Toon posts:

Alround PC 1400 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding
Op dit moment heb ik nog een 4 jaar oude 2.6ghz machine die naar mijn inziens aan vervanging toe is.
Ik neem alleen toetsenbord, muis en speakerset (Logitech Z-2300) mee naar mijn nieuwe pc.
Ik heb al Windows XP.
Alle producten bestel ik bij Azerty en Salland Automatisering.

De afgelopen 2 maanden heb ik zelf veel research gedaan op Tweakers (GOT en Bestbuyguides) maar ook op andere websites als Tomshardware en websites van fabrikanten. Ik zit toch nog met een aantal vragen waar ik niet uit kom.

Gebruikersdoel, budget en toekomst
Voor max. €1400 wil ik een allround pc samenstellen die kwalitatief goed is.
Ik game af en toe, internet veel, luister muziek, kijk soms een film, bewerk soms foto’s en brand wel eens een dvd, ook wil ik VMware gaan gebruiken.
Ook wil ik gaan overklokken en ik heb hier rekening mee gehouden met mijn keuze voor geheugen, CPU en moederbord.

De pc hoeft niet fluisterstil te zijn maar ik heb bij de keuze van de fans wel rekening gehouden met geluidsproductie. De pc mag niet al te warm worden.

In de toekomst wil ik er ddr3 geheugen inprikken, het moederbord voorzien van een quadcore processor (penryn) en een andere videokaart (bijvoorbeeld 8800gtx).
Ik heb 23 juli vakantie en ik zou in mijn vakantie alvast willen knutselen met mijn nieuwe pc

Toekomstige configuratie:

Processor: Intel Core 2 Duo E6750 €185,82
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/291/34425/core-2-duo.html
De nieuwe processor die de “the best bang for bucks” biedt. Hij draait op 2.66 GHz en heeft een systeembus van 1333 MHz.
Deze processor komt 22 juli 2007 uit. Je kan deze processor als pre-order bij azerty bestellen. Dit wil ik nu alvast doen zodat ik snel over deze processor kan beschikken.
nieuws: Preview van Intels E6750: overklokken tot bijna 4GHz

Kast: Antec Nine Hundred Zwart €93,74
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=28661&ref=2
Dit is een stevige kast die voldoende ruimte biedt en voldoende mogelijkheden tot efficiënte koeling heeft. Hij ziet er mooi uit en heeft een doorzichtig zijpaneel wat ik erg mooi vindt.
Dat hij iets rumoerig is neem ik op de koop toe.

Moederbord: GigaByte Moederbord GA-P35C-DS3R €135,01
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=34599&ref=2
Dit moederbord is klaar voor de nieuwe penryn processor en kan zowel met ddr2 als ddr3 overweg.

Hij komt in deze test als middenmotor goed uit de verf:
http://www.tomshardware.c...ards_compared/page20.html

Het is een goed overklok-bord:
http://www.tomshardware.c...ards_compared/page21.html

Het moederbord beschikt over:
1333 MHz FSB
1 x PCI Express x16, 3 x PCI Express x1
8 x Serial ATA II 300
RAID 0, RAID 1, RAID 0+1 en RAID 5
10 x USB 2.0
4 geheugenbankjes ddr2
2 geheugenbankjes ddr3
Onboard Audio
Onboard Lan

In hoeverre is de Raid controller die op dit moederbord zit voldoende? Heeft iemand ervaring met de Raid controller op dit bord?

Koeler: Scythe Infinity €38,21
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/81/10520/infinity.html
Ik heb voor de Scythe Infinity gekozen, omdat deze stil is en erg goed koelt.
Past de Scythe Infinity op het moederbord: GigaByte Moederbord GA-P35C-DS3R?
Dit staat niet op de Scythe website aangegeven.

Geheugen: OCZ2P800R22GK 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Kit Of 2 €93
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=29469&ref=2
Ik heb gekozen voor 2GB omdat ik gebruik maak van een 32-bits OS (Windows Pro).
Misschien dat ik later de overstap ga maken naar ddr3 4GB en dan Vista 64-bit ga aanschaffen. Ik heb gekozen voor dit geheugen, omdat deze reepjes goed geprijsd zijn en bovendien voorzien zijn van een cas-latency van maar vier klokcycli. Dit geheugen staat niet op de compatible-list van het moederbord wat ik heb gekozen, gaat het wel werken en loop ik zo niet onnodig tegen problemen aan?
Tot hoever kan ik met het geheugen overklokken in combinatie met het moederbord en processor?

Videokaart: MSI VGA GeForce NX8600GT-OC 256 MB €128,00
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=33310&ref=2
Deze videokaart komt goed uit de test en omdat ik toch niet heel veel game heeft het voor mij geen zin om de veel duurdere 8800GTS nu al aan te schaffen. Misschien dat ik later de 8800GTX wel koop.
nieuws: Review: MSI 8600GT blinkt uit door snelheid

Videokaart: Asus VGA EN8800GTS/HTDP/320M 320 MB, PCI-e 16x €276
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=30916&ref=2
Ik heb er nog een nachtje over kunnen slapen en ik ga nu voor deze kaart omdat ik dan op hogere resoluties kan gamen.

Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB €68.94 (2x)
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=23672&ref=2
Ik heb goede ervaring met Seagate. Ik wil graag gebruik gaan maken van Raid0 (striping) omdat het lekker vlot werkt en je veel GB tot je beschikking hebt. Ik heb daarom voor 2 schijven gekozen. Ik maak back-up op een externe hdd.
Seagate Barracuda-schijven staan bekend om hun stilte en betrouwbaarheid in combinatie met goede prestaties.

Dvd-brander: Samsung DVD-RW SH-S183A S-ATA, Bulk, Zwart €27,00
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=28415&ref=2
Lijkt me een goede brander. Ik heb op GOT een keer een slechte review gelezen over een brander van NEC. Denk niet dat NEC slecht is maar deze werd aangeraden.
Ik hoor het graag wanneer een andere brander een betere keus is.

Diskettestation/Cardreader: TEAC 3,5 diskettestation + 7-in-1 Cardreader, Zwart €25.01
http://www.azerty.nl/prod...testation-7-in-1-car.html
Ik wil gebruik gaan maken van Raid onder Windows XP dus dan heb ik een diskettestation nodig om de drivers te laden. Daarnaast kan een floppy drive soms nog van pas komen. Een cardreader is handig omdat ik een Canon Ixus60 heb.

Voeding: Thermaltake Voeding Toughpower Cable Management 700 Watt €116
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=24432&ref=2
Ik heb deze voeding gekozen omdat hij modulair is. Hij kan 700 watt leveren wat voldoende is voor de toekomstige upgrades. Ik heb iets gehoord dat toekomstige videokaarten over een 8-pins aansluiting beschikken maar het fijne weet ik er niet van. Volgens mij heeft deze voeding geen 8-pins aansluiting. Wanneer iemand hier meer van weet mag hij het gerust laten weten.

Voordelen:
700 watt
56 ampère
3 jaar garantie
6x s-ata.
Modulair
85% efficiënt!!
Stil: 16 DBA

Monitor: Samsung SyncMaster 206BW € 249,83
http://www.azerty.nl/prod..._ID=155&TAB=specificaties
Ik heb deze monitor gekozen omdat hij er prachtig uitziet en ik van velen op GOT heb vernomen dat het een prachtig scherm is. Ik heb een goed gevoel bij Samsung omdat ik ook eerdere tft-schermen van hun heb gezien en de kleuren prachtig zijn en je dit eventueel aan kan passen. Ik denk dat de 226BW (22inch) voor mij te groot is. Vooral omdat ik veel internet en ook documenten lees/bewerk.

Wat mij opvalt is dat de contrastratio bij dit zelfde scherm 3000:1 bij azerty is en bij Salland 700:1.
Is het scherm bij Salland soms een A-paneel?
Weet iemand of onderstaande klopt en of ik het dan wel bij een internetshop kan bestellen:

“Het is opletten bij dit beeldscherm en mogelijk ook bij de 22"uitvoering ervan). Er zijn twee versies in omloop die op het type plaatje herkenbaar zijn aan de A en de S achter het modelnummer.
Het verschil zit 'm in het toegepaste paneel. Kwalitatief is het S paneel veel beter dan het A paneel. Het zwart is zwarter, het wit is witter en ook de weergave van blauw en grijs is mooier bij het S scherm. Ik bezit meerdere S schermen maar ook heb ik twee A schermen gehad. Als je ze naast elkaar zet zijn de A schermen duidelijk minder.”
Bron: http://www.vergelijk.be/cgi-bin/review.cgi?p_id=142553

Koeler: Antec TriCool Groen 120mm, 120 x 120 x 25,4 mm € 11,20
http://www.azerty.nl/prod.../14415/tricool-120mm.html
Deze koeler is redelijk stil 25DBA en koelt goed. Verder geeft hij groen licht. Ik ben van plan deze koeler in het zijpaneel te bevestigen.

Koelpasta: Arctic silver 5 €3,88
http://www.azerty.nl/prod...silver-compound-3-5g.html
Gewoon goede koelpasta.

Kabelhouders: AC Ryan FlexSleeve Kit Black Zwart € 5,74
http://www.azerty.nl/prod...33472/flexsleeve-kit.html
Handig om alle kabels mooi bij elkaar te houden.

FDD Kabel: Vantec Rounded Cable FDD, 60 cm, Blauw €5,11
http://www.azerty.nl/prod...91/rounded-cable-fdd.html
Een mooie ronde kabel voor het aansluiten van het diskettestation. Ik ga er vanuit dat ik er een aansluiting is voor het diskettestation op het moederbord.

Totaal: 1275 inclusief verzendkosten

Vragen
Tot hoever kan ik met het geheugen overklokken in combinatie met het moederbord en processor?
Dit geheugen staat niet op de compatible-list van het moederbord wat ik heb gekozen, gaat het wel werken en loop ik zo niet onnodig tegen problemen aan?
In hoeverre is de Raid controller die op dit moederbord zit voldoende? Heeft iemand ervaring met de Raid controller op dit bord?
Kan ik later vista kopen of moet ik vista beslist bij een nieuw systeem aanschaffen? Ik hoor hier verschillende berichten over.
Ben ik iets vergeten?

Tot slot
Ik wil vooral antwoord op mijn vragen maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening, probeer dit echter wel te motiveren. Graag geen offtopic commentaar. Lees eerst het hele topic door voordat je een antwoord geeft.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Verwijderd

De voeding is WAY over de top. 600 watt is al over kill. Zelfs voor een G90 of een R700 ofzo.
Pak een corsair van 620 watt. Die is ook nog es mooi modulair.

"en een andere videokaart (bijvoorbeeld 8800gtx). "

"Videokaart: MSI VGA GeForce NX8600GT-OC 256 MB €128,00
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=33310&ref=2
Deze videokaart komt goed uit de test en omdat ik toch niet heel veel game heeft het voor mij geen zin om de veel duurdere 8800GTS nu al aan te schaffen. Misschien dat ik later de 8800GTX wel koop."

Nog al onlogisch: Je wil later een verouderde high end kopen(ik weet niet hoeveel later). De eerste tijd zakt de 8800GTX echt niet in prijs. Als hij hard zakt kan je voor dat geld vaak als iets beters kopen. Ik zou nu een 8800GTS 320 aanschaffen als je hoger wil of de 8600GT houden en later een op dat moment goeie kaart.

Vragen
Gelovens mij wel
Mijn glazen bol zegt........ dat weet niemand.... oh das nu jammer :'(
Dit geheugen staat niet op de compatible-list van het moederbord wat ik heb gekozen, gaat het wel werken en loop ik zo niet onnodig tegen problemen aan?
Vaak niet, maar het is soms mogelijk
De intel raid is vaak wel goed hoor. Ik heb er NOG geen ervaring mee
Kan ik later vista kopen of moet ik vista beslist bij een nieuw systeem aanschaffen? Ik hoor hier verschillende berichten over.
Je kan later gewoon ook nog OEM kopen dacht ik(daar gaat het namelijk om)
Ben ik iets vergeten?

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 18:30 ]

Verwijderd

Er zit al een FDD kabel bij het mobo volgens mij..

700 Watt is overkill je kunt beter een Corsair 520 watt, nemen deze is lekker stil. Google maar eens naar reviews (silentpc enz).

Als je goed kijkt zie je bij de productomschrijving bij Salland kijkt staat daar duidelijk dat 3000:1 contrast.. De specs zullen wel fout zijn (vermoedelijke copy van 205BW)..

Verder een mooi systeem...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2007 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:29:
Er zit al een FDD kabel bij het mobo volgens mij..

700 Watt is overkill je kunt beter een Corsair 520 watt, nemen deze is lekker stil. Google maar eens naar reviews (silentpc enz).

Als je goed kijkt zie je bij de productomschrijving bij Salland kijkt staat daar duidelijk dat 3000:1 contrast.. De specs zullen wel fout zijn (vermoedelijke copy van 205BW)..

Verder een mooi systeem...
Let wel dat ik er later een Quadcore op ga zetten en deze ook wil overklokken icm bijvoorbeeld een 8800GTX. Ik dacht dat ik dan niet genoeg heb aan een 520 watt voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:56:
[...]
Let wel dat ik er later een Quadcore op ga zetten en deze ook wil overklokken icm bijvoorbeeld een 8800GTX. Ik dacht dat ik dan niet genoeg heb aan een 520 watt voeding.
Jawel hoor, het gaat er om dat je genoeg ampere over je 12volt lijn hebt. 520 watt is echt wel genoeg. Zo veel verbruikt een quadcore niet en de GTX valt opzich ook nog wel mee.

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:56
je hebt al xp.. dan is de 8600 echt geldverspilling... neem dan een andere graka of vista :)

Verwijderd

bartju schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:54:
je hebt al xp.. dan is de 8600 echt geldverspilling... neem dan een andere graka of vista :)
Lekker kortzichtig 8)7

(je kan het later altijd installeren zonder dat je dan een nieuwe videokaart moet kopen?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:57:
[...]

Lekker kortzichtig 8)7

(je kan het later altijd installeren zonder dat je dan een nieuwe videokaart moet kopen?)
Ik wil later Vista draaien wanneer bijvoorbeeld sp1 uit is en dan heb ik idd al vast een kaart die dx10 ondersteund. Verder presteert deze kaart toch niet minder in XP dan in Vista.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:05:
[...]
Ik wil later Vista draaien wanneer bijvoorbeeld sp1 uit is en dan heb ik idd al vast een kaart die dx10 ondersteund. Verder presteert deze kaart toch niet minder in XP dan in Vista.
Onzin. Er is geen enkele reden om op een servicepack te wachten. Vroeger, een jaar of 7 geleden kon het nog weleens nuttig zijn maar tegenwoordig is het onzin. Zie ook Windows Clients - Vista FAQ

Het is de laatste tijd wel raak met de opmerking "ik wil overklokken". Leuk, geweldig, schitterend. Alleen.... het waarom ontbreekt altijd.

TS prijs je gelukkig, je mag mij dit eens uitleggen waarbij "voor de lol" geen goed argument lijkt. Ik kan mijn PC tot >3 GHz klokken. Wie wil me aanraken?

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Onzin. Er is geen enkele reden om op een servicepack te wachten. Vroeger, een jaar of 7 geleden kon het nog weleens nuttig zijn maar tegenwoordig is het onzin. Zie ook Windows Clients - Vista FAQ

Het is de laatste tijd wel raak met de opmerking "ik wil overklokken". Leuk, geweldig, schitterend. Alleen.... het waarom ontbreekt altijd.

TS prijs je gelukkig, je mag mij dit eens uitleggen waarbij "voor de lol" geen goed argument lijkt. Ik kan mijn PC tot >3 GHz klokken. Wie wil me aanraken?
Ik kan me voorstellen dat je zou willen wachten tot een SP1. En verder is dat nog altijd zijn keus.

Waarom zou je overclocken? meer bang voor je buck 8)7

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Je kan beter de nieuwe HD2600XT kopen, lijkt mij. Ongeveer even duur als de 8600GT maar presteert bijna zo goed als een 8600GTS. Helaas moet je wel even wachten totdat ze goed verkrijgbaar zijn.

edit: en veel meer features op de ATI, heb je wat meer aan als je een "allround"-pc aanschaft

[ Voor 20% gewijzigd door ejtnaj op 05-07-2007 22:48 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:55:
[...]
Ik kan me voorstellen dat je zou willen wachten tot een SP1. En verder is dat nog altijd zijn keus.

Waarom zou je overclocken? meer bang voor je buck 8)7
Ja ik kan me ook voorstellen dat je wilt wachten op Windows "weetikveelwatvoorversie".

Ofschoon ik het niet aan jou vroeg, zou ik dan toch wel jouw beargumenteerde reden willen weten.

Meer bang? Alsof de gemiddelde gebruiker niet genoeg "bang" krijgt voor zijn geld. De behaalde resultaten wegen, volgens mij, niet op tegen de mogelijke schade die kán ontstaan en zullen in de praktijk niet waanzinnig veel winst in tijd opleveren. De verschillen in FPS zijn ook niet dermate hoog dat een gebruiker zomaar ineens meer ziet, betere beelden ziet etc. etc.

ARME AOW’er

Verwijderd

Ik moet GA in deze toch wel gelijk geven. Qua anderhalf punt i.d.g....

Hoewel ik het hier met XP Home en 2000 (+Ubuntu) moet doen op ook nog eens P4tjes of ouder ;( (en dus eigelijk niet mee mag lullen), kijk ik vaak naar de charts en bm's ...hmmm. Lijken me toch stock prestaties om je vingers bij af te likken :9 met dergelijke specs zoals die van de TS!

FF kort samengevat:

Multitasken: moet toch de essentie van dual/quadcore zijn, niet? Daar zal toch de prestatiewinst niet in liggen?

Weet niet welke VMware de TS wil gaan gebruiken, maar ik zie niet echt apps die superheavy zijn. Is het OCen dan echt wel de moeite waard?

Okay, TS wil later overstappen naar een penrynprocessor en hoeft dus niet megalang met deze te doen, blijkt. Maar jah, zie vorige punt: is het 'em te doen om een vlot en soepel systeem te draaien of om te patsen met de nieuwste specs? Het lijkt me dat je eerst kijkt naar de prestaties in de persoonlijke praktijk en dan pas de afweging maakt om evt. te upgraden en/of te OCen. Dat je rekening houdt met je huidige keuze qua componenten en (aansluit-) mogelijkheden daartoe begrijp ik. Je wil het wel als mogelijkheid behouden.

Goed OCen om het OCen kan een hobby zijn. Ik zie weer het nut van visjes treiteren of postzegels verzamelen niet in. Mar jah, als je zo hoog mogelijk in de 3D/PCMark lijsten wil staan en daar je tijd en energie in wil steken... het houdt je van de straat :)

Vista (en nu spreek ik pas echt voor m'n beurt): We hebben de WiFi adapter (merknaam ff kwijt) nog steeds niet werkend gekregen met de Experiabox bij een vriendin. Leuk zo'n laptop aan een draadje... Volgens MS ligt de schuld bij KPN. Ik heb wel verschillende malen gelezen over knelpunten met randapparatuur, etc i.v.m. Vista. Ondertussen zie ik ook steeds meer mensen die er geen problemen mee hebben en wordt er al flink geupdate en 'ge-bugfixed' door MS. Het lijkt me dat TS ook dus moet kijken naar bijvoorbeeld z'n modem/provider, USB stick('s)/ MP3 speler, externe harde schijven, printer(software), etc... Of zit ik er als niet-ervaringsdeskunige (behalve dat Experiabox verhaal, die misschien nu inm. ook al gefixed is) nu naast??

Daarnaast, voor die SP1 hoef je straks niet te betalen, dus zolang je niet echt in de knoop komt, is het toch een kwestie van tijd wat optimalisering betreft?

[Edit: er bestaat toch ook nog zoiets als dualboot? Kun je alvast wennen aan Vista :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:34:
[...]

Ik heb niet gezegd dat ik daarop wacht maar het tijdstip (2008) als voorbeeld genoemd om dan over te stappen. Ik zou dan 4GB geheugen kunnen kopen en Vista64bit. Ik heb Vista64bit nu nog niet aangeschaft omdat de driverondersteuning nog slecht is. DIt is ook niet zeker maar ben ik van plan.

Ik wil overklokken, niet eens zozeer om de prestatie, maar meer om eens te kijken wat er mogelijk is.
Ik hoop meer antwoord op mijn vragen te krijgen.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:55:
[...]

Ik heb niet gezegd dat ik daarop wacht maar het tijdstip (2008) als voorbeeld genoemd om dan over te stappen. Ik zou dan 4GB geheugen kunnen kopen en Vista64bit. Ik heb Vista64bit nu nog niet aangeschaft omdat de driverondersteuning nog slecht is. DIt is ook niet zeker maar ben ik van plan.
Als ik kijk naar de HW die je gebruikt, zie ik geen enkel probleem
Ik wil overklokken, niet eens zozeer om de prestatie, maar meer om eens te kijken wat er mogelijk is.
Ik weet hoever mijn CPU overklokt kan worden. Maakt het me blij? Triest? Lekker boeiend.
Eerlijk gezegd zie ik geen enkele vraag die je zelf niet kunt beantwoorden hoor. :)

ARME AOW’er

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
Het enige dat ik zou veranderen aan de setup is de PSU. Natuurlijk is het een goed ding, maar veel te zwaar voor jouw systeem.
Ik zou gewoon gaan voor de Corsair HX520, stil en krachtig zat voor jouw systeem. Gemaakt door de mensen van Seasonic, dus de kwaliteit is zeer goed in orde!
Eventueel kan je ook kiezen voor een Enermax Infiniti 650W, met 8-pin PCI-E connector.

Voor een volledige lijst van PSU's met 8-pin connector, kan je hier even een kijkje nemen. Alle PSU's met 2x4 hebben de 8-pin connector. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Limit-NL op 06-07-2007 11:26 ]

Verwijderd

Guardian Angel schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 23:33:
[...]

Ja ik kan me ook voorstellen dat je wilt wachten op Windows "weetikveelwatvoorversie".

Ofschoon ik het niet aan jou vroeg, zou ik dan toch wel jouw beargumenteerde reden willen weten.

Meer bang? Alsof de gemiddelde gebruiker niet genoeg "bang" krijgt voor zijn geld. De behaalde resultaten wegen, volgens mij, niet op tegen de mogelijke schade die kán ontstaan en zullen in de praktijk niet waanzinnig veel winst in tijd opleveren. De verschillen in FPS zijn ook niet dermate hoog dat een gebruiker zomaar ineens meer ziet, betere beelden ziet etc. etc.
Ik heb met XP ook gewacht tot SP1 uit was. Simpel weg omdat ik het altijd eerst in de gaten hou, wacht tot alle drivers er goed zijn. Er weer een legio aan lekken gedicht is. En er in het algemeen meer tips en truuks zijn over het besturings systeem. Verder vond ik de RC1 van VISTA maar een hoop bagger wat niet vooruit te branden was. Een vriend van mij draait VISTA en die wil eigenlijk ook weer terug naar XP. Reden genoeg voor mij om te wachten.

Misschien heb je niets aan de 10 extra frames per seconde. Maar je hebt wel het gevoel, ik heb meer gekregen dat dat ik voor betaald heb. We zijn perslot van rekening hollanders..
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:55:
[...]

Ik heb hier alles beantwoord 8)7

Verwijderd in "Alround PC 1400 euro"
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:27:
Ik moet GA in deze toch wel gelijk geven. Qua anderhalf punt i.d.g....

Hoewel ik het hier met XP Home en 2000 (+Ubuntu) moet doen op ook nog eens P4tjes of ouder ;( (en dus eigelijk niet mee mag lullen), kijk ik vaak naar de charts en bm's ...hmmm. Lijken me toch stock prestaties om je vingers bij af te likken :9 met dergelijke specs zoals die van de TS!

FF kort samengevat:

Multitasken: moet toch de essentie van dual/quadcore zijn, niet? Daar zal toch de prestatiewinst niet in liggen?

Weet niet welke VMware de TS wil gaan gebruiken, maar ik zie niet echt apps die superheavy zijn. Is het OCen dan echt wel de moeite waard?

Okay, TS wil later overstappen naar een penrynprocessor en hoeft dus niet megalang met deze te doen, blijkt. Maar jah, zie vorige punt: is het 'em te doen om een vlot en soepel systeem te draaien of om te patsen met de nieuwste specs? Het lijkt me dat je eerst kijkt naar de prestaties in de persoonlijke praktijk en dan pas de afweging maakt om evt. te upgraden en/of te OCen. Dat je rekening houdt met je huidige keuze qua componenten en (aansluit-) mogelijkheden daartoe begrijp ik. Je wil het wel als mogelijkheid behouden.

Goed OCen om het OCen kan een hobby zijn. Ik zie weer het nut van visjes treiteren of postzegels verzamelen niet in. Mar jah, als je zo hoog mogelijk in de 3D/PCMark lijsten wil staan en daar je tijd en energie in wil steken... het houdt je van de straat :)

Vista (en nu spreek ik pas echt voor m'n beurt): We hebben de WiFi adapter (merknaam ff kwijt) nog steeds niet werkend gekregen met de Experiabox bij een vriendin. Leuk zo'n laptop aan een draadje... Volgens MS ligt de schuld bij KPN. Ik heb wel verschillende malen gelezen over knelpunten met randapparatuur, etc i.v.m. Vista. Ondertussen zie ik ook steeds meer mensen die er geen problemen mee hebben en wordt er al flink geupdate en 'ge-bugfixed' door MS. Het lijkt me dat TS ook dus moet kijken naar bijvoorbeeld z'n modem/provider, USB stick('s)/ MP3 speler, externe harde schijven, printer(software), etc... Of zit ik er als niet-ervaringsdeskunige (behalve dat Experiabox verhaal, die misschien nu inm. ook al gefixed is) nu naast??

Daarnaast, voor die SP1 hoef je straks niet te betalen, dus zolang je niet echt in de knoop komt, is het toch een kwestie van tijd wat optimalisering betreft?

[Edit: er bestaat toch ook nog zoiets als dualboot? Kun je alvast wennen aan Vista :) ]
Nee de essentie van dual/quad core is multithreading. Zodoende is hogere clock minder nodig maar heb je dus meer kracht in de breedte.

Het naadeel(of wat mensen igg vaak doen) aan VM's dat je er vaak meerdere hebt draaien. Dan kan je aan elke VM een core toewijzen.

Zoals ik daar boven zei, het gaat om gratis meer prestatie krijgen.

Nee voor SP1 hoef je niet te betalen, maar waarom nu een "inferieure" versie van VISTA gebruiken, terwijl je XP nog voldoet, zo dat je later over kan gaan naar een verbeterde VISTA.

Dualboot vind ik storend, dan moet je tijdens het opstarten zoveel seconden wachten om een andere te kiezen. Daarom zijn VM's zo mooi.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 11:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
l1m1t schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:22:
Het enige dat ik zou veranderen aan de setup is de PSU. Natuurlijk is het een goed ding, maar veel te zwaar voor jouw systeem.
Ik zou gewoon gaan voor de Corsair HX520, stil en krachtig zat voor jouw systeem. Gemaakt door de mensen van Seasonic, dus de kwaliteit is zeer goed in orde!
Eventueel kan je ook kiezen voor een Enermax Infiniti 650W, met 8-pin PCI-E connector.

Voor een volledige lijst van PSU's met 8-pin connector, kan je hier even een kijkje nemen. Alle PSU's met 2x4 hebben de 8-pin connector. ;)
Bedankt voor de info! Ik heb het een en ander uitgezocht in het topic welke voeding heb ik nodig. Wanneer ik in de toekomst deze pc upgrade en een Quadcore en een zwaardere videokaart ga gebruiken en deze overklok, heb ik ongeveer 550 watt nodig. Ik wil ook een beetje hoofdruimte en deze voeding kost 116 euro. Een goed prijs/prestatie voeding dacht ik zo. Dat ik hem nog niet volledig benut is toch niet erg? De HX620 waar ik eventueel op uit zou komen kost ook al 127 euro.
Ik weet dat dit een goede voeding is vooral ook omdat hij lekker stil is, maar deze thermaltake is ook vrij stil: 16dB at 1300RPM.

Ik heb nog wel een vraag over deze thermaltake. Op deze website staat: 8pin pci-e connector inside!
http://www.thermaltake.co...oughPower/W0106/w0106.asp

Wanneer ik op deze website kijk: staat deze voeding er niet tussen. De 750 modulaire voeding staat wel op dit lijstje. Wordt de 700 watt modulair wel ondersteund denk je?
http://ati.amd.com/produc.../powersupplies.html#pstop

Alvast bedankt!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
Hij staat niet in het lijstje van officieel ondersteunde voedingen, maar op de Thermaltake-site staat dat ze een 6-pin naar 8-pin PCI-E adapter-kabel bij de voeding leveren. Dit is volgens mij pas sinds kort, dus er is ook een kans dat als je nu een 700W Toughpower besteld, dat de adapter-kabel er niet bij zit. Lijkt me ook een goede keus, indien de adapter-kabel erbij wordt geleverd. Ik zou even naar de winkel waar je het koopt even een mailtje sturen hierover om zeker te zijn van je zaak.

De Enermax Infiniti is echter nog altijd een beter alternatief in mijn ogen, simpelweg omdat Enermax een top-merk in voedingen is.

Verwijderd

Topicstarter
l1m1t schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 17:05:
Hij staat niet in het lijstje van officieel ondersteunde voedingen, maar op de Thermaltake-site staat dat ze een 6-pin naar 8-pin PCI-E adapter-kabel bij de voeding leveren. Dit is volgens mij pas sinds kort, dus er is ook een kans dat als je nu een 700W Toughpower besteld, dat de adapter-kabel er niet bij zit. Lijkt me ook een goede keus, indien de adapter-kabel erbij wordt geleverd. Ik zou even naar de winkel waar je het koopt even een mailtje sturen hierover om zeker te zijn van je zaak.

De Enermax Infiniti is echter nog altijd een beter alternatief in mijn ogen, simpelweg omdat Enermax een top-merk in voedingen is.
Ik heb zojuist een e-mail naar Salland gedaan en daarin de vraag over de voeding gesteld.

Weet iemand of onderstaande klopt en of ik het dan wel bij een internetshop kan bestellen:

“Het is opletten bij dit beeldscherm en mogelijk ook bij de 22"uitvoering ervan). Er zijn twee versies in omloop die op het type plaatje herkenbaar zijn aan de A en de S achter het modelnummer.
Het verschil zit 'm in het toegepaste paneel. Kwalitatief is het S paneel veel beter dan het A paneel. Het zwart is zwarter, het wit is witter en ook de weergave van blauw en grijs is mooier bij het S scherm. Ik bezit meerdere S schermen maar ook heb ik twee A schermen gehad. Als je ze naast elkaar zet zijn de A schermen duidelijk minder.”

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:22:
Inleiding

Koeler: Antec TriCool Groen 120mm, 120 x 120 x 25,4 mm € 11,20
http://www.azerty.nl/prod.../14415/tricool-120mm.html
Deze koeler is redelijk stil 25DBA en koelt goed. Verder geeft hij groen licht. Ik ben van plan deze koeler in het zijpaneel te bevestigen.
Die zou ik achter de harddisks plaatsen (daar is nog een koeler bracket over), anders heb je een tegenstrijdige airflow denk ik.

Verwijderd

Ik zit dus met het zelfde voedings gedoe als jij.

Ben ook sterk aan het kijken naar een voeding die over een 8pin PCI-E stekker beschikt aangezien dit toch echt meer gaat komen in de toekomst met PCI-E 2.0 in aantocht.

De thermaltake thoughpower 700 cable management zou volgens de site wel moeten beschikken over een vaste 8pin PCI-E aansluiting net als de 24pin aansluiting.
De rest van de kabels is modulair volgens de site(ik mag aannemen dat het daar klopt)
Er zit een losse 8pin naar 6pin kabel bij en (niet zoals l1m1T wil beweren een 6pin naar 8pin)
Dus in theorie beschikt de voeding over 1 8pin die nog naar 6pin te veranderen is met een loskabeltje en 2 los aan te sluiten 6pin PCI-E aansluitingen.

Helaas staat er niets in de manual van deze voeding over een 8pins PCI-E aansluiting,mischien omdat het pas sinds kort is ingevoerd.
Om duidelijkheid te krijgen heb ik net een mail verstuurt naar thermaltake europe om hier antwoordt op te krijgen,dat als ik de betreffende voeding bestel er wel vanuit ga dat er dus ook werkelijk een 8pin PCI-E aansluiting op zit.

Ik hoor ook graag van jou wat salland hier over te melden heeft naar aanleiding van je meeltje naar hun hierover.

Verders heb ik een aantal test gelezen over deze voeding omdat ik in het begin ook nog wat onzeker was van dit merk kwa voedingen maar dit is dus op alle gronden onttrecht.
Wat voor mij persoonlijk ook nogal mee speelt is de geluidsproductie en zelfs die is dik in orde.
Daarom kies ik bij positief antwoord op het 8pin PCI-E verhaal voor deze voeding met ze 700watt als toekomst inverstering,de prijs is zeker mooi te noemen voor een voeding als deze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:28:
[...]

Die zou ik achter de harddisks plaatsen (daar is nog een koeler bracket over), anders heb je een tegenstrijdige airflow denk ik.
Wanneer je dit filmpje bekijkt zie je dat de lucht aan de voorkant van de kast (2 ventilatoren) de kast wordt ingeblazen en de lucht er achter en boven word uitgeblazen. Het zou volgens mij geen probleem zijn wanneer je de koeler in het zijnpaneel lucht naar buiten laat blazen. Het zou volgens mij slechter zijn wanneer je de koeler in het zijpaneel de lucht naar binnen laat blazen. De ruimte voor een extra koeler in het zijpaneel is er al dus er is ook al rekening mee gehouden in het ontwerp van de kast.

http://www.youtube.com/watch?v=GL_OhZipul8

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:13:
[...]
Het zou volgens mij geen probleem zijn wanneer je de koeler in het zijnpaneel lucht naar buiten laat blazen.
Dan heb je 3 exaust allemaal een andere richting op.
Beeld je eens in dan lucht = water, je krijgt vreemde draaikolken en volgens mij geen effectieve afvoer.

Verwijderd

Net een email terug ontvangen van 4launch met de vraag over de voeding daadwerkelijk over een pci-e 8pin stekker is uitgevoerd.

De Thermaltake Powersupply Toughpower 700W voor € 107.50 (artikelnummer: 024288), http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=024288 is inderdaad in het bezit van een 8pins PCI-E stekker.

Quote:

“Built in next generation 8-pin PCI-Express graphic card connector.”

Echter, dit product is niet fysiek op voorraad, maar bij onze leverancier.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Yuri van der Zalm

4Launch

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:22:
Net een email terug ontvangen van 4launch met de vraag over de voeding daadwerkelijk over een pci-e 8pin stekker is uitgevoerd.

De Thermaltake Powersupply Toughpower 700W voor € 107.50 (artikelnummer: 024288), http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=024288 is inderdaad in het bezit van een 8pins PCI-E stekker.

Quote:

Met vriendelijke groet,

Yuri van der Zalm

4Launch
Bedankt voor de info! Ik heb gistermorgen ook nog een e-mail naar Azerty gestuurd maar ik heb van zowel Salland als Azerty nog geen antwoord. Maar weet nu opzich voldoende: deze voeding bestel ik.

Ik heb echter nog geen antwoord op onderstaande vraag. Zou iemand dit weten?

Verwijderd

Ik zou er wel vanuit gaan dat deze persoon uit ervaring spreekt als ie zegt dat ie meerdere schermen met zowel het A als S type onderhanden heeft gehad.

Persoonlijk zou ik het gewoon even melden aan de internetshop alvoor je het scherm besteld en je er alleen intresse in hebt als het S type is en anders niet.

Aan de andere kant zou ik met het niet al te grote prijsverschil toch eerder voor een 22inch gaan.
Heb toevallig net het nieuwe hardware.info blad gelezen van de 'concurrent' en daarin komt de LG L226WT als beste 22 inch wide screen uit de bus(dus nog net even iets beter dan de samsungs)
En dat voor maar 305 euro.

ik da denk ook maar voor de thermaltake toughpower 700 cable management,want van nog langer doorzoeken naar mischien net iets beter ben ik onderhand ook wel zat.

Zelf wil ik dit als computer gaan kopen(denk ik)

Windows vista home premium 32bit oem NL (gister binnen gekregen voor 83 euro)

Kast Antec Performance One P182 (120 euro ben er nog steeds niet 100% over uit)

intel Q6600 (22 juli is die rond de 265euro alwaar die nu al 295 is) scheelt toch weer 30 euro

gigabyte P35 DS3R (toekomst gericht met 1333mhz frontside bus a (127 euro)

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 (heb ik al besteld bij komplett voor 142 euro)

Scythe Infinity CPU Cooler (samen met het geheugen besteld voor 38 euro)

hardeschijf Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM maal 2 in raid0/striping
Ik heb ze al binnen,ik had er al een 2 maanden terug gekocht en net de nieuwe ontvangen a 75 euro

Videokaart keuze schommelt nog zowat per dag tussen een 8800gts 320 of een goedkope 2400/2600 ati en daarna een high end als de 2e generatie er is.

DVD brander Lite-On LH-20A1S (lekker met sata gister ook binnen gekregen voor 29 euro)

Voeding wordt dus 99% zeker de thermaltake toughpower 700 cable management( a 107 euro)

Geluidskaart heb ik nog Creative X-fi extreme music (was eind vorig jaar 75 euro)

Ik heb ook nog een tvkaart van leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe die ik over zet in dit systeem
werkt verdomt handig als videorecorder en om gewoon tv mee te kijken.

Beeldscherm is een bijna 3 jaar jong samsung 23'' inch lcd tv met een resolutie van 1280x720 en een response tijd van 16ms met dvi aansluiting.
Wordt in de toekomst vervangen voor een 24'' inch tft met een resolutie van 1920x1200 voor het beter game en full hd video werk.

toetsenbord/muis is een Logitech Cordless Desktop

Luidsprekers Logitech Z5300 5.1

Ik doe alles op/met me computer(nee geen vieze dingen) en vaak meerdere dingen tegelijk
Daarom is een Q6600 voor mij denk de ideaale processor ipv een E6750 is wel goedkoper is,maar ook een heel stukje langerzamer.
Ben wel van plan om na een tijdje de boel ook flink tegaan overklokken.

Aanvullingen/opmerkingen zijn van harte welkom

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:22:

Quote:

Met vriendelijke groet,

Yuri van der Zalm

4Launch
Deze e-mail kreeg ik vandaag van Azerty:

Beste _Titus_
Wij hebben 1 voeding bij ons in het magazijn, bij deze voeding staat op de
doos (geseald) niet dat hier een 6-pin to 8-pin connector bij zit.
Het is dus afwachten welke u krijgt als u deze besteld.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Azerty Hardware

Verwijderd

Hm

Welke hebben ze dan op voorraad want ik zie bij alle thermaltake voedingen bij azerty niks op voorraad staan.

Mischien ga ik ook wel het een en ander bij azerty bestellen en ze schijnen binnen 3 dagen de toughpower 600watt binnen te kunnne krijgen.
Deze heeft dan wel geen modulaire kabels maar ik gaan toch voor de antec p182 dus dan zie je het teveel aan kabels toch niet liggen en 600 is wel genoeg voor een jaar of 3 denk ik.
Helaas kan ik bij 4 launch niet het gigabyte moederbord bestellen en bij azerty wel wat dus weer scheelt in verzendt kosten als ik meerdere dingen bij 1 winkel kan kopen.

Ben wel benieuwd wat azerty voor je kan betekenen als er dus geen 8pin pci-e op/aan de voeding zit.
Ook omdat ze een link geven naar de thermaltake site zelf voor hun specifieke producten.
Zo zou je dus kunnen aankaarten dat je van die specs uit ging en dus eist dat het ook zo gelevert gaat worden.

Verwijderd

Topicstarter
E-mail van Salland ontvangen:

Geachte heer,
Volgens mijn leverancier zit deze er nog niet bij.
Let wel op dat het kan zijn dat als wij een grote partij geleverd krijgen dit zou kunnen bestaan uit versies met en versies zonder die kabel.
Ik kan u dus helaas niets garanderen op dit moment.
Met vriendelijke groet,
Laurens Nijssen
Product Management / Technical Support
Salland Automatisering

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 16:06 ]

Verwijderd

Lekker dan

Als fabriekant wel tekoop lopen op je site met een 8pin pci-e stekker en nou van verschillende winkels iets anders te horen krijgen.

Nou ze kijken er eerst maar naar bij 4 launch als ze me bestelling gereed hebben of er echt wel een 8pin pci-e stekker aan zit,anders kan ik net zogoed voor een goedkopere voeding gaan als de zalman 600hp.

Dit is dus weer een duidelijk gevalletje dat de consument het maar weer zelf moet opknappen of met de gebakken peren zit.

Verwijderd

Nou ik heb weer een knoopje door gehakt.

Heb een asus 8800gts antec en P182 behuizing en de thermaltake toughpower 700 cable mamagement besteld bij 4 launch.

Helaas zal de asus kaart pas volgende week binnen komen dus nog even wachten,maarja de prijs daling van intel is ook pas op 22 juli dus haast heb ik nog niet zonder processor en moederbord.

Hm vergelijk dit eens:

Lekker vreemd zelfde type nr andere uitvoering kwa bekabeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:
Ik heb nog een vraag over de Samsung 206BW. Ik
heb onderstaande op internet gelezen. Ik wil het scherm alleen wanneer het
om de "S" uitvoering gaat.
Kunt u mij meer duidelijkheid geven over welk type ik krijg wanneer ik het
bij jullie bestel.

Antwoord:
Ik heb een aantal schermen in het magazijn bekeken en dit waren het "S"
type.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Azerty Hardware

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 13:48:
Ik zou er wel vanuit gaan dat deze persoon uit ervaring spreekt als ie zegt dat ie meerdere schermen met zowel het A als S type onderhanden heeft gehad.

Persoonlijk zou ik het gewoon even melden aan de internetshop alvoor je het scherm besteld en je er alleen intresse in hebt als het S type is en anders niet.

Aan de andere kant zou ik met het niet al te grote prijsverschil toch eerder voor een 22inch gaan.
Heb toevallig net het nieuwe hardware.info blad gelezen van de 'concurrent' en daarin komt de LG L226WT als beste 22 inch wide screen uit de bus(dus nog net even iets beter dan de samsungs)
En dat voor maar 305 euro.

ik da denk ook maar voor de thermaltake toughpower 700 cable management,want van nog langer doorzoeken naar mischien net iets beter ben ik onderhand ook wel zat.

Zelf wil ik dit als computer gaan kopen(denk ik)

Windows vista home premium 32bit oem NL (gister binnen gekregen voor 83 euro)

Kast Antec Performance One P182 (120 euro ben er nog steeds niet 100% over uit)

intel Q6600 (22 juli is die rond de 265euro alwaar die nu al 295 is) scheelt toch weer 30 euro

gigabyte P35 DS3R (toekomst gericht met 1333mhz frontside bus a (127 euro)

Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 (heb ik al besteld bij komplett voor 142 euro)

Scythe Infinity CPU Cooler (samen met het geheugen besteld voor 38 euro)

hardeschijf Western Digital Caviar SE16 320GB SATA2 16MB 7200RPM maal 2 in raid0/striping
Ik heb ze al binnen,ik had er al een 2 maanden terug gekocht en net de nieuwe ontvangen a 75 euro

Videokaart keuze schommelt nog zowat per dag tussen een 8800gts 320 of een goedkope 2400/2600 ati en daarna een high end als de 2e generatie er is.

DVD brander Lite-On LH-20A1S (lekker met sata gister ook binnen gekregen voor 29 euro)

Voeding wordt dus 99% zeker de thermaltake toughpower 700 cable management( a 107 euro)

Geluidskaart heb ik nog Creative X-fi extreme music (was eind vorig jaar 75 euro)

Ik heb ook nog een tvkaart van leadtek WinFast TV2000 XP Deluxe die ik over zet in dit systeem
werkt verdomt handig als videorecorder en om gewoon tv mee te kijken.

Beeldscherm is een bijna 3 jaar jong samsung 23'' inch lcd tv met een resolutie van 1280x720 en een response tijd van 16ms met dvi aansluiting.
Wordt in de toekomst vervangen voor een 24'' inch tft met een resolutie van 1920x1200 voor het beter game en full hd video werk.

toetsenbord/muis is een Logitech Cordless Desktop

Luidsprekers Logitech Z5300 5.1

Ik doe alles op/met me computer(nee geen vieze dingen) en vaak meerdere dingen tegelijk
Daarom is een Q6600 voor mij denk de ideaale processor ipv een E6750 is wel goedkoper is,maar ook een heel stukje langerzamer.
Ben wel van plan om na een tijdje de boel ook flink tegaan overklokken.

Aanvullingen/opmerkingen zijn van harte welkom
dit is topickaping en dat is not done, aub niet meer doen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 07:56:
Vraag:
Ik heb nog een vraag over de Samsung 206BW. Ik
heb onderstaande op internet gelezen. Ik wil het scherm alleen wanneer het
om de "S" uitvoering gaat.
Kunt u mij meer duidelijkheid geven over welk type ik krijg wanneer ik het
bij jullie bestel.

Antwoord:
Ik heb een aantal schermen in het magazijn bekeken en dit waren het "S"
type.
Met vriendelijke groet,
Helpdesk Azerty Hardware
het nut van deze post ontgaat mij volledig, verder is dit topic ook niet volgens onze policy Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen** en gaat derhalve dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.