N95 film naar avi omzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-07 11:37

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Topicstarter
Ik wil mijn filmpjes genomen met m'n Nokia N95 (MP4) omzetten naar avi, om ze dan te kunnen bewerken. Nu heb ik het geprobeerd met Super! met alle mogelijke vormen en soorten, maar ik kan hem of helemaal niet afspelen in WMP (versie 10) of ik krijg enkel het geluid.

Heb ook al een aantal verschillende codecs gedownload, maar ik kom er echt niet meer uit... Ook na het zoeken in oude topics hier niet, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen en vertellen wat ik moet doen...

Dank!

Edit: Codecs die ik nu geïnstalleerd heb staan zijn Ffdshow, AC3filter en SLD codec pack

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 05-07-2007 00:52 ]

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Topicstarter
Heb ik natuurlijk ook gekeken, maar da's allemaal shareware en demo waar je tijd beperkt wordt of er tekst door je filmpje komt....

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik gebruik WinAVI voor dat soort dingen, maar die is inderdaad niet helemaal gratis.

En wat betreft codecs:
Gewoon het K-Lite codec pack gebruiken, heb je meteen alles bij elkaar.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 10:40

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Probeer je vraag nogmaals:

Nokia N95 Deel 5

In dat topic zitten genoeg mensen die ook een N95 hebben en dit vast wel vaker gedaan hebben. Die kunnen jou vast wel vertellen wat je moet doen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ginz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:22:

Nokia N95 Deel 5

In dat topic zitten genoeg mensen die ook een N95 hebben en dit vast wel vaker gedaan hebben. Die kunnen jou vast wel vertellen wat je moet doen.
Het lijkt me dat je niet alle vragen over de N95 in 1 groot topic wilt verzamelen? De overzichtelijkheid daarvan is namelijk niet zo goed :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Spider.007 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:31:
[...]

Het lijkt me dat je niet alle vragen over de N95 in 1 groot topic wilt verzamelen? De overzichtelijkheid daarvan is namelijk niet zo goed :)
Juist wel, anders krijg je een wildgroei van vragen die al meerdere malen zijn beantwoord. Je wil juist dat users eerst gaan zoeken en dat kan het makkelijkst in een centraal topic ipv heel GoT. :)

Overigens worden al veel vragen in de Q&A beantwoord van de TSen in PSGG.

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 05-07-2007 21:57 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

DaannO schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 21:56:
[...]

Juist wel, anders krijg je een wildgroei van vragen die al meerdere malen zijn beantwoord. Je wil juist dat users eerst gaan zoeken en dat kan het makkelijkst in een centraal topic ipv heel GoT. :)

Overigens worden al veel vragen in de Q&A beantwoord van de TSen in PSGG.
Volgens mij is het makkelijker om te zoeken naar losse topics met goede titels; dan binnen grote verzameltopics? In ieder geval proberen we in CSA om de grote-topics alleen voor ervaringen met een applicatie te delen; vragen komen dan beter in een apart topic terecht :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
Spider.007 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 07:59:
[...]
Volgens mij is het makkelijker om te zoeken naar losse topics met goede titels; dan binnen grote verzameltopics? In ieder geval proberen we in CSA om de grote-topics alleen voor ervaringen met een applicatie te delen; vragen komen dan beter in een apart topic terecht :)
Mjah, deze discussie woed al een tijdje intern ook bij GoT en ik geloof dat jou mening ook de algemene mening is van de crew. Ik ben er persoonlijk niet voor omdat je zo totaal geen overzicht meer hebt en je echt een wildgroei van vragen krijgt die al 100.000x zijn beantwoord. Ik denk niet dat dat wenselijk is, maar daar heeft de PSGG crew vast een antwoord op.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Topicstarter
Ginz schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 17:22:

Nokia N95 Deel 5

Sorry dat ik me nu pas meng in de discussie, even dagje weggeweest...
Laat ik het zo stellen dat ik deze vraag reeds 2 of 3 keer gesteld heb in het N95 topic, en daar geen respons op komt, omdat men in dat topic redelijk rap post en vooral met z'n eigen ding bezig is...

Daarnaast is het een probleem van omzetten van een filmpje en de benodigde codecs (denk ik). Het te gebruiken programma heb ik volgens mij al.

Nu heb ik gisteren wat zitten prutsen met een ander conversie proggie (niet helemaal legaal, maar goed, nood breekt wet) Daarmee kon ik het filmpje wel omzetten naar ongecomprimeerde avi (is alleen te groot, 2 gig), maar zodra ik divx, xvid oid van wilde maken (en dus comprimeren) houd ik enkel geluid over... :?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-07 15:19
gebruik SUPER , daarmee kun je alles naar alles omzetten en hij heeft zijn eigen kodeks

Verwijderd

@TS: probeer het eens met MP4Cam2AVI
oddish2211 schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 22:21:
gebruik SUPER , daarmee kun je alles naar alles omzetten en hij heeft zijn eigen kodeks
Heb je de TS wel gelezen??? ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is ook wel handig om even aan te geven _wat_ er dan misgaat. SUPER is een prima programma.. waarmee het wel zou moeten lukken.
Wat slikt de N95 eigenlijk precies qua codecs?

Je kunt trouwens ook VirtualDub proberen. Tutorial hiervan (en ook van SUPER) kun je hier vinden: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs
Tis voor PMD's, maar het proces is identiek.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 06-07-2007 22:32 ]

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Topicstarter
Thnx mensen. Ik ben inmiddels al een stapje verder:

De filmpjes heb ik inmiddels geconverteerd via Canopus Procoder 2.
Hiermee heb ik de mp4's om kunnen zetten naar ruwe ongecodeerde avi-bestanden. Enige nadeel hieraan is dat 15mb van de mp4 1 gig aan avi oplevert...

Wat ik nu vervolgens probeer is om de ongeconverteerde avi te knippen (alleen de nuttige dingen) en vervolgens te saven. Dit doe ik met windows movie maker. Maar dan gaat het wederom fout...
Als ik het filmpje save doe ik dit met de instelling "video in hoge kwaliteit" (wmv, 640x320, 25 fps) en slaat wmm hem op zonder foutmeldingen. Als ik het bestand afspeel terwijl wmm nog open staat heb ik beeld, maar zodra ik wmm gesloten heb en het bestand weer afspeel, krijg ik zwart beeld, maar wel geluid... :S

Edit: Heb het kleinste filmpje ff op m'n site gezet, mss kan iemand eens een poging doen of maakt het bestandje meer duidelijk: http://www.elskamp.org/files/film.mp4 (1mb)

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 06-07-2007 23:44 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat er iets mis is met de codecs op je pc. Voor zover ik kan zien krijg je dus foutmeldingen met het afspelen. Je gebruikt verschillende converters... Lijkt het me logisch dat er een brakke codec ergens zit, of ontbreekt.

Ik heb Gspot losgelaten op de file die je geupload hebt, en die kan niet vinden welke codec je gebruikt hebt...

Overigens, de tussenstap van omzetten naar ongecomprimeerde video moet niet nodig zijn.

Verwijderd

Wat lopen jullie allemaal moeilijk te doen. Het is zo simpel.

http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/simpel.avi

Hier. 1 minuutje werk. Ik heb het maar in een XviD met MP3 geluid gegooid met een beschaafd lage bitrate maar je kunt er alles van maken wat je maar wilt.

Het origineel is een MP4 videofile met AAC 48KHz mono geluid.

Ik heb het gedaan door de MP3 te openen in QuickTime. Die speelt 'm ook gewoon probleemloos af. Dan vanuit QuickTime exporteren naar avi. En dan via VirtualDub omzetten naar XviD.

Een alternatief dat met MP4 en MJPEG vaak ook werkt is mijn eerdergenoemde MP4Cam2AVI. Dan kieper je de videostream ongewijzigd in een AVI-container. Die je vervolgens in zo'n beetje elk programma kunt bewerken. Ik gebruik VirtualDub omdat dat nou eenmaal lekker makkelijk is. Het enige puntje van aandacht is dat je de juiste codecs moet hebben. Voor AAC e.d.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Topicstarter
Bedankt RoD en HlpDsk!
Ga weer even prutsen, moet dus de brakke/missende codec vinden...
(kan de file die HlpDsK heeft gelinkt nml ook niet afspelen, alleen geluid/geen beeld)

Zal alle codec verwijderen en dan Klite eens installeren, kijken wat ie dan doet...

Verwijderd

Als je bij mijn file geen beeld hebt dan mis je de XviD codec. Ik heb die codec gepakt omdat dat een veelgebruikte codec is voor video tegenwoordig. Je kunt 'm zelfs van de frontpage van T.net downloaden. En anders op de site van Koepi [google=koepi]

En een tussenstap hoeft ook niet maar het is doorgaans wel makkelijk. Vooral als je wilt editten. Om de filesize wat te beperken kun je een lossless codec zoals Lagarith of HuffYuv gebruiken. Dat scheelt je soms wel meer dan de helft ivm raw video.

En ik ben absoluut geen fan van codecpacks. Dat is imo een grote brok ellende. Je bent wmb beter af met het handmatig installeren van specifieke codecs.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 01:42 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:29:
Wat lopen jullie allemaal moeilijk te doen. Het is zo simpel.

http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/simpel.avi

Hier. 1 minuutje werk. Ik heb het maar in een XviD met MP3 geluid gegooid met een beschaafd lage bitrate maar je kunt er alles van maken wat je maar wilt.

Het origineel is een MP4 videofile met AAC 48KHz mono geluid.

Ik heb het gedaan door de MP3 te openen in QuickTime. Die speelt 'm ook gewoon probleemloos af. Dan vanuit QuickTime exporteren naar avi. En dan via VirtualDub omzetten naar XviD.

Een alternatief dat met MP4 en MJPEG vaak ook werkt is mijn eerdergenoemde MP4Cam2AVI. Dan kieper je de videostream ongewijzigd in een AVI-container. Die je vervolgens in zo'n beetje elk programma kunt bewerken. Ik gebruik VirtualDub omdat dat nou eenmaal lekker makkelijk is. Het enige puntje van aandacht is dat je de juiste codecs moet hebben. Voor AAC e.d.
Even uit nieuwsgierigheid... welke videocodec was het? Aangezien Gspot em bij mij niet herkende. Dan weet ik ook weer welke codec ik mis :P

Verder zou ik ook zeker VirtualDub aan willen raden ja. Het is heel makkelijk zelf te doen mbv de link die ik je gaf.

Verwijderd

Ik heb heel dat GSpot nog nooit geinstalleerd gehad. En ik zeg toch .. MP4. Dat is de videocodec. En AAC als audio. Doet me allemaal nogal aan een native QuickTime oplossing denken op de foon.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/temp/simpel.png

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 01:47 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:44:
Ik heb heel dat GSpot nog nooit geinstalleerd gehad. En ik zeg toch .. MP4. Dat is de videocodec. En AAC als audio. Doet me allemaal nogal aan een native QuickTime oplossing denken op de foon.
Ok, ik dacht dat het alleen de container was...

Verwijderd

Dat kan ook best. Maar er zit een MP4 = MPEG4 stream in. Wel zo logisch :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 01:48:
Dat kan ook best. Maar er zit een MP4 = MPEG4 stream in. Wel zo logisch :P
Ja. Ik was er echter vrij zeker van dat ik die codec had :X Vandaar dat ik dacht dat het alleen de container was :$

/offtopic.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Topicstarter
Hmmm, wordt nog leuker...
Heb alle K-lite pack geïnstalleerd en mp42cam. Als ik nu een video omzet kan ik hem de eerste keer wel gewoon zien in media player, maar zodra ik hem een 2e keer afspeel krijg ik weer zwart scherm met audio :S

Ik ben de weg nu echt helemaal kwijt, vroeger nooit een probleem mee gehad, maar nu...

Edit: Als ik de file met Gspot bekijk, geeft ie aan dat ik de benodigde codecs wel heb
(http://www.elskamp.org/files/gspot.jpg)

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 07-07-2007 13:01 ]

Pagina: 1