CPU Error

Pagina: 1
Acties:

• Charx
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-06-2025
Hej

ik heb CPU is unworkable error gekregen
bij men pent 3 800 mhz

dus dacht naja doe ik er 1 Ghz in (opgezocht of het compatible was en ja dat was zo)
maar voordat die proccesor compatible was moest je de bios updaten
aangezien geen enkele floppy drive bij mij in huis het meer doet dacht ik ik doe het via CD

Boot cd aangemaakt(en getetst op eige pc, doet het) met de benodigde files er op. als ik nu pc opstart krijg ik nog steeds de zelfde error, (maar Cmos liet ook niet de goede clocksnelheid van proccesor zien bij het opstarte, klopt ook wel want hij herkent maar tot 800 daarvoor update ik de bios ook ;) dus opzich niet zo heel raar dat die error weer komt) toen dacht ik toest ik zelf de snelheid van me proc. in en toen kreeg ik die error niet meer. Maarja dan nu het probleem krijg daarna een scherm met wat opsommingen waar ik verder niks mee kan kortom hij start de CD niet op :(

HELP HELP HELP :P

• Charx
ABIT vt6x4 Moederboard :o

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
First boot op cdrom zetten in je bios ;)

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05
Ik heb dit serieus een paar maal moeten lezen. Ik ben er niet de persoon naar iedereen op z'n taalfouten, spelling en interpunctie te wijzen maar ik krijg steeds meer moeite met het volgen van dergelijke teksten. Mijn advies, besteed er iets meer aandacht aan.

Ga het BIOS resetten en daarna de BIOS update (want dat heb je nog niet kunnen doen begrijp ik?) uit voeren zou ik zeggen. Na zo'n reset kan het inderdaad handig zijn er voor te zorgen dat jouw pc van de CD-rom kan booten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Start je PC verder zoals het hoort? Zoja: stel BIOS in dat hij niet stopt bij foutmeldingen. Indien nee, volg Abbadon.

Yes, but no.

Verwijderd

word er niks wijs van ,het verhaal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Stel in de bios de FSB goed in, de multiplier maakt niet uit (gezien die gelocked is). Sla daarna de settings op en reboot.
Dat je een cpu unworkable krijgt is op zich niet zo boeiend, dat doen Abits redelijk standaard als de proc niet goed is ingesteld.

• Charx
Ok nu even in Normaal nederlands :P

eerst mijn vragen, Wat is FSB? :P
Maar ik heb er voor gezorgt dat ik geen foutmelding meer krijg. alleen nu blijft het beeld staan op een informatie scherm. En boot hij dus niet de cd maar doet helemaal niks.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Charx schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:11:
Ok nu even in Normaal nederlands :P

eerst mijn vragen, Wat is FSB? :P
PMG FAQ
Dit is toch echt wel basis kennis die je moet hebben hoor.
Maar ik heb er voor gezorgt dat ik geen foutmelding meer krijg. alleen nu blijft het beeld staan op een informatie scherm. En boot hij dus niet de cd maar doet helemaal niks.
"een informatiescherm". Daar kunnen we vrij weinig mee. Post je machine nu nog wel of niet, dat is namelijk uit je verhaal niet geheel helder op te maken.

Verwijderd

Inderdaad, lees eerst even de FAQ door, dat is echt basiskennis, als je dat niet weet kunnen we je niet helpen.

• Charx
Okay,maar er staat nergens in mijn BIOS iets om de FSB te veranderen. Moet ik dan met jumpers aan de slag?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Charx schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:29:
Okay,maar er staat nergens in mijn BIOS iets om de FSB te veranderen. Moet ik dan met jumpers aan de slag?
Misschien wordt het iets anders dan FSB genoemd...

* dion_b mompelt iets over Abit borden met Smartmenu III, de ultieme OC-tool :z

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dion_b schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:35:
[...]

Misschien wordt het iets anders dan FSB genoemd...

* dion_b mompelt iets over Abit borden met Smartmenu III, de ultieme OC-tool :z
Softmenu kan ook nog, maar het is iig iets in die richting.
Charx schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:29:
Kijk of het bord uberhaupt jumpers heeft, veel abit bordjes uit die tijd werkten met een zogenaamd 'jumperless' design, waarbij je alles in de bios kon instellen.

• Charx
In ieder geval bedankt, ik ga het weer verder uitzoeken als ik terug kom van vakantie (volgende week). Als ik terug ben post ik wel een nieuw topic en dan beschrijf ik gelijk hoe me bios er uit ziet of maak een foto.

Thnx

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Charx schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 08:41:
Als ik terug ben post ik wel een nieuw topic en dan beschrijf ik gelijk hoe me bios er uit ziet of maak een foto.

Thnx
Nou, een nieuw topic voor hetzelfde probleem lijkt me niet nodig én mag zelfs niet eens. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1