Toon posts:

Acer Aspire 9305 AWSMI

Pagina: 1
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Gisteren heb ik een Acer Aspire 9304 AWSMI notebook gekocht voor licht computer gebruik en World of Warcraft. Volgens de specs van de laptop zou WoW vloeiend moeten draaien maar bij het openingscherm hapert hij al. Dit zijn de voornaamste specs die hier invloed op kunnen hebben:

processor: AMD 64-dualcore TK-53
geheugen: 2048 DDR2 geheugen
videokaart: nVidia Geforce Go 6100

Ik speel WoW normaal op een 2.4 ghz intell IV met een Geforce TNT 4400, hier loopt hij vloeiend op, mijn inziens, correct me if i'm wrong, zou de laptop er geen enkele moeite mee moeten hebben omdat hij beter is dan m'n desktop.

Wat denken jullie ervan? Ligt het toch aan de hardware en is het logisch dat WoW hier niet op loopt of ligt het aan de software? Vista dus of misschien de standaard met de laptop meegeleverde drivers?

Alvast dank voor jullie reacties.

Mvg,

Geert de Jong

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Een GeForce 6100 is niet echt denderend qua prestaties. Het zou voor de hand liggen dat een 6100 beter zou zijn dan de 4400, maar niets is minder waar.

Zo is een Ti4600 sneller dan een FX5200 en is de 6800 Ultra sneller dan de 7300GS.

/Edit:

Welkom op GoT :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaMarcus op 04-07-2007 09:43 ]

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Nou die grafische kaart op de laptop is dus echt 3x niks :(
een Geforce TNT 4400 zegt me weinig moet ik eerlijk zeggen...
Zal wel een Geforce4 TI 4400 zijn ? Dat is ook naar hedendaagse maatstaven niet snel te noemen...
Het ligt er ook aan wat voor resolutie je WoW speelt op je laptop... Als je de natieve resolutie gebruikt dan zou het best goed kunnen haperen... probeer eens op 800x600 of 1024x768 als resolutie..
voor spellen is een snelle cpu en veel geheugen leuk, een snelle videokaart is daarentege van noodzaak

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, wat zou je echter adviseren? Want het is natuurlijk knudde dat het inlogscherm al hapert, mijn inziens zou dat zelfs met een 6100 niet mogelijk moeten zijn.

Terugbrengen en geld terug vragen? Of inruilen tegen dezeflde versie met een Nvidia Geforce 7600 Go 256 MB?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Terugbrengen en bijbetalen voor een 7600 Go is een aanrader als je toch graag wil gamen.

Ik kan je notebook niet terugvinden in de PW, wat heb je voor de notebook betaald?

• TIGER79
jah en heb je wat extr specs ? bijvoorbeeld beelddiagonaal en resolutie ? en op welke resolutie heb je het ingesteld bij WoW ?

check ff hier :
http://www.notebookcheck....-Go-6100-6150.2345.0.html

dus 630 punten op een benchmark tegen de 1900 van een geforcego 7600 !

[ Voor 39% gewijzigd door TIGER79 op 04-07-2007 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
DaMarcus schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:04:
Terugbrengen en bijbetalen voor een 7600 Go is een aanrader als je toch graag wil gamen.

Ik kan je notebook niet terugvinden in de PW, wat heb je voor de notebook betaald?
Ik heb 799 euro betaald voor de laptop, de 7600 go is volgens mij 999 euro denk dat ik die upgrade maar purchase. Is het inruilen voor een hogere laptop mogelijk of kunnen ze moeilijk gaan doen? Ik heb em bij computerland gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
TIGER79 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:18:
jah en heb je wat extr specs ? bijvoorbeeld beelddiagonaal en resolutie ? en op welke resolutie heb je het ingesteld bij WoW ?

check ff hier :
http://www.notebookcheck....-Go-6100-6150.2345.0.html

dus 630 punten op een benchmark tegen de 1900 van een geforcego 7600 !
Extra specs heb ik zo op m'n werk niet bij de hand. Maar gezien wat er op internet staat over de videokaart en jullie reacties lijkt me een upgrade naar de 7600 heel verstandig. Bedankt voor het advies, volgende keer maar niet impulsief een laptop halen zonder internet en jullie mening te checken :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:50:
[...]

Extra specs heb ik zo op m'n werk niet bij de hand. Maar gezien wat er op internet staat over de videokaart en jullie reacties lijkt me een upgrade naar de 7600 heel verstandig. Bedankt voor het advies, volgende keer maar niet impulsief een laptop halen zonder internet en jullie mening te checken :P
Oops ik zie dat de uitbreiding de 7300 heeft en niet de 7600 :|

De betere versie bij computerland kost al meteen 1300 euro, dat vind ik iets te gortig, dan maar geld terug. Kunnen ze moeilijk doen als de doos open geweest is? Ik neem aan van niet aangezien je hem er toch uit moet hebben om te testen, het zijn immers geen cd's of dvd's

• TIGER79
je hebt in principe 2 weken bedenktijd als ik het goed heb... zoek dat ff op en geef het vervolgens aan ! Ik zou sowieso niet bij computerland kopen, veel te beperkte keuze... je kan met 1000 euro of daar rondom een notebook met een 7600 kopen... een andere mogelijkheid is om te vragen of ze specifieke modellen van Acer op bestelling kunnen leveren ? Dus dat je daarheen gaat met een modelnummer en of ie dan geleverd kan worden door hun

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 09:57:
Bedankt voor je reactie, wat zou je echter adviseren? Want het is natuurlijk knudde dat het inlogscherm al hapert, mijn inziens zou dat zelfs met een 6100 niet mogelijk moeten zijn.

Terugbrengen en geld terug vragen? Of inruilen tegen dezeflde versie met een Nvidia Geforce 7600 Go 256 MB?
Gaan voor de uitvoering met de 7600Go de processor is een heel leuk ding en inderdaad heel veel krachtiger dan je 2,4 P4.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 14:20

Haan

dotnetter

Je kan er vanuit gaan dat ze niet blij gaan zijn als jij met je laptop terugkomt.. Daarbij is het apparaat nu natuurlijk gebruikt, dus niet makkelijk door te verkopen. (ik neem aan dat je het apparaat niet via internet hebt gekocht, dan is het een ander verhaal)

Het lijkt me trouwens dat zelfs de 6100 IGP wel in staat moet zijn om WoW aan te kunnen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TIGER79
misschien wel misschien niet afhankelijk van de gebruikte resolutie wat nog steeds niet is aangegeven door de TS :( denk dat ie al zwaar problemene krijgt met 1024x768 aangezien op de oude pc van mijn zusje dat oook niet gaat (AMD XP 2800+ , 512 MB en radeon 9700pro dat toch wel sneller is dan zon 6100)

maar misschien zoeits wel iets voor jou ?

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4TG7

[ Voor 15% gewijzigd door TIGER79 op 04-07-2007 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
TIGER79 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:24:
misschien wel misschien niet afhankelijk van de gebruikte resolutie wat nog steeds niet is aangegeven door de TS :( denk dat ie al zwaar problemene krijgt met 1024x768 aangezien op de oude pc van mijn zusje dat oook niet gaat (AMD XP 2800+ , 512 MB en radeon 9700pro dat toch wel sneller is dan zon 6100)

maar misschien zoeits wel iets voor jou ?

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4TG7
Resolutie waar het beeld op stond was inderdaad 1024x768, 800 x 600 liep iets beter maar zag er uiteraard niet uit.

• TIGER79
nee klopt want dat is sowieso niet de natieve (fysische) resolutie van de tft scherm waardoor die gaat interpoleren om die resolutie weer te kunnen geven, dit leidt tot een nog slechtere beeldkwaliteit buiten de lagere resolutie om dan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo nog even langs computerland gaan om te kijken of ik de laptop kan inruilen tegen het aankoopbedrag. Lijkt me wel zo eerlijk, het blijft immers wel zo dat ik best wel een naab ben op computer gebied en de verkoper me toch deze laptop heeft meegegeven om WoW op te spelen.

Ik hou jullie op de hoogte!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2007 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Ik ben eergisteren teruggegaan naar computerland om te vragen waarom WoW niet goed loopt op mijn laptop, de verkoper daar vertelde me dat mijn laptop niet geschikt is om WoW op te kunnen spelen. Dit in tegenstelling tot de verkoper die me de laptop heeft aangeraden.

Zonder dat ik over inruilen of over upgraden begon vertelde de verkoper al dat ze de laptop niet terugnemen en ze niets voor me kunnen doen. Ik zit nu dus met een laptop die ik gekocht heb voor één doel en dat is WoW spelen maar die voor dat doel niet goed functioneert.

Beetje raar dat een bedrijf mij een laptop aanraad waar het niet op draait en vervolgens niets kan doen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat je nu het beste kunt doen is even een los topic openen over dit onderwerp in het juiste forum. ;) Het is intussen meer een kwestie winkel <-> koper geworden dan daadwerkelijk een hardwarekwestie. Complete Systemen & Laptops bevindt zich in de hoofdgroep Harde Waren. Er is een ander forum buitengewoon geschikt voor je huidige probleem (Stuffis Generalis, afgekort SG). Hier kun je vinden wanneer je toegang hebt tot dat forum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.