Toon posts:

Verkeerd advies verkoper, geen geld terug

Pagina: 1
Acties:
  • 422 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eerder deze week poste ik al op het forum dat mijn laptop het spel World of Warcraft niet goed kan draaien. Jullie conclusie was dat de videokaart niet goed genoeg is.

Ik ben terug naar de winkel gegaan omdat de verkoper mij deze laptop had geadviseerd voor WoW gebruik. Echter aangekomen in de winkel (computerland) kreeg ik de reactie deze laptop ruilen we niet meer in we kunnen niets voor uw betekenen.

Heeft iemand tips / ervaringen / advies over hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik zit nu namelijk met een laptop waar ik niks mee kan.

Alvast bedankt.

Gr

Geert

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon nooit meer wat kopen bij die zaak en iedereen die je kent of daar wat wil gaan kopen vertellen dat ze daar niet moeten zijn.

Geloof me, dat doet genoeg schade ;)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eventjes de topic over je laptop overlopen, het is zeer duidelijk dat je geen games op deze laptop kan spelen. Uiteraard zullen de meeste verkopers wel "jahwel" zeggen en proberen laptops aan te smeren.

Indien ze de laptop niet meer willen ruilen, dan maar op eBay of marktplaats smijten en 50% van de waarde slikken.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Als de laptop verkocht is onder de voorwaarde die jij opnoemt zou ik absoluut niet akkoord gaan. Persoonlijk zou ik even even op de verkoper afstappen en deze vragen om een oplossing. Mocht deze z'n poot stijf houden zou ik een ongelovelijke rel trappen in die winkel.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
Heb je WoW al geprobeert te draaien op die laptop? Welke grafische chipset heb je er eigenlijk in zitten?
Vaak is het met een beetje extra geheugen goed te doen.
Mijn vriendin heeft een laptop met een Xpress200m chipset waarmee The Sims 2 nog best goed draait. Guild Wars ook trouwens. Je zult alleen rekening moeten houden met het feit dat alles op max niet gaat werken.

@hieronder,

dat had ook gekund natuurlijk.
Thanks voor de link.

Ik zie in een vergelijkingschart dat de Xpress200M langzamer is dan de 6100Go.
Maar ja, dat zegt nog niets natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 06-07-2007 11:51 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad dat hoef je toch niet te pikken! Gewoon dreigen met consequenties, omdat dit echt geen manier van zaken doen is! En je moet de voorwaarden erbij pakken, als daar altijd bij staat dat je geen geld terug krijgt bij de aankoop, tsjaa dan ben je wel de de Sjaak natuurlijk, dus neem die door!
Staat er iets in van 'ruilen binnen 8 dagen' blabla en staat er niks van 'geen geld terug'!? Pak ze daarop!
SanderAlterNET schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:32:
Gewoon nooit meer wat kopen bij die zaak en iedereen die je kent of daar wat wil gaan kopen vertellen dat ze daar niet moeten zijn.

Geloof me, dat doet genoeg schade ;)
En de TS blijft zitten met 'n kostenpost van 999,- 8)7
Arunia schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:37:
Heb je WoW al geprobeert te draaien op die laptop? Welke grafische chipset heb je er eigenlijk in zitten?
Vaak is het met een beetje extra geheugen goed te doen.
Mijn vriendin heeft een laptop met een Xpress200m chipset waarmee The Sims 2 nog best goed draait. Guild Wars ook trouwens. Je zult alleen rekening moeten houden met het feit dat alles op max niet gaat werken.
Neem anders even 1 tel de moeite om z'n posthistory na te gaan: Acer Aspire 9305 AWSMI

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 06-07-2007 11:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als het niet in de voorwaarden staat betekent helemaal niet dat je geen rechten hebt.

Sowieso met de eigenaar/bedrijfsleider gaan praten en niet met een verkoper, die hebben vaak meer mogelijkheden en zijn wat coulanter. Leg de situatie rustig uit en vraag voor een oplossing.

Blijven ze je weigen zou Ik gewoon teruggaan naar de winkel op een zeer druk tijdstip (zaterdagmiddag) en dan 'stennis' schoppen. Luid en duidelijk vertellen dat ze je verkeerd geadviseerd hebben en je nu dus een product hebt gekocht wat niet aan je eisen voldoet. En erger nog, dat ze dit niet willen toegeven.

Als winkelende klant zou ik me dan wel bedenken om daar wat te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kurios op 06-07-2007 11:49 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00

_Apache_

For life.

Kurios schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:44:
Als het niet in de voorwaarden staat betekent helemaal niet dat je geen rechten hebt.

Sowieso met de eigenaar/bedrijfsleider gaan praten en niet met een verkoper, die hebben vaak meer mogelijkheden en zijn wat coulanter.

Blijven ze je weigen zou Ik gewoon teruggaan naar de winkel op een zeer druk tijdstip (zaterdagmiddag) en dan 'stennis' schoppen. Luid en duidelijk vertellen dat ze je verkeerd geadviseerd hebben en je nu dus een product hebt gekocht wat niet aan je eisen voldoet. En erger nog, dat ze dit niet willen toegeven.

Geloof me ( persoonlijke ervaring ) deze manier werkt en goed ook.. Zuiver is anders, maar het werkt..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

CLB schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:37:
Inderdaad dat hoef je toch niet te pikken! Gewoon dreigen met consequenties, omdat dit echt geen manier van zaken doen is! En je moet de voorwaarden erbij pakken, als daar altijd bij staat dat je geen geld terug krijgt bij de aankoop, tsjaa dan ben je wel de de Sjaak natuurlijk, dus neem die door!
Staat er iets in van 'ruilen binnen 8 dagen' blabla en staat er niks van 'geen geld terug'!? Pak ze daarop!
Nee hoor, dat klopt niet. Algemene voorwaaden zit de wet namelijk niet buiten spel. Als jou een product verkocht is onder valse voorwaarden, dan heb je (uit mijn hoofd meen ik) 6 weken om dat toonbaar te maken en de koop te laten ontbinden.

Het is al wel weer enige jaren dat ik zelf in de computer detail handel actief was dus ik zou zeker een advocaat dan wel rechtbijstandsverzekering in de arm nemen om je juridische standpunt te laten toetsen.

Ik heb zelf ook een dergelijk voorval gehad - waarna ik een brief van mijn rechtsbijstandsverzekering ontving waarin stond uitgelegd waar ik juridisch sterk stond en op basis van welke wetsartikelen de winkel de fout ingegaan zou zijn.. en deze heb ik aan de bedrijfsleider gegeven en het voorval werd in eens opgelost.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

_Apache_ schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:49:
[...]

Geloof me ( persoonlijke ervaring ) deze manier werkt en goed ook.. Zuiver is anders, maar het werkt..
dit hebben we ook een keer gedaan bij een ipod waarvan de oortjes telkens kapot gingen
en opeens werkte ze mee

Verwijderd

Kurios schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:44:

Sowieso met de eigenaar/bedrijfsleider gaan praten en niet met een verkoper, die hebben vaak meer mogelijkheden en zijn wat coulanter. Leg de situatie rustig uit en vraag voor een oplossing.

Hiernaast zou ik ook duidelijk melden dat je deze ervaring zult delen in de Tweakers Pricewatch (en dat moet je dan natuurlijk ook doen - maar wel eerlijk, zodat ze je niet op fouten kunnen pakken). Ten eerste heeft dat nogal wat impact op hun pricewatch resultaat op dit moment - de laatste review was al weer van meer dan 3 maanden geleden. Ten tweede heeft ervaring mij geleerd dat (ook eerlijke) ondernemers hier gevoelig voor kunnen zijn.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:26:
Hallo,

Eerder deze week poste ik al op het forum dat mijn laptop het spel World of Warcraft niet goed kan draaien. Jullie conclusie was dat de videokaart niet goed genoeg is.

Ik ben terug naar de winkel gegaan omdat de verkoper mij deze laptop had geadviseerd voor WoW gebruik. Echter aangekomen in de winkel (computerland) kreeg ik de reactie deze laptop ruilen we niet meer in we kunnen niets voor uw betekenen.

Heeft iemand tips / ervaringen / advies over hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Ik zit nu namelijk met een laptop waar ik niks mee kan.

Alvast bedankt.

Gr

Geert
Wil je de juridisch juiste weg volgen, dan moet je de verkoper schriftelijk in gebreke stellen. Daarbij moet je duidelijk aangeven wat er mis is.
Uw verkoper vertelde mij desgevraagd dat deze computer geschikt voor het spel WoW
en een duidelijke termijn stellen
Ik verzoek u het probleem zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen twee weken na dagtekening van deze brief op te lossen. Wanneer het probleem dan niet opgelost is, behoud ik mij het recht voor de overeenkomst te ontbinden.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-01 13:51
Ik meen me te herinneren dat je volgens het burgelijk wetboek altijd een afkoelperiode hebt van tenminste 1 week. M.a.w. ze zijn wettelijk verplicht de laptop terug te nemen na 1 dag....... Wel moet het goed in orginele staat zijn, dus met verpakking etc....

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kozz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:57:
Ik meen me te herinneren dat je volgens het burgelijk wetboek altijd een afkoelperiode hebt van tenminste 1 week. M.a.w. ze zijn wettelijk verplicht de laptop terug te nemen na 1 dag....... Wel moet het goed in orginele staat zijn, dus met verpakking etc....
Dit geld alleen bij koop op afstand. Daarnaast heeft CL in zijn algemene voorwaarden staan dat laptops niet terug kunnen. Dan is het nog wel mogelijk dat je gelijk krijgt(rechter kan het met je eens zijn) maar op basis van die algemene voorwaarden heb je dikke pech.

Welk filliaal gaat het eigenlijk om?

[ Voor 3% gewijzigd door Def_P op 06-07-2007 13:01 ]

I, for one, like Roman numerals

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17
Kozz schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:57:
Dan herinner je dat fout. Dat gaat namelijk over internet aankopen. Ruilen in de winkel is geen recht.

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 07:52

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Als je er niet weken mee hebt gewacht zou een zaak die zijn klanten hoog in het vaandel heeft staan zonder commentaar dat ding moeten terug nemen. Zoals gezegd, opnemen met iemand anders als een verkoper. Manager gelijk netjes en beleefd uitleggen wat de situatie is. Ik weet het niet zeker, maar als het artikel onder valse voorwendselen is verkocht kun je juridisch misschien ook wel wat.

Onderstaande link beweert dat binnen 2 maanden de koop moet kunnen worden ontbonden als het product (in hun geval een auto) niet voldoet aan de gestelde eisen waaronder de auto is verkocht. Lijkt mij dat datzelfde geld voor een laptop. Heb je rechtsbijstands verzekering? Gewoon ff bellen.

https://webwinkel.anwb.nl...achten-na-aankoop.nl.html

[ Voor 33% gewijzigd door makkie ;) op 06-07-2007 13:09 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 14:33
grootste probleem is natuurlijk de bewijslast he
1: je moet bewijzen dat je gezegd hebt dat je de laptop voor WOW wou gebruiken
2: je moet bewijzen dat de verkoper heeft gezegd dat dat geen probleem was
3: je moet bewijzen dat t spel effectief niet te spelen is op je laptop (als je bvb de resolutie niet hebt gespecifieerd bij je vraag, en WOW draait niet op 1900 X 1200 maar wel op 1024 X 768 (ik zeg maar iets) dan ga je volgens mij ook geen gelijk krijgen)

• StevenK
Kwakkel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:12:
Elke mp3 speler heeft tegenwoordig toch wel een opnamefunctie?

Verwijderd

Dan moet je ze even belachelijk gaan maken in bijvoorbeeld de consumentenbond ;)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
StevenK schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:13:
[...]

Dus moet je die altijd maar aan hebben staan wanneer je in de winkel iets staat te kopen?
Ik zou gewoone ven een goed gesprek aangaan met de bedrijfsleider en de verkoper. (in 1 kamer)
Als de bedrijfsleider een beetje fatsoenlijk is, en de verkoper geeft zijn woorden toe, mag je hem alsnog omruilen. :)
(sommige verkopers lullen er echt gigantisch in om, daar irriteer ik mij ook flink aan,zeg gewoon de waarheid, is voor hunzelf ook gewoon beter, want dan hadden ze een duurdere laptop kunnen verkopen)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

StevenK schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:13:
[...]

Ja maar de kans dat hij het weer gaat zeggen is een knap staaltje manupilatie.

verder denk ik zelf dat als je op zaterdag middag lekker gaat stennis trappen dat dat het beste werkt, niet bij de verkooper maar direct bij de filiaalmanager oid.

je praat hier niet over een pakje boter.
[edit]

trouwens iets anders. ik las dat je het als een "impuls"aankoop heb gekocht zonder het te controleren bij anderen/internet. dat vind ik vrij apart, zeker over het geld bedrag waarmee het gemoeid is.

ik lees net ook dat je geen geld terug krijgt.
dan zou ik zeker op zaterdag middag terug komen. incluis doos factuur en lege hardeschijf.
en gewoon inleveren die hap.
probeer niet gelijk geld terug te krijgen maar probeer eerst een tegoedbon/ruilen tegen ander model voordat je verder gaat om te kijken of je je geld terug kan krijgen.

sterkte

[ Voor 40% gewijzigd door Geckoo op 06-07-2007 13:23 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:56
Geckoo schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:18:
[...]

verder denk ik zelf dat als je op zaterdag middag lekker gaat stennis trappen dat dat het beste werkt, niet bij de verkooper maar direct bij de filiaalmanager oid.

je praat hier niet over een pakje boter.
999 euro wat ik net las, nee das eerder een bakje kaviaar ipv boter.

zoals veel gezegd stem ik er ook mee in, zoek een andere verkoper/manager op en praat het zaakje nog eens goed door. omruilen+ bijbetalen moet toch geen ramp zijn?

• StevenK
Geckoo schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:18:
[...]

Denk je? Over het algemeen krijg je mensen wel zo ver om hun eigen woorden te herhalen.

Verwijderd

Feitelijk gezien heb je geen poot om op te staan; als hij het ontkent of andere dingen gaat zeggen is het nooit meer te achterhalen

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik vind dit best kut voor jou. Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar ik kan mij heel goed voorstellen dat zo'n verkoper zonder voldoende kennis van zaken (en die zijn er nogal wat) eigenlijk niet goed weet of er wel goed WoW op jouw gekochte laptop gedraaid kan worden maar jou toch dat produkt verkoopt.

De (algemene) voorwaarden die een bedrijf soms stelt, hoeven ECHT NIET perse voorwaarden te zijn waar jij als consument akkoord mee hoeft te gaan (ook al heb je er al iets gekocht!!!). Soms stellen bedrijven voorwaarden op die juridisch gezien niet kloppen en dan heb ik het echt niet alleen over hele (juridisch gezien) ingewikkelde dingen of grote onvolkomenheden. Maar ja het vervelende is, je kan wel gelijk hebben, maar breng zoiets maar voor de rechter. Daar gaan maanden zoniet jaren overheen en dan heb ik het nog geen eens over de juridische kosten en de energie die je erin steekt.

Ik zal als ik jou was toch nog proberen er uit te komen met die winkel en iig lekker, maar wel eerlijk en enigzins genuanceerd, je gal spugen in de shopsurvey.

Suc6

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
Def_P schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:59:
[...]

Dit geld alleen bij koop op afstand. Daarnaast heeft CL in zijn algemene voorwaarden staan dat laptops niet terug kunnen. Dan is het nog wel mogelijk dat je gelijk krijgt(rechter kan het met je eens zijn) maar op basis van die algemene voorwaarden heb je dikke pech.

Welk filliaal gaat het eigenlijk om?
Eindhoven

Verwijderd

Topicstarter
Kwakkel schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:12:
3: je moet bewijzen dat t spel effectief niet te spelen is op je laptop (als je bvb de resolutie niet hebt gespecifieerd bij je vraag, en WOW draait niet op 1900 X 1200 maar wel op 1024 X 768 (ik zeg maar iets) dan ga je volgens mij ook geen gelijk krijgen)
Punten 1 en 2 zijn te bewijzen omdat tijdens de koop mijn vriendin aanwezig was

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 13:59 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

En puntje 3 is zeer breed voor interpretatie vatbaar. Ze kunnen "gewoon" de doos van WoW pakken en zeggen dat de laptop aan de systeemeisen voldoet. De systeemeisen op de doos zijn een lokkertje om mensen te overtuigen dat ze deze game mogen kopen, achteraf komen ze thuis tot conclusie dat hun computer te traag is en upgraden/vervangen? De systeemeisen op de doos zijn net genoeg om het woord "World of Warcraft" te tonen en misschien het keuzemenu van het spel kunnen renderen/draaien. Daar houdt het op, pro-gamer-systeemeisen en de speelbare-systeemeisen van een game moet je op GoT of andere forums zoeken en te weten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen, ik heb overigens wel meteen nadat ik in de winkel geweest ben afgelopen woensdag een klacht gestuurd naar de klachten mailbox van computerland met de volgende reactie:

Ik heb uw klacht ontvangen en ik zal ermee aan de slag gaan.
Zodra ik een antwoord heb zal ik u hierover schrijven.

Dus ik ben benieuwd wanneer ik hier reactie op krijg en wat dit voor reactie zal zijn. Ik weet nu i.i.g. hoe velen van jullie er tegenoverstaan daar ben ik wel erg mee geholpen.

Het stennis schoppen in de winkel is iets wat ik niet gaan doen. Ten eerste denk ik dat je er de situatie niet beter op maakt en ten tweede schijnt het volgens de verkoper zo te zijn dat niemand op de vestiging op dat gebied iets nuttigs kan doen / zeggen. Ik ben verder ook niet moeilijk want ik zeg in de mail naar computerland dat ik graag samen met ze tot een oplossing kom.

Als ik reactie krijg hou ik jullie op de hoogte, ik ga ervanuit dat als computerland netjes is dat ik toch wel voor a.s. dinsdag iets van ze verneem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 13:35:
Feitelijk gezien heb je geen poot om op te staan; als hij het ontkent of andere dingen gaat zeggen is het nooit meer te achterhalen
Mijn vriendin was er bij als getuige

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik weet niet of dat ook zo is bij civielrecht maar bij strafrecht is het volgens mij zo dat getuigenissen van familie of bekenden minder waarde hebben..........dacht ik :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
temp00 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 15:05:
Ik weet niet of dat ook zo is bij civielrecht maar bij strafrecht is het volgens mij zo dat getuigenissen van familie of bekenden minder waarde hebben..........dacht ik :)
Daar weet ik niks van, maar goed als je zo'n ding gaat kopen ga je ook niet bewust een getuige meenemen die ook nog eens geen familie of bekenden van je zijn :) Dat zou dan alleen maar verdacht zijn

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-01 23:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:45:
[...]

Hiernaast zou ik ook duidelijk melden dat je deze ervaring zult delen in de Tweakers Pricewatch (en dat moet je dan natuurlijk ook doen - maar wel eerlijk, zodat ze je niet op fouten kunnen pakken). Ten eerste heeft dat nogal wat impact op hun pricewatch resultaat op dit moment - de laatste review was al weer van meer dan 3 maanden geleden. Ten tweede heeft ervaring mij geleerd dat (ook eerlijke) ondernemers hier gevoelig voor kunnen zijn.
En dat kan ik beamen!
(alleen bij mij was het geen kostenpost van €999,- maar €3,- ) ...

Alles kan stuk.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit is meer iets voor SG dan voor CSL, echter omdat de TS er geen toegang toe heeft doe ik het topic hier op slot in plaats van het naar SG te verplaatsen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.