zelfs als een 800-pixel breed design wordt gescaled naar de breedte van de handheld het vaak nog wel leesbaar blijft.
ik heb een aantal forumproviders bekeken en ze hebben allemaal die fouten. Tweakers.net laad helemaal niet (blijft op 18% hangen. Omdat ik zelf niet echt een programmeur ben (op html na dan)
en mijn homepage geen PHP ondersteunt ben ik op zoek naar een forum dat die fouten niet maakt.
Je zou toch denken dat in de 10 jaar dat pocketpcs bestaan er wel al iets op t net te krijgen is...
Je word onder tussen doodgegooid met gratis forums, behalve voor PDA's
Misschien dat iemand hier wat meeer geluk heeft met google. Mocht iemand iets degelijks kennen hoor ik t graag.
Ik heb zelf messageboard gemaild en die gaven te kennen NIET van plan te zijn een versie voor MDA /ppc te maken.
Mijns inziens nogal een fout gezien t steeds groeiende aantal van smartphone bezitters. Ze hoeven alleen maar een template dr bij te maken lijkt me. Een gat in de markt dus.

Ik ben ook op zoek gegaan naar WAP/xml editors. Ik kom allemaal enge indische sites tegen waar je maar op blijft doorklikken. en een hoop dode links. Ik vertrouw t niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 17:22 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 17:16:
[...]
ik heb een aantal forumproviders bekeken en ze hebben allemaal die fouten.
Al zal er waarschijnlijk wel een mod oid bestaan om te zorgen dat die forum's wel onder wap werken. Kijk maar naar deze mod (voor phpbb), of deze (voor phpnuke).
Al kan je ook gewoon een andere styling aanbieden (zoals crips hierboven zegt).
en mijn homepage geen PHP ondersteunt ben ik op zoek naar een forum dat die fouten niet maakt.
Gewoon intresse, maar hoe wil je een forum hebben als je geen php heb? Heb je dan asp ofzo?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Ik las dit topic toevallig net in de trein, op m'n telefoon met Opera Mini @ 176x220 :) Op zich werkt dat wel, alleen zijn dingen als user icons, subtitels en sigs erg irritant. Die staan echt tussen de posts in wat erg verwarrend is (als er bijvoorbeeld opeens "want a cookie" tussen twee posts in staat ;)). Daarom lijkt mij het wel fijn als er echt een aparte compacte layout voor handhelds zou zijn, waarin dan echt alle overbodige dingen als user icons zijn weggelaten.
In de standaard browser (NetFront 3) werkt het wat minder goed, die vind het over het algemeen wel erg prettig als ie echt xhtml voorgeschoteld krijgt.

Maar wel erg netjes van React dat het gewoon werkt op zijn mini schermpje en al de beperkingen van een telefoon browser d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door SuperRembo op 15-07-2007 23:47 ]

| Toen / Nu

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:13:
[...]

Al zal er waarschijnlijk wel een mod oid bestaan om te zorgen dat die forum's wel onder wap werken. Kijk maar naar deze mod (voor phpbb), of deze (voor phpnuke).
Al kan je ook gewoon een andere styling aanbieden (zoals crips hierboven zegt).

[...]

Gewoon intresse, maar hoe wil je een forum hebben als je geen php heb? Heb je dan asp ofzo?
Je hebt natuurlijk zelf geen php nodig op je site als je forum bij een forumprovider loopt. Die hebben namelijk zelf php.
Het enige wat die forumproviders niet hebben zijn templates voor ppc en mda.
Op mijn homepage staat gewoon een link naar mijn forum dat op messageboadrd.nl loopt.
Je zou het eventueel in een frame kinnen laten lopen zodat het zichtbaar blijft in je eigen homepage.
zolang je dat op een gewone computer bekijkt geen probleem. Todat je in de trein je mda aanzet.
Sommigge dingen zijn soms wel te lezen met een beetje moeitte maar het forum is natuurlijk bedoeld voor normale mensen zoals mijn moeder of mijn tante:)
Ik ben bang dat iets dergelijks nog wel een jaartje of gaat duren.
MP3 bestaat geloof ik ook al 15 jaar en nu pas dringt dat woord de gemiddelde huiskamer binnen...
helaas... (snik) oftewel,nog vijf jaar wachten voordat de internetcommunne door heeft dat forums op mda telefoons best wel eens een leuk idee zou kunnen zijn...

moeten forums trouwens perse in php gemaakt zijn?
kan zoiets niet in flash of in.net of gewoon ouderwets html?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 03:48 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SuperRembo schreef op zondag 15 juli 2007 @ 23:39:
Ik las dit topic toevallig net in de trein, op m'n telefoon met Opera Mini @ 176x220 :) Op zich werkt dat wel, alleen zijn dingen als user icons, subtitels en sigs erg irritant. Die staan echt tussen de posts in wat erg verwarrend is (als er bijvoorbeeld opeens "want a cookie" tussen twee posts in staat ;)). Daarom lijkt mij het wel fijn als er echt een aparte compacte layout voor handhelds zou zijn, waarin dan echt alle overbodige dingen als user icons zijn weggelaten.
Daar zijn media-stylesheets voor bedoelt, iets wat we voor handhelds al overwegen voor zowel forum als frontpage :)
In de standaard browser (NetFront 3) werkt het wat minder goed, die vind het over het algemeen wel erg prettig als ie echt xhtml voorgeschoteld krijgt.
Ik gok eerder dat het om beperkingen gaat mbt CSS-support, maar ik ken de NetFront renderengine verder niet.
Maar wel erg netjes van React dat het gewoon werkt op zijn mini schermpje en al de beperkingen van een telefoon browser d:)b
Dat heeft niets met React te maken. React ondersteund gewoon custom templates waarmee je de gehele markup zelf in de hand hebt. De markup van GoT is door onszelf verzorgd.

Intentionally left blank

Verwijderd

moeten forums trouwens perse in php gemaakt zijn?
kan zoiets niet in flash of in.net of gewoon ouderwets html?
Een forum in HTML?? in theorie kan het wel hoor, als al je bezoekers even hun pagina editen in hun HTML tool en weer terug uploaden. Of heel stoer via javascript iets maakt. Maar in de praktijk is het makkelijker als je een 20 a 25 euro per jaar betaald voor een PHP of ASP hosting account ;)
Pagina: 1