I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Ik heb voor de pop 3 connector ook lopen zoeken op een manier om toch de berichten op een manier achter te laten op de server maar dit schijnt volgens microsoft gewoon niet te kunnen. De tijd dat mails op je exchange blijven staan is gewoon in te stellen.
[ Voor 57% gewijzigd door Snuffert op 05-07-2007 18:23 ]
hmz...
Hoe kan het dan als ik mijn pop3 box direct in me outlook leeg, dat ik in kan stellen dat de berichten pas na x dagen van de server verwijderd kunnen worden.Snuffz0r schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 18:21:
Ik heb voor de pop 3 connector ook lopen zoeken op een manier om toch de berichten op een manier achter te laten op de server maar dit schijnt volgens microsoft gewoon niet te kunnen.
Dan geef ik toch de melding aan me pop3 box dat die de berichten vasthoud tot bijvoorbeeld na 7 dagen.
Waar kan ik dat instellen?De tijd dat mails op je exchange blijven staan is gewoon in te stellen.
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Wat bedoel je precies met "op de server een half jaar bewaren", op je exchangeserver?
En zijn dat mails in een mailbox of in een public folder? Een gebruiker mag standaard gewoon items uit zijn mailbox verwijderen.
Je zou een kopie van elk bericht wat ontvangen wordt kunnen doorsturen naar een tweede mailbox (per user of per information store) en dan op de information store waar dat account in zit maintenance policies instellen dat alle mail van ouder dan zes maanden opgeruimd wordt.
Mail op de pop-server laten staan kan volgens mij niet met de pop3connector van SBS. Maar het zou me niet verbazen als daar toch een of andere registeraanpassing voor bestaat
En zijn dat mails in een mailbox of in een public folder? Een gebruiker mag standaard gewoon items uit zijn mailbox verwijderen.
Je zou een kopie van elk bericht wat ontvangen wordt kunnen doorsturen naar een tweede mailbox (per user of per information store) en dan op de information store waar dat account in zit maintenance policies instellen dat alle mail van ouder dan zes maanden opgeruimd wordt.
Mail op de pop-server laten staan kan volgens mij niet met de pop3connector van SBS. Maar het zou me niet verbazen als daar toch een of andere registeraanpassing voor bestaat
Ik bedoel inderdaad dat de mails op de Exchange server een half jaar bewaard worden.
Dat zijn dus mails in een mailbox, ik bedoel dus dat als Exchange de mail binnenhaalt vanaf de pop3 box die mails een half jaar bewaard worden op de server.
De mails in de Outlook postvakken maken niet uit dat regelen de gebruikers zelf.
Mijn baas wil het namelijk zo dat als hij zijn mail binnenhaalt op het werk of thuis, dat de mails nog een halfjaar bewaard worden op de server. Liefst ook nog een week in de pop3 box.
Kan je me precies even uitleggen hoe ik die kopien van berichten door kan sturen naar een andere mailbox.
Hoe kan ik dan die information store aanmaken of is die al standaard aangemaakt?
Hoe stel ik die maintenance policies in op die information store?
Ik kijk zelf ook nog wel even op de MS site.
Dat zijn dus mails in een mailbox, ik bedoel dus dat als Exchange de mail binnenhaalt vanaf de pop3 box die mails een half jaar bewaard worden op de server.
De mails in de Outlook postvakken maken niet uit dat regelen de gebruikers zelf.
Mijn baas wil het namelijk zo dat als hij zijn mail binnenhaalt op het werk of thuis, dat de mails nog een halfjaar bewaard worden op de server. Liefst ook nog een week in de pop3 box.
Kan je me precies even uitleggen hoe ik die kopien van berichten door kan sturen naar een andere mailbox.
Hoe kan ik dan die information store aanmaken of is die al standaard aangemaakt?
Hoe stel ik die maintenance policies in op die information store?
Ik kijk zelf ook nog wel even op de MS site.
De pop3-server zal dit alleen op commando doen. Pop3connector is hier gewoon niet voor bedoeld.
Over die policies kan je zat vinden, kijk maar eens in de Exchange System Manager
Over wat information stores zijn moet je nodig aan de slag, dat is nogal basic exchange kennis, GoT is er niet voor bedoeld om je alles voor te kauwen, zoals we al eens eerder uitgelegd hebben.
Over die policies kan je zat vinden, kijk maar eens in de Exchange System Manager
Dan ga ik maar eens aan de slag
Pagina: 1