Exchange 2003 onder Small Business Server

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06-2025

Dannies

Urashima Keitaro

Topicstarter
Standaard zou Exchange de mailboxen bewaren op de server. De clients die bekijken wat er in hun mailbox zit, maar wordt niet gedownload naar hun lokale computer. Nu is dat met de Exchange van Small Business Server 2003 niet het geval. De maiilbozxen worden op de lokale computer neergezet, waardoor als je achter een andcere pc gaat zitten, en logt met je eigen account in, dat je mailbox leeg is. Beetje Google en de microsoft website kunnen we weinig helpen. Het zal vast een simpele instelling zijn, maar wie kan mij die aanwijzen?

-- Microsoft Certified Professional --

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 17:26
Dan heb je op de client ingesteld dat hij de mail moet bezorgen in een pst file.
Dit moet je veranderen naar postvak - naam user.

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Dannies schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:07:
Standaard zou Exchange de mailboxen bewaren op de server. De clients die bekijken wat er in hun mailbox zit, maar wordt niet gedownload naar hun lokale computer. Nu is dat met de Exchange van Small Business Server 2003 niet het geval. De maiilbozxen worden op de lokale computer neergezet, waardoor als je achter een andcere pc gaat zitten, en logt met je eigen account in, dat je mailbox leeg is. Beetje Google en de microsoft website kunnen we weinig helpen. Het zal vast een simpele instelling zijn, maar wie kan mij die aanwijzen?
Dit heeft niks te maken met SBS2003, maar met een verkeerd geconfigureerde client, je moet de bezorglokatie aanpassen in het outlook profiel van de gebruiker. Dit is overigens ook geen PN&S vraag.

Verwijderd

ik heb het probleem ook gehad, en het is inderdaad een client instelling. Na het uitschakelen (lees disablen via je GPO) van de cached exchange mode is je probleem opgelost. (wel even alle mailtjes terugplaaten in de mailboxen; anders ben je ze kwijt!)

Grtz.

Xander

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:23:
ik heb het probleem ook gehad, en het is inderdaad een client instelling. Na het uitschakelen (lees disablen via je GPO) van de cached exchange mode is je probleem opgelost. (wel even alle mailtjes terugplaaten in de mailboxen; anders ben je ze kwijt!)

Grtz.

Xander
wat dus geen zak met cached mode te maken heeft..

je gebruikt zeker een .pst file :? dan plempt outlook idd alle mail daarin en blijft er op de server niks over

maw: brak ingestelde client door de beheerder (punt)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik neem aan dat je wel Outlook gebruikt en niet Outlook Expres. Daarnaast moet je je Outlook client zo configureren dat hij verbind met de Exchange server en niet POP gebruikt. Tot slot moet je inderdaad controleren of de mail in de postbus bezorgt word of in een PST file.

Succes

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips.
Eerst je Delivery terugzetten op de Exchange user, dan je mails terugzetten (anders gaattie terugzetten wat je net gemoved hebt), daarna je PST verwijderen en opnieuw outlook starten.
Volgende keer graag iets langer nadenken en settings bekijken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.